Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diesel také pro největší Jaguar: 2,7 D V6

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Jaguar se jako mávnutím kouzelného proutku dostal z dieselové opozice doprostřed pelotonu. Ještě na počátku desetiletí tvořily motorovou paletu výhradně zážehové šestiválce a osmiválce. Jenže Evropa a také Britové žádají luxus ve spojení s dieselem.

Jaguar se jako mávnutím kouzelného proutku dostal z dieselové opozice doprostřed pelotonu. Ještě na počátku desetiletí tvořily motorovou paletu výhradně zážehové šestiválce a osmiválce. Jenže Evropa a také Britové žádají luxus ve spojení s dieselem.

Nemít diesel v tomto případě vadí, protože 120 tisíc ročně prodaných Jaguárů je vzhledem k počtu modelových řad (4) zoufale málo. Cestou jak zvýšit odbyt je zavádění dieselů, které jsou pro mnoho lidí předpokladem k tomu, aby vůbec o konkrétním voze začali uvažovat.

Po menších Jaguarech X-Type a S-Type se dostává vznětový motor také do největších limuzín XJ, které konkurují prestižním Mercedesům S, BMW 7, Audi A8, ale taky třeba Lexusu LS430. Německé modely mají v nabídce nejen vznětové šestiválce, ale dokonce i osmiválce. Do této kategorie by se však Jag měl v blízké budoucnosti také vypravit. Zatím je vrcholem již celkem dobře známý špičkový šestiválec vyvinutý ve spolupráci koncernů PSA a Ford.

Nejprve našel své místo pod kapotou menšího S-Type, reprezentativní řada XJ dostala navíc několik vylepšení, která povyšují kulturu cestování s dieselem na novou úroveň. Výkon 152 kW při 4000 ot./min a maximum točivého momentu 435 Nm od 1900 ot./min jsou využívány pro rozhýbání vozu s hliníkovou karosérií. K novinkám, které zatím u vozů s tímto motorem (např. Peugeot 607, Land Rover Discovery) nebyly použity, patří aktivní uložení motoru v hydraulických lůžkách. Ta mají svou řídící jednotku a omezují 90 % vibrací motoru za volnoběhu. Také další úpravy vedly ke snížení vibrací a potlačení hluku na palubě. Patří sem například nová zvukotěsná laminovaná okna nebo airbag řidiče, který je nyní izolován od volantu a přenáší se jím k řidiči méně vibrací než dosud.

Jaguar XJ 2.7 V6 Diesel dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h a z klidu na 96 km/h zrychluje za 7,8 sekund. Kombinovaná spotřeba činí dle údajů výrobce 8,1 l/100 km.

Nejvyšší třída Jaguaru se dočkala několika změn v modelovém roce 2006. Mezi hlavní novinky patří možnost pořízení originální sady Bluetooth, vylepšený brzdový systém s většími kotouči a brzdovými třmeny, zaveden je Tyre Pressure Monitoring System, nové vzory 18 a 19palcových kol a dvě nové barvy.

O pravděpodobném zavedení vznětového osmiválce do nového Jaguaru XK jsme psali minulý týden.

Ondřej Láník
Diskuze (41)
21. 6. 2005 13:17
Re: JAGUAR STORY
Psal jsem to rychle, bál jsem se, že to schytám od Fechty, že nahoře cpu do Jaga nýmanda...
21. 6. 2005 12:49
JAGUAR STORY
Generace našeho rodu mají v garáži vždy alespoň jednoho Jaguara. Ne, že by to patřilo zrovna k dobrému vychování, ale je dobré mít i na dveřích od garáže šlechtický titul... Své XJ si nechávám přistavovat zásadně ve středu po snídani. To mám 3 hodiny volno před obědem v golfklubu a tak tu hrdou kočku vždy v tuto dobu provětrávám. Má najeto 150tisíc. Všechny najela s láskou. Tak jako já. Je oblečená do sytě zelené, však ji znáte... podobná suknu stolu na billiard, který dávám každý čtvrtek mezi 15 a 18hodinou. Ale zpět. Po usednutí lehce zavrže kůže sedadel, to je jediný zvuk, který můj XJ umí vydat. Jinak je skvostně spasován. Jen občas, pustím-li o zlomek dříve stěrače vyruší mě jejich svist ze soustředění z jízdy. Četl jsem kdesi, že mravy upadají... že snad... považte... tu sprostou naftu budou doporučovat jako pohon XJ... Svět se mění... Já ovšem ne. Do svého XJ jsem lil a lít budu nadále jen benzin od BP, s oktanem nejdoucím pod 98 a s vůní, která omámí nejednoho vyznavače stylu a klasiky...
21. 6. 2005 12:31
DIESEL STORY
Potřebuju novou káru... co káru, mě by to bylo jedno, ale když jedu v "pořádným" autě, připadám si jako tak nějak větší. Hodně větší. Umím sice zpracovávat mezi zubama ukázkově párátko, ale někdy ani tohle nestačí. Prostě chce to káru. Tepláky mám. Tretry taky. Řetěz mi slíbil kámoš z fiťáku. Bude tlustej jak dva smotaný makaróny. Jenže - fígl - bude dutej. Ani nebude zlatej, ale to je fuk, hlavně že vypadá jako zlatej. No, tak ještě tu káru... Beru jedině Jaga, dělaj to prej někde za nějakym kanálem. Tomu nerozumim, ale jak říkam, jedině Jag. A dýzlák. Kámoš z fitáku dělá u Českejch drah a říká, že diesel lokomotiva má páru. A pak taky seženu kapišto, prostě seženu "dobrou" naftu. Co víc si můžu přát. Na káru mám, vidělal jsem si na ni... no to je jedno, a na naftu mám taky. Až přijedu tim Jagem před fiťák, to bude prda. Žašlápnu ho jako rogalo, zaberu dvě místa na parkingu a dám si dvě serie benče bez přestávky. Pak zahučim na bar, začnu zpracovávat párátko a snad někdo přijde a budem kecat vo autech. Tomu hovim. Hlavně to chce káru, naftu a tepláky... P.S. Tu naftu mám za 10. Litr.