Diesel také pro největší Jaguar: 2,7 D V6
Jaguar se jako mávnutím kouzelného proutku dostal z dieselové opozice doprostřed pelotonu. Ještě na počátku desetiletí tvořily motorovou paletu výhradně zážehové šestiválce a osmiválce. Jenže Evropa a také Britové žádají luxus ve spojení s dieselem.
Nemít diesel v tomto případě vadí, protože 120 tisíc ročně prodaných Jaguárů je vzhledem k počtu modelových řad (4) zoufale málo. Cestou jak zvýšit odbyt je zavádění dieselů, které jsou pro mnoho lidí předpokladem k tomu, aby vůbec o konkrétním voze začali uvažovat.
Po menších Jaguarech X-Type a S-Type se dostává vznětový motor také do největších limuzín XJ, které konkurují prestižním Mercedesům S, BMW 7, Audi A8, ale taky třeba Lexusu LS430. Německé modely mají v nabídce nejen vznětové šestiválce, ale dokonce i osmiválce. Do této kategorie by se však Jag měl v blízké budoucnosti také vypravit. Zatím je vrcholem již celkem dobře známý špičkový šestiválec vyvinutý ve spolupráci koncernů PSA a Ford.
Nejprve našel své místo pod kapotou menšího S-Type, reprezentativní řada XJ dostala navíc několik vylepšení, která povyšují kulturu cestování s dieselem na novou úroveň. Výkon 152 kW při 4000 ot./min a maximum točivého momentu 435 Nm od 1900 ot./min jsou využívány pro rozhýbání vozu s hliníkovou karosérií. K novinkám, které zatím u vozů s tímto motorem (např. Peugeot 607, Land Rover Discovery) nebyly použity, patří aktivní uložení motoru v hydraulických lůžkách. Ta mají svou řídící jednotku a omezují 90 % vibrací motoru za volnoběhu. Také další úpravy vedly ke snížení vibrací a potlačení hluku na palubě. Patří sem například nová zvukotěsná laminovaná okna nebo airbag řidiče, který je nyní izolován od volantu a přenáší se jím k řidiči méně vibrací než dosud.
Jaguar XJ 2.7 V6 Diesel dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h a z klidu na 96 km/h zrychluje za 7,8 sekund. Kombinovaná spotřeba činí dle údajů výrobce 8,1 l/100 km.
Nejvyšší třída Jaguaru se dočkala několika změn v modelovém roce 2006. Mezi hlavní novinky patří možnost pořízení originální sady Bluetooth, vylepšený brzdový systém s většími kotouči a brzdovými třmeny, zaveden je Tyre Pressure Monitoring System, nové vzory 18 a 19palcových kol a dvě nové barvy.
O pravděpodobném zavedení vznětového osmiválce do nového Jaguaru XK jsme psali minulý týden.