Zatímco první Brouk vydržel ve výrobě beze změn dlouhá léta aniž by se to projevilo na poptávce, jeho moderní nástupce dostává facelift po sedmi letech od uvedení.
a treba to neni uzkoprsa evropa, ale amici bez vkusu. po starem brouku se na ulici ani neotocim, ale beru to svym zpusobem jako legendu. co je tohle? auto, ktere zvlast z profilu vypada snad jeste hur jak ford ka.
Zhluboka se nadechni a zamysli se nad tím, kdo jezdí v USA New Beetlem. Ženy a dívky. Těm stačí, že je to roztomilý, malý a kulatý. V tom jsme na tom v Evropě úplně stejně. Takže tohle není téma, na kterém by si mohl dokázat nevkus tvých třídních nepřátel.
pravda, dnes se trochu lip dycha.. a tesi mne ze divky a zeny v evrope maji z meho pohledu lepsi vkus nez ty zpoza oceanu. aspon podle zdejsiho "uspechu" old new beetla.
a kdyz uz na to ma tak koupi smarta, AR 147, lancia ypsilon, audi a2, mini... v us je new beetle as tak trochu exotika, v eu je to jenom nuda.
jezdi v us vubec nejake takove mensi mestske "stylovky"?
a ano, jsem zaujaty
Aspon si to uznal. Mini se náhodou prodává v USA taky jak na běžícím pásu. Smart je trochu jiná cenová kategorie a navíc jako vzor vkusu.... New Beetle je oproti němu nádhera. Jo, Lancia Ypsilon je nádherná.
..asi jde o to, že VW nevydá jednu zprávu ale hned 5.. rozkouskovanejch... A každej musí být z něčeho živej... Nicméně.. jen by mě zajímalo, jestli je většina lidí proti výraznému designu auta - výstřední - a raději bude jezdit obyčejným autem než nějakým odvážným a ojedinělým autem... beru to obecně tímto počínaje přes PT cruiser atd... Že by to byl strach z výstřednosti...??
Na stejmém prostoru si dokážu představit řadu jiných aut, která jsou mnohem stylovější. Tohle je jaksi bez jiskry.
BMW mini je mnohem menší, vejde se do něj stejně a je to auto plné emocí. U VW mám vždycky pocit, že zvládá vyvážený základní tvar, ale dodělat detaily by měl jiný machr. Zkrátka nuda.
..jo to s tebou souhlasím.. já to nebral konkrétně jen na tohle VW.. ale obecně.. Spíš mám pocit, že lidé se neradi odlišují a proto nevolí výrazná auta.. možná jen barvy... ty jsou teda dost hrozný.. taková ta světle zelená u Pola atd.. ale spíš mi šlo o VÝLOČNOST tvarů aut... btw. zrovna beetle pochází ze států...
Jo, jistě, novej brouk je jak passátní, tak výločnej. Doufám nikdo z vás nepředpokládal, že Brouk bude vozit manažery na výroční golfové turnaje? Nahoře to píše Lones, a ten prej dělá do americkýho autotrhu - tohle je parádní auťák pro americký holky. Je možná kruté, že tady na to průměrná rodina nevydělá pěti rukama za tři roky, ale v tomto případě pláčeme na nesprávném hrobě. Mějme ambici kupovat svejm 18ti letejm dcerám tyhle broučky. A když to dokážem, tak v čem pak asi tak pak budem jezit my, bejci. Já to vím - v pásátních a výločnejch kárách. Třeba............. (doplň dle vlastního snu)
Krtek detektivem – část III. (Američtí brouci) [20]
Svěží asijský vánek (neporovnatelný třeba s nějakým pasátem, který není svěží nikdy) se prohání makovým polem. Makovice jsou akorát před dozráním a mezi nima se producíruje porcelánový jelen a brouká si pro sebe: „Kdo čo žašeje, to taky šklíží.“ Trhá makovice a dokončuje rým: „Ža tohle ši pořídím žlačený šeník s replikou Mony Líšy.“ Jenže z kopců zrovna přijíždí krtek v Bismarckovi. Kalí si to čtyřicítkou z kopce. Znáte ho; hazardér. Jenže nemá soudnost a tak nehodnotí. Jelen, nic zlého netuše, pokračuje: “Jo a ž druhý štrany bude Anďi Varhol.” To už se ale za horizontem objevuje americké letadlo. Otevírá se a dolů padají nějaké velké kovové předměty. Jelen se vyděsí k smrti. „Ťo ne! Já ťo nebol! Já jedu na bratrančovu švatbu. A tohleto ťu proště roště. Zavolám na váš Amněšti Internešlnl! Tohle je diškriminače jelenů!”Jenže kovovým předmětům se otevírají padáky a měkce dosedají po celém poli. Ale i tak jsou makovice pod nima napadrť. Krtek doráží na místo a hořce si stěžuje jelenovi: “To zásobování dneska není, co bývalo. Člověk, teda krtek, si objedná sto tun brouků jako proviant na dlouhou cestu a oni mu pošlou tohle! Kdo to má žrát?” Jelen špatně skrývá vztek. “Krtku! Čo tu děláš?!” Krtek: “No co co, stejně nebyly ještě zralý. A já stejně makový rohlíky nerad.” Jelen: “To je omeženeč! Ža rohlíky přeče došť není peněž! Krtek: “No já poznám, když nejsem vítán, já zase půjdu. Klidně si nech mák i brouky, tyhle nežeru. To je dneska doba.” Najednou spatří v poli dlouhou stopu od jednostopého vozidla. Oči se mu rozzáří. „Tudy jel určitě GTI, tohle je jasné Polo-auto! Jeho guru v malých vozech. Z boží vůle král a hlava válce nemazaná! Nad slunce jasnější.“ Vydá se opět na cestu.
Re: Krtek detektivem – část III. (Američtí brouci) [20]
Termín polo-auto vymyslel sám GTI. Ovšem já zastávám názor, že tři válce (půlka slušného motoru) na titul polo-auto nestačí. Nutná je amputace dvou kol a samozřejmě i nějaké kosmetické změny na zpětných zrcátkách se kterýma má VW dlouhodobé zkušenosti. A jedním stěračem vepředu by taky nic nepokazili. Vyrovnal by to sériově montovaný elektronický systém na změnu umístění stěrače (spodní úchyt by jezdil ze strany na stranu) a ještě by se VW chlubil, že se jedná o první sériové auto na světě s tímto systémem. Typická VW znouzectnost.
jedno z mala aut male tridy, ktere se mi skutecne libi, podobne jak mini nebo mafiansky chrysler. Skoda, ze jen malo automobilek na trhu ma historicky zajimave modely, ktere dokazou v retro designu oprasit, z velke casti vidime na ceste same nudne modely design stylu "made in asie". mladi - bohati v zapadni EU uz jsou dnesnimi modely znudeni a velmi casto jezdi z nove slozenymi oldtimery, specialne v nemecku jsou firmy ktere na zakazku temer kazde auto na novo vybuduji -samozrejme uz z dnesnimy motory a za cenu noveho porsche.
je to šit kterej skurvil několik desítek let starou legendu, takovej brouk z roku 1962 to je alespoň kus pěknýho díla, ale poslední dobou skazý každá automobilka co se dá, to takový mini který se vyrábělo 41let, a bylo vyrobený v5 387 862 kusech, a co je zněho teď šamponsklý auto pro bohatý(hlavně že to bylo vždy lidové auto)-BMV styď se za všechno co děláš.
Co takhle ubrat na výrazech? Sprostýma slovama sice nešetříš, ale když nenapíšeš jediný řádek bez chyby... Správný užívání čárek mezi větama vem čert, ale napsat na webu o autech "BMV". A pokud je tvůj nickname míněn jako vulgární urážka proti francouzským autům, tak by měl končit spíše: "frenchcar".
Nahoře mě kolega Pepík inspiruje: Ta obdivovaná auta - Třeba Kachna, nebo 4ka od Renaultu, brouk, nebyla ve své době auta k zulíbání. Prostě došlo k tomu, že silná sociální skupina vytvořila z těch autíček nesmrtelné ikony. A čím? Ne tím, že by snima jezdila dvoustovkou po dálnici, nebo si na ne lepila širší prahy . Ona geniálně vytěžila z těch aut to co je v nich - to je radost z života, povýšila ji na normu. Všichni vidíme v brouku hippie z Frisca, v kachně mladý lidi, co s ní brázdí Evropu... Prostě tihle mladí lidé vytvořili z těch aut ikony životního stylu. Podotýkám, že se vlastně jedná o "ošklivá auta" Tak já se ptám - proč tady vy mladí nemáte ambice vzít nějaké auto a přetavit ho do nehasnoucí ikony? Jak je možné, že tolik lidí je schopno předělávat stopětky na 911ky a neuvědomovat si svou zoufalost a nikdo, žádná skupina mladých lidí neukáže společnosti, že cílem žívota není počítat peníze, ale žít? Proč to nejde? Já sám, tak trochu odrostlý discu registruji jednu obrovskou žijící legendu, kterou je Twingo, kterou ale zřetelně mladí lidé netlačí. Postrádám styl postoje promítnutý do vlastnictví určitého auta - ikony mládí, radosti. Tak jak je to?
Žijeme v postmoderní krizi (pokud je můj příspěvek příliš pesimistický, možná za to může to otřesný dusno, ve kterým se nedokážu ani učit ) a přichází nová vlna unifikace. Po 80.letech, která udělala ze všech aut krabice a vzedmutí designérského hýření, které začalo s lety 97/98, kdy nové výrobní technologie umožňující dosud nepředstavitelné tvary, nastartovaly boom. A že to byl BOOM! Po krabicích přišli na svět Jaguar XK, Chryslery 300M a Concorde, Ford Focus a mnohé další. Všichni doufali, že auta už budou jen osobitější a různorodější. Ale teď se to láme. Každý vykrádá každého. Chceš trendový vůz?? Vezmi blinkry v zrcátkách od Mercedesu, obří nasávací tlamu od Audi, žraločí ploutev od BMW, ukradni střešní nosiče spojené do spojleru alá Renault, vybrakuj zadní čirá světla z Toyoty Altezza/Lexusu IS a co dostaneš? No přece jedno z těch nových aut posledních dvou let! Vznikla nová uniformita! Uniformita kočkopsů. A existuje dneska opravdu dobrý design, který přitom nehledá berličky v minulosti? Nejjasněji září hvězda jménem Lancia. Styl, osobitost, vypadá retro-aristokraticky a přitom nejde o kopie z minulosti, vypadá moderně a přitom nejde o dvouroční módu. Ostatní to vedou od desíti k pěti. New Edge od Fordu se stává čím dál víc impotentním a připomíná už místama VW! Art & Science od Cadillacu ubral v nejnovějším modelu STS taky plyn! Kde je totiž diamantová lámavost tvarů světlometů s jakou začínal CTS? Pryč! BMW a Bangle ať si kdo chce co chce říká udělali taky společně zázrak. Jenže teď přišla umírněná trojka a vykastrovaná sedmička. A věřte, že kromě zmiňovaných NewEdge, A&S a Bangle-stylu není už nikoho! Alfa myslí, že to zachrání hlubším zobákem a protaženějšíma světlama. Nezachrání. Poslední facelift 147 je zoufalost! Francouzská avangarda posledních let je samoúčelná a co vůz, to nový tvar. Žádný styl. Tak to vidím já. Chcete styl? Jděte do bazaru. Nová auta jsou zoufalá.
Jo, jo, pesimistické oko. jistě. Ale jak to, že tu není vrstva mladejch, co koupí třeba ta Twinga, nastříkaj každej díl karoserie jinou barvou, a někam s tím jedou? Kde je "pozitivní" vzpoura mladejch? Kde se vymezujou? Na technoparty? To je odpad. Tak kde jsou ti mladí milovníci života, co starejm ukážou hodnoty?
Vymezit? Jako být jiný? Šílíš? Per huba jsou dnes všichni "nezávislí, strašně drsní a osobití". Ve skutečnosti každej šilhá na obě strany, aby náhodou nebyl půl kroku z řady. Proč je už asi "pop" skoro urážka? Musíš tomu říkat rock nebo "árembíčko", když chceš být in. To samý s autama. Pamatuju na diskuse na gymplu Hoď do pléna mainstreamový názor a ať zvedne ruku, kdo je proti. Nikdo. Udělej tajný hlasování a uvidíš ten vítr Lidi nejsou zvyklí udávat styl. Automobilky dnes nemusí reagovat na přání zákazníků. Ony ty přání u zákazníků uměle vytváří marketingem. Marketing...a jsme zase u věčného tématu na auto.cz
Jo, je to samej GURU, Apošťol, Mesiáš, ikona, etalon... a člověk aby pomalu nepotřeboval hlavu... Ale stejně, takovej zelenej brouk s květinama na kastli, uvnitř Sony a Cher a jejich Calofornia Dreaming... za zády Frisco a před očima slunce... jo, to bylo něco...
já mám fiata600D, a sem dost mladej na to abych si moderní auto nekoupil, je mi 17. Já se chci v životě věnovat starejm autům asi proto sem zvolil dráhu autoelektrykáře. Nový auto je pro mě takový dost nudný, ale když jedete 600 a každej se zaváma otočí to je teprve nádhera. Lidi už mě několikrát zastavily a řekly že na tento STROJ je radost pohledět, to vás potom tak navnadí uchovat ho dalším generacím. Já k životu nepotřebuju všechny možný vymoženosti(v jednoduchosti je síla). V budoucnu bych si chtěl pořídit jakýkoliv auto z anglie tak50-70léta, protože si myslým že anglický auta z tý doby sou to nejlepší co člověk může dostat což se týče jak spracování tak kvality. Z moderního auta nbebude nikdy takovej kult jak je např. již zmiňovaná kachna nebo brouk, proto že se vyrábý strašně krátkou dobu, třeba 600 se vyráběla skoro 30 let a to je už samo osobě na poklonu. Přeberte si to jak chcete ale STARÝ JE STARÝ.