Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v USA: New New Beetle

Ondřej Láník
Diskuze (38)

Zatímco první Brouk vydržel ve výrobě beze změn dlouhá léta aniž by se to projevilo na poptávce, jeho moderní nástupce dostává facelift po sedmi letech od uvedení.

Zatímco první Brouk vydržel ve výrobě beze změn dlouhá léta aniž by se to projevilo na poptávce, jeho moderní nástupce dostává facelift po sedmi letech od uvedení.

Strategicky významný severoamerický trh přijal na konci devadesátých let New Beetle lépe než přeci jen poněkud úzkoprsá Evropa. Legenda snad nebyla na starém kontinentu tak silná, aby přesvědčila zákazníky o koupi dražšího požitkářského brouka místo praktičtějšího, i když také ne právě levného Golfu. Americký trh Volkswagenu je ostatně zvláštní i z jiných hledisek. Velkou popularitu tam mají Bory, prodávané pod označením Jetta, v současné době je v prodeji stále ještě Volkswagen Golf IV, ačkoli Evropa se pátého provedení dočkala před necelými dvěma roky, o prodeji dosluhujícího Passatu ani nemluvě.

Mexický závod, který produkuje model New Beetle pro celý svět, se chystá na zásadnější změnu po sedmi letech výroby brouka. V USA se inovovaný model na silnicích objeví v září, v Evropě by se první kusy mohly ukázat již v srpnu, němečtí zákazníci mohou objednávat od června.

A co že je vlastně nového? V prvé řadě jde o změny designu, což je asi to nejdůležitější na New Beetlu. Nové tvary najdeme na náraznících, světlometech a koncových světlech, pozměněné jsou také přední a zadní blatníky, které mají prolisem zvýrazněné oblouky kolem kol.

Pro americký trh je pod kapotou nahrazen vrcholný dvacetiventilový čtyřválec 1,8 pětiválcem 2,5 l z Jetty. Neobvyklá je skladba převodovek: v nabídce je totiž pětistupňová manuální nebo šestistupňová automatická. Sériová výbava amerických verzí se rozšiřuje o ESP a protiprokluzový systém.

Ondřej Láník
Diskuze (38)
30. 5. 2005 22:44
Re: Starý je starý
Nech si od někoho vysvětlit, do jakého problému by ses mohl dostat.
30. 5. 2005 21:23
Re: Starý je starý
Hezky jsi to napsal. Jen doufám, že když jezdíš, tak zatím sedíš na sedadle vzadu.
29. 5. 2005 16:49
Re: Postmoderna nemá ikon
Jo, je to samej GURU, Apošťol, Mesiáš, ikona, etalon... a člověk aby pomalu nepotřeboval hlavu... Ale stejně, takovej zelenej brouk s květinama na kastli, uvnitř Sony a Cher a jejich Calofornia Dreaming... za zády Frisco a před očima slunce... jo, to bylo něco...
29. 5. 2005 16:08
Re: Postmoderna nemá ikon
Jo, jo, pesimistické oko. jistě. Ale jak to, že tu není vrstva mladejch, co koupí třeba ta Twinga, nastříkaj každej díl karoserie jinou barvou, a někam s tím jedou? Kde je "pozitivní" vzpoura mladejch? Kde se vymezujou? Na technoparty? To je odpad. Tak kde jsou ti mladí milovníci života, co starejm ukážou hodnoty?
29. 5. 2005 14:42
KDO TU VYTVOŘÍ IKONU? KDO TU VYTVOŘÍ IKONU?
Nahoře mě kolega Pepík inspiruje: Ta obdivovaná auta - Třeba Kachna, nebo 4ka od Renaultu, brouk, nebyla ve své době auta k zulíbání. Prostě došlo k tomu, že silná sociální skupina vytvořila z těch autíček nesmrtelné ikony. A čím? Ne tím, že by snima jezdila dvoustovkou po dálnici, nebo si na ne lepila širší prahy . Ona geniálně vytěžila z těch aut to co je v nich - to je radost z života, povýšila ji na normu. Všichni vidíme v brouku hippie z Frisca, v kachně mladý lidi, co s ní brázdí Evropu... Prostě tihle mladí lidé vytvořili z těch aut ikony životního stylu. Podotýkám, že se vlastně jedná o "ošklivá auta" Tak já se ptám - proč tady vy mladí nemáte ambice vzít nějaké auto a přetavit ho do nehasnoucí ikony? Jak je možné, že tolik lidí je schopno předělávat stopětky na 911ky a neuvědomovat si svou zoufalost a nikdo, žádná skupina mladých lidí neukáže společnosti, že cílem žívota není počítat peníze, ale žít? Proč to nejde? Já sám, tak trochu odrostlý discu registruji jednu obrovskou žijící legendu, kterou je Twingo, kterou ale zřetelně mladí lidé netlačí. Postrádám styl postoje promítnutý do vlastnictví určitého auta - ikony mládí, radosti. Tak jak je to?