Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Q7: nové fotografie

Premiéru nového Audi Q7 naplánovanou na letošní frankfurtský autosalon dosud připomínala jedna jediná fotografie. To už není pravda, na světě jsou další (doplněno).
Zpět na článek
17. 5. 2005 18:24
neregistrovaný "Vowi"
17. 5. 2005 18:25
neregistrovaný "evo9_sk"
17. 5. 2005 19:01
neregistrovaný "Essesant"
17. 5. 2005 19:23
17. 5. 2005 19:33
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 5. 2005 21:27
neregistrovaný "JP"
18. 5. 2005 11:10
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 11:24
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 11:47
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 10:55
neregistrovaný "Marko"
17. 5. 2005 21:22
neregistrovaný "austin"
18. 5. 2005 06:58
neregistrovaný "BIZI"
18. 5. 2005 08:48
neregistrovaný "austin"
18. 5. 2005 13:32
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 07:57
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 08:31
18. 5. 2005 09:10
neregistrovaný "hmmm"
18. 5. 2005 13:36
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 10:26
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 13:37
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 10:08
neregistrovaný "Endy"
18. 5. 2005 10:50
neregistrovaný "hmmm"
18. 5. 2005 13:39
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 11:38
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:10
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:33
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:40
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 11:57
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 12:55
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 13:07
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 13:21
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 13:11
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 5. 2005 13:22
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 13:41
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 13:25
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 13:48
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 14:04
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 14:08
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 14:13
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 14:15
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 16:33
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 14:21
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 14:11
neregistrovaný "Bazi"
18. 5. 2005 15:32
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:05
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:23
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:37
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:06
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 5. 2005 16:32
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 21:33
neregistrovaný "Essesant"
18. 5. 2005 21:43
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:17
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 16:36
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:56
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 17:52
neregistrovaný "Marko"
19. 5. 2005 08:43
neregistrovaný "Jozki."
19. 5. 2005 10:37
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 17:44
neregistrovaný "Bzuco"
18. 5. 2005 17:55
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:56
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 18:04
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 19:29
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 19:56
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 20:32
18. 5. 2005 21:06
neregistrovaný "Marko"
19. 5. 2005 14:11
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 15:39
neregistrovaný "yoko"
18. 5. 2005 16:47
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:51
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 17:06
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 17:08
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 17:43
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 17:26
neregistrovaný "mates"
19. 5. 2005 11:18
neregistrovaný "Manga"
19. 5. 2005 11:50
neregistrovaný "ciello"
19. 5. 2005 12:18
neregistrovaný "Manga"
19. 5. 2005 13:54
neregistrovaný "ciello"
19. 5. 2005 14:13
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 09:32
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 10:43
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 11:33
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 12:38
neregistrovaný "Manga"
19. 5. 2005 16:51
20. 5. 2005 09:16
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 09:39
neregistrovaný "GTI"
20. 5. 2005 10:47
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 09:36
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 09:38
neregistrovaný "GTI"
20. 5. 2005 09:56
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 13:01
neregistrovaný "GTI"
18. 1. 2007 07:18
anonym
neregistrovaný "Vowi"
17. 5. 2005 18:24
sem s ním..
Jen mi ho naservírujte..už se na něj těším..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "evo9_sk"
17. 5. 2005 18:25
jj
pekniii
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Essesant"
17. 5. 2005 19:01
Nic moc
Me se to nelibi. Krome zajimave resenych 5. dveri tam nei nic zajimaveho natoz pekneho Nevim proc s tim nadelaji takovych tajnosti - nic na tom aute neni... Ikdyz Audi nebylo nikdy designerskym zazrakem, tak sem od nich cekal pod vedenim Waltera De Silvy mnohem vic... Nejak se po hvezdnem pusobeni v centro stile Alfa a velmi plodnem pobytu u seatu vypotrboval. Anebo mu hosi od Audi a VW svazujou ruce, tuzky nebo proste jenom ty jeho navrhy "prebracovavaji". K jejich vlastni skode
Rozbalit vlákno
0
17. 5. 2005 19:23
BREJLE DO SOLÁRKA
nezakryjí tu tragedii. Posuzovat se dá samozřejmě zatím jen těch pár fotek. Tak tohle evidentně musí být negativní reklama, protože takovouhle trágu jsem už dlouho neviděl. Měl bych pro Audi jednu dobrou radu - pryč od toho. Bahno a brody přenechte jinejm. To je jako kdyby Levis začal vyrábět večerní róby. Tu klasu, co jste zahájili revolučním TT nedegradujte takovejma traktorama.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Lonestarstate"
17. 5. 2005 19:33
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
Zase s tebou jednou musím souhlasit.
17. 5. 2005 20:07
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
Já byl úplně šokovanej co všechno je možné. Fakt jsem si u těch fotek promnul oči a naklonil se blíž. Tohle nemá šanci.
neregistrovaný "JP"
17. 5. 2005 21:27
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
Souhlas - tohle se fakt nepovedlo. Mne se fakt nelibi, ze je to tak velke a obludne, kola na tom vypadaji fakt mala a docela se bojim, ze na tehle studii jsou jeste vetsi, nez budou v bodoucnu v zakladu. No proste divna seredka a audi to posledni dobou moc nejde .... Nuvolari bylo posledni povedene, ale jsem zvedav, az v Brne uvidim koncept neveho Allroadu.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 11:10
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
Ale ma to sancu (aj ked, ako tak pozeram, u nikoho z nas). Dnes je taka doba, ze vsetko pocnuc cinskym Chery Tiggo, konciac Hummerom H1 vypoveda o trendovosti a bohatstve (financnom) svojho majitela. Takze dalsie SUV je "vitane". Inak ma v compe clanok o tom PRECO KONCERN VW ROBI SVOJE AUTA ZLE, a ako by ich mal robit lepsie. Lenze to ma vo Worde 3strany a bojim sa, ze ked to sem hodim, porazi aj server, aj zopar ludi (Yaroukh to asi citat nebude, lebo to ma vyrazne viac ako 7 riadkov, a IT ma rovno e-zabije )
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 11:24
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
Kludne to tu hod. Uz tu boli take prispevky. Moze to byt celkom zaujimave. Keby to neslo tak jozki@pobox.sk. Celkom rad by som si to precital. Vdaka.
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 11:47
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
Prosím tě, sem s tím. A udělej to jako Angeliku, nebo krtka. Rozděl to na tři díly. Těším se na to moc. Dávám ti na ten první 15 minut.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 10:55
Re: BREJLE DO SOLÁRKA
No, ja si nemyslim, ze by Audi malo ist prec od SAV. (Aj ked tym nijak neobhajujem Q7 - je to fakt dost slabe). Audi ma tradiciu s pohonom quattro aj s velkymi kombikmi - a rozvinutie oboch koncepci logicky vedie k SUV/SAV. Zalezi iba na tom, ako je to spravene (ak sa bavime o dizajne, o com sa tu zjavne aj vedie rec - pretoze technika je nepochybne viac-menej OK). Skor by som sa nedral do sveta s Audi Le Mans - auru TT sa im totiz nepodari preniest na nijake ine auto.
neregistrovaný "austin"
17. 5. 2005 21:22
to je ale..
..veliké a šeredné auto
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "BIZI"
18. 5. 2005 06:58
Re: to je ale..
Cayenne se zdál taky všem odporný a kupuje se šíleným způsobem... Porsche nestačí vyrábět.
neregistrovaný "austin"
18. 5. 2005 08:48
Re: to je ale..
no mne se cayenne snad i líbí ale toto..
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 13:32
Re: to je ale..
NO, to opravdu nevím, jestli se zdaál Cayenne všem odporný, ...
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 07:57
bez titulku
tak mi se docela líbí .... už vidím jak se k přiřítí na dálnici v černé barvě, xenony zapnutý k něčemu pomalejšímu a pokud to pomalejší nebude kloboučník nebo zavödní tunerská 120 tak mu asi hodně rychle uvolní levej pruh
doufám že interiré bude v tom stylu jako mělo pikes peak
Rozbalit vlákno
4
18. 5. 2005 08:31
Re: bez titulku
Kuriozní názor. A ty se vidíš v roli kloboučníka, 120káře nebo s těma xenonama? Já jsem asi jeden z posledních, který by se tu zastával tuningářů nebo kloboučníků, ale jak jsi dospěl k názoru, že ti co budou řídít tohle auto maj na to nenosit klobouk. Já už hodně trapáků v takovýchto mamutech na silnicích zažil...
neregistrovaný "hmmm"
18. 5. 2005 09:10
Re: bez titulku
no myslím, že víc lidí v těchto autech bude mít, teda nebude mít krk, za to bude mít vepřovou hlavu (tlustá, narudlá, s malými štětinami) a dutej zlatej řetěz, tričko Nike nebo Uncle Sam a mobil na krku. Pedro v hubě je samo.
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 13:36
Re: bez titulku
A podle čeho tak soudíš? Já znám hodně lidí co mají SUV/SAV (i já mám jeden) a jezdí 100x slušněj než nějakej namachrovanej věčně závidící sociální případ ve Fabii.
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 10:26
Re: bez titulku
já se vidím v roli řidiče kterej využívá levej pruh jen pro předjíždění a než do něj vjede tak použije takové to sklíčko jak ukazuje co se děje za autem co mnoho těchto řidiču nedělá.
souhlasím s tím že spousta lidi v těhle drahých autech jezdí jako čuňata ale stále jich je méňe než těchto dvou skupin ... mimo to po absolování cyklovýletu v okolí mimoňských válek jsem téměř položil rovnítko mezi tuner a jezdí jako idiot
neregistrovaný "troll"
18. 5. 2005 09:34
videl som ho vo fabrike, je pekné a určite nie nemotorné ako
v bratislave vo fabrike ich vyrobili vyse 1000, videl som ho bez tych ohavnosti vo finalnej verzii v ciernej metalize s tmavohnedym interierom (je 32 cm dlhšie ako Touareg). Je to pekne auto, ziadna nemotorna krava, ako posobi na obrazku. Interier v style A6 (velky infodisplay v hornej casti tunelu), stredovy panel siroky cely v dreve. O auto je velky zaujem, preto Audi určite nebuda mať dilemu, kam s vyrobenými autami. Myslím, že tak ako je nová A6 predajným úspechom, bude aj Q7 presviedčať skôr úrovňou techniky a komfortom, na dizajn si ľudia zvyknú. A6 tiež nie je zrovna typické auto vyššej strednej triedy.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ach jo"
18. 5. 2005 11:07
Re: videl som ho vo fabrike, je pekné a určite nie nemotorné
No jo, vzdyt Q7 budou delat jenom Cobolaci. Stejne jako Touareg.
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 13:37
Re: videl som ho vo fabrike, je pekné a určite nie nemotorné
100% souhlasím.
neregistrovaný "Endy"
18. 5. 2005 10:08
Q7/Pikes Peak
Koncept Pikes Peak mi prisel dost povedenej a s designem od Audi posledni dobou souhlasim, ale tenhle pocin se jim asi moc nepovedl.A to, ze se bude hodne prodavat jeste neznamena, ze je to pekne auto! Thalia se taky prodava!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "hmmm"
18. 5. 2005 10:50
Re: Q7/Pikes Peak
a passat taky ...
neregistrovaný "Explorer"
18. 5. 2005 13:39
Re: Q7/Pikes Peak
a všechny Škodovky taky ... ale to záleží na vkusu kupujícího, ne na vkusu většiny ... i když já bych si asi nekoupil auto, které by se nelíbilo 99,9% lidí
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 11:38
Q7
..no.. nevypadá to nejlíp.. ta zadní část mi přijde trochu přetažená... Jinak vypadá mnohem líp než Tuareg (to neznamená že vypadá dobře..), a to Tuareg je na samém dně..! nicméně si myslím, že kupce si to najde.. Kdo nechce VW a nemá na Cayenne tak jde do Q7.. protože jiný auta asi neexistují... myslím, že opět se to zařadí vedle jež zmiňované obludy Tuareg ve smyslu synonyma úspěchu a určité úrovně nížší intelektuální skupiny.. Samotná technologie quattro nic moc neřeší u tohoto typu auta... je to stejně jen kombinace Tuareg/Cayenne a možná nějaká inovace... takže nic nového... a nic omračujícího.. jen opět snaha o okázalost.. Je to logické... co chcete nabídnout člověku který odchází od A8 jinam..?? Možná by šel do Cayenne nebo Range.. tak ať raději zůstane v tom stejným a má pocit výločnosti...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:10
Re: Q7
Asi překlep, ovšem - Výločnost - tak nějak mě to slovo oslovuje. Že by po "passátní" jsme tu měli nové slovo? - Výločný - jako okázalý, dávaný samoúčelně na odiv. Prostě... viděl jsem passátní auto, ten šofér ale byl tak nějak výločný, tak jsem ho nechal odjet
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:33
Re: Q7
..no že bych to čekal zrovna od tebe... hmmm.. to ne...
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:40
Re: Q7
Co blázníš, jak né. Vždyť to je překrásně znející slovo - výločný. To má tón, a já mu dal i význam.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 11:57
Preco koncern VW robi auta zle - 1. diel
V prvom rade sa ospravedlnujem za pocet riadkov. Ale kratsie to bohuzial vysvetlit neviem. A nebudem sa snazit iba kritizovat, ale ponuknem aj riesenia (resp. sposob, ako by som to robil ja na mieste Bernda Pischetsriedera.). KTO CHCE CITAT, NECH CITA PROSIM POZORNE, NECH MI POTOM NEVKLADA DO UST TO CO SOM NEPOVEDAL! Dovodov preco tvrdim, ze VW nemam v sucasnosti moc rad je niekolko. Vsetky vsak vedu k jedinemu viditelnemu efektu: Koncern VW je len tienom toho, cim by v skutocnosti mohol byt (a urcite rad bol). A to aj napriek tomu, ze skladba znaciek, ktore vlastni by z tohto koncernu za inych okolnosti mohla urobit bezpochyby NAJVAZENEJSI a NAJLEPSI autokoncern na svete. Sucasna situacia vsak ani nenaznacuje, ze by k zmene mohlo dojst. Po prve pre to, ze manazment koncernu VW zotrvava na myslienke existencie jedneho centralne riadeneho megakoncernu. Myslim si, ze vlna velkych fuzii a akvizicii z 90. rokov viedla v pripade koncernu VW k vytvoreniu prilis uniformneho portfolia vyrobkov (v zmysle straty „emocionalneho naboja“ v jednotlivych znackach a modeloch). Druhy dovod: obavam sa, ze coraz viac pritomny je technokratizmus top-manazerov koncernu. Zacinam pochybovat o tom, ze rozumeju poslaniu a charakteru jednotlivych znaciek. Nastava totiz situacia, kedy sa znacka VW snazi vyrabat vsetko, a z ostatnych znaciek si robi viac, alebo menej dodatkove „satelity“ (plati zvlast pre Seat a Skodu). Tento postup funguje iba ak sa na to pozrieme ocami „priemerneho“ zakaznika, ktory neocakava nic viac nez „dobre“ auto.(Nechcem, aby bola posledna veta chapana zle: myslim tym beznych ludi, ktorych kolega GTI raz opisal ako ludi, ktori od rana do vecera nedychaju kvoli autam). Alebo inak povedane, VW funguje skor ako obchodna spolocnost zamerana iba na zvysovanie zisku, a nie ako automobilka, ktora ma mat na zreteli svoje znacky a produkty (po vsetkych strankach, vratane EMOCIONALNEJ). Co je nielen skoda, ale je to aj nebezpecne. Ktorykolvek marketingovy manazer vam totiz povie, ze so zvysovanim zivotnej urovne a kupyschopnosti dochadza k trendu „specializacie“ potrieb a ocakavani zakaznikov (prave na tuto chybu doplatili US znacky Olds a Plymouth: stratili svoju specializaciu (charakter), stali sa prilis uniformnymi a v koncernoch, kde je pretlak nejasne poziciovanych znaciek im ostali v rukach „Cierni Petrovia“). Ale prave koncern VW ma tolko znaciek, ze by dokazal pokryt efektivne kazdu takuto specializovanu potrebu, bez ich narusania. Rovnakou chybou je podla mna aj to, ak sa jednotlive znacky tlacia do trhovych segmentov (cenovych aj koncepcnych) v ktorych nie su silne. Opak by priniesol nielen jasnejsiu a pevnejsiu poziciu kazdej znacky (to ake hodnoty skutocne reprezentuje), ale pri doslednom uplatneni (na urovni vsetkych koncernov a ich znaciek) by aj stabilizoval automotiv-branzu: Myslim, ze by sa tak situacia priblizila tomu co popisuje J.Nash vo svojej Teorii hier (myslim tym, ze aj pre konkurenciu by bolo citatelnejsie trhove prostredie, pretoze jednotlive znacky by prenechali segmenty, ktore su pre nich atypicke konkurentom (a dodrziavali by to!) v prospech vyvoja SILNYCH typickych produktov). A prave koncern VW by si vdaka skladbe portfolia svojich znaciek dokazal aj v takomto prostredi udrzat pokrytie vsetkych potrieb a ocakavani zakaznikov. Ale teraz od teorie k praxi: Ja by som navrhol nasledujuce zmeny na urovni koncernu: Koncern VW by som premenoval na AUTO UNION: Koncernova centrala by bola mala a flexibilna jednotka, ktora by hlavne koordinovala spolupracu medzi znackami v oblasti technickych rieseni a dohliadala by na udrziavanie ich jedinecneho charakteru (tak aby na trhu nedochadzalo k (auto)kanibalizacii). Jednotlive znacky – AUDI, BENTLEY, BUGATTI, LAMBO, SEAT, SKODA, VW – by som formalne nechal pracovat samostatne, minimalne na urovni trhu. Nespajal by som ich teda do skupin, ale pri dobrom planovani produktov, by mali moznost pri nepriamom doplnani sa vstupovat do istej formy konkurencnej sutaze (viem, ze to znie ako rozporny vyrok, ale takto to uspesne funguje napr. u PSA). Dalsim dolezitym prvkom by bolo oddelenie poslania hlavnych znaciek Audi, Seat, Skoda, VW od exkluzivnych (najma vo vztahu k investorom koncernu). Zatial co styri hlavne znacky by mali za ulohu AJ vytvarat zisk (pre investorov), tri exkluzivne znacky by mali skor imidzovu ulohu a ich zisk by mal byt iba na urovni vlastnych potrieb (teda nie prioritne pre investorov koncernu). V obdobi takejto reorganizacie koncernu by som uplne pozastavil odlev financnych prostriedkov do oblasti, ktore sa netykaju core-biznisu, resp. zavazkov firmy (napr. by som zastavil sponzoring sportovych klubov, podujati, a kultury. Nie preto, ze to nechcem, ale s dovodov „kapitalovej bezpecnosti“). Tym sa dostavame k jednotlivym znackam:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 12:55
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 1. diel
Vysoká laťka, Marko. "Čitam" pozorně. Poznamenal jsem si ústřední myšlénky - negativum v podobě centrálního řízení, technokratismus manažerů, malý akcent na potenci "specializacie" a do svého slovníčku si píšu - autokanibalizace - protože to se ti tedy povedlo moc. Jo a vnímám tedy ten nástin reorganizace. Marko, nevěděl jsem, že se tu mohou przentovat i disertační práce P.S. Prosím (určitě i za další)o druhý díl
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 13:07
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 1. diel
Dizertacka To by este len bolo! Inak, ja viem ze Ty citas pozorne, ale to varovanie bolo pre inych. Aby si trebars nezamienali vyznam mojho nadpisu s vyznamom nadpisu "preco koncern VW robi zle auta". A ine.. Tu druhu cast "hodim" asi tiez sem...
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 13:21
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 1. diel
Daj to do jednej diskusie. Otazky a pripomienky najlepsie az po zaverecnom diely. Nieco mam. Potom sa tu rozbehne diskusia.
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 5. 2005 13:11
Re: naprostý souhlas
Proti tomu nemůžu říct ani ťuk. A navíc silně cítím, že budu asi souhlasit i s dalšíma dílama. Jen taková otázečka: Nemyslíš si, že by tebou navrhovaná struktura podstatně zvýšila náklady na vývoj nových modelů?
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 13:22
Re: naprostý souhlas
Tazko teraz povedat (aj ked v tretej casti bude vyjadrenie za som si vedomi toho, ze ide o bezprecedentnu reorganizaciu - v kazdom smere). Ono, vymena platforiem, motorov, inych technickych rieseni by dalej fungovala podla podobneho modelu ako teraz - kazda znacka by bola za nieco zodpovedna. Aj vyroba aut inych znaciek s rovnakou technikou by mohla dalej bezat v spolocnych zavodoch...To oddelenie by bolo viac menej iba na urovni operovania na trhu...
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 13:41
Re: naprostý souhlas
Jo! Velmi zajimave cteni a s myslenkou plne souhlasim!
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 13:25
Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
AUDI – U Audi je potreba korekcii asi najmensia. Znacku by som nechal dalej operovat v premiovom segmente s akcentom na spickove technologie, vybavu, ostry (az agresivny) sportovy design. Napriek sportovosti by som nerozvijal exkluzivne sportove auta, ktore nie su typicke pre znacku (prenechal by som na Lamborghini) a jedinym zastupcom sportakov by tak bol model TT. Okrem toho klasicke cestovne auta (hatch, sedan, cestovne coupe GT/cabrio, kombi), SAVecka, a mozno nejaky MPV crossover: Zakaznici tejto znacky by mali tradicne akceptovat v cene i „naklady“ na image znacky. Sportova podpora znacky: angazovanim Audi ako dodavatela motorov (mozno aj vlastnika teamu) v F1, aj ako nadviazanie na Auto Union-y z 30.rokov. VOLKSWAGEN – okamzita zmena kurzu naspat do mainstreamoveho segmentu (opustenie luxusnych a pseudoluxusnych projektov ako napr. Phaeton). Zameranie sa na zakaznikov ocakavajucich velmi dobre auto za zodpovedajucu cenu (ochotnych zaplatit za moderne a spickove technologie). Dizajn aut by mal byt elegantne konzervativny. VW by nemal tiez zasahovat do segmentu cistokrvnych sportakov, ktore nesedia k charakteru znacky (co ale nevylucuje vykonne motorarske verzie cestovnych aut). Sportovost by mal byt pritomna skor vo forme velkeho 4dv. „coupe“ vyssej str. triedy (btw. kde by dobre vybavenym sedanom a kombi koncila horna hranica ponuky znacky) ako lacnejsej alternative k Mercedesu CLS. Dalej lepsim naplanovanim radu Golf, kde by 5dv verzia bola klasicky hatch, ale 3dv. by dizajnom odkazovala na coupe Corrado/Scirocco (podobne ako je to u radu Opel Astra) so sportovejsim nastavenim podvozku. Co sa tyka MPV, okrem micro-vanu v mestskom „jednoduchom“ style (dizajnovo na sposob povodneho Matizu – male, mile, ale malo by to byt hodnotne), maleho MPV na baze Pola, by som ponukol 5miestne kompaktne MPV, aby sa to „nebilo“ so 7miestnou verziou velkeho Sharanu: Takze v nizsej strednej triede jedine elegantne MPV (nieco medzi sucasnymi Golf Plus a Touran, ale s jasne odlisnym designom od Golfu ale elegantnejsim, nez Touran). SUV – jedno kompaktne a jedno velke – nie tak rustikalne ako Touareg (viac „pracovnejsie“ (?) nez luxusne). Mozno aj ten Pick-up. A v malych autach tiez dve zmeny. New Beetle spravit o pol cisla mensie (napr. na zvacsenom podvozku Pola) a jeden projekt, ktory by mal podla mna uspech. Moderna interpretacia Trabantu T601 (ta radoby-kombi verzia), ako nastupca nevyrazneho Foxu. Ak by VW ponukal mini-model New Trabbi, podobne spraveny ako to BMW urobilo s Mini, naviac za rozumnejsiu cenu, uspech by bol zaruceny!!! A marketingova podpora znacky? Popri F1 je v „nasom“ svete najviac sledovane WRC – takze nejaky program Golf CORRADO WRC.
SKODA – znacku doslednejsie zamerat na ludi, ktori nepotrebuju nutne platit za spickove technologie, ale chcu za rozumne peniaze solidne a moderne auto s hlavnym benefitom: priestrannostou (najma pre rodiny). Zaroven by som prestal robit mackopsov na hraniciach tried. Takze: Dolna trieda: 3dv/5dv hatch, a male auto v style Kangoo, ktore by nahradzalo aj male kombi. Nizsia stredna tr.: priestranny 5dv. hatchback v style „hochdach“, odvodene kombi, resp. mozno sedan, a ako druhy rad 7miestne variabilne MPV (proti Zafire). Stredna trieda: 5dv. liftback a kombi, v ponuke aj ako allroad kombi (v nasom regione popularne). Proste, znacka Skoda by mala klast doraz na racionalitu s elegantnym „oblym a nafuknutym“ priestrannym designom. Mala by v koncerne posobit ako hodnotnejsia alternativa ku korejskym a cinskym (a rumunskej) znackam. (Skodovaci , nechapat ako degradaciu, prosim. Je to myslene v rovine zakaznikov pre ktorych je dolezita cena. Okrem fans of Skoda totiz tvoria najvacsiu prirodzenu cielovu skupinu). Motorsport podpora v kategorii dvojkoliek JWRC s tovarenskym teamom – z mojho pohladu nie pre to, ze by som nedal peniaze na program WRC, ale preto, aby sa Skoda aj tu priblizila svojmu poslaniu a zakaznikom. Malo by to byt auto, ktore by vo svojej kategorii dokazalo vyhravat sutaze a ponuklo by v kitovych verziach vstup mladym talentom do rallye.
SEAT - znacku doslednejsie zamerat na ludi, ktori nepotrebuju nutne platit za spickove technologie, ale chcu za rozumne peniaze solidne a moderne auto s hlavnym benefitom: sportovostou (najma pre singles). Zaroven by som prestal robit mackopsov. V ponuke male a stredne hatchbacky, mozno kombi. (Nijake verzie MPV! Nijake SUV!) Stredny sedan a kombi. Ale ak nieco ine, tak maly roadster (klasicky, jednoduchy pre pozitok s jazdy), alebo Coupe-cabrio, a stredne coupe na platforme Toleda (nieco ako bol Opel Calibra). Seat by mal byt lacnejsou alternativou k Alfe Romeo, s oblym, „stihlym“ sportovym dizajnom. Motorsport: v Superturisme, mozno az v DTM.
(Dokoncenie bude o exkluzivnych znackach)
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 13:48
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
Snad az na tu sirku portfolia u VW opet souhlas!
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 14:04
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
Myslis to sirku v zmysle od miniaut az po vyssiu strednu triedu? Alebo celkovo ako prilis velke mnozstvo modelov? Nechcem pred koncom moc spustat k tomu debatu, aby sme sa teraz "nestratili" , ale myslim to tak, ze VW by ostal ako mainstreamova znacka a tym by mal mat v ponuke co najviac (prijatelnych) modelov. Aj ta vyssia stredna trieda by mohla mat zmysel, pretoze to je medzistupen medzi Skodou /Seatom (kde je najvacsie auto strednej triedy) a Audi (ktore ma "stop" az v hornej triede...) Ale, az budem sefovat koncernu VW , tak si vas zoberem za poradcov a urcite to vypilujeme
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 14:08
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
Dobra, diskuzi nechame na konec clanku. Jinak az ty budes sefem VW a my jako poradci, tak to nemuze dopadnout jinak, nez ze to rozprodame na kousky a zrusime to
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 14:13
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
..a GTI.. nás koupí... dřív než to rozprodáme...
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 14:15
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
Nazdar! Nevymyslej, jak vytocit GTIho a konecne posli misto na toho 26
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:33
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
Tres Gallos
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 14:21
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 2. diel
neregistrovaný "Bazi"
18. 5. 2005 14:11
pěkný
Koukám, že většině lidí se to tu nelíbí. Tak já asi budu výjimka, protože mně se to líbí a moc. Ale ani Touareg není špatný, Cayenne nic moc.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 15:32
Preco koncern VW robi auta zle - 3. diel
BENTLEY – To, nad cim momentalne uvazuje sefstvo VW (SUV Bentley) ukazuje na hlboke nepochopenie odkazu znacky. Bentley by mal podla mna ostat uplne samostatne posobiacou firmou (aj ked formalne pod koncernom VW/AU) ktora by mala operovat v segmente exkluzivnych aut. V ponuke by mala mat tri zakladne modely: nieco ako je velka uber-limuzina Arnage, samostatnu limuzinu hornej triedy (ako terajsie Conti Flying Spur), a samostatny rad velkych cestovnych GT a cabrio (tak ako sucasny Conti GT). Dizajn aut by mal rozvijat klasicke znackove retroprvky. Napriklad buduci GT by som nechal navrhnut s odkazom na Speed Six v ktorom Woolf Barnato podstupil ten slavny suboj s Modrym vlakom (nasiel som iba scale-model: [odkaz] ). Na podporu znacky by som za ohromnu predajnu cenu vyrobil super- retroauto (podobne ako Ducati vyrobila MH900), ktore by nadvazovalo na vitazne Bentleye z 20.rokov – vysoky ponton karoserie, padajuca zadna cast, velke svetlomety, dva oddelene kokpity s veternymi stitkami, atd... (nieco podobne tomuto: [odkaz]
LAMBORGHINI – tu je dost tazke povedat, ako by sa navrhovalo portfolio vyrobkov Lamba. Isteze by operovalo v tom istom segmente kde Bentley, ibaze medzi supersportami. Urcite by som videl rad nastupcu supercoupe Murcielago. Pod tym modernu reinterpretaciu Miury GT, a medzi nimi mozno este nieco. A mozno by som uvazoval aj o tom SUV, ale nie v style klasickeho SUV, ale skor nieco ako luxusny Hummer (vo velkosti H2?) – tak aby ndvazoval na povodne LM002.
BUGATTI – to je podla mna asi najvacsia katastrofa koncernu VW. Jean a hlavne Ettore Bugatti sice vzdy chceli (a darilo sa im to) vyrabat dokonale auta, ale ta ich dokonalost sa odrazala v technickej preciznosti a neoodiskutovatelne nadhernom dizajne. Naopak, Veyron krasny nie je – aspon nie neoddiskutovatelne. A tu dokonalost Piech zdegeneroval iba na poziadavku absurdne vysokej rychlosti. A co viac, Bugatti by podla mna nemalo vobec vyrabat sportove supecoupe. Ta znacka ma totiz iny, omnoho hodnotnejsi potencial – ona totiz moze stat nad vsetkym ostatnym. Moze byt este viac, nez exkluzivne znacky ako Rolls, Bentley, Ferrari, & spol. Predstavte si toto: kusova vyroba obrovskych luxusnych coupe-sedanov s akcentom na dokonalost v kazdom smere. Napr. moderna reinterpretacia tohto Type 41 Royale s karoseriou Kellner: [odkaz] (nieco ako je koncept Caddilac Sixteen – dlha kapota s otvaracimi bocnicami, atd..), alebo maly sportak (v podobnom style ako napr Weismann GT ([odkaz] ktory by nadvazoval na tento Type 57 s karoseriou od Gangloff (aby ma teraz nejaky znalec Bugatti nenapadol: ja viem, ze to je auto vyrobene v 1990 podla nakresov Gangloffa, ktore nebolo nikdy postavene. Ale je to nadhera.): [odkaz] Proste, Bugatti by mala byt znacka, ktora by vratila tej hrstke najbohatsich moznost individualnej stavby karoserii. A kazdy original Bugatti by stal samozrejme neuveritelnu sumu penazi – aj tak sa ale nebojim, ze by sa to neoplatilo. Dokonca by som ten moderny Gangloff vratil aj na zavodne trate v tovarenskom teame pre serial GT.
No, tak prave tieto moznosti VW, ktore by mu umoznili ponuknut auto kazdemu – dokonca aj tomu, kto si mysli, ze ma (na) vsetko, tak tie by som plne vyuzil. A prave pre to, ze v prospech jednoduchych cielov to VW bud nevyuziva, alebo plundruje znacky nemam ten koncern rad. Vedel by som dat pri navrhovani kazdeho auta rozum (poznanie minulosti) do jednej ruky, a srdce na dlan druhej. Robil by som auta s vasnou a rad. Planoval by som pozorne kazdy model. Tak aby sa uz nestalo, ze VW bude, tak ako teraz, dalej chrlit auta pre vsetkych a pre nikoho. (Zaroven si ale uvedomujem, ze to co som tu navrhol je bezprecedentna vizia reorganizacie koncernu. Nijaka firma nikdy nic podobne nepodstupila. Mozno aj preto, ze by bol potrebny absolutny konsenzus vsetkych zainteresovanych ludi. A ten je takmer nemozne dosiahnut).
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:05
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 3. diel
Krásný nadpis, ne? Prostě giganti jsou vyhledáváni gyganty. Super práca. To je samozřejmě dotažená strategie do poslední sekretárky. Jenže vždyť ty víš jak jde VW časem. Tu a tam něco přibere, tu mu začně něco přerůstat přes hlavu, do toho čas od času (to akcentuji) se podaří konkurenci něco, na co musí rychle reagovat, současně držet ikonu jednoho z největších výrobců, nezapomenout na správné odladění geteíčka atd atd. Je toho šleně moc. A tys mě ukázal jak se dá komplexně uvažovat v tak složité pavučině. Tak smekám. Mimochodem, určitě jsi viděl film Tři dny Kondora. Tak Marko, kdyby u tvých dveří zvonil neznámý pošťák, neotvírej... P.S. Počítám, že Bernd už má svodku na stole a péruje podřízené, kdo z nich vynesl Markovi tu supertajnou studii CO DÁL ABY VW BYLO STÁLE NEJLEPŠÍ.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:23
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 3. diel
Ona to zas taka pavucina nie je. Teda ak to upraces a das tomu stabnu kulturu. Ak nie, a robi sa to tak ako to teraz robi VW (bez zjavneho systemu) zacne to prerastat cez hlavu. A ten postar...tak ten u mna nezvoni. Ale zvonil u mna ten Lonesov krtko...
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:37
Re: Preco koncern VW robi auta zle - 3. diel
Vím, četl jsem.
neregistrovaný "Lonestarstate"
18. 5. 2005 16:06
Re: Bugatti
Tak už konec? Můžu jen tleskat. Moje vize by vypadaly neuvěřitelně podobně. Charakter značky nadevše. Jen s Bugatti jsem vymyslel něco jinýho. Jelikož o italský auta se zajímám velice okrajově, tak když se řekne Bugatti, vybaví se mi jediný auto z historie: modrý závoďáček Bugatti 35. Předpokládám tedy, že je to nejvíc notoricky známé auto téhle značky. Z Bugatti bych udělal specialistu na retro hot-rods. Jestli chápete, co tím myslím. Něco, co by si prachatí fandové do aut (ale nemyslím astronomicky prachatí) tunili a vylepšovali v garáži. A nemyslím ten ohavný tuning, co se praktikuje dneska.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:32
Re: Bugatti
Bugatti, Bugatti bola francuzska znacka. To len zaciatkom 90. rokov z nej spravil tusim Romano Artioli taliansku znacku (to bol ten EB110). Prakticky hned mu to ale krachlo. A potom to kupil VW a vyrobu vratil do fr. Molhouse. A s tou T35 mas pravdu - je to asi najznamejsie Bugatti (aj vdaka Eliske Junkovej), ale to je taka ta typicka kombinacia na tie casi: ciastocne sukromne auto na cesty, ale hlavne auto pre GP. Bugatti bolo zname hlavne stavbou nadhernych individualnych aut. Napr. tieto chassis T41 Royale: [odkaz]
Preto by som postupoval podobne
neregistrovaný "Essesant"
18. 5. 2005 21:33
Re: Bugatti
Pokud se nepletu, tak Bugatti je italska znacka - Zalozena Ettorem Bugattim (coz byl Ital) ve Francii. Romano Artioli se pokousel o renesanco znacky stavbou supercoupé, kteremu zlomily vaz mimo jine omezeni o maximalnim zdvihoveho objemu u osobnich aut v USA, do nehoz se EB110 nevlezlo. Tudiz se tam nemohlo vyvazet. Byla naplanovana stava sportovniho sedanu Bugatti EB 112, ktera kvuli zminovanym financnim problemum zustala jen u prototypu. Kdyztak mrknete na [odkaz] hlavne technicke udaje stoji za povsimnuti. Myslim si, ze pokud by se podaril uvest do vyroby ten naslaply sedan, tak by znacka mela o zakazniky postarano. Jedine auto ktere je tomu co se tyce stylu a image podobne je Maserati Quatroporte, kteremu se dari vyborne...
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 21:43
Re: Bugatti
Bugatti je znacka ktora bola zaregistrovana vo francuzsku, takze je francuzska. To ze bol Ettore Bugatti Talian je ina vec. Bugatti bola talianskou znackou iba za cias Artioliho. (To by napriklad znacka deTomaso musela byt Argentinska, lebo Allejandro de Tomaso bol argentinec). Inak to sedi...
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 16:17
Re: Bugatti
Perfektne. Trosku podpichnem anti VW. Nadpis bol "Preco koncern VW robi auta zle" a nie "Preco koncern VW robi zle auta". Je to rozdiel. Skoda ze VW robi modely ktore si navzajom konkuruju ked by to mohli vyuzit tak ze by jednotlive znacky zabrali vsetky segmenty a v tom svojom by boli spickove. Spolocne by azda malo byt este aj vyvojove stredisko pretoze napr. niektore motory by pouzivali vsetky znacky ako je to doteraz (2,0 TDI) alebo prevodovky (DSG) podvozky (Golf Octavia A3)(samozrejme ze uz detailne nastavenia by si kazdy urobil sam). Ved napr. vyvoj DSG prvu urobili Audi este v 80 rokoch ale rozvinul ju VW pricom urcite vyuzil skusenosti z Audi. Podobne predpokladam pizoelektricke vstrekovace do 2,0 TDI - zatial su v A4 A6 o chvilku budu v Passate. Zatial tolko.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 16:36
Re: Bugatti
Ano, ale to som uz napisal vyssie - kazda znacka by mala rozvijat nieco, a potom by to poskytla do koncernu ako celku. Samzorejme, ze to nebolo myslene nikdy tak, aby si kazdy konstruoval vsetko sam. Sam by mal vstupovat iba na trh. Za seba a so svojim specifickym urcenim.
neregistrovaný "Jozki."
18. 5. 2005 16:56
Re: Bugatti
Aha. OK. Nejako mi to uslo. Pizo vstrekovace maju u Passta oneskorenie 1 rok co je trochu vela skoro to vyzera tak akoze 1 rok sa nabalime my az potom to dame tebe. Teraz spekulujem ale mozno DSG mohla byt skor keby si ju Audina tak velmi nechranila a podelila sa s napadom s VW alebo s niektorym inym "bratom". Tiez sa cudujem ze Torsen nevadi v A4 ale do Passatu uz dali Haldexa. Ano dali motor napriec cim znizili vibracie ale ked to nevadi v Audine (alebo ked to vedeli vyriesit tam) preco nie VW. Este otazocka myslene v dobrom ako a kedy ta to napadlo urobit takyto rozbor ? Akoze vonku prsi v TV nic nejde knizka uz precitana nudim sa vrta mi to v hlave reku hodim to aj do PC ? Taketo vrtanie v hlave totizto som mal aj ja ale az do takychto detailov som nesiel. A este aj napisat to. Som len zvedavy. Alebo je to job ?
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 17:52
Re: Bugatti
Problem vztahu VW vs. ostatne znacky koncernu (vratane Audi) je v tom, ze ide o vztah nadriadeneho k podriadenym. Ak niektora znacka nieco vymysli (vpodstate Audi) je iba na rozhodnuti sefstva koncernu, kedy to dostane VW. Moze byt, ze to preberu hned, moze byt, ze to nechaju chvilu Audine aby "upevnili" tu premiovost znacky. Skoda a Seat su uz ine pripady - tam uz dostavaju veci neskor a nie v plnej verzii. Problemom teda podla mna je, ze tu nejde o technicke partnerstvo, ale o nejaku formu autokracie v prospech VW (a Audi). A preco ten clanok vznikol? Urcite nie preto, ze nemam co robit. Z velkej casti je to sucast mojej vedlajsej prace. Myslim analyzovat automotive biznis a navrhovat riesenia. Vzhladom k tomu ako to v tomto priemysle teraz (ne)ide sa na malo roboty stazovat nemozem. Druhy dovod je ten, ze ma to bavi (myslim navrhovat komplexne marketingove strategie). Je to pre mna nieco ako hranie sa. Ked mas dostatok vychodiskovych informacii a dychas (okrem blizkych) pre auta, tak mozes vymyslat produkty, predajne strategie, propagaciu,.... donekonecna. A este je tu jeden dovod: GTI tu favorizuje VW a minule sa nas pytal co zle vidime na tych autach. Vtedy sme mu odpovedali, ale ja som sa rozhodol, ze to urobim este raz. Do hlbky (a pisal som to vo volnom case par tyzdnov). Aby pochopil preco si myslim, ze trebars maly nevyrazny povodne brazilsky Fox je smiesne auticko. Ze by isiel urobit vzrusujuci New Trabbi. A ze by to slo s kazdym autom rovnako . (aha - este toto: knihu nemam docitanu nikdy. Len citam ine ako vacsina ludi. Tak ako robim veci inac, nez vacsina ludi)
neregistrovaný "Jozki."
19. 5. 2005 08:43
Re: Bugatti
Uz zhruba pred 14 rokmi ked som si kupoval Magazin STOP tak tam bol koncept na znovuozivenie Trabbiho. Nepametal sa ktora znacka nad tym uvazovala ale vyzera to tak ze tu zapadlo prachom. Ale teraz ked je to dopyt po mini autach (vid trojicky z kolina) tak mozno to niekto oprasi a prekvapi nas. A myslim ze bude zaujem aj o dalsie analyzy takze ked nieco budes mat tak to tu mozes hodit. Vsimol som si ako malo pripomienok je k tej analyze. Zeby vsetci suhlasili ? To by bolo asi prvykrat co sa vsetci s niekym zhodli.
neregistrovaný "Marko"
19. 5. 2005 10:37
Re: Bugatti
Malo pripomienok je preto, ze to je dlhe a vacsina ludi tu dlhe clanky proste ignuruje. Necitali to. Ten Trabbi - bola to firma Schasenring, a bolo to take krabicovite auto(poloMPV) - projekt ale zhasol a ta fa. dnes vyraba autokomponenty.
neregistrovaný "Bzuco"
18. 5. 2005 17:44
Re: Bugatti
Dufam, ze aj do buducna budu od teba podobne uvahy Co sa tyka SUV od VW je to degradacia jednotlivych znaciek a ich specializacii maju rovnake podvozky a techniku akurat skelety s prvkami designu,ktory si rokmi vytvorili a snazia sa i na zaklade imidzu predat stalej klientele. Nikto vsak dnes nevie aky to bude mat dopad o par rokov na imidz danych znaciek.Mozno z toho vznikne jedna velka homogenna hmota a zabudne sa niektore znacky na com vybudovali svoj imidz a zaniknu co bude jednoznacne skoda.
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 17:55
Re: Bugatti
Ta homogenna hmota uz zacina vznikat. Taketo analyzy mozem dat ku kazdemu koncernu / znacke, ak bude zaujem. Ale zabera to moc miesta, a casu (ide mi to pomaly - musim makat aj na veciach za ktore som plateny).
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:56
Re: Bugatti
..Jo..Jo... první 2 díly - souhlas.. Jen bych trochu omezil ten kanibalizmus... myslím v adekvátní úrovni... velky SUV - VW (Tuareg) a menší SUV - Škoda... (zobecnil jsem to..) A ke třetí části.. ale bohužel obecně to bylo proveditelné tak před 20-30 lety... Teď snad kromě toho návrhu s Bugatti by to nemělo velkej úspěch... Jak jsi správně napsal.. jde o to zvyšovat zisk...!!! a ten se může (v současnosti) dostavit při snižování nákladů... takže takovej začarovanej kruh.. a stačí málo a je po všem.. viz Rover.. takže opět je to o lidech... Ale obecně souhlasím s tebou a trochu bych se pustil do diety a odbourávání byrokracie... Ale závěrem se asi musíme vrátit zpět na zem... velká škoda...
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 18:04
Re: Bugatti
Tazko povedat ci by to neslo. Ono totiz zakratko mozme dospiet k bodu, ked budu vsetky znacky vyrabat vsetky druhy aut. Naklady vyraznejsie znizovat uz ide prakticky iba koncentrovanim vyroby rovnakych platforiem do jedneho zavodu.(Ak dame bokom outsorcing vyroby - co by ale EU ekonomike, ktorej tazky priemysel je postaveny prevazne na autovyrobcoch zlomilo vaz). Dostaneme sa tak do bodu, ked uz nebude dalej kam rozsirovatvyrobu, ani ju zefektivnovat. (A to este stale do tejto "rovnice" nevstupili Cinania a Indovia!). Tie zmeny budu musiet jednoducho v istom bode prist.
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
18. 5. 2005 19:29
Re: Bugatti
teda chtěl bych mít v přes den tolik volnýho času abych mohl psát takovéhle romány ... teda přiznám se že jsem to ani nečet bo je to jednoduše moc dlouhý ....
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 19:56
Re: Bugatti
To nebolo cez den (a ako som uz napisal inde, zcasti je to moja praca). Tolko casu nemam ani ja. To bolo za poslednych par tyzdnov vo volnom case.
18. 5. 2005 20:32
Re: Bugatti
Tak tohle sis přečíst měl. Třeba bys tu potom lépe psal Ty se dívíš volnému času. Kdybys měl za jedno slovo tisíc euro, tak bys třeba také psal. A pozor - Marko má hlavu. To je podmínka u takovýchto prací a takovýchto výdělků
neregistrovaný "Marko"
18. 5. 2005 21:06
Re: Bugatti
Jooj...to by som bral...za kazde slovo tisic euro To by som asi zacal skupovat klenoty automobilovej historie. Schlumpovic zbierku asi prvu...
neregistrovaný "ultraprovocationhadrcore tuning"
19. 5. 2005 14:11
Re: Bugatti
myslíš že když si přečtu cizí názor tak pak budu psát lépe ? já myslím že jsem s autama a lidmi okolo nich v kontaktu dost takže si svůj názor udělám sám a sám vím co se mi líbí .
neregistrovaný "yoko"
18. 5. 2005 15:39
bez titulku
Podla mna to je uuuplne super!!! Je fakt paradne, dynamicke a svalnate. Vsak je to bratranec Porsche Cayenne a to nema konkurenciu. Kto chce vediet viac nech sa zaregistuje na audi.com v sekcii globe Q7!
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 16:47
Re: bez titulku
..hmm No tak to bude ... ono yoko.... ty seš taky konkurence... je to hybrid kterej má podvozek a motory společne od Cayenne a Tuarega.. takže je to hnus... však je to taky bratranec Tuarega.. a ten v ohavnosti nemá konkurenciu...
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 16:51
Re: bez titulku
Laskavě si přečti - výločný.
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 17:06
Re: bez titulku
laskavě.... jsi pozadu...!!
neregistrovaný "ciello"
18. 5. 2005 17:08
Re: bez titulku
...výločný ve mě evokuje něco nepopsatelně nevkusnýho... když už jsi s tím začal...
neregistrovaný "GTI"
18. 5. 2005 17:43
Re: bez titulku
Tak já odchytnu nové slovo, přiznám ti autorství a ještě jsem kvůli tomu popotahovanej. To si vyberu
neregistrovaný "mates"
18. 5. 2005 17:26
Re: bez titulku
Ty jsi dneska zlej
neregistrovaný "Manga"
19. 5. 2005 11:18
Re: bez titulku
Podle tebe MÁ Cayenne na silnici konkurenci? Hm, tak nám prozraď koho! To sem teda moc zvědavej co z tebe vypadne... A auto je hnus, protože je na společné platformě s ostatními SUV značky? Ty myslíš, že by bylo lepší, aby VW vyvíjel novou platformu pro každé auto? Jsi padlej na hlavu?
neregistrovaný "ciello"
19. 5. 2005 11:50
Re: bez titulku
Auto je divný.. za tím si stojím..! jsem jen zvědavej já na tebe, čím mě tady utlučeš, že je Cayenne bezkonkurenční..!! A jestli hodláš mluvit o konkurenci na silnici.. tak ti jich vysypu hned několik.. začnu hned v jeho rodině 911.., Ferrari, Masserati, Aston a mohl bych pokračovat až k obyčejnějším autům.. Asi jsi chtěl napsat v jeho třídě .. ne..?? Co se týká hnusu.. to nemá na svědomí platforma.. ta slouží úplně k něčemu jinýmu.. ale to se tě možná nedotklo. To auto je zajímavý tím, že je to Porsche a že je drahý.. nic moc jinýho v tom nebude.. Tuareg je skoro to samý akorát VW a Q7 je Audi.. Jedna hromada s pár modifikacema... (jo a motory samozřejmě).. jenže.. no a..?? a dál...?? Ty jsi asi z těch, co když projede Cayene si cvrkneš do kalhot...!?! Ona rychlost v těchto autech je trochu mimo mísu... Všichni konkurenti pojedou 180..!! a co...?? Jde jen o to mít Porsche..?? Ani nevidím velkej důvod ke zdolávání těžkýho terénu.. tu polňačku k chatě taky všichni projedou... Tady jde spíš o image.. ne..?? a rozhodně vím, kam sáhnout pro exkluzivitu...!! a Cayenne to není..!! ty platformo padlá na hlavu...
neregistrovaný "Manga"
19. 5. 2005 12:18
Re: bez titulku
Exluzivitu? Tam se chytí jenom Range (pokud myslíš exkluzivitu SUV, pokud ne, mluvíš mimo mísu), nikde jsem nepsal nic o exkluzivitě, nebo ano? Cayenne je nejrychlejší SUV na silnici, nebo ne? Pořád jsi ale nevysvětlil proč je jedna platforma pro víc aut špatná, nebo ano? Pochop, že kdyby pro každé z těch aut dělali jinou, vyšlo by to mnohem dráž a jestli ti jsou jasné nějaké principy trhu, měl bys to pochopit. To jestli se mi Cayenne líbí nebo ne je celkem jedno, důležité je to, že je to nejkomplexnější SUV, které kraluje na silnici a s offroad gumama i v terénu, nebo ne? Cituji: "Ona rychlost v těchto autech je trochu mimo mísu... Všichni konkurenti pojedou 180..!! a co...??" A co? A nic, to je asi jako kdybys napsal: "BMW má o 2 sekundy rychlejší zrychlení na stovku. A co?" ... Jo, tu polňačku taky s fáčkem projedeš, ale proč si nekoupit auto, co projede mnohem víc a ukáže ti záda i na silnici?
Platforma padlá na hlavu podle "Ciello"
neregistrovaný "ciello"
19. 5. 2005 13:54
Re: bez titulku
jestli jsi nepostřehl.. o čemž pochybuju, jsem nikde nepsal, že platforma pro víc modelů je nesmysl.. Jen jsem ukázal, že Q7 je jen kombibnace Cayenne/Tuareg co se platformy a motorů týká.. že je to špatně jsem nepsal..!! Zákony trhu a současné doby znám docela dobře, takže vím, že sdílení platforem je běžné (né-li nutné) pro přežití..!! Ale to jsi možná nepostřehl.. A nemusíš tady lidi (mě) poučovat co jsi si přečetl někde minulý týden v článku ohledně platforem..!! A kupovat si obrovský auto jen proto že má nejlepší motor a je nejrychlejší.. je trochu ujetý... Tím jsem chtěl říct, že Cayenne má konkurenci v celkovým ohledu... Co se silnice týká.. tam převažuje.. co se terenu týká, tak si ani neškrkne.. To co projede Cayenne to projedu Freelanderem bez problému.. A ano trefil jsi to... range.. ten je nade všemi.. A to zrachlení o 2 vteřiny rychlejší.. asi stejná hovadina jako těch 180.. protože kdo tě bude měřit..?? je to na nic... Takže defacto mluvíme o tom stejném ale jinak... je mi jedno jestli se ti (mi) líbí nebo ne.. ale není to nejkomplexnější SUV (Cayenne)... (taky je to otázka preferencí..) nicméně jasnou špičkou je Range.. (jakože komplexní.. )..
neregistrovaný "Manga"
19. 5. 2005 14:13
Re: bez titulku
A tohle: "je to hybrid kterej má podvozek a motory společne od Cayenne a Tuarega.. takže je to hnus... " to teda znamená co, když ne že platforma pro víc modelů je nesmysl? Ty nám tady všem lžeš! Pokud jsi napsal výše uvedené, tak si zasloužíš o tom poučit nebo se mi na monitoru ukazují jiná slova než tobě? Další citát: "A kupovat si obrovský auto jen proto že má nejlepší motor a je nejrychlejší.. je trochu ujetý..." jo, koupit SUV je ujetý, já bych SUV nechtěl ani za nic, ale zase to je jako kdybys napsal třeba: Nechci sportovní auto, protože má silný motor a je nejrychlejší" - není náhodou tohle ujetý? Připadám si tu jako na diskuzi o Sámerovi na idnes...To se tu nenajde nikdo kdo má rád rychlost? To jste všichni takoví suchaři jak Ciello, pro kterého je Cayenne ujetý a příliš rychlý nesmysl? ... další citát: "Co se silnice týká.. tam převažuje.. co se terenu týká, tak si ani neškrkne.." - ty asi opravdu o SUV moc nevíš... Touareg byl srovnáván s LR Freelander a Patrolem jen v terénu (tzn. JEN V TERÉNU) a hádej kdo vyhrál... Touareg na letních silničních gumách! Takže Cayenne nebude o moc horší. A navíc je s kvalitou jinde než FL, který má opravdu tragický interiér. A Range...ten je možná exkluzivnější než cayenne, ale není komplexnější, nevyniká v žádné oblasti, snad kromě kvality jízdy, jinak v terénu i na silnici nestojí za nic (jel jsem v něm cca 100 km...). Ale víš co? Bral bych ho asi víc než Cayenne S, ale Turbo je zase o něčem jiném P.S.: Ta maximálka neni mimo mísu, myslim, že je celkem radikální rozdíl mezi 180 km/h a 265 km/h...
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 09:32
Re: bez titulku
..pokud chci rychlý auto, tak si nebudu pořizovat SUV..!! Že je to hybrid ze dvou aut.. to je u VW běžná věc.. (a u všech ostatních automobilek taky..) jen jsem tím chtěl říct a nazančit, že Q7 nebude žádnej zázrak co tu ještě nebyl.. (i když bude bez pochyby maximálně kvalitní..!!).. za další mám pocit, že o tom moc nevíš... Jasně.. je ujetých hodně věcí.. nicméně když chci rychlý sportovní auto - nebude to SUV/off-road,... když chci auto do terenu - nebude to Logan... (už to chápeš..?) A myslím, že každej chlap má rád rychlost v autě.. to není věc k diskuzi..!!! ale asi jsem teda suchar.. nic o mě nevíš.. tak nesuď..! ten testík s patrolem a LR a Tuaregem bych si rád přečet.. vážně..!! Ale jen si se tímto přiznal, že o tom vážně moc nevíš.. všechny 3 auta jsou každej z jiné kategorie (třídy..!!) A že jsi s Rangem jel 100km... a řídil jsi..?? A jezdíš některé z těch aut o kterých mluvíš...??? A říct, že Range nyvymiká v žádné oblasti... hmmm.. co se týká terénu.. jestli to náhodou nebylo řidičem a rukama.... až s tím autem něco odjezdíš... pak přijď s argumentama... ať se neztrapňuješ výrokama jakože Range Rover nevyniká ani v terenu...!!! Ano.. Turbo je nářez... celej Cayenne je nářez... Tuareg nestojí za pozornost.. to auto mi prostě nesedí... ale nezapomínej na X5..! ta i po těch letech je na špičce,... nicméně ještě k RR... srovnávat ty auta se jen těžko dá ve smyslu koncepce toho auta..!! Range je jako jachta oproti pramici.. (Tuareg) co se třeba interieru týká.. a Cayenne je na tom lépe než VW ale pořád stejnej styl... Jo a P.S. ta maximálka... ten rozdíl to je možná na papíře.. ale chci tě vidět jak u nás jezdíš po dálnici 265 km/h.. a hlavně až tuhle hroudu budeš poptřebovat zabrzdit nebo se dostaneš do složitější situace.. (nic proti tobě.. ale sám jsi napsal, (nepřímo ) že na tom s řízením nejsi moc dobře.... ) když ti ten range přišel v terenu nic moc... rozjet to na rovině a šlápnout na plyn umí každej... ale jestli se budeš chtí něco dozvědět, klidně napiš... jestli najdeš ten článek.. byl bych rád.. díkec..
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 10:43
Re: bez titulku
No...Cayenne neplní úlohu jednoho auta v rodině, ikdyž by to určitě zvládl, jasně, že je lepší koupit malé auto, se kterým to můžeš švihat, ale když to šviháš v takovémhle kolosu, je to taky supr zážitek (vim jaký to bylo s tim RR ) a hlavně jsi nepsal o SUV, jo a o schopnostech RR v terénu...no...je to leštěnka..a velká, kámoš se o něj bojí, pravda, ale ty bys s RR zvěřil někde v lese????, na Vitaru se ani nechytne, opravdu. Ten test...pravda, byl v Autotipu..minulej rok, mrknu se na to doma a napíšu jaký to bylo přesně číslo. Touareg neměl sice takovou zkřižitelnost náprav (byl tam na fotce s levym zadnim kole cca 40 cm ve vzduchu), ale projel vše co ostatní a "prej" ještě lépe. V FL, Touaregovi ani v Cayenne sem nejel, přiznávám, ale myslim, že ty taky ne. A mám dojem, že ty ani neřídíš, protože bys nenapsal to o 265 km/h mé 330i jede tachometrových 250 km/h a na dálnici to opravdu neni nic extra rychlýho...věř mi, na rychlost si rychle zvykneš A je mi taky jasný, že FL je absolutně jiná kategorie (Autotip schválně porovnával leštěnku Touareg s FL a Patrolem), neříkám, že je špatný, ale já bych do něj nešel, RR jo, ale FL...to je asi jako X5 a X3 (ale u mě je FL o dost horší než X3) A napsat: rozjet to na rovině dokáže každej... to možná jo, ale nedokáže tak jet stále (Rychle), chápeš? Nevim co je složitýho na jízdě v terénu, mě to připadá daleko snazší než jet rychle po silnici... Ale záleží na tom co je u tebe rychle A v čem jezdíš ty? (očekávám, že něčím z UK )
P.S.: Máš pravdu v tom, že Range i FL mají jméno. Mají větší image, záleží co je tvou prioritou...Jooo a chtěl jsem jen zmínit, že autoperiodika čtu cca 10 let, takže taky něco vím )))))
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 11:33
Re: bez titulku
..rok starej autotip.... asi jsem to možná viděl už si nepamatuju.. díky za info... ale... range rovera a celej land rover znám velice dobře... (ber to prosím jen jako odpověď a ne jinak.. ) tak s Land Roverem a to i s Rangem mám v terénu a to těžkým terénu odjeto víc než jsi psal ty.. (těch 100km..) a to několikanásobně.. Proto píšu.. že Range Rover v terenu exceluje i ve srovnání s klasickýma jako je Land Cruiser, Pajero, nebo Patrol.. to mi věř..! jsou to zkušenosti na vlastní kůži.. delší než jedna projížďka a jeden měsíc.. A jízda v terénu potřebuje něco jinýho, než jízda po dálnici.. musíš cítit auto, vědět co udělat tehdy a tehdy, pootčit volant, přidat nebo ubrat a nastavit si to.. Pud sebezáchovy ti nedovolí jít na hranici auta.. největší zážitky jsou když jedeš s někým... a opravdu si s tím hraješ.. V Range Roveru jsi v jiným světě.. vážně.. těžko se to popisuje.. proto vím, co dokáže.. mám k tomu i pár historek z amaterskýho off-road setkání atd.... To auto totiž není pod silným tlakem PR a reklamy, takže mnoho lidí o jeho kvalitách ani neví... Na silnici nedokáže to co Cayenne (to nepopírám) ale těch 200 s ním pojedeš taky.. (Cayenna tím nesnižuji... má jiný kvality než Range..) A co se týká Freelandera... je to sociální auto, který si nehraje luxus.. má mouchy.. ale zábavy si sním užiješ do sytosti.. a to co projede Freelander, kolikrát jsem koukal z čeho se dostal a sám... S tím se dá v lese "zvěřit".. hlavně má proti konkurenci STALEJ pohon všech kol.. a v automatu funguje super.. ale má moc slabý motory.. A Discovery.. současná je špička..!! Nejlepší co jezdí po silnicích tohoto druhu.. Na zvěření v lese je ale Defender.. ale to už je jedno, jestli si pořídíš traktor, nebo tohle.. 330i.. super volba.. s těma 265... včera jsem jel Brno-Pha a ani kdybych se pos*al.. jsem nemohl jet rychleji než 170... provoz mi to nedovolil... z toho jsem psal kolikrát tu jezdíš těch 250..? a je trochu něco jinýho jet těch 250 v bavcovi než v Cayennovi.. to auto je 2x těžší.. A opravdu nevidím nic zajímavýho jet 250... z těch pubertálních machrovských věcí jsem už vyrost.. a těch "250".. no a..?? myslíš že jsem nejel..??, kdyby ne.. nemluvil bych tu o tom.. nemám to zapotřebí.. poslední 2 roky jsem jezdil s 210 PS.. takže rychlost je pro každýho relativní.. Opravdu na plyn dokáže šlápnou každej... ale o tom to snad není... Hrozím se těch co tam mají cihlu na plynu a s autem jezdit neumí... (nebuď vztahovačnej.. beru to obecně.. )... už si nepotřebuju něco dokazovat, takže jezdím praktickým autem... kombíkem z kontinentu.. bohužel vlastním... protože nejlepší je auto, který ti nepatří.. protože tě nic nestojí... ale to je jiná... Jasnej souhlas s těma prioritama... ale taky jde o to, jestli je člověk posedlej autama.. nebo je to jen jako spotřební materiál, kterej má sloužit...
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 12:38
Re: bez titulku
Dobře, přesvědčil jsi mě, půjdu si FL projet a pak napíšu minitest ala GTI Jo, 250 jedeš opravdu výjmečně, ale občas v práci přetáhnu a opuštím Prahu třeba kolem osmé a pak se již jede celkem dobře (tzn. dá se to švihat ), ač to zní možná zvláštně, rychlost je pro mě prioritou, protože Prahou rychlejc neprojedu a pokud chci něco ještě stihnout, musim na to tlačit... Ale nakonec jsme se celkem shodli, ne? ...taky bych bral něco firemního (330i je moje ), třeba Passata bych skous, ale jen abych moh prodat 330i a konečně si dopřát svůj sen - M3... Jo a neni nic těžkýho švihat to rychle po dálnici, ale taková pěkně spravená okreska...tam se odliší ti co umí "jen šlapat na plyn" od těch, kteří "jezdí rychle", a použiju slova někoho odtud z fóra : řidiči BMW si nehrají na rychlost v přímce (nebo tak nějak to bylo )... takže Ciello
19. 5. 2005 16:51
CAYENNE
Všechno tohle - Honda CRV, Nisan xtrail, Kia sore nebo sere nebo jak, Hunday Santa (ten né, to je hausbot), no a ten druhej... tak všechno tohle to nejsou auta. Je to k ničemu. Jedeš za tím, nevidíš skrzevá něj. Vjedeš s tím do lesa, voláš známého s traktorem. Prostě k ničemu. Jde jen o hru. Nemůžu nosit Colt mod. 1866 u pasu?, visí mi tam aspoň mobil, jo, tak se vyrobí pěkný pouzdro na mobil a v tu ránu tu máme tisíc kovbojů, kteří teda maj hodně daloko k těm z Tenkrát na západě... Je tu ovšem něco, co za relativně malej peníz můžeš obout a bejt IN. A to je FREELANDER. Toho nejen beru, toho velebím. Víme o jeho nedostatcích, ovšem ty jsou zdaleka vyváženy jeho matkou, jeho neokázalostí, jeho milostí, jeho jistým určením, jeho usazením v době a v pocitech z doby. Fe FREE nejsi antoušek, ve FREE jsi ten správnej pořez, co má vztah k přírodě, k silnici, a co se orientuje.// PORSCE si svoje v 70 a 80 létech užil. (Teda ale, když sem v 80 létech přijela náhodou 924ka, tak je potřeba připomenout, že na Václaváku byla kolem něj taková mela, že si to už dnes ani neumíme představit... to jen aby bylo jasno, že vše je relaticní...) Naštěstí bylo vždy pár tisíc takovejch, co PORSCHE drželo nad vodou svejma kontama a statisíce těch co ho drželo svým srdcem. Takže to PORSCHE zvládnul a 911 jede jak po másle. Na Kavkaze prý žil kozák, který špičkou své šavle dokázal překonat rychlost zvuku... Ten třesk při švihu mu zajistil nesmrtelnost a legendu. PORSCHE udělalo CAYENNE. Drzej, sprostej, ošklivej, krásnej, nezapomenutelnej, děsivej. Jo. Přesně takovej, jakej má bejt. A CAYENNE je přesně taková šavle, jako měl ten kavkazskej kozák. Jeden obrovskej třesk... TAG Heuer, hodinářská ikona se jednou rozhlédl po trhu a nechal si předložit konkurenční japonské hodinky, které kopírovali jeho styl a prodávali se o trochu levněji. TAG HEUER nezlevnil, TEG HEUER zvedl druhý den cenu svých hodinek tak vysoko, že si ho zasae všimli ti, kteří za hodinky utrácí, to je zejména bojatí lidé. A TAG HEUER opět kraluje... CAYENNE je jediná alternativa, jak utratit velký balík, mít obrovské auto a nemít konkurenci. Mimochodem tenhle CAYENNE, když ho rozjedete, a on se zejména v Turbu rozjet dá, zabrzdí také tak jako nikdo... No, prostě PORSCHE.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 09:16
Re: CAYENNE
Skvělé názory, skvěle napsáno, prostě
neregistrovaný "GTI"
20. 5. 2005 09:39
Re: CAYENNE
K tomu jste mě "donutili" oba - ty a Ciello
neregistrovaný "Manga"
20. 5. 2005 10:47
Re: CAYENNE
Nic proti Ciellovi, ale jsem zkrátka vysazen na německá auta a nemám rád, když je někdo pomlouvá (a bohužel má v něčem i pravdu)
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 09:36
Re: CAYENNE
...pár výhrad bych k tomu měl.... ale to bych nebyl já... ale máme stejnej názor na mobil za pasem.... proklatě nízko a v koženým pouzdru.. doufám, že tam nemáš novej Siemens GTI...
neregistrovaný "GTI"
20. 5. 2005 09:38
Re: CAYENNE
Ne, ten nosím v pravé ponožce
neregistrovaný "ciello"
20. 5. 2005 09:56
Re: CAYENNE
..společně s nohou..?? nebo máš solo ponožku na mobil..???
neregistrovaný "GTI"
20. 5. 2005 13:01
Re: CAYENNE
anonym
18. 1. 2007 07:18
Andy
Není to zrovna auto pro Čecha s průměrným platem... :-(
Rozbalit vlákno
0