Novinky
Nahoře čtu, že spolehlivost auta (myšleno četností návštev v servisu) je závislá na ceně auta. Tak s tím zásadně nesouhlasím. Pominu-li extrémy v podobě Oltcit atd, tak přece když si koupím Fabiu, jsem jako spotřebitel oprávněn požadovat stejnou spolehlivost jako když jdu pro MB. Nebo vy se domníváte, že Áčko je méně spolehlivé než Éčko? Jak to vidíte?
Kdys se ptas, jak to vidim, tak narok sice mas na stejnou kvalitu, ale stejne jako s jakymkoli jinym zbozim zakaznik ceka pri drazsi cene vyssi kvalitu a to bohuzel musi prodejce ocekavat, takze by se podle toho mel snazit vyrabet.
To ano, jenže já spolehlivost (jakožto bezporuchovost) neupínám k ceně. Tam bych byl ochoten připustit třeba delší životnost - a aktuálně - je známá velká životnost Mercedesů, jo, to chápu... lepší...kvalitnější materiál na půl milionu kilometrů. Ovšem spolehlivost, jako že jen jezdím a měnim olej - to je podle mě už překonané téma - jezdí každej. A elektronika může zazlobit komukoliv. Navíc, jak vidím, člověk může jezdit ve Fabii, nebo v Meďáku, elektroniku dodává Bosch tam i tam... Tady frčej noname tepláky z tržnic. Tak je jasný, že po dvou dřepech máš vytahaný kolena. U aut snad v továrně montujou jen značkové věci, ne?
On ten problem bude sirsi. Osobne bych si tipnul, ze MB trpi, stejne jako rada dalsich, tlakem zakaznika na cenu. Ten logicky prenese na sve subdodavatele a vysledkem je, ze jde kvalita dolu Myslim, ze nejvetsi problem je, ze lidi chteji kvalitu, ale nechteji za ni platit Mozna bysme se divili, o kolik desitek tisic by stouply ceny, kdyby to mohli delat po svem. Bohuzel u auta nejde prikoupit zvlastni servisni smlouvu jao treba u elektroniky Tam je reseni snadne priplatis si prodlouzeni a rozsireni zaruky a kdyz se to podela, tak ti proste daji ihned novy kus. To by u aut neslo.
tu v statoch ked si kupujes nove auto, tak si mozes prikupit zaruku na 100 tis. mil. u nissanu stoji na pick up TITAN 1800 usd. v tej zaruke je zahrnute vsetko. pekny den.
Víš já se domnívám, že nemáš pravdu. Kdyby to tak bylo tak největší problémy z kvalitou mají japonci. A je to přesně naopak.
Jás í myslím, že to není problém mercedesu, ale všech evropských automobilek. jenže u MB je to asi nejvíc do očí bijící. Podle mě existují dvě možnosti vysvětlení-bud ty šmejdy vyrábějí schválně aby prodávali víc náhr. dílů anebo se u nich projevuje to co charakterizuje posledních dvě desetiletí celou evropu-totiž lajdácctví a spohodlnost. Proč to někdo umí udělat pořádně a někdo ne. my máme v rodině Mercedesy od 70. let a můžu Vám říct že tehdy se jednalo z hlediska kvality o úplně jiná auta. Poslední MB máme z roku 1996 dodnes, ale když to porovnám z hlediska kvality s firemním Nissanem Maxima tak MB nesahá tomu nissanu ani po kolena.
S tou pohodlnosti mas zajiste pravdu. Ja osobne si myslim, ze je to dalsi dulezity faktor, ktery ovlivnuje kvalitu. Nicmene za tim tlakem na cenu si stojim. Osobne vidim upadajici kvalitu umerne s cenou i jinde nez jen u aut.
Já bych neřekl, že je to tak hrozné. Sice jsem slyšel od několika lidí konkrétní stížnosti na éčka, ale rozhodně si myslím, že třeba v roce 1996 byly mercedesy špičkou. Mluvím z vlastní zkušenosti. V rodině máme céčko z roku 96 a na kvalitu si nemůžu postěžovat ani půl slova. Je tam najetých přes 150 tisíc km a zatím se tam měnil jenom olej a brzdové kotouče. Je to až neuvěřitelné, ale je tam původní výfuk, dokonce i baterka!!! Za celých 9 let tam nebyla jediná porucha. Od konce roku 2003 jezdím navíc ještě v éčku a za 50 000 km zatím taky žádná porucha. Možná mám na mercedesy štěstí, nebo to fakt není tak hrozné s tou kvalitou
Nic jineho nez zisk je nezajima, proboha! Lacine vyrobit a draho prodat, proto odebiraj za stredni a vychodni Evropy. A chtej po takovy firme 15 let po padu komunismu KVALITU! Manazeri z velky firmy zrekvirujou malou firmicku, ktrera jim zuliba ruce za takovej kseft, ale vlastne neni za co stat, protoze vydelavaj malo, vedeni velky si rozdeli odmeny (maly taky) a pochvali se jak to dobre udelali. A po delsi dobe na to zacnou prdet, fabricka zacne nakupovat nejlacinejsi material (efet zisk) a kvalita jde dolu. Jina vec je, kdyz vylozene jenom smontovavaj soucasti do celku, jsou-li soucastky kvalitni samy o sobe, pak neni o cem, tam se to neda podelat. A priplatky za kvalitu? Zadny nejsou! Vsechno je to ten samej vyrobek! U elektroniky se ti taky nema co posrat. Osobne se bavim pri reklame na Bramac, 30 let zaruka. Dobra strecha ti musi vydrzet minimalne 50 let bez jakyhokoliv zasahu!! Ovsem pod tezkou betonovou taskou ti odejde driv lateni
No co se týče tvýho neustálýho relativizování rozdílů v bezporuchovosti mezi různýma značkama aut, tak z dlouhodobých výzkumů VDS od J.D.Powera vyplývá, že ti nejlepší mají zhruba čtvrtinový počet poruch oproti těm nejhorším. Pokud je někomu jedno, zda se mu auto rozbije jednou nebo čtyřikrát za dva roky, tak pak má opravdu volné ruce, co se týče výběru
Měl bys ale v zájmu korektnosti napsat, co je obsahem toho "rozbití" Ono, když najedeš za rok 50tisc, a něco tě zazlobí, ty se zestavíš v servisu, oni ti seříděj ostřikovač a jedeš dál, tak jsi asi ve statistice, ale že by tě to traumatizovalo to asi ne.
Jsi prostě mistr relativizování.
Kdepak, jen si vzal za sve moje dobre rady a je ted super asertivni Tak nevim jestli nebyl snesitelnejsi jako tvrdy (chapej: vetsinou natvrdly) zastance VW
Mrkni na Passata. Tam jsem spíš nasertivní, než asertivní
Neboj. Já moc dobře vím, jaký je to někdy stát sám proti všem. Není to dobrej pocit. Tys to ale ustál se ctí.
Né Jen to možná posuzuji více prakticky. Já zažíval roky s kleštěma v kapse, protože to bylo rychlejší, než je dolovat z kufru. A to byly závady - permanentně měněné termostaty, kabely na svíčky (byly zelené a červené - všechno podpulťák, ne, že sis šel koupit kabel) palce do rozdělovače, prasklá víčka od rozdělovače, cívka v háji - tak to jsou podle mě závady, které tě oddělaj. Dnes? - hele dnes jedeš, zabliká ti kontrolka abys jel do servisu, že se něco děje - zajedeš tam, oni vyměněj čidlo teploty vody, mezitím si u nich dáš kafe, mrkneš na nový káry a jedeš dál, to je vlastně parádička. Dnes se prostě už nebojíš, že zůstaneš trčet na silnici, a to je to, proč mě poruchovost nechává chladným. A pro ilustraci historka z 1988 - nabíhal Favorit - dělo na úrovni dnes tady éčkového MB, bez legrace. 14dnů před mototechnou v Ml. Boleslavi začali první čekatelé stanovat! Pak když začali prodávat, zjistilo se, že zadní blinkry nemaj gumové těsnění, prostě ho nestačil někdo vyrobit. Přesto to lidi kupovali. Něco šíleného. Co, šíleného, komunismus v přímém přenosu . Nebo stěrače - roky! nebyly gumičky na stěrače (až si z toho Kaisr a Lábus udělali geniální srandu ... Hyvris, přišli už gumičky?, ne, tak udělej čulibrka... pamatuje to někdo?, a víš jak se ten problém řešil? - kradly se stěrače. Takže jsi šel do kina a když jsi si sebou zapoměl vzít stěrače - působivé, tak byla tutovka, tutovka, že ti je někdo ukradne. A byl jsi nahranej. Fakt. Běžně se jezdilo s jedním stěračem... Takže téma poruchovosti aut je pro mě okrajová záležitost...
Pro tebe dozajista milá návštěva showroomu. Manažerův čas je ale velmi vzácný. Neví co dřív a do toho nějaká drobná závada...A den má v kýblu. A Éčko je často používaný jako vůz pro manažera. Proto ten povyk okolo.
Hele, bejku, nevím cos mi chtěl naznačit tím, že manažerův čas je vzácný, ale věř, že nikdo z nich nedělá víc, než 4 hodiny. Manažer, rozumíme tím řídícího pracovníka je buďto schopný a řídí to levou rukou, nebo je neschopný a brzy to zjistí nejen on. Manažerování je především o inteligenci, o schopnostech, o znalostech. Zpoceného manažéra jsem ještě neviděl. Mimochodem, jak ty víš, že já nejsem manažer
Teď budu muset pěčlivě vážit slova. Ale určitě se shodnem na tom, že jsou manažeři a manažeři. Dokážu si představit třeba manažera nějakého státního podniku, jak si nudou okusuje nehty. Ale vídám po Praze pár lidí (které poznávám podle řekněme ne zcela běžných aut), co kmitají sem tam. Zpocený...no nevím. Asi si natírají deodorantem i čelo A o tobě samozřejmě nevím GTI nic. Protože všechna svá tajemství tvrdě střežíš. To já jsem tu oproti tobě možná prozradil až moc.
To si nemyslím. Čtu nadpis, pod kterým diskutujem a zase mi napadlo, že sem někdo poprvé vejde a zahledí se na nápis - Tepláky noname Přemýšlel jsem o tom Éčku, jestli má opravdu problém, zajímalo by mě to konkrétně, víš. Prostě jaké ty závady se objevují... Takové krásné auto.
To chces rict, ze vsechny mercedesy tam jezdi s drobnymi poruchami a ostatni s vaznymi zavadami? No tak tomu asi neveri nikdo a docela bych se divil, ze tomu veris ty. Tyhle pruzkumy srovnavaji auta z ruznych cenovych kategorii i auta pomerne srovnatelna a majitele do servisu jezdi s vice mene podobnymi poruchami. Tezko to plati stoprocentne, ale zavady na elektroinstalaci nejsou drobne prkotiny... No ver si cemu chces, asi si tu nikdo neklade za cil ti to rozmlouvat.
Jde asi o to,že když si koupím třeba novou Astru(Focus...) v super výbavě s turbem třeba za milion,tak mě ten MB bude stát ve stejné a možná i horší výbavě tak o 300tKč více.A nedám přece tolik peněz navíc jen kvůli super image a hvězdě na kapotě,ale budu čekat i nadměrnou spolehlivost.Myslím,že třeba astra je na tom kvalitně dobře,ale +- 300tKč u MB musí být ještě mnohem lepší a pokud je stejná,ba dokonce horší,tak je zbytečné to kupovat.
Toť můj názor.MB jsou krásný krásný auta a vždy měly nadměrnou kvalitu a pokud se nezlepší,půjde prodejnost ještě více dolů,což je škoda.Ztracená image se vrací velmi špatně(viz třeba zmiňovaný Opel-furt ho budou brát lidi za maximálně průměr a aby se dostal výše,musí se hodně hodně snažit)
Toť můj názor.MB jsou krásný krásný auta a vždy měly nadměrnou kvalitu a pokud se nezlepší,půjde prodejnost ještě více dolů,což je škoda.Ztracená image se vrací velmi špatně(viz třeba zmiňovaný Opel-furt ho budou brát lidi za maximálně průměr a aby se dostal výše,musí se hodně hodně snažit)
Píši teď o tom u tepláků nahoře. Samozřejmě, že čekáš i bezporuchovost, ovšem je potřeba vykreslit rozumný graf. Není to tak, že, je-li MB o třetinu dražší, tak že opel vykazuje o třetinu vyšší četnost vad. Ty počty vad u hodnocení prvního a stého jsou na papíru vyčíslitelné, ale v reálu je to tak, že v MB půjdeš nenadále do servisu za 3 roky jednou a u Opela třeba 2x. Čili, proto nahoře píši - KLID. To máš jako s Coca-colou - jeden se podělá po půl litru, napíšou to do Blesku a Mattoni rostou zisky celou sezonu...
S tím se sice souhlasit i dá,ale taky jde právě o to,že spousta lidí si někde přečtě,že se dost kazí a půjdou ke konkurenci-přesně jak to píšeš s tou colou x matonkou.
No, právě... Může se jednat i o konkurenční nekalou praktiku... resp. MB může sice zakolísat, ale někdo má zájem na zveličení toho zakolísání...
Uplna nekala propaganda to neni. MB sam priznava, ze ma hlavne u E-klasse problemy s elektronikou. Co je horsi, je to, ze valna vetsina zakazniku neni ochotna tolerovat u auta teto tridy takovou cetnost zavad. Byt by to mohly byt zavady naprosto malicherne (nejde ti nejaka el. kravina, kterou stejne nepotrebujes, ale mas ji tam a samozrejme chces, aby to fungovalo). Jisty problem by mohl byt i s urovni MB servisu.
MB servis: ked sme pri tom, tak az sa stretneme osobne - pripomen mi servis od Mercedesu. Poviem vam prihodu, ze tomu nebudete verit . Tu, takto verejne nemozem.
Nechápu, proč zde tolik obhajujete Mercedes. Nemám sice Éčko, ale vlastním Sprintera z roku 2001 - motor 2,7 CDI - 115 kW - původně také montován do řady C, možná E. Dodnes najeto 129.000 km. Zde je seznam záva😜 nefunkční vnitřní cirkulace, zasekávající se rychloměr, prasklé přední listové péro!, uhnilá část výfukového potrubí, prasklá hlava válců!, díky prehistorickému řešení řazení pomocí lanovodů, je řazení 1 a 3 utrpení, výměna napínací kladky alternátoru, výměna osvětlení zadní SPZ a mnoho dalšího. Jen pro zajímavost náklady na 1 km: palivo cca 2 Kč bez DPH, servis 2 Kč bez DPH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
..řešíte, jestli auto o půl mega levnější má nárok na více závad.. (slovo nárok je v tomto ohledu zvláštní..), ale pokud si kupuješ auto dvakrát dražší, tak by automaticky mělo být mnohem kvalitativněji zpracované.. proto si to kupuješ.. Když někdo zmínil "no name" tepláky.. tak je to všem blízké přirovnání.. Koupíš si kolšili Lacoste za 3 tácky a oproti tomu košili noname za 500... vsadím co chcete, že než tu Lacoste hodíte mezi hadry na auto, tak jste nuceni si koupit minimálně 5 košil noname z Bangkoku... stejně jako boty.. Jedny boty Baldinini (6000Kč) ti vydrží určitě 3 roky častého nošení po celý rok ale od Batě si budeš muset koupi po každé sezóně nový (za 1500Kč) tzn lét👋zima a to 3x .. = 6x...!! To stejný člověk čeká od auta ať je to manažer nebo není..!! V případě "manažerskýho" času.. kupuješ si drahý auto, tak čekáš že servis bude adekvátní.. tzn. že si ze servisu přijedou pro tvoje auto do firmy a nechají ti tam náhradní...!! Jasně, že snižování nákladů ve fabrice nese problém s kvalitou.. to si může dovolit VW (ten tím nikdy moc neoslňoval..) ale MB moc ne.. a jde o to kolik lidí si přeje levnější exklizuvní premiový vůz.. Ten MB je už relativně "masový", ale v případě Jaga, levnější model byl k nevůli ortodoxních Jaguaristů.. a stačí se podívat na prodej, kterej model Jaguar drží... Takže charakterizovat to tady jedním příspěvkem asi nelze...
Tak páni aj ja sa podelím s vami o skúsenosti môjho dobrého kamaráta s Mercedesmi v poslednom období.
Mercedes ML - prasknuté predné brzdové kotúče
Mercedes CL - jemné trhlinky na elektrónoch v miestach uchytenia maticami
Mercedes S - absolútne zlyhanie elektroniky za jazdy na dialnici pri rýchlosti cca 140 Km/ h okamžité zhasnutie motora a núdzové pristátie v odstavnom pruhu. Po 10 minutach státia auto naštartovalo a bez akýchkoľvek problémov zase odišlo. Od tej doby s ním však nikto nechce jazdiť.
Ako vidieť, žiadne drobné závady, ale priam život ohrozujúce poruchy.
Aj samotní predajcovia uznávajú, že najväčší podiel na poruchovosti Mercedesov ( a nielen ich) má enormný podiel elktroniky montovanej do nových áut. Tento trend som tu už zopár krát kritizoval. Hlavne že to má 500 koní, ktoré žiadajú zákazníci, ale bez elektroniky by to 99,9% vodičov neudržalo na ceste. Hotový začarovaný kruh.
Mercedes ML - prasknuté predné brzdové kotúče
Mercedes CL - jemné trhlinky na elektrónoch v miestach uchytenia maticami
Mercedes S - absolútne zlyhanie elektroniky za jazdy na dialnici pri rýchlosti cca 140 Km/ h okamžité zhasnutie motora a núdzové pristátie v odstavnom pruhu. Po 10 minutach státia auto naštartovalo a bez akýchkoľvek problémov zase odišlo. Od tej doby s ním však nikto nechce jazdiť.
Ako vidieť, žiadne drobné závady, ale priam život ohrozujúce poruchy.
Aj samotní predajcovia uznávajú, že najväčší podiel na poruchovosti Mercedesov ( a nielen ich) má enormný podiel elktroniky montovanej do nových áut. Tento trend som tu už zopár krát kritizoval. Hlavne že to má 500 koní, ktoré žiadajú zákazníci, ale bez elektroniky by to 99,9% vodičov neudržalo na ceste. Hotový začarovaný kruh.
Marcedesy su v poslednom case jedna velka katastrofa. Maju problemy so zakladnymi vecami. Spytajte sa hociktoreho nezaujateho mechanika, ktory s novymi Mercedesmi prisiel do styku a ten vam povie, co su to za auta. Aby sa na Eckovom MB musel v priebehu roka dvakrat vymienat skoro cely motor, alebo aby do eckoveho Mercedesa spopod dveri zatekalo? Co z toho, ze su to krasne auta, ked su to take haraburdy. Kedysi to boli ikony a boli na spici, teraz je to len pozlateny priemerny kus plechu a kablov. A mrzi ma, ze to tak je. Miso
V Nemecku se k moci dostali socialisti a podle toho tam ted vypada vsechno. Zazil jsem dokonce 4 hodinove stani v kolone na dalnici protoze nekoho napadlo v dopravni spicce vymenovat informacni tabuli. Nemecka preciznost uz je zkratka minulosti. Vsimnete si, ze zvysenou poruchovosti v posledni dobe netrpi jen Mercedesy rady E ale vsechna nemecka auta. K Japoncum ten socik jeste nedospel ale je to taky jen otazka casu.
Jsou to drahé vozy ke kterým prostě spolehlivost a kvalita patřit musí a vždy budou čelit kritice za menší spolehlivost mnohem více než třeba ostatní automobilky(Vw,Opel,Ford...)a s tím souhlasím.Pokud si koupím třeba auto nižší střední třídy se super výbavou za cenu okolo melounu(MB),tak tu kvalitu očekávám,že bude mnohem větší než u auta stejné kategorie za třeba takových 600t(třeba Vw)
ale motory sa nekazia...