Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Sportage jako mladší sestra Hyundai ix35

84 komentářů

Avatar - saldy
saldy
Jdou na to chytře, kdo neskousne ix35, bude se mu tohle líbit :yes:
krovakus
Jak jsem IX35 hanil, jeji sestricka Kia vypada o hodne lepe. Myslim, ze Hyundai ma s IX35 zadelano na prodejni problem.
Avatar - Plautus
Plautus
Nemôžem si pomôcť, ale súčasný dizajn KIA je minimálne o jeden stupeň vyššie ako dizajn Hyundai-u. Viac prijateľný pre vkus európskeho zákazníka, Hyundai, naopak, možno pre ázijského...ak bude nový Sportage vo finálnej podobe vyzerať ako na priložených fotkách, tak v Európe bude mať ix35 skutočne problém.
Avatar - Katikakus
Katikakus
On je to tak schvalne - Hyundai se orientuje na asijske a americke zakazniky, KIA na evropske.
Avatar - Plautus
Plautus
To nepopieram, Lexus sa orientuje tiež hlavne na japonský a US trh, ale jeho dizajn sa i napriek tomu dá označiť za európsky vkusný.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Hyundai/Kia to maji rozdeleno a aby se vic strefili do vkusu svych zakazniku. Myslim, ze je to dobra strategie.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pro ty, kdo jdou za optimalnim pomerem cena / hodnota je to velmi dobre reseni. Polorendlik rychlokvaska bude mit zavazne problemy. Naopak Yetiho to neohrozi, to je vyssi liga. Ma totiz mimo jine pod kapotou motor TDI.
Gangrel
No, nerekl bych ze TDI je vyhra 😉
webpaja
Neslyšel jsem na současné motory CRDi nic špatného, naopak jsou výkonově srovnatelné, či lepší než většina evropské konkurence, takže TDI bych jako výhodu nespatřoval.
Gangrel
Tak tak.V Autotipu??? Nejsem si ted jist kde ten test byl... tusim Octa vs. Ceed s 1.6 v naftach v kombi... a korejsky motor vydrtil nove TDI jak v pruznosti (s naskoky v rozmezi 3-5s), tak ve spotrebe 😉
webpaja
Spíš na netu. Auto Tip jsem si koupil do zásoby na čtení v létě na dovolenou...a nezklamal, vlastně nepřekvapil 😄
Gangrel
Jj mas pravdu... Autotip to nebyl (mam ho predplaceny tak to byla prvni mozna volba) 😉
Ale byl to - A SVETE DIV SE - sam nestranny "Svet Motoru" a to je kua co rict... periodikum zname tim, ze soustavne vyhrava Skodovka >😁 :-! a taky tim, ze jsou schopni proti sobe postavit nesrovnatelne motory, aby potom ten vyvoleny naprosto znicil ten druhy - hehe jeden z duvodu, proc si uz SM nekupuji ;-\
fantomas aller en DS
Yetiho v čechách neohrozí to je jasné.
Avatar - Well-being
Well-being
Připojuji se k oběma předchozím názorům. Je to moc pěkný kousek. Pokud bude zachován dosavadní příznivý poměr mezi cenou, kvalitou a užitnou hodnotou, na úspěch je zaděláno.
Taky korejští konstruktéři a dizajnéři jsou přece na úrovni-školy mají v EU a praxe v evropských automobilkách. :-!
Ozicom
bude to neskonale drahe...ako aj terajsia generacia, takze o ohrozeni Dacie sa neda uvazovat, ta bude mat vzdy lepsi pomer cena/hodnota
fantomas aller en DS
Drahe je v automobilovom priemysle veľmi relativny pojem. Drahe auto je vtedy, ked sa predáva menej ako sú naplánované počty. Keď sa predáva tak ako je naplánované, prípadne viac, tak je cena dobre nastavená. Suma ktorá je u jedného zástupcu rovnakej veľkostnej kategórie vyššia ako druhého u inej značky s rovnakou výbavou a výkonom je zväčša vyššia preto, lebo takútu cenu trh u jedného akceptuje a u druhého proste nie. Ono väčšinou to drahšie auto ani nie je od toho lacnejšieho lepšie, len si to kupujúci myslia. Proste ten kto si mysli, že vozidlo A je drahšie preto, že je lepšie si ho kúpi. Ten kto si to nemyslí tomu sa zdá drahé a kúpi vozidlo B.
zino
...ale aj tak tu clovek skoro urcite dostane to iste, ak este aj nie viac ako u o minimalne jednu tretinu drahsieho Tiguana! No ak by som siel teraz kupovat auto, tak vazne zacinam rozmyslat nad Korejcom. Na X1 sa ale nechyta... Ta bude pre mna asi srdcova zalezitost...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Čím je X1 tak výjimečná? Jen tím modrobílým znáčkem na kapotě? Jinak je to auto na pohled zoufale disproporční, podobně jako X3.
Klaudius
To je zrejme jeho devíza... 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Co je tou devizou? Znak nebo disproporčnost? Tu prostě kladně ohodnotit neumím a ke znaku viz níže 😉
Klaudius
Ukáž mi iné SUV s dlhým štíhlym čumákom, kabínou posunutou k zadnej náprave a ťažkým zadným previsom. Už z tohto popisu ti skoro každý povie, že je to BMW, aj keď nemusí sadnúť a páčiť sa každému. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nový Outlander. Zrovna dnes jsem ho viděl stát u nás na náměstí coby předváděčku prodejce. SUV s čumákem Lanceru, hrůza.
Avatar - saldy
saldy
Je to celý system 4x4 xdrive, performance control, dynamická kontrola trakce(DTC) nebo servotronic, jenom toto se týká mimořádného podvozku kterým se liší a za což se i připlácí, někdo si rád připlatí i za dokonalé nasr*ní sousedů a k tomu zas louží ta modrobílá vrtule na čumáku 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jestli uvazuje nekdo tak, ze si koupi nejake konkretni auto jen proto, aby nasr*l sousedy, tak takoveho cloveka opravdu hluboce lituji. :no:
webpaja
Nechceš místo litování dát dohromady srovnání parametrůmotorů TDI a CRDi? 😄
Doufám že jako "odborník" víš, že TDI je ochr. známka pro přímý vstřik paliva do válce u koncernu VW,takže v principu je to totéž, jen je u CR jiný způsob řešení vstřikování, resp. systémy přímého vstřiku se vyvíjejí, co nám umožní elektronika... Ještě začni pitvat solenoidové a piezo. vstřikovače,v čem se liší,kolik vstřik. dávek na jeden cyklus a budeme o moc chytřejší.BTW: CR vymysleli a dělali jako první u Bosche,což jistě není korejská firma...myslím,že zcela určitě....(když už se otevírají odborná témata o spal.prostorech a vstřikování).Že např. HDI od PSA, CDI od M-B, dCi od rencla, TDCI u Forda atd...je v principu totéž...jo miláčku,co už?Konečně první přímovstřikový motor v naftě pod 3 l objemu byl v roce 1983, Ford, Transit, 2,4 l...Do té doby 3 litry a výš,pro přímý vstřik.Nebo nepřímý vstřik pro menší objemy, nesprávně "komůrkový"motor....Vzduchová,vírová nebo tlaková "komůrka"....Nazdárek :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Prisel jsi a delas chytreho. Precti si nejprve moje prispevky na toto tema, at vis, "vo co go".
kyklop
:yes: :yes: uplny suhlas
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
A ja zasa lutujem Teba, lebo ty sem chodis len preto, aby si nasieral majitelov rendlikov. 8-s
Klaudius
Tých nasieraš aj ty, kto predo mnou povie "rendlík", dostane do zubov! >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
U nás se do rendlíku dávají těstoviny a brambory. Takže pokud Ada mluví o rendlících, asi má problémy doma s nádobím.
Klaudius
Tiež možnosť... 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A hnissan je polorendlik >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
S tím nasí... máš pravdu. Majitelé vozidel s modrobílou vrtulí ve znaku mě dovedou značně nas... svým chováním na silnicích. V agresivitě, bezohlednosti a nebezpečnosti vůči ostatním překonávají i majitele často zdůrazňovaných služebních Fabií a Octavií. Zbytek... no pro mne bez komentáře. Snahy o závodění se SUVky šly vždycky mimo mne a nikdy jsem je nepochopil.
Avatar - saldy
saldy
ádíku, já jsem tvůj člověk-jednou se právě takové bmw napíchlo na zadní kouli navařenou na rám na Pajeru, jenom to tak lechce cuklo, no a jindy jsem zas nacouval na nějakej malej rendlík, páč přes rezervu blbě vidim dozadu >😒]
webpaja
Tahle bagatelizace je opravdu směšná a dětinská. Řidič je buďto normální, nebo hovado. A těžko ho rozlišovat podle značky vozu.
zino
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Majitel BMW?
Proč tedy je v určitých značkách větší koncentrace hovad, než v jiných? Na počet je BMW méně, než Peugeotů nebo Renaultů a přesto je těch hovad více v BMW, než ve zmíněných autech. Čím to je? Mluvil jsem celou dobu o lidech, což tedy znamená, že značka BMW jako taková přitahuje hovada a lidi, kteří pohrdají svým okolím natolik, že jim nevadí jeho ohrožování.
Avatar - Ham.
Ham.
Spíš bych měl jinou teorii. Majiteli BMW většina lidí prostě a jenom závidí právě to bmw (viz efekt nas...... souseda) no a aby si kompenzovalo svůj mindrák tak když uvidí řidiče v bmw tak si mindrák léčí výrokem o hovadu/dobytku/dosaď jakoukoliv nadávku aby pofoukalo svoji neschopnost pořídit si lepší auto než logan/fabii/cli👋dosaď co chceš co není prémie. Řidiči bmw nebo audi jsou hovada je výrok ze stejné kategorie jako všichni bohatí jsou zloději.
lowkick
Amen... :yes: 😉
zino
Amen X2! :yes: :yes: :yes:
Klaudius
Nič neplatí všeobecne. Ale faktom je, že majetní ľudia sú častejšie nafúkaní a arogantní ako ostatný plebs (tiež neplatí všeobecne), a často svoju nadradenosť dokazujú okoliu práve kúpou veľkého a drahého auta (neplatí všeobecne), tým autom je často práve zástupca prémiovej triedy, a tým sa dá vysvetliť, prečo častejšie ľudia na veľkých a drahých autách jazdia ako hovädá. Čo ale nevylučuje prítomnosť solídneho a slušného človeka v prémiovke, alebo hoväda v lowendovom modeli alebo hoci úplnom šrote. 😉
puko
:yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Až se v naší zemi kvality lidí přestanou posuzovat podle ceny auta, kterým jezdí, bude mi o mnoho lépe.
Mě vůbec netrápí, kdo co má, trápí mě, jak jezdí. Hovado je každý, kdo mi vletí před čumák a prudce zabrzdí, protože do zatáčky před sebou nevidí. Hovado je každý, kdo si vynucuje na silnici svůj názor silou.
Dovedu v duchu řidiči BMW poděkovat, když mě pustí do pruhu, protože chci odbočovat a neznám situaci. Dovedu v duchu říci o řidiči Peugeotu, ať si trhne, když se mě snaží schválně blokovat při tom samém.
Jsem dost bohatý člověk. To, že své bohatství necpu do auta, mě dělá horším, než ostatní?
Nj, ale o čem tu budou lidi diskutovat? O konstrukci aut? Ber to pragmaticky-je tu čurina, potrénujeme slovinsky, v poho,jako relax dobrý. :yes:
webpaja
Bývalý majitel BMW... Spíš bych to viěl tak, že prase používající vůz třeba BMW je "viditelnější" než ta samá povaha ve Favoritu. Můj pantáta jezdí i novým vozem po dálnici do 100km/h a kdo je rychlejší na roho nadává do čuňat. Sám je přitom nebezpečnější než BMW jedoucí 140km/h.
Ohledně nebezpečnosti na silnicích vidím daleko problémovější nevyježděná mláďata, sobecké řidiče kamionů a dodávek. A navíc bych řekl, že se obecně agresivita řidičů v ČR snižuje.
Klaudius
Do 100 km/h predsa nie je na diaľnici nebezpečná rýchlosť. Keby si napísal 80, tak asi súhlasím. Mimochodom, tých BMW (a podobných) vídam na diaľnici častejšie ísť skôr tak 160-180, ako 140 km/h.
S posledným odstavcom súhlas. Ľudia začínajú byž ohľaduplnejší, ale potom také "prasa" (bez ohľadu na to, v akom aute sedí) vyčnieva z radu o to výraznejšie.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdyz ti takovej chytrak jedouci 100km/h, nadavajici na vsechny, kdo jedou rychleji, vjede z pravyho necekane do levyho pruhu, tak uvidis jak ta rychlost neni nebezpecna. Prave takovi prave tohle delaji a casto to delaji schvalne.
Klaudius
Ale to predsa nie je o rýchlosti, to je o blbovi za volantom. Ja tiež jazdím okolo 100 km/h a som preto nebezpečný?
Avatar - Katikakus
Katikakus
To jo, ale takovy blb je mene nebezpecny, kdyz na dalnici jede 130km/h, nez kdyz pojede tou stovkou. To jsou paradoxy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Souhlasím s posledním odstavcem, snad jen na to snižování agresivity. Aspoň co se směru Praha-Karlovy Vary týče je to stále horší.
A ostatní jsem vysvětlit výše.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je otazka. Museli bychom nejprve definovat, co to je "hovado". Takove hovado v BMW, Audi A8, Octavii ci rendliku rybnik bude mit jine parametry, ale zeby se nejak lisila jejich koncentrace? O tom s dovolenim budu velice vazne pochybovat...
webpaja
Co je na X1 špatně? Když se oprostíš od reklamních povídaček, tak jde o zvýšené kombi jedničkové řady, ať už stojí na podvozku trojky nebo ne. Proporčně je to kombík BMW jak má být. Dlouhá přední kapota, krátký přední, delší zadní převis.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nelíbí se mi právě ta příšerně dlouhá příď ve srovnání se zbytkem auta. Bez ohledu na to, že to je typické BMW atd...
webpaja
Ale to je BMW, nechci, aby vypadalo jako jakékoliv jiné auto. Mě se X1 například moc zamlouvá...
BMW ma v vyborny marketing, ale nie je vsetko zlato, co sa blysti... [odkaz] mnohokrat mam pocit, ze nie je nic lepsie ako nemecke auta... podcenovane su japonske ( vlastnim ) a aj korejske, ktore napreduju rychlo aj designovo aj technicky. Je to o medialnej masazi tu v EU. V USA ma napr. Honda postavenie ako tu VW. Ale povedz tu, ze mas Hondu...a že mas nemca...
puko
ja by som bol na hondu viac hrdy ako na vw 😄
preto mam Hondu 😄 Bolo to myslene tak, ze tu su nemecke auta lepsie vnimane, a otazka je, ci opravnene.
zino
No popravde ti konkretne nepoviem... Na mna X1 urobila proste obrovsky dojem. X3 ani X5 na mna nijak nezaposobili, zvlast krabicoidna X5-krava! X1 je jednoducho krasna a ma obrovsku charizmu. A ak by som mal zbytocne miliony na ucte, tak idem do X6.
webpaja
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Normalnim lidem uz zkratka dochazi, ze auto, ktere plouha bricho po zemi, neni pro bezny provoz to prave orechove.
Avatar - jazva
jazva
kam ty na tie "múdra" chodíš? 8-s
Klaudius
Už aby tá móda, ktorá tlačí na cesty zbytočné 2-tonové obludy, ktoré v mnohých prípadoch slúžia len na podporu falošného ega, skončila. Správne auto má mať najviac jednu tonu, cx pod 0,25, maximálku do 180 a akceleráciu na stovku 10-15 sekúnd. Kabínu pre 4-5 ľudí a kufor primeraný triede a určeniu. Všetko ostatné je neekologický a škodlivý balast a zbytočnosť. >😒]
Avatar - Well-being
Well-being
Tento názor mně živě připomíná teorie socialistických plánovačů 😉
Klaudius
treba čítať aj medzi riadkami (najmä) 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ja proti vozu Ford Fusion s dieselem nic nemam 😉
Klaudius
Klameš!
Fusion je na F, aj Ford je na F , tak to tu na mňa nehraj...
O.i. Fusion má Cx=0,25?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale opravdu proti nemu nic nemam. Hodnota Cx mne ve meste, ani pri jizde na chalupu moc nezajima. Je to pekne auto. Napriklad mnohem lepsi nez jakykoli rendlik.

Slogan "nekupujte auta na F" je samozrejme nadsazka. Ale nekteri lide to proste nejsou schopni rozdychat >😒]
webpaja
Na běžné cestování nesmysl, ale do města je zvýšený podvozek super. Dávat si pozor při každém najíždění k obrubníku je trochu opruz.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Az najezdis v takovem aute prvnich 100 tisic km, sedni si do toho, co taha bricho po zemi a teprve potom zkus neco napsat.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jakobo
Je to opravdu pěkný kousek,až mě to mrzí.Nejsem žádný příznivce Hyundae,ale přijde mi ,že si zadělává na průšvih.Kiu vytáhl upně od dna a zapomíná na svůj vývoj.Např. Sorento převlečené SantaFe,Sportage - Tucson ,konec konců Ceed- i30.Ještě si pamatuju zhruba před 6 lety se Kia prodávala v Německu v obchoďáku,jako rohlíky,nikdo to nechtěl. A teď.Je to smutné.Snad to Hyundai rozdýchá.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zapominas, ze koncern Hyundai/KIA je globalni spolecnosti. Hyundai se zameruje na asijskou a americkou klientelu, KIU zaciluje vic na evropske zakazniky. Maji to vymyslene moc dobre. :yes:
Subaru.in
Je skvele, ze tyto dve znacky udelaji tak rozdilny a nezamenitelny design vuci jedna k druhe! To se doufam zmeni i v budoucich generaci Hyundai i30 vs Kia Ceed
Klaudius
Delenie úloh v koncerne. Kia má usadlejší a konzervatívnejší štýl, Hyundai vyznáva dynamiku a modernu. 😉
Nakoniec, peniažky z predaja idú zrejme do tej istej kasičky...
Capajevko
Teraz si sa trocha sekol nie? 8-s
Tebe prídu modely Soul, Ceed alebo Sorento ako konzervativne autá? Myslím, že je to opačne.
Klaudius
Soul vybočuje z radu, to je fakt, a že to asi nie je to pravé orechové pre značku, je tiež fakt, predaje zrovna rekordy netrhajú.
cee´d alebo Sorentu možno nie sú dôsledne konzervatívne (kde také niečo tvrdím?), ale určite usadlejšie a konzervatívnejšie ako celý rad konkurencie alebo niektoré sesterské modely koncernu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
moc se mi nezamluova, skoda - pokud jde o design, je na tom kia lip a lip...navic tam vidim trochu tiguan...no nic, pockam na poradny foto...
Gangrel
Muzu vedet ve kterych castech vidis ten Tiguan? Ja jsem asi slepy... >😁
Klaudius
Veď otvor oči preboha...má to 4 kolesá a volant... >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
neboj, nepatrim mezi inteligenty kteri v kazdym (korejskym) aute vidi kopii, pouze rikam ze mi treba ty predni svetla pripomnely tiguan, tot vse...tohle bych vubec neresil, kdyby to bylo hezky ;-\
Aj toto vypada velmi dobre, ovsem ix35 je opticky vyvazenejsia (aspon z mojho pohladu). Ale i tak prajem predajne uspechy :yes:
Avatar - jozephko
jozephko
Vidím, že aj Sportage sa drží línie zmenšovania zasklenej plochy. Predpokladám, že "kvôli bezpečnosti" budú mať autá budúcnosti miesto skiel len malé priezory ako v tanku. Kedysi som videl test výhľadu z áut, kde porovnávali 20 rokov staré autá a moderné, a tie nové dopadli katastrofálne.
Nové autá majú vzadu hrubé stĺpiky, vpredu zas malé trojuholníkové okienka pred prednými dvermi, na kapotu šofér nevidí a predok len odhaduje. Hlavné ale je, že si majiteľ môže objednať obrovskú presklenú strechu, aby sa v lete mohol v aute dobre smažiť.
A možno to firmy robia kvôli tomu, aby si majiteľ ešte dokúpil parkovacie senzory vpredu aj vzadu, parkovacie kamery vzadu, vpredu, na bokoch, na streche, v spätných zrkadlách atď...