Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sportage jako mladší sestra Hyundai ix35

Ondřej Láník
Diskuze (84)
Premiéra čeká novou Sportage až v Ženevě, ale kvůli veřejnému patentovému spisu je už teď jisté, jak bude novinka vypadat.

Kia Sportage byla jedním z prvních modelů značky, který uspěl v Evropě. V letech 1995-1998 tento globální model zakázkově pro Kiu vyráběla německá automobilka Karmann. Všechny mimoevropské trhy přitom byly zásobovány přímo z Koreje. Sportage patřila k prvním vozům, které mohly mít ve výbavě kolenní airbag pro řidiče.

Druhá generace navázala na první až v roce 2004. Od roku 2007 se vyrábí taky ve slovenském závodě Kia Motors. Model se stal úspěšný v Evropě, ale například i v USA, kde je malé a dostupné SUV momentálně druhým nejprodávanějším modelem značky, hned po starším sedanu Spectra, známém na českém trhu jako Cerato.

Nová Sportage bude menší alternativou k Sorentu. Technický základ bude Sportage sdílet s Hyundaiem ix35, jehož výroba pro Evropu byla minulý týden zahájena v Žilině a plánovaná roční produkce má dosáhnout až 70.000 vozů.

Designový styl Kie je ale odlišný. Celá karoserie je střižená do dynamicky působících tvarů, které ale nepůsobí tak asijsky jako u ix35. Boční silueta končí překvapivě ostře řezaným rámem druhých bočních dveří a silným C-sloupkem. Maska s charakteristickým zúžením ve střední části je podobná tomu, co automobilka představila již na Sorentu.

Počítá se s pohonem předních i všech kol, pod kapotou by se měly objevit modernizované čtyřválce 2,0 CVVT a nové turbodiesely, výhradně se šestistupňovými převodovkami (manuální, automatické).

Ondřej Láník
Diskuze (84)
Avatar - jozephko
22. 1. 2010 23:49
Malá plocha presklenia
Vidím, že aj Sportage sa drží línie zmenšovania zasklenej plochy. Predpokladám, že "kvôli bezpečnosti" budú mať autá budúcnosti miesto skiel len malé priezory ako v tanku. Kedysi som videl test výhľadu z áut, kde porovnávali 20 rokov staré autá a moderné, a tie nové dopadli katastrofálne.
Nové autá majú vzadu hrubé stĺpiky, vpredu zas malé trojuholníkové okienka pred prednými dvermi, na kapotu šofér nevidí a predok len odhaduje. Hlavné ale je, že si majiteľ môže objednať obrovskú presklenú strechu, aby sa v lete mohol v aute dobre smažiť.
A možno to firmy robia kvôli tomu, aby si majiteľ ešte dokúpil parkovacie senzory vpredu aj vzadu, parkovacie kamery vzadu, vpredu, na bokoch, na streche, v spätných zrkadlách atď...
22. 1. 2010 00:27
Re: Som zvedavy na ceny...
ja by som bol na hondu viac hrdy ako na vw :-)
22. 1. 2010 00:21
Re: Som zvedavy na ceny...
:yes: :yes:
Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2010 22:18
Re: OT: Další SUV, Countryman officiálně
Az najezdis v takovem aute prvnich 100 tisic km, sedni si do toho, co taha bricho po zemi a teprve potom zkus neco napsat.
Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2010 22:16
Re: OT: Další SUV, Countryman officiálně
Ale opravdu proti nemu nic nemam. Hodnota Cx mne ve meste, ani pri jizde na chalupu moc nezajima. Je to pekne auto. Napriklad mnohem lepsi nez jakykoli rendlik.

Slogan "nekupujte auta na F" je samozrejme nadsazka. Ale nekteri lide to proste nejsou schopni rozdychat >:-[]