Využili jsme první příležitosti seznámit se na evropském kontinentu s novým Audi A8. V pořadí třetí generace byla v evropské premiéře k vidění na autosalonu ve Vídni.
predna čast auta na mna posobí zvlastne, mozno je to obludne velkými svetlami oproti kolesám. celý ten predok posobí dost tažkopádne. uvidime naživo, fotky vedia vela skreslit :-)
Už na první fotce (zezadu) z tohoto odkazu je vidět o kolik lepší proporce má A8, eSko vedle ní vypadá doslova vysoce a úzce, takže finální hodnocení dojmu z exteriéru bych nechal až naživo, už na fotkách vedle eSklasy vypadá A8 lépe, než na "samostatné" fotografii.
Naopak u interiéru (zejména detaily a jejich provedení včetně možností individualizace) je vidět náskok A8 před konkurencí už teď.
Ten dojem u zadního podhledu je čistě záležitost horizontální orientace lamp. Trochu k tomu přispívají i útlejší linie A8. Ale S-Klasse je určitě majestátnější a má hodnotnější design
presne ako píšeš, navyše, čo sa týka zadných partií, S-trieda sa od ukončenia lemu blatníkov zadných kolies zámerne "stráca" nielen do výšky, ale i do šírky, je to dizajnový prvok podobný tomu u Audi, so zvažovaním sa veka batožinového priestoru...Mercedesu to žeriem, Audi za to haním. Nemôžem si pomôcť, ale stále mi to príde ako vykrádanie vlastnej stajne, mám na mysli Bentley (stále hovorím o zadnej časti A8, z bočného pohľadu).
To není zdaleka jen "čistě záležitost horizontální orientace lamp". Ty to jen (pochopitelně) umocňují..., ale opravdu by to chtělo vidět na živo celý "trojlístek", nejlépe "pohromadě"..., každé auto je "různě fotogenické"... ;-):-)
Nejzajímavější rozdíl je asi v motoru - přes litr objemu a výkon téměř totožný?
Zákazníci sice budou A8 a S class srovnávat, osobně bych to ale z pohledu fanouška nedělal. Z prostého důvodu - S class je tu už pěkně dlouho. Uvidíme, s čím se MB vytáhne u další verze - nevíte někdo, kdy má být nová S class uvedena?
Vim, ze je to stejne trida, ale nema smysl moc porovnavat dve velke lode, kdy kazda znich byla vyvijena v jinem casovem pasmu a ono tech kuprikladu 5 let rozdil ja znat!
Chceš li zkusit stezku odvahy, zkus to více na Slovensko, tedy Kasarne a Kohútku. Myslím, že bys sedmu nechal dole na točně autobusu a navrch šlapal pár kilometrů pěšky. ;-)
A čo takto verzie s písmenom "x" v označení?? Najnovšie je xDrive dostupný i v sedme...či je schopnejší ako Quattro rozoberať netreba, každý má možnosť vybrať si podľa toho, čo potrebuje, alebo čo mu príde výhodnejšie a vhodnejšie. ;-)
Ze zkušenosti můžu prohlásit, že v praxi je na tom toresen od Audi pořád lépe, než "haldexový" xDrive, který se na papíře tváří jako nejlepší na světě. :-!
Netvrdím opak. Každý z pohonov má však svoje nepopierateľné výhody. Práve preto som napísal, že každý si vyberie to, čo mu príde pre jeho účely využitia ako výhodnejšie a vhodnejšie.
Z bohatych skusenosti z E70 X5 a jej "famozneho" 4x4 mozem s rozvahou povedat, ze Xdrive stoji za prd. nevyjde do mensieho kopca a hned preklzuje... no na rovnej a zamrznutej ceste je suverenne. s E91 320d je to v zime horsie... hrabe kde sa da a vobec to nie je sranda. Takze silo pochybujem o UZASNOSTI zadneho nahonu v zimnom pocasi...
mame doma X5 E70, a když je sníh, jezdíme permanentně bokem. Jde jen o to to umět, řek bych, že při vývoji xDrive do E70 trochu počítali s tim, že s ní lidi budou na sněhu blbnout. Jde jen o to, abys 5vteřin podržel tlačítko stabilizace... a pak to samozřejmě musíš umět :-)
1. Mam 530i
2. Chodim do alp lyzovat a nikdy problem. V zime ked nasnezi tak musim ist opatrnejsie ale stabilizacne systemy uz dokazu vela veci.
3. Kedze snezi tak mesiac v roku, dalsich 11 mesiacov si mozem uzivat zadny nahon. A to je ine kafe.. Mal som predtym predny nahon neda sa porovnat.
1) Nezajímá mne, co máš.
2) Silnice v Alpách jsou v zimě luxusní. Osobní zkušenost.
3) Nechat jen jednou v zimě auto pod kopcem, protože jsem nemohl vyjet, je pro mne neomluvitelná chyba vozu.
Zadní náhon je o trochu lepší na suché rovné cestě, na hrbech, mokru a sněhu je VÝRAZNĚ horší. Díky nechci. :-!
Si viem zivo predstavit ako vsetci na BMW jazdia smykom bokom na limite >:D 530i by som s mojou storocnou hondou nabil s prednym nahonom na prvych zakrutach... ajaaaj. :yes:
No tak i s "BMW zadkem" se dá leccos vyjet, jen tě nesmí v prudším a hladším kopci nic zastavit, protože pak jsou ti na nic i všichni ti elektroničtí pomocníci, nebo viz např. také nedávná vzpomínka Dinara na sníh na křižovatce ve Frankfurtu.
Se 4x4 se prostě trakce logicky srovnávat nedá, zvlášť u těchto velkých, těžkých, luxusních aut.
Vůbec bych se nechtěl pouštět do diskuze na téma lepší trakční schopnosti čtyřkolek vs. poháněná jedna náprava. Jen bych nepřeháněl žádný extrém. A propos, před 2-ma týdny jsem se musel vrátit z přejezdu Hukvald a vzít to přes Rychaltice ;-)
to máš pravdu, presne ten problem som mal v pondelok >:D .moje buduce bude určite Quatro alebo Xdrive. zatial naj favorit je A5. ale aj tak si myslim že sedma je král. :yes:
A8? samozrejme kebyže idem kupovat limu, tak prejdem ako audi tak aj merc, poriadne si zistim všetko o týchto autách, nakoniec možno zvolim A8 alebo S. no momentalne nema význam sa do toho extra zahlbovat, proste sa mi najviac pozdáva štastná sedma :-!
Sedmička na mňa nepôsobí zrovna dojmom štupla v bačkorkách >:D Dosť majestátne auto, ale pravdou je, že oproti predchádzajúcej generácii viac klame telom. ;-)
minimálne existuje xDrive, a ak býva v oblasti, kde sa mu hodí minimálne v zime, tak si určite už neobstará zadohrab ;-)
K tým "sklepným" garážam, poznám i takých, ktorí zasypali do nich vjazd >:-[]
práci česť susedko, nie, ja som lopatu do ruky nechytal, abych musel zrovnávať takú sko***nu >:D Čudoval som sa tomu týpkovi už keď staval dom (nie až tak dávno), snáď po 5 rokoch bývania to zasypal a vlastne neviem, či v tej garáži niekedy stálo auto. Väčšinou bolo jedno auto pred bránou na ulici a druhé odparkované vedľa domu, v tom horšom prípade obe na ulici. I tak sa dá pristupovať k stavbe svojho sídla...
myslím, že jossalito myslel na pivničné (suterénne) garáže, z ktorých viedol na cestu dosť strmý výjazd, nikdy som nepochopil ľudí, ktorí niečo také "budovali", ale darmo, iná doba, iná "móda".
no ved viem čo myslel, ale dnes sa to rieši vyhrievaním. nič zložite to nieje. ked je malý pozemok nemáš na výber, poznam plno staviem ktore funguju týmto princípom a nieje problem.
keď je malý pozemok, tak postavím garáž na prízemí dvojpodlažného domu, myslím, že pre každú bežnú rodinu také riešenie postačuje. Tak ako píše Klaudius podo mnou, problém pri vjazde/výjazde nemusel byť nutne v zimnom období, no a niektorí majú tie vjazdy skutočne dosť strmé. Jediná výhoda tohto riešenia je snáď v tom, že si v zime môžu deti šúchať zadky >:-[]
Strohá moderna...a takýto výjazd je v pohode, myslím, že vyjdeš i so zadohrabom, pretože si to pred tým minimálne odhádžeš od snehu. Navyše v tomto prípade príliš nepochybujem ani o zabudovanom vyhrievaní. Ja však píšem o riešení, kedy je suterén úplne pod zemou, navyše dom postavený dosť blízko k obecnej komunikácii, tam to bol skutočne neriešiteľný problém, a majiteľovi nezostalo nič iné ako to zasypať.
vo všeobecnosti nič, dokonca niekedy ľutujem, že som architektúru nešiel študovať, ale vtedy som pociťoval deficit dostatočného umeleckého cítenia v pravej ruke >:D
súhlasím pán architekt, idey sú najdôležitejšie, no vtedy som mal pocit, že by som neprešiel cez talentovky a tak som to skúsil a dokončil v inej sfére. Asi nikdy nie je neskoro, ale už sa mi nechce lietať z hniezda do hniezda. ;-)
A8 na me pusobi jako designove zklamani roku. pribyla nejaka dioda, zadni svetla pripominaj levnejsi modely (A4 i A6) a jinak nic moc novyho. pro me :no:
mercedes S pusobi nazivo daleko luxusneji, kor kdyz se zabali do paketu AMG.
Q-Porte beru osobně spíše jako sportovní, než luxusní limuzínu, tedy kategorii, kde byl donedávna sám a jako konkurenty mu uměle stavěli M5 apod.
Nové XJ jsem ještě neviěl, ale na obrázcích vypadá štíhle a aristokraticky. Sedmička na mě působí spíše kompaktně a atleticky.
Stale bych volil jedine S-klasse....preci jenom ma v tomto segmentu nejvetsi zkusenosti a proto jedine S-klasse....muj nazor, nikomu neberu to, ze jsou lepsi luxusni sedany... :-)
Dokončované BMW M5 by mělo dosáhnout výkonu kolem 580koní při normované spotřebě 10,8 l/100km a stát se tak nejekologičtějším supersedanem planety. Současně byly oznámeny pravděpodobná data dalších zajímavých novinek. Stávající velké kupé řady 6 dostane nástupce již v příštím roce, rok poté bude představena striptýzová verze Cabrio a v roce 2013 přímý konkurent Audi A7, M-B CLS, případně ve vrcholných verzích Panamery s názvem 6GT. To bude čtyřdveřová verze šestkového kupé.
tento rok tedy "pouze" BMW 5 Touring a BMW X3 ;-) .
Pekne..pekne. Akurat pozeram, ze sa stale viac cudlikov presuva na stredovy tunel. Uz je to siroke ako konske sedlo, neda sa ani pohodlne siahnut holke pod suknu, co je smutne..