Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8: První statické dojmy

Diskuze (77)
Využili jsme první příležitosti seznámit se na evropském kontinentu s novým Audi A8. V pořadí třetí generace byla v evropské premiéře k vidění na autosalonu ve Vídni.

Vnější design je čistě subjektivní věcí. Od Audi asi málokdo čekal radikální změnu, a ta se také nekoná. Pečlivá evoluce tvarů odkrývá, že se u nové A8 víc než dříve hledělo na aerodynamiku. Jednotlivé části, jako například přední světla nebo zadní sloupek, působí až příliš mohutným dojmem, celek je však elegantní a karoserie má štíhlý tvar.

Vystavený kus byl vybaven příplatkovými diodovými světlomety, které dodávají přídi auta jasný rozpoznávací znak. Denní svícení obstarává zalomený diodový pás, jehož tvar navazuje na linky nárazníku a kapoty motoru. Nad ním se nacházejí velké diody pro potkávací světla a dálková světla, ve spodní části světlené jednotky nalezneme přední mlhovky. Jejich typické místo ve spodní části nárazníku zaujímá dvojice radarů. Také přední kamera je umně zamaskovaná – konstruktéři ji umísili do jednoho z kruhů na masce chladiče.

Mezi pětimetrovými sedany je ale víc než kdekoliv jinde podstatné, jaké je auto uvnitř. Pocity po usednutí do interiéru výrazně překonávají první dojem z oficiálních fotek. Zběžný pohled může vyvolat přesvědčení, že designéři provedli jen facelift interiéru, ve skutečnosti ale došlo k důkladnému vylepšení všech detailů. Interiér A8 díky tomu vypadá, i přes totožnou koncepci, moderně a má osobitější charakter, než jak tomu bylo u předchůdce.

Doporučujeme
Představujeme: Audi A8 – Ingolstadtská olympiáda

Dojem pochopitelně po vzhledové i pocitové stránce vylepšuje paket Audi design selection balaobraun v ceně 14.440 Euro, který zahrnuje například komfortní sedadla, čalounění hnědou kůží Valcona s kontrastním obšitím, rozšířený hliníkový dekor, plně elektricky nastavitelná přední i zadní sedadla (s odvětráváním, vyhříváním a masážní funkcí), strop potažený Alcantarou, čtyřzónovou klimatizací a řadu dalších prvků.

Základní charakter interiéru ale zůstává nezměněn, tento paket kromě bohatší výbavy přináší především kvalitnější materiály. Za dobrým dojmem z interiéru stojí i tak prosté detaily jako plastičtější tvar horního dílu palubní desky nebo její vyklenutí ve střední části. Čtyřramenný volant má pro luxusní vozy typický větší průměr, ale padne dobře do ruky. Pracovišti řidiče ve srovnání s předchůdcem velmi prospělo sloučení ukazatelů z oddělených tubusů do společného přístrojového štítu. Audi jde podobnou cestou jako BMW řady 7, konvenční analogové ukazatele kombinuje s velkoplošným barevným displejem.

K zajímavým detailům patří klasické ručičkové hodiny v palubní desce a především volič převodovky ve tvaru písmene T. Nejen, že dobře padne do ruky, ale je také odkazem na interiéry německých prémiových automobilů z 80tých let. Naopak touchpad určený pro zadávání adres do navigace při prvním setkání příliš nepřesvědčil. I když odhlédneme od toho, že rozpoznávání znaků zřejmě negativně ovlivnily nečistoty způsobené dotyky mnoha lidí, standardní zadávání pomocí kruhového ovladače bude zřejmě nejen spolehlivější, ale hlavně rychlejší.

Místa na zadních sedadlech je i v karoserii se standardním rozvorem dostatek. Individuálním potřebám cestujících vyhoví elektricky nastavitelná krajní sedadla, s výjimkou jediného menšího nedostatku. Pasažéry vysoké postavy bohužel částečně omezí klesající linie střechy, se změnou sklonu opěradla se vpřed posune i sedák a problém s prostorem se přesune do oblasti nohou. Řešením pro dlouhány, kteří chtějí cestovat velké vzdálenosti na zadním sedadle samozřejmě bude zatím nepředstavená verze s prodlouženým rozvorem.

Audi A8 - Ceny na českém trhu
Model3,0 TDI3,0 TDI
quattro
4,2 FSI
quattro
4,2 TDI
quattro
Převodovka--8A8A
Zdvihový objem [cm3]2697269741634134
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/-184/-273/6800258/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-550/1500-3000445/3500800/1750-2750
Max. rychlost [km/h]-250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,65,75,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,69,57,6
Cena [Kč]--2.354.500,-2.466.900,-

Do České republiky budou první kusy nové Audi A8 dodány v dubnu 2010. V nabídce budou zatím jen osmiválcové motory 4,2 FSI a 4,2 TDI, oba s pohonem všech kol quattro. Základní cena je stanovena na 2.354.500,- Kč.

Diskuze (77)
Avatar - ZiP2150
22. 1. 2010 15:12
Re: otvarajte sampus
Si viem zivo predstavit ako vsetci na BMW jazdia smykom bokom na limite >:D 530i by som s mojou storocnou hondou nabil s prednym nahonom na prvych zakrutach... ajaaaj. :yes:
Avatar - ZiP2150
22. 1. 2010 15:08
Re: otvarajte sampus
Z bohatych skusenosti z E70 X5 a jej "famozneho" 4x4 mozem s rozvahou povedat, ze Xdrive stoji za prd. nevyjde do mensieho kopca a hned preklzuje... no na rovnej a zamrznutej ceste je suverenne. s E91 320d je to v zime horsie... hrabe kde sa da a vobec to nie je sranda. Takze silo pochybujem o UZASNOSTI zadneho nahonu v zimnom pocasi...
21. 1. 2010 15:15
Re: otvarajte sampus
nie nemyslim, ale viem ze ty si bmw v zivote nejazdil. Iba tu svoju HTP-cku.. A nezabudni dodat ze koncern je naj... a TDI rules..
Avatar - Plautus
21. 1. 2010 14:12
Re: otvarajte sampus
súhlasím pán architekt, idey sú najdôležitejšie, no vtedy som mal pocit, že by som neprešiel cez talentovky a tak som to skúsil a dokončil v inej sfére. Asi nikdy nie je neskoro, ale už sa mi nechce lietať z hniezda do hniezda. ;-)
21. 1. 2010 08:56
Re: otvarajte sampus
Vim, ze je to stejne trida, ale nema smysl moc porovnavat dve velke lode, kdy kazda znich byla vyvijena v jinem casovem pasmu a ono tech kuprikladu 5 let rozdil ja znat!