Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT Ibiza: Nový základ 1,2 (44 kW) za 238.900,- Kč, Ibiza FR 2,0 TDI za 499.900,- Kč

SEAT od ledna nabízí Ibizu v několika nových verzích. Základním motorem se stává 1,2 12V o výkonu 44 kW, který stojí 238.900,- Kč, na opačný konec ceníku míří nová Ibiza FR s dieselovým motorem a novinkou je i 1,6 TDI o výkonu 77 kW.
Zpět na článek
20. 1. 2010 08:11
20. 1. 2010 13:00
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 13:41
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 08:29
20. 1. 2010 13:04
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 13:44
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 09:47
22. 1. 2010 08:41
20. 1. 2010 14:04
21. 1. 2010 07:46
21. 1. 2010 11:36
21. 1. 2010 12:40
21. 1. 2010 13:50
20. 1. 2010 20:58
neregistrovaný "misiak"
21. 1. 2010 07:24
21. 1. 2010 07:47
21. 1. 2010 08:19
21. 1. 2010 12:57
22. 1. 2010 10:25
Avatar - iudex
20. 1. 2010 08:11
Všetci rovní
Nakoniec sú na tom v koncerne vsetci konkurenti rovnako. Reci o sportovom zameraní a odlísení Seatu od ostatných znaciek koncernu vzdy skoncia v kosi reality, ked vsetci majú rovnaké motorizácie. Tak nakoniec sa zlomila i jediná drobná argumentacná barlicka pre sportový image Seatu Ibiza, t.j. ze motoricky zacínala vyssie ako Fabia a Polo. Takze ci "ludová" Skoda, "komfortný" VW alebo "sportový" Seat, vsetci v tejto triede zacínajú na rovnakých 44 kilowattoch trojvalcového HTP. ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kopamt
20. 1. 2010 08:50
Re: Všetci rovní
hladom po predajnosti ;-) a tu v dnesnej dobe robí hlavne cenovka a nie nejake image ludovosti, komfortnosti ci sportovosti...
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 13:00
Re: Všetci rovní
Myslíš si, že sportovnost je daná pouze motorizací? A co podvozek a detaily zavěšení kol apod.? SEAT má totiž u každého svého modelu věc, kterou nazývá "Agile Chasis" to znamená, že každou platformu a podvozkové skupiny si SEAT upravuje sám pro každý svůj model. A například na jízdních vlastnostech IBIZY, je to oproti novému Polu znát, o Fabii ani nemluvím. :-)
Avatar - iudex
20. 1. 2010 13:07
Re: Všetci rovní
Ak definujes sportovú automobilku len tým, ze pri rovnakom podvozku, motoroch a technike má odlisné naladené pruzenie, tak máme odlisnú predstavu o obsahu pojmu "sportový".
To ako ked si majitel sériového Fordu namontuje pruziny Eibach a tvrdí, ze má úplne iné auto ako ostatní majitelia Fordu. :-!
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 13:41
Re: Všetci rovní
Znovu si přečti, co jsem napsal :-) o pružinách ani zmínka. "A co podvozek a detaily zavěšení kol apod.? SEAT má totiž u každého svého modelu věc, kterou nazývá "Agile Chasis" to znamená, že každou platformu a podvozkové skupiny si SEAT upravuje sám pro každý svůj model."
21. 1. 2010 07:40
Re: Všetci rovní
Ako nie je všetko silný motor, tak nie je všetko ani vylepšený podvozok. Auto robí športovejším súhrn vlastností, nie len to alebo ono. Je fakt, že 44 kW v aute s váhou okolo jednej tony nebude športových, ani keby malo zavesenie kolies z F1.
20. 1. 2010 08:29
ufff
uff takze nejlevnejsi prcek Ibiza aby mel klimacku je s historickym motorem 1,4 a je bratru za 300, mno tak tomu rikam akce.... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2010 09:43
"Nový základ"?
Hm, coze je na tomto agregate take "nove"? Vsak vyzera ako priskrtena verzia toho silnejsieho 12-ventiloveho HTP-cka.

A druha vec, tych 44kW je dnes uz zalostne malo. To mohlo stacit pred 20 rokmi, ked skodylak 120L vazil dakych 700kg. Dnes aj taketo male auto s najmensim motorom vazi dobre cez tonu, a s motorom 44kW to bude mat dynamiku jaxvina. Vhodne akurat tak do mesta...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
20. 1. 2010 09:53
Re: "Nový základ"?
Mna naviac udivuje, ze im stálo za to vyvinút novú verziu motora HTP 12v s navlas rovnakým výkonom, ako má HTP 6v. Naco? Teraz má koncern dva trojvalcové benzíny s výkonom 44 kW: s dvojventilovou i stvorventilovou technikou. Cui bono - komu to pomoze? 8-s
20. 1. 2010 10:33
Re: "Nový základ"?
Mladým eurobejčkům s čersvtou občankou? :-)
20. 1. 2010 10:47
Re: "Nový základ"?
zkus trochu myslet chlapče... opravdu si myslíš, že se ty motory hodně liší? >:D
Avatar - iudex
20. 1. 2010 10:58
Re: "Nový základ"?
A podla Teba ventilový rozvod a pocet ventilov je nepodstatná vec? ;-)
Teda pre Teba aj koncernová 1,6 MPI a 1,6 16v sú v podstate rovnaké motory?
Skús pre zmenu Ty trochu mysliet a prezentuj nám svoje myslienkové produkty. ;-)
20. 1. 2010 16:21
Re: "Nový základ"?
ještě jednou a pro méně chápavé pomalu - opravdu si myslíš, že se na podzim modernizované HTP ve výkonových variantách 44 a 51kW liší něčím výraznějším než ŘJ?
Avatar - iudex
21. 1. 2010 08:14
Re: "Nový základ"?
Pred skĺznutím do lacných urázok by si mal pozornejsie vnímat písaný text: písal som, ze "Teraz má koncern dva trojvalcové benzíny s výkonom 44 kW: s dvojventilovou i stvorventilovou technikou" Teda porovnávam motor 12v so 44 kW a 6v so 44 kW. Ty reagujes na nieco, co som nepísal, t.j. odlisné naladenie motora 12v. Takze ten, kto má problém chápat a porozumiet, nebudem ja... ;-)
21. 1. 2010 08:18
Re: "Nový základ"?
Pravda, ukrajinský dialekt se mně čte hůř, ale dobře a ještě - co bys řekl na to, že se 6V verze už nevyrábí? Tzn. vyrábí se dvě verze 12V motoru s odlišnými ŘJ a naladěním výkonu, plus pár drobností.
Avatar - iudex
21. 1. 2010 08:27
Re: "Nový základ"?
Ak más informácie, ze sa v celom koncerne vymenil HTP 6v 44 kW za HTP 12v 44 kW, beriem spat. Ja som o tom nic nepocul. Napríklad ani na stránke Skody sa v technických údajoch nespomína 12-ventil, je tam stále HTP 44 kW s rozvodom OHC a HTP 51 kW s rozvodom DOHC, teda nejde o ten istý motor, len s iným SW: [odkaz]
Uved fakty o opaku.
21. 1. 2010 17:57
Re: "Nový základ"?
Já nemám potřebu něco dokládat diskusnímu Herkulovi, kterej bude půl roku mlít svou. Aktuálně se prostě dělá 12V a cpe se tam jiná ŘJ. Bude ti to muset stačit.
Avatar - iudex
22. 1. 2010 09:06
Re: "Nový základ"?
Takze si to zhrnme: nieco tvrdís, dokázat to nevies, ergo kecás. OK, aspon viem, kam Ta zaradit.
20. 1. 2010 13:39
Re: "Nový základ"?
Oni taky nic nevyvíjeli je to starý známý HTP 1,2 12V ovšem naladěný jen na 44 kW. To dá přec rozum, že nebudou vyvíjet nový motor, prostě jen upraví sofware řidící jednotky u původního sekačkovýho HTP ;-)
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2010 18:40
Re: "Nový základ"?
aha, ted na to taky cumim...jak je psano, proste snizili vykon 12V...
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 13:04
Re: "Nový základ"?
Ibiza má s tímto motorem 999 Kg ;-) A pro začínající řidičku, nebo některé důchodce kteří jezdí párkrát do roka to stačí ;-)
Avatar - iudex
20. 1. 2010 13:08
Re: "Nový základ"?
Zacínajúca vodicka ci dochodca by Ta s tvrdým podvozkom Ibizy poslali docerta bez ohladu na to, ci by im 44 kW stacilo. ;-)
neregistrovaný "DaliAx"
20. 1. 2010 13:44
Re: "Nový základ"?
A už si vůbec jel nějakou delší cestu s novou Ibizou? A pokud Ti to přijde tvrdé...nemám slov. Polo je na tom stejně...neříkám že tyto vozy nabídzí božský komfort tlumení nerovností, ale v této třídě malých vozů je to velmi dobré.
Avatar - iudex
21. 1. 2010 08:17
Re: "Nový základ"?
Dlhsiu cestu nie, ale po meste to skákalo dost. Tá skupina ludí, o ktorej si písal (dochodcovia) ocenia vselico iné, len nie tvrdý uskákaný podvozok. Ked porovnás nové Polo a Ibizu a ani potom nebudes cítit rozdiel, tak Ti je asi dost jedno, na com jazdís.
20. 1. 2010 14:32
Re: "Nový základ"?
ako kde. pozrel som web v at, a tu ma seat ibiza s motorom 1.2/12v/44kW hmotnost 1074kg. Na nemeckom webe 999kg. Na take male auto je to kazdopadne dost vela...
21. 1. 2010 00:56
Re: "Nový základ"?
ako som sem uz niekedy pisal - tych 1074kg je vratane priemernej hmotnosti vodica(75kg). nemci to uvadzaju skoro vzdy bez toho
20. 1. 2010 09:47
Ibiza
Abych pravdu rekl, tak nic moc. Uber 50 tis. a mas Corsu GSi (110kw) nebo pridej 50 tis. a mas OPC(141kw). Vzdy lepsi volba. Nebo za stejnou cenu mas novou Astru 2.0D(118kw) ve vybave sport nebo cosmo.
Samozrejme je dobra nabidka i u ostatnich znacek, Opel mi prisel pod ruku kvuli nedavne navsteve a pamatovani si ceniku.
Rozbalit vlákno
1
22. 1. 2010 08:41
Re: Ibiza
..tak to určitě :-)! A navíc ti seata nikdo nebude cpát přes moc za tuhle cenu - navštiv prodejce a uvidíš. Nebo si kup klidně corsu, každému se holt líbí něco jiného. Podle mě je v ibize velice slušná nabídka motorizací pro tuto třídu, jen nechápu, proč totéž nenabízí do fabií. Takhle je fabia dost hnus designově a ještě má podle německých a španělských bratříčků okleštěnou nabídku motorizací a podvozků - to je tragedie. Přesto to lidi furt kupujou. :-O
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2010 14:04
TDI
Zajímalo by mne, kdo si koupí v téhle chvíli u takového auta diesel. 350 tisíc za obstarožní jednačtyřku pédé je trošku moc.
Rozbalit vlákno
4
21. 1. 2010 07:46
Re: TDI
Voči tomu je Hyundai Accent 1.5 CRDi/81 kW Style za 10.099,- € priam snom... ;-) (klíma, elektrické okná aj zrkadlá, príprava na rádio+6 repro, centrál s DO, alarm, čítacie lampičky...).
Zaostáva iba ak podvozok, čo pre slušného šoféra v tejto miere nepredstavuje handicap. ;-)
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2010 11:36
Re: TDI
Není ale Accent už tak trošku dědeček oproti mladé Ibize?
21. 1. 2010 12:40
Re: TDI
To je, máš pravdu, ale v porovnaní mi vyhovuje ďaleko viac. Samozrejme, o cene sa ani nejdeme baviť, v tom je diametrálny rozdiel. Image má Accent voči Ibize slabý, takže sa nemusím báť zlodejov a závistlivcov. Palubka má tvrdý plast, ale je dvojfarebná a voči Ibize pekná a príjemná. Priestorovo je to plus/mínus porovnateľné, možno je kabína Ibizy trošku priestrannejšia, subjektívne je to podobné. Na Accente sa mi páči, že má v sérii alarm, elektrika je na všetkých oknách aj zrkadlách, zrkadlá sú tiež vyhrievané. Perfektné je sedadlo vodiča, nastavuje sa zdĺhavejšie, lebo namiesto páky na nastavenie výšky sú dve kolečká a nastavovaním výšky sedáka vpredu aj vzadu vlastne nastavuješ aj jeho sklon. Auto má lacnú prevádzku, diesel ide okolo 5 litrov, rozvody poháňa bezúdržbová reťaz, kolesá majú lacný rozmer pneumatík R14. Na cesty do práce, pre deti do škôlky a školy a tak podobne ako stvorené.
"Horšie" jazdné vlastnosti sa prejavujú trochu väčšou nedotáčavosťou voči Ibize, väčšími náklonmi a mäkším pružením, čo pri plánovanom použití neznamená žiadne mínus. Ak mi nevyjdú peniaze na väčie auto, Formana nahradí práve asi tento Accent. Je to nezmar, v bazároch ich príliš veľa nie je, kto ho má, tak si ho drží. ;-)
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2010 13:50
Re: TDI
No, já nechtěl Accenta nijak hanit, před pár lety jsem o něm uvažoval taky, ale pak mi oznámili převelení a já musel uložit stranou dost peněz na nějaké zajištění bydlení. Pokud to tak vyznělo, tak jsem udělal chybu.
Avatar - peter_ko
20. 1. 2010 14:58
to je luxus...
"Nechybí ani většina komfortních funkcí jako cyklovač stěračů..."

BRAVWO SEAT!
Rozbalit vlákno
5
20. 1. 2010 19:02
Re: to je luxus...
Sa este smej! Ja mam na aute namiesto cyklovaca stieracov tzv "dazdovy senzor", co znamena asi to, ze stierace si ziju svojim vlastnym zivotom. Obcas maju asi pocit, ze pri soferovani zaspavam, tak ma vystrasia skripanim gumiciek po suchom skle. Inokedy cakaju ci ich poprosim, a nezotru okno ani bohovi, aj ked uz pre vodu nic nevidim. Ma to sice jakysi regulator citlivosti, ale to jak keby ani nebolo zapojene. Co bych ja dal za klasicky cyklovac!
21. 1. 2010 12:54
Re: to je luxus...
A čo to máš za auto?
neregistrovaný "misiak"
20. 1. 2010 20:58
Re: to je luxus...
>:D :yes:
21. 1. 2010 01:01
2,0 TDI CR 105 kW
Tomu motoru bych v souvislostí s Fabií věnoval velkou pozornost. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - peter_ko
21. 1. 2010 07:24
44 vs 51
tak a teraz otazka: naco je dobry motor 1,2 12v s vykonom 44 kW, ked je v ponuke 1,2 12v 51 kW.
odpoved: jedine nato, aby 44kW dali do zakladu, a za 51kW si vypytaju o 15 000 viac (a este k autu dostanes same coool veci, ako radio, dojazdovu rezervu, delene zadne sedacky).
Rozbalit vlákno
4
21. 1. 2010 07:47
Re: 44 vs 51
Dojazdovú rezervu? A Španieli nedávajú iba lepiacu sadu ako Škoda?
Avatar - iudex
21. 1. 2010 08:19
Re: 44 vs 51
Bohuzial v dnesnej ekonomickej dobe je plnohodnotná rezerva luxus, za ktorý si musís priplatit (napr. Octavia).
22. 1. 2010 10:25
Re: 44 vs 51
To je stejný jako když stará fabie měla 2 typy 1,4 16V 55kW a 74 kW. Do nové Fabie dávají stejný motor ale naladěný na 63 kW protože 55kW by nebyl o moc výkonější než 1,2 51 kW a 74 kW by zase konkuroval novému 1,6 16V 77 kW. Kolem a kolem je to prostě jen marketing. Chtěli něco pro základní motorizaci a 51 kW jim asi připadalo zbytečně moc. Seat prostě zvolil cestu kupovat stejné motory a ladit je na různý výkon místo co by kupoval 6V a 12V.