Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

SEAT Ibiza: Nový základ 1,2 (44 kW) za 238.900,- Kč, Ibiza FR 2,0 TDI za 499.900,- Kč

45 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Nakoniec sú na tom v koncerne vsetci konkurenti rovnako. Reci o sportovom zameraní a odlísení Seatu od ostatných znaciek koncernu vzdy skoncia v kosi reality, ked vsetci majú rovnaké motorizácie. Tak nakoniec sa zlomila i jediná drobná argumentacná barlicka pre sportový image Seatu Ibiza, t.j. ze motoricky zacínala vyssie ako Fabia a Polo. Takze ci "ludová" Skoda, "komfortný" VW alebo "sportový" Seat, vsetci v tejto triede zacínajú na rovnakých 44 kilowattoch trojvalcového HTP. ;-\
Avatar - kopamt
kopamt
hladom po predajnosti 😉 a tu v dnesnej dobe robí hlavne cenovka a nie nejake image ludovosti, komfortnosti ci sportovosti...
Myslíš si, že sportovnost je daná pouze motorizací? A co podvozek a detaily zavěšení kol apod.? SEAT má totiž u každého svého modelu věc, kterou nazývá "Agile Chasis" to znamená, že každou platformu a podvozkové skupiny si SEAT upravuje sám pro každý svůj model. A například na jízdních vlastnostech IBIZY, je to oproti novému Polu znát, o Fabii ani nemluvím. 😄
Avatar - iudex
iudex
Ak definujes sportovú automobilku len tým, ze pri rovnakom podvozku, motoroch a technike má odlisné naladené pruzenie, tak máme odlisnú predstavu o obsahu pojmu "sportový".
To ako ked si majitel sériového Fordu namontuje pruziny Eibach a tvrdí, ze má úplne iné auto ako ostatní majitelia Fordu. :-!
Znovu si přečti, co jsem napsal 😄 o pružinách ani zmínka. "A co podvozek a detaily zavěšení kol apod.? SEAT má totiž u každého svého modelu věc, kterou nazývá "Agile Chasis" to znamená, že každou platformu a podvozkové skupiny si SEAT upravuje sám pro každý svůj model."
Klaudius
Ako nie je všetko silný motor, tak nie je všetko ani vylepšený podvozok. Auto robí športovejším súhrn vlastností, nie len to alebo ono. Je fakt, že 44 kW v aute s váhou okolo jednej tony nebude športových, ani keby malo zavesenie kolies z F1.
lulinak
uff takze nejlevnejsi prcek Ibiza aby mel klimacku je s historickym motorem 1,4 a je bratru za 300, mno tak tomu rikam akce.... >😁 >😁 >😁
_Teddy_
Hm, coze je na tomto agregate take "nove"? Vsak vyzera ako priskrtena verzia toho silnejsieho 12-ventiloveho HTP-cka.

A druha vec, tych 44kW je dnes uz zalostne malo. To mohlo stacit pred 20 rokmi, ked skodylak 120L vazil dakych 700kg. Dnes aj taketo male auto s najmensim motorom vazi dobre cez tonu, a s motorom 44kW to bude mat dynamiku jaxvina. Vhodne akurat tak do mesta...
Avatar - iudex
iudex
Mna naviac udivuje, ze im stálo za to vyvinút novú verziu motora HTP 12v s navlas rovnakým výkonom, ako má HTP 6v. Naco? Teraz má koncern dva trojvalcové benzíny s výkonom 44 kW: s dvojventilovou i stvorventilovou technikou. Cui bono - komu to pomoze? 8-s
zlysoused
Mladým eurobejčkům s čersvtou občankou? 😄
bojler_
zkus trochu myslet chlapče... opravdu si myslíš, že se ty motory hodně liší? >😁
Avatar - iudex
iudex
A podla Teba ventilový rozvod a pocet ventilov je nepodstatná vec? 😉
Teda pre Teba aj koncernová 1,6 MPI a 1,6 16v sú v podstate rovnaké motory?
Skús pre zmenu Ty trochu mysliet a prezentuj nám svoje myslienkové produkty. 😉
bojler_
ještě jednou a pro méně chápavé pomalu - opravdu si myslíš, že se na podzim modernizované HTP ve výkonových variantách 44 a 51kW liší něčím výraznějším než ŘJ?
Avatar - iudex
iudex
Pred skĺznutím do lacných urázok by si mal pozornejsie vnímat písaný text: písal som, ze "Teraz má koncern dva trojvalcové benzíny s výkonom 44 kW: s dvojventilovou i stvorventilovou technikou" Teda porovnávam motor 12v so 44 kW a 6v so 44 kW. Ty reagujes na nieco, co som nepísal, t.j. odlisné naladenie motora 12v. Takze ten, kto má problém chápat a porozumiet, nebudem ja... 😉
bojler_
Pravda, ukrajinský dialekt se mně čte hůř, ale dobře a ještě - co bys řekl na to, že se 6V verze už nevyrábí? Tzn. vyrábí se dvě verze 12V motoru s odlišnými ŘJ a naladěním výkonu, plus pár drobností.
Avatar - iudex
iudex
Ak más informácie, ze sa v celom koncerne vymenil HTP 6v 44 kW za HTP 12v 44 kW, beriem spat. Ja som o tom nic nepocul. Napríklad ani na stránke Skody sa v technických údajoch nespomína 12-ventil, je tam stále HTP 44 kW s rozvodom OHC a HTP 51 kW s rozvodom DOHC, teda nejde o ten istý motor, len s iným SW: [odkaz]
Uved fakty o opaku.
bojler_
Já nemám potřebu něco dokládat diskusnímu Herkulovi, kterej bude půl roku mlít svou. Aktuálně se prostě dělá 12V a cpe se tam jiná ŘJ. Bude ti to muset stačit.
Avatar - iudex
iudex
Takze si to zhrnme: nieco tvrdís, dokázat to nevies, ergo kecás. OK, aspon viem, kam Ta zaradit.
ryccardo
Oni taky nic nevyvíjeli je to starý známý HTP 1,2 12V ovšem naladěný jen na 44 kW. To dá přec rozum, že nebudou vyvíjet nový motor, prostě jen upraví sofware řidící jednotky u původního sekačkovýho HTP 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
aha, ted na to taky cumim...jak je psano, proste snizili vykon 12V...
Ibiza má s tímto motorem 999 Kg 😉 A pro začínající řidičku, nebo některé důchodce kteří jezdí párkrát do roka to stačí 😉
Avatar - iudex
iudex
Zacínajúca vodicka ci dochodca by Ta s tvrdým podvozkom Ibizy poslali docerta bez ohladu na to, ci by im 44 kW stacilo. 😉
A už si vůbec jel nějakou delší cestu s novou Ibizou? A pokud Ti to přijde tvrdé...nemám slov. Polo je na tom stejně...neříkám že tyto vozy nabídzí božský komfort tlumení nerovností, ale v této třídě malých vozů je to velmi dobré.
Avatar - iudex
iudex
Dlhsiu cestu nie, ale po meste to skákalo dost. Tá skupina ludí, o ktorej si písal (dochodcovia) ocenia vselico iné, len nie tvrdý uskákaný podvozok. Ked porovnás nové Polo a Ibizu a ani potom nebudes cítit rozdiel, tak Ti je asi dost jedno, na com jazdís.
_Teddy_
ako kde. pozrel som web v at, a tu ma seat ibiza s motorom 1.2/12v/44kW hmotnost 1074kg. Na nemeckom webe 999kg. Na take male auto je to kazdopadne dost vela...
sandro_cortez
ako som sem uz niekedy pisal - tych 1074kg je vratane priemernej hmotnosti vodica(75kg). nemci to uvadzaju skoro vzdy bez toho
jirin
Abych pravdu rekl, tak nic moc. Uber 50 tis. a mas Corsu GSi (110kw) nebo pridej 50 tis. a mas OPC(141kw). Vzdy lepsi volba. Nebo za stejnou cenu mas novou Astru 2.0D(118kw) ve vybave sport nebo cosmo.
Samozrejme je dobra nabidka i u ostatnich znacek, Opel mi prisel pod ruku kvuli nedavne navsteve a pamatovani si ceniku.
J4K
..tak to určitě 😄! A navíc ti seata nikdo nebude cpát přes moc za tuhle cenu - navštiv prodejce a uvidíš. Nebo si kup klidně corsu, každému se holt líbí něco jiného. Podle mě je v ibize velice slušná nabídka motorizací pro tuto třídu, jen nechápu, proč totéž nenabízí do fabií. Takhle je fabia dost hnus designově a ještě má podle německých a španělských bratříčků okleštěnou nabídku motorizací a podvozků - to je tragedie. Přesto to lidi furt kupujou. 😲
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zajímalo by mne, kdo si koupí v téhle chvíli u takového auta diesel. 350 tisíc za obstarožní jednačtyřku pédé je trošku moc.
Klaudius
Voči tomu je Hyundai Accent 1.5 CRDi/81 kW Style za 10.099,- € priam snom... 😉 (klíma, elektrické okná aj zrkadlá, príprava na rádio+6 repro, centrál s DO, alarm, čítacie lampičky...).
Zaostáva iba ak podvozok, čo pre slušného šoféra v tejto miere nepredstavuje handicap. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Není ale Accent už tak trošku dědeček oproti mladé Ibize?
Klaudius
To je, máš pravdu, ale v porovnaní mi vyhovuje ďaleko viac. Samozrejme, o cene sa ani nejdeme baviť, v tom je diametrálny rozdiel. Image má Accent voči Ibize slabý, takže sa nemusím báť zlodejov a závistlivcov. Palubka má tvrdý plast, ale je dvojfarebná a voči Ibize pekná a príjemná. Priestorovo je to plus/mínus porovnateľné, možno je kabína Ibizy trošku priestrannejšia, subjektívne je to podobné. Na Accente sa mi páči, že má v sérii alarm, elektrika je na všetkých oknách aj zrkadlách, zrkadlá sú tiež vyhrievané. Perfektné je sedadlo vodiča, nastavuje sa zdĺhavejšie, lebo namiesto páky na nastavenie výšky sú dve kolečká a nastavovaním výšky sedáka vpredu aj vzadu vlastne nastavuješ aj jeho sklon. Auto má lacnú prevádzku, diesel ide okolo 5 litrov, rozvody poháňa bezúdržbová reťaz, kolesá majú lacný rozmer pneumatík R14. Na cesty do práce, pre deti do škôlky a školy a tak podobne ako stvorené.
"Horšie" jazdné vlastnosti sa prejavujú trochu väčšou nedotáčavosťou voči Ibize, väčšími náklonmi a mäkším pružením, čo pri plánovanom použití neznamená žiadne mínus. Ak mi nevyjdú peniaze na väčie auto, Formana nahradí práve asi tento Accent. Je to nezmar, v bazároch ich príliš veľa nie je, kto ho má, tak si ho drží. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, já nechtěl Accenta nijak hanit, před pár lety jsem o něm uvažoval taky, ale pak mi oznámili převelení a já musel uložit stranou dost peněz na nějaké zajištění bydlení. Pokud to tak vyznělo, tak jsem udělal chybu.
Avatar - peter_ko
peter_ko
"Nechybí ani většina komfortních funkcí jako cyklovač stěračů..."

BRAVWO SEAT!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
>😁
_Teddy_
Sa este smej! Ja mam na aute namiesto cyklovaca stieracov tzv "dazdovy senzor", co znamena asi to, ze stierace si ziju svojim vlastnym zivotom. Obcas maju asi pocit, ze pri soferovani zaspavam, tak ma vystrasia skripanim gumiciek po suchom skle. Inokedy cakaju ci ich poprosim, a nezotru okno ani bohovi, aj ked uz pre vodu nic nevidim. Ma to sice jakysi regulator citlivosti, ale to jak keby ani nebolo zapojene. Co bych ja dal za klasicky cyklovac!
Avatar - iudex
iudex
>😁 :yes:
Klaudius
A čo to máš za auto?
>😁 :yes:
100oktanu
Tomu motoru bych v souvislostí s Fabií věnoval velkou pozornost. 😉
Avatar - peter_ko
peter_ko
tak a teraz otazka: naco je dobry motor 1,2 12v s vykonom 44 kW, ked je v ponuke 1,2 12v 51 kW.
odpove😜 jedine nato, aby 44kW dali do zakladu, a za 51kW si vypytaju o 15 000 viac (a este k autu dostanes same coool veci, ako radio, dojazdovu rezervu, delene zadne sedacky).
Klaudius
Dojazdovú rezervu? A Španieli nedávajú iba lepiacu sadu ako Škoda?
Avatar - iudex
iudex
Bohuzial v dnesnej ekonomickej dobe je plnohodnotná rezerva luxus, za ktorý si musís priplatit (napr. Octavia).
Klaudius
;-\
ryccardo
To je stejný jako když stará fabie měla 2 typy 1,4 16V 55kW a 74 kW. Do nové Fabie dávají stejný motor ale naladěný na 63 kW protože 55kW by nebyl o moc výkonější než 1,2 51 kW a 74 kW by zase konkuroval novému 1,6 16V 77 kW. Kolem a kolem je to prostě jen marketing. Chtěli něco pro základní motorizaci a 51 kW jim asi připadalo zbytečně moc. Seat prostě zvolil cestu kupovat stejné motory a ladit je na různý výkon místo co by kupoval 6V a 12V.