Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza: Nový základ 1,2 (44 kW) za 238.900,- Kč, Ibiza FR 2,0 TDI za 499.900,- Kč

20. 1. 2010 • 12:47
66
45
Zobrazit náhledy (66)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
SEAT od ledna nabízí Ibizu v několika nových verzích. Základním motorem se stává 1,2 12V o výkonu 44 kW, který stojí 238.900,- Kč, na opačný konec ceníku míří nová Ibiza FR s dieselovým motorem a novinkou je i 1,6 TDI o výkonu 77 kW.

S novým základním agregátem 1,2 12V o výkonu 44 kW (jedná se o modernější verzi tříválce, která má i ve slabším provedení čtyřventilovou techniku) se pojí také nová základní výbava Basis. Tato kombinace stlačila první cenu pod 250 tisíc Kč, u pětidveřové Ibizy konkrétně na 238.900,- Kč.

Za tuto cenu SEAT nabízí posilovač řízení, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, volant nastavitelný ve dvou osách, ABS a čtyři airbagy. Nechybí ani většina komfortních funkcí jako cyklovač stěračů, automatické rozsvěcení světel nebo komfortní blikání.

Dosavadní základ Reference znamená automaticky posun na motor 1,2 12V o výkonu 51 kW. Toto provedení, stejně jako shodná výbava s motorem 1,4 16V, je proti loňskému roku levnější o 26 tisíc Kč, zájemci o 1,4 TDI ušetří 10 tisíc Kč. Reference přidává rádio, dělená zadní sedadla s výškově nastavitelnými hlavovými opěrkami a dojezdovou rezervu místo sady na opravu pneumatik.

Doporučujeme
Test: SEAT Ibiza 1,4 16V – Pyrenejský žolík
Představujeme: SEAT Ibiza: Die Ibiza-klasse

Od Reference je odvozený i úsporný 1,4 TDI Ecomotive. Mimo úprav vedoucích ke snížení spotřeby přidává jen kryty zrcátek v barvě vozu a palubní počítač.

Tyto prvky nechybí ani další výbavě – Style. Ta má dále navíc 15palcová kola místo 14palcových, přední mlhovky, světlomety s dvojitou optikou, elektrické stahování zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat a především klimatizaci. Snížení cen u Style činí 10 tisíc Kč ve všech verzích, s výjimkou 1,4 16V, kde je cena snížena o 30 tisíc Kč na 299.900,- Kč.

Výbava Style je také první možností, kdy lze objednat nový motor 1,6 TDI CR DPF o výkonu 77 kW. Ten nahrazuje stejně výkonné 1,9 TDI DPF, příplatek mezi 66- a 77kW verzi zůstává nezměněn.

SEAT Ibiza - ceny benzinových motorů na českém trhu (leden 2010)
Motor1,2 12V1,2 12V1,4 16V1,6 16V1,6 16V1,4 TSI
Převodovka5M5M5M5M7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]119811981390159815981390
Válce/ventily3/43/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]44/520051/520063/500077/560077/5600110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800153/3800153/3800220/4500
Max. rychlost [km/h]155163175187186211
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,313,012,210,510,37,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,26,66,26,3
Cena Basis [Kč]238.900,------
Cena Reference [Kč]-253.900,-283.900,----
Cena Style [Kč]--299.900,-354.900,-389.900,--
Cena Style Plus [Kč]--304.900,----
Cena Sport [Kč]--339.900,-374.900,---
Cena FR [Kč]-----504.900,-

Akční paket Style Plus pro 1,4 16V rozšiřuje výbavu za příplatek 5.000,- Kč o automatickou klimatizaci a 15palcová litá kola. Tyto položky mají v ceníkových cenách hodnotu 25 tisíc Kč, zákazník tedy ušetří 20 tisíc Kč.

Ibiza Sport přidává ve srovnání se Style 16palcová litá kola, sportovní podvozek, kůží potažený volant a sportovní sedadla vpředu. Příplatek ve srovnání s výbavou Style činí, tak jako dosud, 20 tisíc Kč.

Vrcholem nabídky pětidveřové řady je Ibiza FR. Od verze Sport se liší především motory – 1,4 TSI (110 kW) standardně s převodovkou DSG nebo nově 2,0 TDI o výkonu 105 kW, v tomto případě výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou (k dodání od února). Výbava je obohacena o 17palcová kola, volant a sedadla v designu FR, automatickou klimatizaci a ESP. K rozpoznávacím znakům patří také stříbrné kryty zrcátek.

Z příplatkové výbavy lze volit například vyhřívání předních sedadel (+5.600,- Kč), automatickou klimatizaci (+13.000,- Kč), okenní airbagy (+5.600,- Kč) nebo deaktivaci airbagu spolujezdce (+1.300,- Kč).

SEAT Ibiza - ceny dieselových motorů na českém trhu (leden 2010)
Motor1,4 TDI PD1,4 TDI PD1,6 TDI CR1,6 TDI CR2,0 TDI CR
Převodovka5M5M5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]14421442158615861968
Válce/ventily3/23/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/400059/400066/420077/4400105/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/1800-2200195/1800-2200230/2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]169175177187208
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,112,212,010,78,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,33,74,24,24,5
Cena Reference [Kč]349.900,-----
Cena Ecomotive [Kč]-377.900,----
Cena Style [Kč]--404.900,-424.900,--
Cena Sport [Kč]--424.900,-444.900,--
Cena FR [Kč]----499.900,-

Související články

Témata
22. 1. 2010 10:25
Re: 44 vs 51
To je stejný jako když stará fabie měla 2 typy 1,4 16V 55kW a 74 kW. Do nové Fabie dávají stejný motor ale naladěný na 63 kW protože 55kW by nebyl o moc výkonější než 1,2 51 kW a 74 kW by zase konkuroval novému 1,6 16V 77 kW. Kolem a kolem je to prostě jen marketing. Chtěli něco pro základní motorizaci a 51 kW jim asi připadalo zbytečně moc. Seat prostě zvolil cestu kupovat stejné motory a ladit je na různý výkon místo co by kupoval 6V a 12V.
Avatar - iudex
22. 1. 2010 09:06
Re: "Nový základ"?
Takze si to zhrnme: nieco tvrdís, dokázat to nevies, ergo kecás. OK, aspon viem, kam Ta zaradit.
22. 1. 2010 08:41
Re: Ibiza
..tak to určitě :-)! A navíc ti seata nikdo nebude cpát přes moc za tuhle cenu - navštiv prodejce a uvidíš. Nebo si kup klidně corsu, každému se holt líbí něco jiného. Podle mě je v ibize velice slušná nabídka motorizací pro tuto třídu, jen nechápu, proč totéž nenabízí do fabií. Takhle je fabia dost hnus designově a ještě má podle německých a španělských bratříčků okleštěnou nabídku motorizací a podvozků - to je tragedie. Přesto to lidi furt kupujou. :-O
21. 1. 2010 17:57
Re: "Nový základ"?
Já nemám potřebu něco dokládat diskusnímu Herkulovi, kterej bude půl roku mlít svou. Aktuálně se prostě dělá 12V a cpe se tam jiná ŘJ. Bude ti to muset stačit.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2010 13:50
Re: TDI
No, já nechtěl Accenta nijak hanit, před pár lety jsem o něm uvažoval taky, ale pak mi oznámili převelení a já musel uložit stranou dost peněz na nějaké zajištění bydlení. Pokud to tak vyznělo, tak jsem udělal chybu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud