podla mna skodovka urobila dolezity krok vpred a tymto autom sa urcite zviditelni aj pre tych co doteraz zatracovali stale dobru, na nase pomery najvhodnejsiu zn. skoda, ktora aj ked nieje čisto česká ale kvalita sa podla mna znasobi ak vieme ze su z casti aj ´nemeckí´. Inak keby som mal moznost hned ten roomaster beriem..je to presne to co mi na autosalonoch /nielen od nich/ davno chybalo, skrátka niečo medzi malym mestkym autickom, a nieco viac - i do terenu. podla mna je to fabulous and superb!! nech sa vam dari. csight
si ho pojdem kupit. Ak tu bola debata, ci sa mi paci viac navrh p. Krala, alebo Yeti, potom yednoznacne Yeti. P. Kral navrhol akusi zmensenimu off-roadu Audi a pod., Yeti je original a velmi vydareny.
No ať se mi Yeti líbí nebo ne (a taky vidím dost nevyváženosti právě v zadních dveřích), myslím, že v dnešní době snad žádné SUVčko nebude krokem vedle, takže myslím, že po úpravách (doufám, že ještě k lepšímu) by do výroby měl jít každopádně. A vidím to i celkem nadějně, ještě uvidíme, co jim na to řeknou Švýcaři. I když si myslím, že tamní trh pro SUV takové velikosti asi moc klíčový nebude, protože potom, co jsem před pár lety strávil pár hodin prohlídkou Bernu (a pochopitelně jedním z hlavních předmětů mého zkoumání bylo, co tam jezdí za fára, a můžu říct, že tolik luxusních limuzín, kupé i čistokrevných sporťáků jsem předtím neviděl za celý život), myslím, že se tam orientují přece jen trochu výš. A že by se Peugeot okoukával si nemyslím.
Jo, ještě jeden dotaz: opravdu i u auta můžeš nějakých 10% ceny ukecat? Můj dobrý známý je zemědělec a u zem. strojů je zcela běžná praxe, že jenom furt dokola obíháš jednotlivé prodejce a nakonec Ti to někdy hodí i 38% dolů. Mysleli jsme si ale, že u aut nic podobného nehrozí. Jestli je to pravda, musím mu to hned poradit, protože v tomhle bude můj známý určitě úspěšný, ten umí skoro každého prodejce oškubat jak slepici. Protože on právě chce Octu I combi, sice nevím, jestli 4X4, ale každopádně TDI a už relativně brzo.
Tak v prvé řadě moc díky za vyčerpávající odpověď. Musím říct, že tou životností haldexu a diferáků jsi mě celkem dostal. Sice my jako rodina najezdíme fakt málo (zpravidla akorát v pátek 40 km na chalupu a v neděli tu samou trasu zpět, občas na nějaký větší nákup a nějaké delší mimořádné cesty jen opravdu zřídka), ale myslím, že na dnešní auto je to žalostně málo a doufám, že se na jejich kvalitě a životnosti neustále pracuje, protože jen 150 tis., to je myslím ostuda. Co se týče nového x ojetého auta, tak jsem pouze narážel na to, jak sis skoro až stýskal nad tím, že jsi odsouzený kupovat stále nová auta. Ale protože naprosto vím, kolik nová auta (a čtyřkolky tím tuplem) stojí, tak Tě asi chápu a předpokládám, že jsi to myslel právě takhle, z pohledu ceny a nákladů. Při Tvých kilometrech by ojetina byla naprostá blbost, to je jasné. Co se týče odrazení nebo neodrazení, to stejně nezáleží na mě, já ji kupovat nebudu, to by byla záležitost mého otce, já osobně si na vlastní (a ještě k tomu nějaké relativně slušné a nové) auto ještě pěkných pár let počkám. Já osobně však Octavii (shodou okolností 1,9 TDI 4X4) můžu hodnotit pouze superlativy. Možná je to i proto, že nemám naježděné statisíce km a nejel jsem nějakým velkým množstvím různých aut, ale když se mi na pár km dostala do ruky tahle dračice, dlouho jsem pak nemohl v klidu spát. Ona je to dlouhá historie, no prostě jeden chlapík potřeboval stáhnout auto z lesa domů, tak mě požádal. Nejdříve jsem jel krokem, abych po rozbité lesní cestě Octavii nezpůsobil žádné újmy, TDíčko si jen tiše pobrukovalo. Miluju zvuk octáváckých TDíček (myslím u Octy I), ten relativně měkký a tichý chod při volnoběhu a ten nádherný zvuk turbínky při mírném přidání plynu mi naprosto učaroval. A už to přišlo, nájezd na hlavní cestu. Pochopitelně jsem si předsevzal, že jelikož se jedná o cizí auto, pojedu s maximální opatrností. Tak jsem teda vyjel, 2,3, lehká noha, prostě klídek, volná úsporná jízda. Na úplné rovince jsem si ale řekl, že zkusím, co to udělá, když tomu trchu šlápnu po krku. To jsem neměl dělat, to zatlačení do sedaček a ta nevídaná dynamika mi už nedovolila nohu sundat. To byla vážně jízda, na kterou se nezapomíná. Ať jsem měl zařazeno cokoli, když jsem přišlápl plyn k podlaze, pokaždé přišlo ono nádherné písknutí turba a katapultace. Pravdou je, že v jedné zatáčce už jsem měl malinký problém, ale haldexem to rozhodně nebylo, při výjezdu z ní jsem na ten krk šlápl až trochu příliš, že už jsem skoro nestačil točit, jak jsem byl úplně v tranzu. Ale neboj, nejsem žádný zabiják, do celé zatáčky šlo od prvopočátku krásně vidět a byla zcela prázdná, tak by hrozilo maximálně vjetí na trávník. Nakonec jsem to ale zvládl a srdce mi rvala skutečnost, že za chvíli jsem se s mojí novou milenkou musel nadobro rozloučit a předat jejímu majiteli (šťastný to člověk). Když jsem se ptal, co tam má za motor, vylezlo z něho, že to má chipnuté a výkon byl prý zhruba 150hp. Byla to sice fantastická jízda, ale do svojeho auta bych si chip nedával. Tak, to jsou tedy mé vzpomínky na pár minut ztrávených ve splečnosti Octavie 4X4. A co se týč mě a mého auta, tak stejně zpočátku asi budu kvůli penězům přinucen koupit si předohraba kategorie Fábky (no když koukám na jejich studie, tak jestli se trochu odvážou i u sériových modelů, možná to bude právě Fabia- mimochodem v 1,9 TDI 74 kW jsem taky měl možnost se projet, pravda už trochu dále a pocity byly taky jednoznačně perfektní).
Sorry, páni a dámy, ale radšej ten návrh SUV od p.Krála...toto je moc malé, ak to nebude 4x4 je to o ničom, a neviem si pomôcť, Králov design je čistý a elegantný...toto by chcelo veľkosť fordu fusion a 4x4...a cenu do 500tis.
no tak to bys mě potěšil, já si teď tu současnou snažím šetřit a vážně uvažuju že ji podržím ještě rok dva a počkám si jestli vyleze nějaká studie SUV, myslím, že yeti to není to pravé na co čekám, i když vypadá dobře
Haldex se dava i do Golfa spolecne s 2.0TDI a bude se montovat i do noveho Passata. Takze asi problem
Ja jsem najezdil na Haldexu jednou 160 a s druhou 150 tisic. Jednu octavku jsem ztratil z dohledu, ale na druhe (byla precipovana na 84kW)je ted 220 tisic a zadny problem s tim diferakem (ale ani s precipovanym motorem) nikdy nebyl.
Krásně píšeš. Jsem unesen. Těší mě, žě tě inspiruji. Už to má pokračování. Bertoňák s Jardou už jedou do Ženevy - najdi si to, nevím teď kam jsem to položil. A Rasto, věř, že sice nevím, kdo ma pozná, ale věř i že si nevymyšlám. Tak Dovi. A piš člověče, máš na to.
ten pribeh, ktory si rozpraval chlapcom v pube, pri zapalenom "doutniku" nebol az taky pravdivy. na tej burze na konci ulice som bol, aj ked sa este nejako priamo nepozname, ale videl som ta a viem, ze to bolo inac. prisiel si s este jednym typkom, ktory krival a ty si kazdemu, kto sa pristavil hovoril, ze kamos jazdil s nejakym gt - ckom, ktore nemalo spojkovy posilovac, preto kriva. tvoj siroky usmev vsak napovedal, ze si asi tak trosku vymyslas. proste si chcel byt "kapo". manik s casakmi pod rukou ti to uveril. asi nevedel .. pristavil si sa aj pri mne, a ked si videl, ze ponukam len relikvie zo starych amerik, si sa len pousmial takym nadradenym usmevom. keby ten trhac listkov pri brane, neviem ako sa vola, ale je fanatik do americkych motorov, vedel, co predavam, hned by to vsetko kupil. tvoj "doutnik" bol citit po celej burze, a zrazu sa ozval chlapik, ktoremu to vadilo. a zrejme nielen to. tvoje kriticke poznamky ku kazdemu, co nieco zaujimave ponukal, ho vytocili. nebyt chalanov, co stali na konci pultov, mal by si problem. videl som aj toho typka, co zvieral v ruke tu nalepku, lebo sa ta bal, ze ho vysmejes. presiel ticho okolo teba .. pre istotu.
ja chodievam na burzy kazdy tyzden, inac som v tej starej opustenej tovarni za mestom. snazime sa tam prerabat nejake americke krizniky, aj ked su poskladane z niekolkych modelov. to vies, suciastky. snad by si mohol prist a trosku skritizovat, aby sme neboli az tak vo vyskach. tym, ze si starsi, by si mohol mat viac rozumu a skusenosti. cakam ta o 5 pri kybloch. a zober si kamaratov lebo cim viac nazorov, tym lepsi vysledok. a zober aj tie tvoje stare ciernobiele casaky, snad tam nieco zaujimave bude. a nabuduce si nevymyslaj, nevies kto ta pozna ...
aha, no větší těžší vůz se daleko pohodlněji přehoupává přes ty ksindly na cestě... a samozřejmě jsi vejš, ve větší hmotě, v tužší kastli, je to myslím bezpečnější. Já taky hledám vyšší průchod terénem, sice jen kvůli sněhu, ale zase těžký offroad s žebřinovým rámem a šílenými přejezdovými úhly nevyužiju, SUV mi přijde jako dobrý kompromis mezi pohodlím, bezpečností, image, užitečností a jízdními vlastnostmi, co jsem schopen využít. Kámoš jel za mnou v rangeroveru a divil se, proč po rovný cestě jedu tak pomalu. Předjel mě a ujel... A já se musel pomalu drkotat s osobákem po varhánkách ledu a sněhu horský cesty, asfalt nevidno pod 10cm zmrazků... Kdyby mě fabia svezla jako superb, byl by na světě ráj. Tedy volím SUV (ne SantaFe, spíš Tucson, Sportage, Ravku atp.)
tadle karka lidi vypada jako z kindervajicka. jasne, disajn SUV je trochu nekde jinde nez luxusni kary nebo sport. auta, ale tomudle chybi ucelnost a jednoduchost(jakou ma treba prave forester, je to splacanina.Vypada to, ze skodovka se nasla, ale ted zacala zase experimentovat, neco jako japonci na prelomu 80/90, ale tak trochu ve stredoevropskym postkomunistickym stylu (u zdi a opatrne).
Ahoj! to je sice pekne co tu povidate...ja chapu rozdil mezi 4x4 a dvoukolkou(sam bych Legacy bral hned) ale ja spis chtel pochopit proc nekdo porad tvrdi, ze cituji: Na ceske rozbite silnice je lepsi SUV!V com jinem je teda lepsi SUV(vetsina nema ani trvale 4x4) oproti klasickym osobakum(treba i 4x4).Dyt SUV je vlastne "zvednutej" a oplastovanej osobak ktery ma vicemene samy zapory oproti klasickym autum(spotreba,cena,aerodynamika....)...
Samozrejme ze kdo si kupuje SUV tak ho neodsuzuju, kazdemu se libi neco jineho,pripada si v nem bezpecneji,navic bohuzel osobaku s 4x4 moc neni....Ale proste podle me treba Octavia 4x4 odvede stejnou sluzbu jako treba Hyundai Santa Fe....
Ted me napada ze problem asi je vazne v tom ze je malo osobnich aut s 4x4...
jsem překvapen kolik lidí nadšeně obdivuje, nebo zatracuje chystaný vůz jen podle několika fotografií. Zvláště v této kategorii vozů jsou prioritou jízdní vlastnosti a užitná hodnota a o těch zatím mnoho neví ani autoři projektu. Vím o čem píši, jezdil jsem se Škodovkami, Fordem, Citroenem, Mercedesem a j. nyní mám SUBARU FORESTER, vzhled průměr, jízdní vlastnosti na silnici i v terénu špičkové, projedu i tam kde klasické offroady mají díky své váze potíže. Přeji Škodovce ať se jí to také povede.
No konečně, ...no konečně vidim po dlouhy době auto, který se mi opravdu líbí...má svuj styl, je pěkně propracovaný... přední znak konečně takovej jakej by škodovka měla mýt už dávno, přední kulatý světla se mi nikdy ve spojení s klasikama nelíbilo ale tady mě to uchvatilo, to samý zadní dveře a jejich klika, která není moc vidět...tím auto na první pohled vipadá jako dvou dveř...taky moc hezký, sloupky protažené nad střechu ... výborný, praktický, estetický...barevný provedení taky...trochu v tom vidim mini coopera...ale vubec to nevadi...tmavěšedá metalízka a hned bych ho bral.
už se těšim na náký fotky interieru a zadní části...jinak supr
no já na jednohu Land Rovera denně koukám z okna a musím říct, po prvních rozpacích se mi čím dál tím víc líbí. I když jak jsem s tím měl možnost jet, je to super, ale utvrdilo mě to v názoru, že offroada nechci. Yeti je fajn, to něco, co mi vadí, můžou být jaksi malé zadní dveře, je to takový nevyvážený, ale jinak super a bylo by to rozhodně zpestření na našich cestách. Je jinej a přesto nijak extravagantní úlet, co se za chvíli okouká jako peugeot. Dík škodo za nadčasový design... JO A PLÁCNI JEŠTĚ NĚCO O TOM, ŽE TO SUV BY SE MOHLO VYRÁBĚT, DOBŘE TO ZNÍ ! DÍK.
tak treba od konce, mám teď najeto 100tis, je to dva roky starý. Tuším, že se blíží čas kdy haldex a difer odejdou do věčných lovišť jako u tý první, oprava není a ND za 100litrů, to není vtip. Ty rázy do rozvodu tam občas jsou a na tom difu to bude poznat. Člověk ze škody co za haldex zodpovídá prohodil něco ve smyslu, že by měli udávat v prospektech životnost, aby s tím lidi počítali, podobně jako s životností lambdy nebo airbagů. Mě to začlo hučet po 150tisících, sehnali jsme haldex s diferákem za 15 z bouračky, kámoš s tím dva roky jezdí a vpohodě, měli jsme asi štěstí. Takže auta se určitě budu zase vbrzku zbavovat, ale do jetýho by ze stejnýho důvodu asi nemělo smysl investovat. Proč kupovat ojetý, když mám jedno doma v super výbavě? Jo kdybych najel 10tis za rok, tak by mi jetina vydržela a stačila. Šel bych snad do předváděčky s max 10tis na tachu, ale dá mi to někdo v tý výbavě co potřebuju? a bude tam dost sleva abych do toho šel? Vždyť na nový taky min 10% ukecáš... S tím štěrkem to myslím vážně, zajel mi borec za hranu asfaltu asi 20cm schod a zahrábl se do štěrku co tam před tím lehce rozsypal. A protože jsem nechtěl vyklopit fúru na pěstěnej trávník, musel jsem ho vytáhnout, aby si najel znovu. To ale bylo léto a suchej asfalt, ale fakt jsem byl docela pyšnej, i když to všude smrdělo jak za tirákem pod eccehomo. S tím sněhem v dědinách - to je přesný. Když jsem teď četl diskuzi na Subaru, uvědomil jsem si, že na koupi a údržbu outbacka nemám, i když bych chtěl, ale navíc, že ho ani nepotřebuju. Jak tam kdosi prohodil, Haldex je pro ty co potřebujou vyjet k chalupě nebo v dědině nevyhrnutou cestu. Většinu roku nejezdím tak dravě, abych brečel že v zatáčce nemám subaru. A v zimě mi spínaný 4x4 dává takový pocit jistoty, jaký s dvojkolou nezažiješ. ANO, PŘIPOJENÍ JE SE SPOŽDĚNÍM A NĚKDY KDYŽ BLBNU, LITUJI, ŽE JE TO NEČITELNÝ A NEMŮŽU SE NA OKAMŽIK SEPNUTÍ SPOLEHNOUT A ZATÁČKU PROJÍŽDĚT SMYKEM, ALE: a) nepociťuji při tom žádné ohrožení stability JAK TADY FURT NĚKDO PÍŠE možná že nejezdím jak prase a s možnostmi vozu počítám tak jako když jsem měl teď toho superba, musel jsem si zvyknout a přizpůsobit se a b)když chci, potáhnu ruční brzdu, auto umí jít do smyku jako každý a pak podřadit za dvě nebo tři a pod plynem už jen volantem ukazuješ kam se má směrovat čumák a jedeš to bokem. Určitě to chce ale nacvičovat! Navíc octa přenese dozadu až 70% krouťáku, sice jen na to jedno kolo, ale když chceš tak to využiješ a otočíš se na parkovišti mezi auty hodinama skoro na místě... To nakopnutí cítíš daleko zřetelněji při snaze prudce akcelerovat třeba z křižovatky na kluzkým, někdy i na suchu, zlomek vteřiny po prokluzu předku se nakopne zadek a auto vystřelí krásně kupředu, na sněhu stihneš opustit křižovatku, rozhodně je to bezpečnééé!!! Ale možná proto může diferák trpět a odejít. JENŽE ! ZA NORMÁLNÍHO PROVOZU NABÍHÁ VÝKON DOZADU NAPROSTO PLYNULE, ŽE TO ANI NEPOZNÁŠ! Jen moje první 4kola slabě u toho pískala, snad jak se tlačil do haldexu ten olej čico. JEJDA SNAD TĚ OD OCTAVIE NEODRADÍM - je to naše český a jeto vynikající, díky ti, VW!!!! KLIDNĚ SE PTEJ DÁL, RÁD SE PODĚLÍM.
Jistě praktické vozítko, vypadá docela lehoučce, jen mám obavy, že Škoda nezvládne výrobu plastové karoserie za levné peníze. Chtělo by to uvažovat i o motorku pod 1 litr, aby to moc nežralo.
Omyl!!! Nástupce se Supeba bude, to už je skoro 100%. Škodovka už to oficiálně uvádí i v médiích. Má to být nějaký crossover, tak jsem zvědav. A o kombíku a Allroadu z dnešního Superba si všichni můžeme nechat jenom zdát (já teda ne, já snívám o jiných fárech ).
Naprosty souhlas. Proto mam uz 3 ctyrkolku - po dvou octavkach passata s diferakem Torsen. Nicmene nedelaji to bohuzel ve "zvednute" verzi, protoze by potom neprodali A6 Allroad. Superb kombi 4motion se zvednutym podvozkem = to je to, co bych bral z fleku! Ale protoze by to konkurovalo ostatnim koncernovym autum, budeme si muset bohuzel nechat zajit chut. Spis to smeruje k ukonceni vyroby Superbu bez nahrady. A stejny duvod vede VW k tomu, ze do Octavky 4x4 se bohuzel nemontuje 2.0TDi. Do Audi vetsina lidi nepujde, protoze je predrazena. Manazeri Skodovky by meli zvazit, zdali si nezkusit na koncernu "vydupat" povoleni k vyrobe Superbu "Allroad". Nestacili by vyrabet...
Tahle škodovka je oprostě super,doufám,že roomster přijde co nejdřív,a tudor s yetim taky (ikdyž tudor už asi ne....)ale ten yeti je fakt pěknej,snad se bude vyrábět co nejdřív!!!A všichni,co maj jinej názor,sou *!
uplne s tebou suhlasim, ten návrh od p. Krála je super, povedal by som, ze v pohode schova do vacku BMW X5, je fakt paradna, skoda, ze ju este nevyraba skoda bohuzial asi ani nebude, pritom je neporovnatelne krajsia ako ten snezny muz...
Vsetci tu diskutuju o tomto SUV, ale SUV sa nebude predsa vyravat. Skodovka bude robit taketo MPV. Da motmalne kolesa a niejake plasty z karoserie prec a zostane krabica na kolesach No uvidime, ako dopadne v skutocnosti.
Vidíš, tak to mi zase ty světla u tohohle imponují a u Land Rovera vadí. Vůbec celý nový Discovery se mi vůbec nelíbí. Je strašně nelidský, takové lunární vozidlo stejně jako Range Rover. Neberu jim techniku, různé nové prvky, jízdu, atd. ale vzhledově se mi líbí jedine Freelander a jako legendu beru i Defendera.
No jo, naprosto přesně vím, o čem mluvíš. My na čtyřkolku taky nedáme dopustit a každou zimu (tu letošní ale obzvlášť) si říkám, že nikdy nechci nic jiného než čtyřkolku (což se mi ale asi kvůli financím hlavně zpočátku dařit nebude). Ve městě jak ve městě, ale když jezdíš i přes nejrůznější dědinky, kde je sněhu většinou daleko víc, vyhrnujou se vždycky s dost velkým zpožděním oproti důležitějším silnicím a navíc se tam ani v podstatě nesolí a ty se tam máš trápit jenom s předohrabem- to je zoufalé! Jinak mám dotaz (protože jednou se nás ta Octa 4x4 snad bude taky týkat): pár lidí tady psalo, že u Octávek, Golfů,..apod, kteří mají haldex jsou někdy problémy s tím, že se zadní kola v krizové situaci připojí až se zpožděním a celkem tvrdě a že pak máš co dělat, aby ses z takové situace dostal. U Tebe čtu ale samou chválu, tak se domnívám, že s tím podobné zkušenosti nemáš. Nebo snad ano? Jo a dále- tu avii se štěrkem jsi myslel vážně??? To teda klobouk dolů!!! A opravdu je mi Tě upřímně líto, že jsi odsouzen k pravidelnému kupování nových vozů ! Jako klidně bych to vzal za Tebe a dohazoval Ti nějaké ověřené ojetiny! Bereš?
1.2 benzín je trochu slabej agregát ne?? má to být trochu taky užitkové vozidlo, motor 1.2 je dobrý tak do malé Fabia, ale ne do nečeho takového. Je to jen můj názor!
Myslím si, že je to od Škodovky dobrej kousek, když tady byl Tudor byl pěkný,ale kdo by si koupil drahý kupé od Škody? 5% těch co si koupili Superba. Ale kdo potřebuje dobrou značku na SUV, nikdo!! Jak se prodávají Sorenta, Santa Fe...? Skvěle a všude!! A ještě by v tom byli motory od VW určitě s přijatelnou cenou. Už můžu vyplnit objednávku???
...už je vidět,že to vzali do ruk lidi co nejsou zkostnentělí komunismem.Je krásně vzdušná,má šmrnc a hodně se odpoutala od projektů typu Felicia.Doteď to bylo jen bezvýrazné krůčkování s obměnou některých částí automobilů.Teď konečně ti lidi udělali něco pořádného.Trochu mi připadá,že některé rysy má nápadně podobné Mini Cooperu,ale to je to,co ji dělá tak atraktivní níky -moc se na ni těším.
myslím,že lidi,kteři toto sestrojili,radějí by se měli spojit s amatérem,kterého studii jste nedávno ukazali na vebu.Za model Yeti bych okamžitě všech 200 lidi,kteři se na tom šrotu podileli, VYHODIL !!!!
já s tebou souhlasím, je to takové nedotažené, nedodělané, neuhlazené, chybí tam něco, co nedokážu popsat - nějaký prvek, který vzbudí emoce, něco, čím si to člověk zamiluje. vůbec tam není žádná návaznost ne škody z poslední doby. dle mého soudu je to cesta špatným směrem
Máme jako druhé auto v rodině Peugeot Partner od francouzské firmy Dangel 4x4, která vyrábí terénní verze užitkových vozů. Motor je nachipovaný 2,0 Hdi s šestikvaltem a redukcí. Byl to sice vůz asi o dost dražší než bude tahle nová Škoda. Yeti se mi líbí, vypadá chytře a skvěle, ale pokud by to měl být vůz kategorie "allroad" jen na oko, za Partnera 4x4 bych ho nevyměnil, protože si nedokáži představit, že bych v takovém autě měl mít motor slabší než je těch nachpovaných 140 koní v Peugeotu Partner, který má ke všemu světlou výšku 22 cm a užitečnou nosnost 3/4 tuny. Používáme ho jako pracanta jaký se vůbec nešetří a ani přes to netrpí poruchovostí. Myslím, že kdyby Yeti měl být konkurencí takovému vozu, byla by jeho cena na úrovni, jaká není pro českého motoristu vůbec zajímavá......ale přes to, i s tím jaký bude ze seriové výroby, pokud za dobrou cenu, určitě si mnoho svých kupců najde nejen v ČR....."tak hodně štěstí Yeti! ;o))
[odkaz]
nevím co myslíš tím že 2,0 má litrový výkon větší než 35kW/l, pokud vím tak MPI (cca 42kW/l) je starej motor a dobíhá jen v modelech do kterých se začal montovat kdysi a FSI má 55kW/l (stejný měrný výkon má i dvoulitr BMW a nikde jsem nečetl, že to je málo)
Proč by měla Škodovka vyrábět vlastní malej diesel, když je v koncernu 1,4 a donedávna platil za jeden z nejlepších motorů v kategorii (viz. Automobil Revue)
je vidiet, ze chlapci v skodovke sa trosku pohrali s designom a trosku ho ozivili. mam na mysli ten skodovacky. predok vyzera zaujimavo a tie svetla sa mi pacia. bolo by zaujimave ak by sa objavili trebars aj na fabii.
co sa tyka komplet auta, podla mna je to pre skodovku posun vpred. aj ked je to len studia a verim, ze nedopadne ako tudor niekde v muzeu. podla mna spravny smer, aj ked znacka skoda nie je moj jednoznacny favorit. pekny den vsetkym.
no já nezapadl, mel jsem jen problémy ve srovnání s 4kolkou, samozrejme jsem si po pár hodinách privykl a jel jsem umerne tomu opatrne. byl to 1,8 turbo a ta síla se nedala na kluzkym dost dobre kocirovat, musel jsem jet velmi optarne, ale to je normální... ALE MIT SUPERBA COMBI 4X4 TAK to vazne nemá chybu a kdyby ten koncept p. Krále vysel ze Superba a jeho pohodlí tak bomba, ale asi by to bylo drahé. Velikost Octy by byla i tak dostatecná a mohla by lépe konkurovat, byl by to zase jakysi mezisegment mensiSUV lehce pod Sportage a Tucson. Ze Superba by to bylo jako tyhle dva, jsou to macci, vcera jsem se na ne byl podivat.
docela ti musím oponovat,protože já mám superba a ještě jsem nezapad ,ale chce to kvalitní gumy třeba zkus continental jinak ti věřím octa 4kolka je výborná škoda ,že škoda nedělá 4kolky superby to víš na moje 3 děcka je octa moc malá čus
tys mě dojal čím jezdíš ty ,že by 120 s plechama jako ementál ber to s nadsázkou ale já si fakt pamatuju škodu uplně jinak a tak mám radost z každý novinky i když se někomu nemusí líbit já už totiž mám doma fabii i superba a dokonce jsem měl i krásnou octavii než mi jí ukradli ale ten superb v kuži není vubec špatnej ale hlavně nezáviď čus
Trackere, já na to koukám zepředu i zezadu (na tvůj text) a zepředu na škodovku, vím, že design je veskrze individuální veličina, filtrovaná skrzevá estetické hodnoty jedince. Napsal to pěkně. Jenže. Co ten předek? Střed přední masky je problém - totiž nakrčený horní ret. To není sympatická grimasa tady v Evrope u lidí a logicky ani u aut. Mimochodem korejci to pochopili trochu později, než japonci, prostě šikmý voči se tady u chlapů ceněj když tak jen u ženskejch. Já v tom vidim trochu naježenýho samuraje. Neberu ani spojení nesourodých tvarů světel. To třeba Land.., ten to má geniální a je jedno, že tohle je za šestinu ceny LR. Takže já cením z předku než to, co je pod registr. značkou, tedy část předního nárazníku a ty nájezdové lyžiny. Černý nárazník? Jistě. Napojení lyžin horních na střeše je odvážné a nědějné. Jejich vzdálenost od střechy však bude potřeba ješte zvážit. Na první pohled z večera mě ta krabicovatost také moc nevzala. Znovu na to koukám a hledám v tom logiku a chci začít věřit, že škodovka ví, proč ta zrovna tohle. Co tady rozhodně beru je jistý rozchod, auto "sedí". Z hlediska využitelnosti je to ovšem na nic, to je to co mně ..ere. Chybí čistota stylu. Je to o všem a o ničem. Na ženskou drsný, na chlapa malý. Ale tahle auta se nevyrábí pro lidi, kteří auta milují...
no já nevím, jestli jsem ten pravej, ale mám pro tebe toto: koupil jsem si Oct4x4 puvodne snad jen z rozmaru, doufal jsem,že přejedu jeseníky i v čerstvých 10 číslech bílejch sraček - víš jak fungují silničáři... Když jsem zjistil, že to projedu i 30číslama prašanu a že po dálnici v rozbředlý kaši docela svižně blázním a že přidat plyn na ledu do kopce mi neustřelí předek z cesty po spádnici, když zkusíš točit autem na místě nebo jet dvacet metrů bokem kupředu a pak z toho plynule vjet dozatáčky, vytáhnout z příkopy štěrkem naloženou avijku, kdy se ti její řidič napřed směje a pak kroutí hlavou, tak tak nějak s tím vším srosteš a pak ti přijde divný, že ostatní na tom kopci stojí a nemůžou se rozjet a ťukaj si na čelo, že u nich zastavuješ a chceš jim pomáhat. Jistě to má svý limity a proto i já bych rád postoupil zas o kousek vejš, ale na Subaru zatím nemám, off roada nějak nechci, koukám taky na náklady a tak, a mohutnější auto ti jináč konejší *při jízdě - měl jsem teď tejden Superba, určitě bych si na to svezeníčko rychle zvykl, ale jakmile jsem se měl rozjet na jen odhrabaný křižovatce, tak to hned klouzalo, od domu mírňoučký kopeček snad abych začal sypat ne?, prostě zpátky ze čtyřkolky je to fakt ubohý, tak jenom tak...
A kdyby snad někdo - tak ano, mohl bych si koupit jetý kvalitní vůz, svezeníčko v Audi Quattro, či Subaru Leg Outback je zážitek, ale já vozům moc nerozumím, z bazaru fakt nevezmu nic, navíc dost lítám a tak jsem holt snad navěky odsouzenej uplácet si nový vůz a jeho záruky a po 2-3 letech ho prostě vyměňovat. Taky někdo Vám musí ty bazarovky vyrábět, ne? TEDY ZÁVĚR: JÁ MYSLÍM, ŽE TYHLE AUTA, SPORTOVNĚ ALE HLAVNĚ UŽITKOVÝ AUTA SUV JSOU ZA DANÉHO STAVU NA CESTĚ BEZPEČNĚJŠÍ I S OHLEDEM NA ROZBITOST SILNIC POHODLNĚJŠÍ A RŮST JEJICH OBLIBY TO ASI POTVRZUJE. Ale jistě to není dogma pro všechny, každému vyhoví něco jiného - já nerad těžký offroad, ale třeba sporťáka z rozmaru bych rád, ale je mi nepraktický atd atd atd... Pomohlo?
Tak nejdříve úvodem- Roomster se mi opravdu hodně líbil. Bylo na něm použito hodně zajímavých a povedených designérských prvků, které si opravdu zaslouží využití v následujících modelech škodovky a líbí se mi i jako celek. Že sériová podoba bude více či méně upravna je jasné, osobně jen doufám, že hlavně dobrým směrem a že to nezmrší, proto bych byl radši, kdyby ho upravili spíš méně než více. Yeti- přední část, čili čumák má vážně skvělý, ten se mi líbí strašně moc, na jednu stranu přívětivý a milý, na druhou stranu i trochu "drsný" a sebevědomý. Mi osobně se dost líbí kombinace s černými nárazníky (a to dokonce i u BMW X3, kterému je to často vytýkáno jako "laciný vzhled"). Přední sloupky protažené až k zádi jako střešní lyžiny jsou taky efektní a zajímavé. Zbytek auta už ovšem ne. Dost mě rozhořčila "krabicová" koncepce dost podobná mnohým ryze japonským modelům. Proto tedy doufám, že Roomster a případné SUV z něj odvozené nepůjde touto cestou. Co se týče pohonu, tak čtyřkolka je zde absolutně nutná. Myslím, že jen málo lidí by si koupilo zvýšený a terénně laděný model jen kvůli jeho drsňáckému vzhledu. A ve Švýcarsku tím tuplem, tak nevím, co tam chcou škodováci zkoumat. No každopádně jsem zvědav, jak to s novými modely škodovky dopadne. Na této studii je vidět, že designéři v MB umí i zajímavý design, ovšem bohužel Yetimu jako celku nemůžu dát kladné hodnocení.
jóóó máš pravdu
ale jsem tak trochu hrdej na to co tady škodováci předvádějí a fakt bych jim rád dal šanci. i to Subaru by asi šlo stranou, kdyby Škoda nabídla přifouklou Octavii s vyšší průchodností a vzhledem jako od Mesiáše Krále - OctaII je designem k tomu zdá se předurčena... A kdyby snad chtěli vylepšit ten 4náhon, asi bych se nezlobil - přestože jsem věrný a spokojený uživatel, pár chybek to samozřejmě má a je co zlepšovat !!!
no, justy je docela drahé a není to "pořádný" auto, ten zadek je taky jenom elektronicky připínaný, takže i Panda by stačila, stejně to po cca 3 letech měním, Forester je good, ale je o dost dražší než Octa a taky já dost najezdím a on dost dost žere a byl jsem ho projet a i když má vyšší výkon než moje 4kola (74kW tdi) tak se mi zdál teda dost línej. S turbem asi bude ok, ale jezdit za 10l naturalu, tak na to fakt nemám, a k turbu nejde dát plyn... Subaru je super, ale ještě nad moje možnosti. Co potřebuji mi naprosto dává zatím právě jen Octavia. A díky za to.
Sorry trochu mimo misu: At mi konecne nekdo vysvetli proc jsou SUV typu Sportage,Tuscon,Scenic 4x4,RAV4,BMW X3....lepsi na nase rozbite silnice nez klasicka osobni auta? myslim ze je to skoro jedno...
Nojo,reakce lidí je něco jiného,než si to koupit.Jak ste zlatili superba a když Vám to nabízejí se slevou,tak ste utekli jak malí kluci,potom nemá být škoda v průseru.
vypadá zajimavě,ale nebrat teda aspoň na fotce vypadá hrozně .Zlaté SUV pana Krále, nádherně uhlazené tvary! Kdybych měl volbu tak beru SUV pana Krále, nemá totiž chybu
pandu 4x4 bys měl koupit,nebo nechceš pro ženu to nejlepší?Čím se jeydí v alpách?-Fiatama-pandy tam jezdí i staré,jsou nezničitelné,každý den s mlékem,dolů a nahoru.
Panda se nesmí srovnávat,až škodovka dokáže vyrobit maloobsahový diesel,tak bude možná i vyrábět i 4x4,ale bude zase otázka za kolik.Jinak 1,2 benzín by stačil
Je to krásný koncept. Opravdu žasnu nad těmi všeználky: 130 km/h., stejné jako Fiat Panda atd. Magoři. Ještě tu fotku ani nevidí a už maji plné huby chytrostí. Ať Vás ta nenávist a závist sežere vy hňupové.
Mě fascinuje, jak jste chytří Na světě je jeden prototyp o kterym nikdo, kromě škody-auto nic neví. Pár chytrejch antiškodáků vidí jednu fotku a hned ví, že to je špatný, pomalý, nekvalitní atd. Na druhý straně jsou relativně pozitivní čtenáři a ti zase povídaj jak je skvělý, a jak to 4x4 bude bezvadný, 2.5TDI atd. Jestli ho má někdo v garáži tak at pak kecá Jinak i když to fakt připomíná p*delí Pandu tak je to hezký... i když to asi jen tak nespatří světlo světa
Určitě by si někdo koupil tuhle plastovou hnidu s motorem 2.0 aby pak platil druhý nejvyšší povinný ručení, co lze. Nemluvě o tom litrovým výkonu >35kW/l to snad nema ani Cadillac ze 70. let.
Nevím s čím teď jezdíš, ale typoval bych Tě tak na Peugeota, Opela nebo nějaký Korejce, podle Tvý reakce (smát se můžeš možná tak jen sobě). Myslím, že se jedná o velice zdařilý koncept, který si na trhu najde spousty klientů, neboť takovejch aut mnoho není. Nezbývá než jen doufat, že se bude vyrábět (jako jedna z variací nového ROOMSTRa)
Freelander, nebo DiscoveryII (ale ta už nyní jako ojetá)... nebo Subaru... Panda je jedinečná... tohodle auta - Yeti, se obavám z pohledu ceny... malé auto an úrovni Pandy za 500 - trochu moc... Něco mezi Fabii a Octavi je to ideál.. Vypadá vcelku robustně, takže tahle velikost, vhodnej motor a alespoň stejnej pohon 4x4 jako u Octavie.. (néli stálej- resp. viskozni spojka).. Mělo by to už něco odvézt, takže se mi to jako "mini" moc nezdá... Ale jsme jen u dohadů... Počkejme na fakta...
..to snad ani nebude SUV...nieco take ako je Peugeot Partner v tej verzii co sa terenne tvari. Alebo ta divna moda typu Polo Fun, Rover streetwise, atd.. A podla mna v seriovke z toho asi nebude ani takato radoby-SUV-verzia. Bude to kastenwagen bez vsetkych tych atraktivnych prkotin.
máš recht, nemyslím, že je potřeba pořád se tlačit do nějakých mezisegmentů. Malý rodinný vůzek typu Fabky se nepotřebuje tvářit jako SUV a mít náhon na štyrykola. Tohle bude kupovat podnikatel svý ženě kvůli bezpečnému dojezdu na jejich letní sídlo v kopcích a pro ně by to měli směřovat. Nebo to má být jako dodávečka taky? Schopná vyjat kamkoli?
Já hledám SUV - to co ukázal p. Král. Teď si ještě jednou objednám novou Oct4x4, protože nechci Kiu nebo Hyundaye, ale jestli pak už nebude k mání vyšší macatější vůzek s náhonem na 4kola, tak bohužel od Škody asi uteču. Forestr velmi láká, ale nemají úsporné motory...
Tento Yeti jak jsem psal už výše, bude skvělý image auto i k nám do hor a do rozbitého města, ale bez 4x4 do něj investovat nebudu. Proč, když by měl kastlí vypadat jako Roomster? Byl by to druhý vůz do rodiny, ať jede žena bezpečněji a všude se vyhrabe. Takže jen s 4x4...
no to snad tucsonu a sportagi by mohl konkurovat Skoda Allterraine od p. Krále, taková vyšší přifouklá Octávka, tohle směřuje níž, právě na Pandu nebo Justy... Já žiju v horách, mám už druhou Octávku 4x4 a zoufale čekám na něco á la Tucson, to od p. krále by bylo ideální i s cenou700 základ + moje super výbava tak do 950. Na Quattro nemám to jsme zas někde jinde a s Touaregem se snad nedá srovnávat ani Allroad, natož scokoli od Škody.
Yeti bude super pro moji ženu, které jsem chtěl kupovat právě Pandu 4x4, ale bacha: POUZE za předpokladu, že k tomu přibalí náhon 4x4 alespoň v lepších verzích, tak do cca 500tisíc. Pak to beru, líbí se mi moc. Skvělý čumák, uvidíme jak zezadu...
Treba počítať s tým, že štúdie vyzerajú tak o 200% lepšie ako sériová podoba. Nadšenie by som schladil nasledovnými poznámkymi: uberte elektróny, dajte menej výrazné nárazníky, inú farbu a sme pri sériovej podobe za vcelku neludovú cenu. Cena Roomsteru sa má pohybovať niekde okolo 400 tis. Czk.
jako je Škoda Yetti by bylo určitě úspěšné, Evropa dneska slyší na kvalitu Škodovek a jejich koncepci více auta za cenu srovnatelných modelů ve stejné třídě. Takové Yetti 4x4 1,4 TDI nebo 1,9 TDI by bylo skvělé auto. Design se mi líbí, má jasnou koncepci a myšlenku, je sice strohý ale velmi nadčasový (jak jsme už u Škody zvyklí) a funkční. Jednoznačně
Je vždy zajímavé sledovat tady debaty okolo nových Škodovek (nejenom kolem nich). "Obdivuju" ty, kteří dokaží auto ohodnotit jen podle jedné jediné fotky (např. to pojede maximálně 130 km/h apod.). Zkusme si všichni uvědomit, že je to prozatím jen studie - spousta věcí bude v sérii (jestli teda bude) úplně jinak. Třeba ty podélníky (hagusy) na střeše se do série zřejmě v této podobě nedostanou atd. A co se barvy týká - určitě by byla lepší nějaká tmavá, ale tohle auto je určeno pro autosalon = pro fotografy. Kdo by chtěl vidět v časopise černý flek s titulkem - nová Škoda Yeti a jediné co by z něho bylo vidět by byla světla??? Takže bychom si měli počkat na skutečné auto v provozu a pak teprve hodnotit.
... myslim, ze jste uhodil hrebicek na hlavicku. Skoro bych se vsadil, ze tato studie vychazi z pripravovaneho (serioveho) Roomsteru - na platforme budouci Fabie. A ten da zaklad dalsim modifikacim: predpokladal bych jako vy uzitkove vozidlo typu Partner/Berlingo/Kangoo a (v pripade) zajmu jakobySUV (= YETI).
Tusim, ze novy Roomster bude YETI bez svalu
.....inspiarce....taky jsem si na nej vzpomnel na humika od toyoty....dobra poznamka :o))....jinak na tomhle serveru kdysi Roomstera vyzdvihli jako nejzajiamvejsi koncept autosalonu (ted si nevzpomenu kde mel premieru-jenom pro radoby design znalce)...
Tohle je studie malého SUV. Malá SUV se vyrábi proto, aby se daly ve městech přeskakovat snáze ty zpomalovací boule před přechodama. Tlak jak známo budí protitlak. V téhle škodovce bych ty boule ale přeskakovat nechtěl. To je studie a do reálu má daleko. Naštěstí. Koneckonkců, to ví i škodovka. Také naštěstí.
pockame si na oficilani udaje o rozmerech....prinejmensim sirka mi pripada dost velika (tze panda ?....fakt sorry)....a nevim jak by vypadal panda na tech 16-17 nackach?
Tak to je bomba!!! Provedení předních světel a mlhovek je fakt nářez. Moc se mi to líbí. A kdo viděl naživo Roomstera ví o velikosti toho auta své. Pandu bude moct naložit do kufru...
mas pravdu - v angl. tlacovej sprave je napisane ze to je auto MEDZI segmentmi A0 - A. Takze tie co som vymenoval budu vacsie (postavene na platforme A)
....pochop, ze tohle je studie ktera vychazi z maleho MPV...tze tou podobou SUV, skoda jenom maskuje toho "fusiona"...tze vyrabet se bude male MPV...a mluvit ted o SUV potazmo druhu pohonu je hodne predcasne....co jsem slysel, pry by to melo mit podvozek z jednickovy octavky...tak uvidime, ta info je je ze zdroje, kterej mi nedavno potvrzoval, ze se ted skodarna zabejva malym SUV..nic konkretne..a v pripade info o novy octavce mel taky pravdu....tze se nechame prekvapit, kazdopadne nechci sirit nejake novinarsky kachny
Tak tedy nevim, ale podle meho by skodovka potrebovala poradit od pana Krale. Trochu mi tohle pripada jako nastupce Fiatu Multipla Jo, Skoda, ze si nevezmou priklad ze super studie p.Krale a nezacnou hned se seriovkou
no...mne nepride, ze by to bola priama konkurencia comukolvek, co tu bolo doteraz spomenute (mozno v sirsom ponimani ano). Skor to vidim na nieco ako C.Berlingo, P.Partner, R.Kangoo, F.Doblo.
Uvědomte si především velikost toho auta! Je to jen o trochu větší než Fiat Panda - cca jako Ford Fusion - tam je potřeba hledat konkurenci. Pokud to není do terénu, což není, protože to není ani 4 x 4 (což ale např. i ta Panda je), bude to mít na silnici spoustu nevýhod - sklon a provedení Asloupku ve stylu Landroveru sice možná vypadá drsňácky, ale aerodynamika bude zoufalá..... atd....
to je jak do Afriky.. nasadit šnorchl, naviják, stan a hurá do bushe.. no jo, jenže jestli zvažují 4WD, tak to je asi na nic... Moc se mi to takhle nelíbí.. Je to takový exot.. myslím, že by si lídé dovedli představit před domem něco kulatějšího, nebo podobnějšího Roomsteru (myslím uhlazenějšího).. a ta varianta bez 4x4 je pro tento typ auta asi k ničemu. Lidé si tyto auta kupují právě pro pohon všech kol - alespoň připojitelnej (což je většina).. Uvidíme v reále...
...no a navíc musím ještě podotknout,že součinitel odporu jistě nebude nijak astronimický,auto vypadá pěkně a aerodynamicky...
větší strach bych měl z hlediska valivého odporu,přeci jen,teréní auto s terénímy pneumatikami jistě není z hlediska spotřeby nijak oslnivé!
...co se týče té maximální rychlosti,pokud vím tak je u nás povoleno 130km/h, i když pravda moc lidí jsem nezahlédl co by to dodržovali... a i já sám povařuji ideál někde okolo 150km/h podle okolností!!
Myslim, ze se skoda s designem pekne vymazlila, to auto ma charakter...kouka mu z oci rostarna, ma charisma jako austin mini cooper...to co ve photoshopu predvedl pan kral je spis vize SUV o dve tridy vis (tuareg a spol)...tohle je konkurence tucsonu a sportagii :o))
myslím že na našem trhu chybí cenově dostupnější automobil,který by zvládal i terénní jizdu,navíc vzhledem ke stavu našich komuniakcí je toto auto ideální,v případě zajímavého motoru,optimální úspornosti bych si dovolil vyslovit názor,že je to velmi dobrý nápad!
Takže držim palce,i design se mi líbí,kouká z toho život a praktičnost... já bych si tohle auto koupil!!!
Na tomto servru vládne velká diskuze ohledně krásného návrhu nové Škody od pana Milana Krále, poklona pane Král. Yeti=???? Nevím co si mám o Yeti myslet. Naopak Studie Roomster se mi líbí.
Inak, neviem ci to robi zas ta farba a leskle pneu, ale rovnako ako pri FJ Cruiser to na mna posobi ako hracka z takeho toho maksieho plastu. Inak je to vcelku zaujimave (aj ked nie vyslovene pekne), lenze oproti roomsteru ten dizajn trochu "zoschol".