Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti: malé SUV a la Roomster

Libor Zezulka
Diskuze (156)
Zájemcům o SUV značky Škoda svitla nová naděje. Na autosalonu v Ženevě mladoboleslavská automobilka představí studii jménem Yeti.

Škoda Auto udělala důležitý krok, který naznačuje budoucí rozšiřování modelové řady. Po příznivých reakcích veřejnosti na studii Roomster, se automobilka rozhodla přepracovat koncept do sériové podoby a spustit výrobu v roce 2006. Přestože sdělovací prostředky informují o detailech nové továrny, v níž nalezne práci až 2000 lidí, definitivní podoba dlouho očekávaného MPV stále ne a ne přijít.

Škodovka se nakonec rozhodla veřejnost ještě chvíli napínat a v Ženevě představit místo sériové podoby malého MPV studii SUV, které z nového MPV vychází. Automobilka chce ve Švýcarsku znovu zkoumat reakce veřejnosti a například i zjistit, zda bude nutné vybavit automobil pohonem všech kol. Pokud se bude Yeti líbit, nebude zřejmě mateřský koncern dlouho váhat a pustí studii do sériové výroby.

Vždyť SUV na pomezí segmentů (Škodě se v poslední době daří nacházet místo mezi segmenty ) abyste pohledali. V oficiálním prohlášení se mnoho zajímavých informací neobjevilo, výčet se soustřeďuje na obvyklé fráze o pohodlí, zajímavých tvarech a schopnosti zvládat i lehký terén, takže si budeme muset na podrobnosti počkat až do Ženevy. Ačkoliv se o tom nahlas nehovoří, je nepochybné, že studie Yeti docela přesně ukazuje, jak bude vypadat nový Roomster.

Poznámka: Nová Škoda Yeti přišla ve chvíli, kdy na Auto.cz už několik dní diskutujete nad SUV od Škody, které navrhl náš čtenář, pan Milan Král. Které SUV se vám líbí víc?




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Libor Zezulka
Diskuze (156)
28. 2. 2005 18:58
Re: for GTI
Krásně píšeš. Jsem unesen. Těší mě, žě tě inspiruji. Už to má pokračování. Bertoňák s Jardou už jedou do Ženevy - najdi si to, nevím teď kam jsem to položil. A Rasto, věř, že sice nevím, kdo ma pozná, ale věř i že si nevymyšlám. Tak Dovi. A piš člověče, máš na to.
26. 2. 2005 19:33
Re: Světaznalý TRUCKER to tu konečně vyřeší!!!
Hochu, tohle nemáš dělat. Scházíš tu.
26. 2. 2005 05:14
Re: Světaznalý TRUCKER to tu konečně vyřeší!!!
Trackere, já na to koukám zepředu i zezadu (na tvůj text) a zepředu na škodovku, vím, že design je veskrze individuální veličina, filtrovaná skrzevá estetické hodnoty jedince. Napsal to pěkně. Jenže. Co ten předek? Střed přední masky je problém - totiž nakrčený horní ret. To není sympatická grimasa tady v Evrope u lidí a logicky ani u aut. Mimochodem korejci to pochopili trochu později, než japonci, prostě šikmý voči se tady u chlapů ceněj když tak jen u ženskejch. Já v tom vidim trochu naježenýho samuraje. Neberu ani spojení nesourodých tvarů světel. To třeba Land.., ten to má geniální a je jedno, že tohle je za šestinu ceny LR. Takže já cením z předku než to, co je pod registr. značkou, tedy část předního nárazníku a ty nájezdové lyžiny. Černý nárazník? Jistě. Napojení lyžin horních na střeše je odvážné a nědějné. Jejich vzdálenost od střechy však bude potřeba ješte zvážit. Na první pohled z večera mě ta krabicovatost také moc nevzala. Znovu na to koukám a hledám v tom logiku a chci začít věřit, že škodovka ví, proč ta zrovna tohle. Co tady rozhodně beru je jistý rozchod, auto "sedí". Z hlediska využitelnosti je to ovšem na nic, to je to co mně ..ere. Chybí čistota stylu. Je to o všem a o ničem. Na ženskou drsný, na chlapa malý. Ale tahle auta se nevyrábí pro lidi, kteří auta milují...