Nové provedení supersportovního sedanu Audi RS4 se vzdává přeplňování a přetlak v sání nahrazuje vyššími otáčkami. Jak je na tom civilní extrém z Ingolstadtu proti konkurenci z Mnichova?
BMW je automobilova modla, mas pravdu, ale tohle auto je take rozhodne zajimave. Vzhledem k univerzalnosti (4kolka, 5ti mistny sedan, velky kufr...) bych radeji nez M3 zvolil RS4, protoze buda zajiste mozne ji pouzivat po cely rok, jezdit s ni na hory, s rodinou na dovolenou a denne do prace. M3 je mozna az prilis ultimativni vuz, ktery vyzaduje jeste jeden dalsi automobil na "bezne" jezdeni. A to si mnoho lidi pri omezenem rozpoctu dovolit nemuze, zatimco leasing na RS4 zvladne urcite vice lidi, nez M3 a k tomu treba jeste Octavii combi. Obzvlaste bude-li RS4 Avant. Z uzivatelskeho hlediska je pro me RS4 jasna volba. Ale je to jen muj pohled na vec.
Je to hezká představa, ale věř tomu, že s takovým skvostem nebudeš jezdit v plýskanicí a "konzervovat" ho v soli. Máme totiž doma červenou RS6 avant a celou zimu stojí uložená v peřinách,ehm v garáži. Pravda, když jsme měli nabouranou Oktávku, tak jesem s ní vozil na chalupu sekačku na trávu, motorovou kosu, 3 lidi, benzín, hrábě, ledničku... A pořád jsem byl nejrychlejší(tedy pokud to vzhledem k provozu šlo)
tak to vubec neni-drive do rs4 davali 2.7biturbo, protoze by se jim v8 nevesla pod kapotu-a jak kazdy vi tak audi s4 prislo s v8 jako prvni v tomto segmentu aut. a v tom novem eskovem mercedesu bude central command jan za vyzadani, standardni zustane klasicka stredovy panel-a navic bude spise podobny mmi z audi nez i-drivu z bmw
je to tak, BMW udává tón, nová M3 se bude dělat jako sedan, coupé, i cabrio, o combi se zatím neuvažuje (bude stačit 330Xi se 190 kW), jinak mě to auto po stránce designu nenadchlo, předek děs, ale zadek už docel jde, něco tomu ale chybí, už vím, duše , musí ještě od BMW okopírovat i design
Vypada dabelsky a pritom andelsky... dokonaly mix vseho potrebneho, ten volant je uzasny, sedadla famozni, vyfuky monstrozni a jako celek dokonale!!! Pokud nude stat pod 2mega, tak to bude trhak. A celkem se tesim i na Avant.
Neřekl bych, že se Audi vydalo cestou BMW. Atmosférický motor 4,2l byl už v S4 minulé generaci, ale byl to motor MPI s maximem točivého momentu 410Nm. To biturbo 2,7l tam bylo v devadesátých letech minulého století a končilo někdy v roce 2000 a nebo 2001.
..že to je Audi.. Já to hned poznal.. Vážně, nevypadá špatně.. M3 je osobitější a výraznější ale taky ta praktická stránka je jinde.. RS4 a sedan.. to mi nejde pod kůži.. S4 sedan ano, RS4 kombi.. to je ono, nevím jak to půjde dál ale vypadá to jako velice silný kvalitní auto.. na nákupy do Hypernovy.. Jezdil jsem RS4 první gen, a to byl opravdu mazec ale z těhle aut a - anděl s ďáblem v těle mi nejlepší přijde RS2... krásnej kombík.. se sílou jako tank.. je to taky pár let zpět.. takže na současný podmínky nesrovnatelný.. ale jako schopná ojetina.. skvělý.. No teoret. raději tohle RS4 avant než BMW.. i když za ty 2 mega jsem v něčem úplně jiným..
Fanouškům Audi nikdy nedojde, že jejich automobilka je spíše o marketingu a neustálém provoňování zdechlin, než o opravdové technice. Jinak by se tady nemohli rozplývat nad "sportovním" autem, jehož srdcem je mírně došukanej motor z běžné limuzíny.
Já říkám: toto a jiné marketingové trháky Audi budou jenom takový lepší tuning a to do té doby, než Audi začne vyrábět opravdové a poctivé komponenty, které mohou řidiče více přiblížit požitku ze závoďáku. BMW osazuje nové M5 a M6 modely motorem, který není pouze o několik generací před tímto motorem Audi, ale navíc má opravdový závodní rodokmen. V nové M3 má být derivovaný 8válec vycházející z 10válce M5/M6, takže motor opravdu závodní stavby. Stejně tak je to se semi-mechanickými převodovkami typu SMG, samosvornými diferenciály a dalšími součástmi auta...
Rád bych na závěr upozornil, že mi můj příspěvek nepříjde o nic víc tendenční, než samochvála (a lež samozřejmě) samotné firmy Audi, která bezostyšně říká: "NÁSKOK DÍKY TECHNICE"...
kdyz jsi tak chytrej, tak by jsi aspon mohl rict v cem je podle tebe motor bmw o jednu o generaci novejsi-je to samozrejmne nesmysl, ten motor v audi 4.2FSI je konstrukcne absolutne odlisny od seriove 4.2 (horcikova slitina, FSI, pouziti titanu atd.)-mimochodem max otacky budou u audi vyssi nez u bmw m5-takze zavodnejsi motor pouziva urcite audina
... každý, kdo je schopen vnímat objektivní fakta si může marketingové sny Audi a realitu motorářů BMW jednoduše porovnat:
MOTOR BMW M5
- kompaktní, atmosféricky plněný, vysokootáčkový motor
- deset válců svírajícího úhel 90°
- objem 4999 ccm
- 373 kW (507 koní) při 7750 ot./min.
- 520 Nm při 6200 ot./min. (380 Nm od 1300 ot./min.)
- maximální otáčky 8250 ot./min.
- dělená kliková skříň s úložnou deskou
- blok motoru z eutektické slitiny hliníku a křemíku
- hmotnost motoru 240 kg
- kompresní poměr 12:1
- nerezové výfukové potrubí
- řídící jednotka MS S65 s třemi 32bitovými procesory (20 mil. operací za sekundu - osminásobně výkonnější jak předcházející procesor v BMW M3, které bylo představené jen před 4 lety - každý válec a každý takt znamená pro motormanagement 50 vstupních signálů, které vyústí v rozhodnutí o správném okamžiku zážehu, okamžiku vstřiku, množství paliva, nastavení časování ventilů a otevření škrtících klapek)
- deset elektronicky samostatně ovládaných škrtících klapek (další řešení, které v motorsportu funguje řadu let: co válec, to škrtící klapka, v aktuální podobě navíc elektronicky ovládaná, k plnému otevření potřebují elektromotory jen 120 milisekund, mezi výhody tohoto řešení patří jemné dávkování zatížení v nízkých otáčkách a přitom současně dynamické chování motoru ve vysokých otáčkách)
- časování rozvodu Double Vanos (vyšší výkon, výhodnější průběh točivého momentu, rychlejší odezva motoru, nižší emise i spotřeba, změna nastavení probíhá velmi rychle a plynule v rozsahu 37° natočení klikového hřídele díky vysokému pracovnímu tlaku oleje 80 bar)
- samostatný olejový okruh regulovaný bočním zrychlením (ve chvíli kdy překročí boční zrychlení 0,6g, spíná se elektricky poháněné čerpadlo v příslušné vnější hlavě válců a čerpá olej zpět do hlavní olejové vany)
- technologie měření ionizačního proudu sloužící k určení klepání motoru, výpadkům zapalování a spalování, je schopna rozpoznat přes zapalovací svíčku v každém válci eventuální klepání motoru, hlídá správné zapalování a rozpozná výpadky, přiblíží se teoretickým hranicím, a pomáhá dosahovat optimálního výkonu
Co se týká motoru Audi 4.2FSI, tak očekávám, že vznikl ojedinělou koncernovou metodou - tj. ekonomickým skloubením dvou 4válcových motorů. To, že na něj naroubovali vysokotlaké vstřikování a použili odlišné materiály z něj motor závodní stavby neudělá...
Kopírovaz umíš pěkně, ale nechápu proč sem cpeš keci o motoru z M5 resp M6, když s touhle Audinou je srovnatelný M3 a to nový ještě není představeno, takže není s čím srovnávat. A pak, nikde jsem neviděl podrobnosti a tomhle Audi motoru, ale nejsem přesvědčen vzhledem k tomu že osmiválec už měli, že by ho vyvinuli spojením dvou čtyřválců. Nebo snad chceš říci, že šestivlálec V6 3,2l vznikl spojením dvou tříválců? Pokud se spojují v koncernu dva motory do jednoho, tak to dělá VW a ne Audi, pro tebe v tom možná není rozdíl, ale rozdíl v tom je a hodně velkej.
... mohu ti nakopírovat i kecy o současném motoru S54, který je v M3 E39. Mj. byl několikrát za sebou (myslím nejméně 3x) vyhlášen motorem roku (ve své třídě).
Myslím si že to není potřeba, když jsem napsal, že umíš dobře kopírovat tak to bylo i proto, že ty informace byly z článku který jsem četl a informací o M3 mám docela dost nejen o E46 (E39 je poslední dobrá M5 takže toho o BMW zase tolik nevíš jak se tady snažíš na někoho udělat dojem). A dokud neseženu více údajů od Audi o tonhle jejich motoru tak je to stejně jedno, protože to není s čím srovnat a pak v M3 E96 bude stejně úplně jinej motor (snad osmiválec), takže to je zbytečný srovnávat rozdílný generace motorů.
no a v, kterém závodě používá BMW ten 10 válec M5/M6? a uveď nějaký kde má nějaké výsledky :o). I když se ti to možná nezdá tak první audi, které odstartovalo řadu S bylo celkem silné závodní náčiní, které leda co dokázalo a v LeMans má Audi taky solidní výsledky (R8 FSI). A klidně se uraž, ale vzpomenu akorát na BMW 3,0 CSL jako okruhová verze a 2002 Turbo oba sice pěkné stroje, ale úspěch nic moc. No pak ještě tak DTM (asi ni, že) a samo F1 i když tam jim přeju seč mám sílu, ale furt nic. Jo ještě mě napadlo auto které odstartovalo řadu M (M1), ale zůstalo jenom jako ikona - taky nic.
10 válec z M5/M6 samozřejmě v závodním autě aktuálně nejezdí (i když se opravdu nejvíce podobá F1), ale mnoho jiných motorů BMW docela dobře funguje. Např. v M3GTR, 320 v seriálu ETCC /více určitě najdeš na bmw-motorsport.com/...
to je teda podoba ... obr motoru z M5/M6 srovnavat s motorem z F1, nizsi objem max otacek kolem 18tis apod.? ... no dobre, technika se asi castecne podoba, i kdyz je to dost zjednodussena predstava, ale jinak ty motory moc spolecneho nemaji. Snad jen to, ze nektera technika, ktera byla vyuzita u motoru z F1 se pak u motoru pro BMW M pouziva v "levnejsi verzi". Proto taky zavody aut, obzvlast F1 jsou (mimo jine).
motor u Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min. motor V10 BMW M5 (M3 ještě není) o zdvihovém objemu 4999 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 373 kW při 7750 ot./min Takže FSI 8250 ot. M5 7750 ot.
Tak ty si teda riadne ale RIADNE VYPRATANÝ Nemáš ani najmenšieho poňatia ako sa vyrábajú špičkové motory a to že tu okopíruješ pár technických detailov, ktoré BMW vydalo do sveta len potvrdzuje tvoju úbohosť.
Konečně u Audi ukázali že umí dělat motor i bez turba a věřím, že jestli to tak půjde dál, v Audi RS6 uvidíme 10ti válec z Murcielága a ten bude to pravé proti M5. Zajímal by mě taky výkonový diagram protože ta křivka točivého momentu musí být opravdu plochá,s 90% toč. momentu v rozmezí 5450 ot/min to musí být brutální zátah
Murcielago má dvanáctiválce. Desetiválec má Gallardo a pravděpodobnost, že Audi vezme jeho motor a nacpe ho do svých kombíků (čímž by zničila to nejcennější co Lamborghini má - exkluzivitu a jméno) je mizivá. Ikdyž pořád je to starý, dobrý VW Group, kde se i nemožné stává skutečností. Jejich autům třikrát FUJ!!!
eheh, tak toho se právě taky nejvíc obávám... říkal sem to už mnohokrát, ale klidně to zopakuji ještě jednou - AUDI jednoho dne zničí pověst Lamba... (je to sice odvážné tvrzení, ale je to prostě můj názor, kterej můžu mít jakej chci ) a zníčí ho tím, že mu vezme exkluzivitu jakou má... půjčí si jeho motory do svých řad (AUDI LeMans by mělo mít motor z Galarda + klasicky AUDI berličku - turbo,nebo radši dvě), nacpe do Lamb svůj traktorojdní V10 TDI (už testovali Galardo s tímhle motorem), pak začnou do Lamb cpát prvky svých interiérú a nakonec nebude rozdíl mezi Galardem a TT... Eheh, tak to sem asi trošku přehnal... úplně mi teď z toho běhá mráz po zádech DD BMW Power Forever!!!
audi ma svoje poradne motory, staci se podivat na nejdulezitejsi zavod v roce- "24hodin lamans" ktery pravidelne vyhrava. Lambo bylo stejne jak jaguar, RR, drive nepojizdne auto, ktere kazdych 1000km muselo navstivit servis, dneska se diky audi dost dobre prodava
Nooo To vyzera dobre (ta fotka). Chcel by som si vediet aspon predstavit, ako taka fotka vznika. Odfotit utajeny model, olepeny tonov smetnych sackov je celkom rarita a spravit spy-fotku v takejto kvalite, to uz klobuk dolu...
Je mi jedno, jestli to má deset nebo jedenáct válců. Nezajímá mě ani jestli to v mrazu musím startovat klikou. Jdu jen po tepu, po stylu. Že jsou v audi barvoslepí je pro mně novinka, že zaměnili středovej panel ze sedmičky nechápu. Volant má bejt kulatej. Auto nemá bejt drzý a má bejt krásný až na druhej pohled. Síla má bejt intimní, skrytá. Arrive, švarcíku na kolech.
nemozem si pomoct,ale ten interier designovo za moc nestoji.ako ked do skodovky nabijem po palubovke hlinikove listy a tvarim sa ze mam special edition 120..a design zvonku?nova filozofia OOOO sa mi nepaci.4 je skareda a 6 a 8 sa podobaju ako lave pravemutak neviem.nic proti nikomu,ale 1.biemdablju M3, 2.new mercedes, 3.a tu niekde audi.
Osobne nemam nic proti odkazu "Pro další informace o automobilech Audi kontaktujte prodejce Impromat Car - klikněte.", zvlaste kdyz doplnuje clanek vice ci mene citujici tiskove zpravy. Chtel jsem se ale zeptat jestli v tom nevidite jisty moralni hazard a jestli jim hodlate doplnovat i redakcni testy.
Hmmm, uhlazený a zároveň agresívní vzhled, interiér jak v luxusním Migu, motor jak z Boeingu... škoda jenom, že je to audi... Ale z někoho to frajera jistě udělá. Co ale s autem, kterému bude ležet nejspíš 80% hmotnosti na předních kolech? Tak akorát s ním jezdit v přímém směru... Auto pro ty, co chtějí vypadat, ne skutečně jezdit...
hosi,hosi.Teda vas je zabava cist...zreme nejaci zavodnici.Myslim ze kazdy z vas ma trochu pravdu,ale na asfaltu jak uz to tak byva ten rozdil moc nepocitite(teda pokud by vas ***o stesti a meli jste tu moznost ta auta porovnat)Mam dehtovou A4 v kvadru a vsem BMW se (mimo jinych aut)tlemim ve zpetnem zrcatku a to ten zastaraly TORSEN funguje uz neco prez 20let...mozna ze na tom sloganu "naskok diky technice" neco bude