Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS4: nový silák z Bavorska nyní již bez turba

Ondřej Láník Ondřej Láník 22. 2. 2005
6
46
Zobrazit náhledy (6)
Audi RS4
Nové provedení supersportovního sedanu Audi RS4 se vzdává přeplňování a přetlak v sání nahrazuje vyššími otáčkami. Jak je na tom civilní extrém z Ingolstadtu proti konkurenci z Mnichova?

Nové provedení supersportovního sedanu Audi RS4 se vzdává přeplňování a přetlak v sání nahrazuje vyššími otáčkami. Jak je na tom civilní extrém z Ingolstadtu proti konkurenci z Mnichova?

V Ženevě se dočkáme premiéry nového Audi RS4 s vidlicovým osmiválcem, který je na rozdíl od předešlých silných Audi řady 4 a 6 plněn atmosféricky. Původní šestiválec 2.7 l se dvěma turbodmychadly se odporoučel a na jeho místo přichází další klasik pod kapotami Audi - motor 4.2 V8. Jeho parametry byly vylepšeny řadou inovací, dostává například přímé vstřikování benzínu FSI, takže nejvyšší výkon činí 309 kW. Proti předchozí strategii přeplňování, pro kterou jsou typická maxima točivého momentu v nízkých otáčkách a plochá momentová křivka, jde nyní Audi ve šlépějích konkurenčního BMW. Tato značka totiž dlouhodobě prosazuje cestu vysokootáčkových motorů plněných atmosféricky. Nejvyšší otáčky motoru Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min.

Audi v silném osmiválci vsadilo na přímý vstřik paliva FSI, když před tím automobilka postavila několik menších motorů FSI pro sériové nasazení (2.0 FSI, 3.2 FSI), ale také závodní speciál R8 s motorem FSI, který vyhrál několikrát v Le Mans.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlovat ale můžete bez omezení, když nejlepší časy sprintu na 100 km/h se budou pohybovat kolem 4,8 s.

Přenos sil dostává na starost inovovaný pohon všech kol quattro, o kterém zatím zprávy výrobce říkají jen to, že bude umět asymetricky/dynamicky rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola. Brzdné síly budou na kolech vyvozovány prostřednictvím vrtaných kotoučů o průměru 365 mm vpředu a kotoučů o průměru 324 mm vzadu.

Karosérie Audi RS4 je uaszena na podvozku sníženém o 30 mm, rozchod kol byl vpředu zvětšen o 37 a vzadu o 47 mm. Sériová osmnáctipalcová kola je možno nahradit koly o palec většími.

Poslední generace stabilizačního systému ESP je naladěna na pozdější, ale o to agresivnější zásahy do jízdy, integrováno je samočinné vysušování brzd vyžaduje-li to vlhké počasí. Řidičům Audi RS4 nejsou zapovězeny ani aktivní tlumiče a to vše si může posádka užívat v luxusním interiéru typickém pro prémiovou značku.

Uvedení na trh je naplánováno na druhou polovinu letošního roku.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor