Nové SportCombi jsme viděli již v roce 2003 ve Frankfurtu jako studii 9-3 SportHatch. Na amsterdamském autosalonu bude představena opět jako studie, v Ženevě už jako sériový model.
..je super, nicméně jsem čekal větší bombu... trochu jsem doufal v zadek do stylu studie.. ale ty světla jsou super... A kde vyhrabali ten motor... to bude letadlo...
Nemáš pravdu, týkalo se to 2,3 motorů.Jde o špatně odvětraný mazací systém a olej ztrácí velmi rychle mazací účinky a dochází k zadření. Je celkem dost případů i u nás. Saab se to opravdu snažil tutlat. V současné době jdou ale zprávy, že udělá opravný set zdarma. Ten má hodnotu asi 8 tisíc Kč. Netýká se to motorů od roku 2003, tam už je to opravené.
To, ze saab se nikdy prehnane nesnazil splynout s proudem, to je fakt, ktery buda malokdo vyvracet. Mnoha lidem se to taky dost libi - treba mne
Dokonce i palubovka mi pripada jednoducha a perfektne prehledna. Hlavni je, ze nike clovek nepotka ODPORNE BILE BUDIKY! ... nechapu, jak nekomu muzou libit. I kdyz piznavam, ze optitrony treba u toyot se mi libi mozna jeste vic. Proste interier je dost vzdaleny od bezneho VW Golf, nebo Peugeotu, ktere proste maji tendence zapadat do davu.
Pruser s motorama??? To fakt nechapu jaky. Zadne Saaby se do servisu za posldni roky vracet nemusely, pokud ja vim.
I kdyz po pravde nevim, kde se vzal ten motor. Nepochybuju, ze nejaky takovy GM ma, ale 9.3 ma prece 2.0T, ne?
SAAB... Chci napsat, že je to špicový kombi. Chci napsat, že to do nás Saab pěkně pere. Ty nástavce prahů a ten zadek. Jo, chci napsat, že Saab nemusí ukazovat v předpremiéře vnitřek, každej ví o čem bude. O solidnosti, vynikajících sedadlech, o úporné klasice. Prostě Saabe, ja na tebe koukám. Nic na tobě zvláštního není, a já tě za to žeru. Vím totiž, že když tě kamkoliv posadím, tak těm kolem zhasnou světla. Vím, že vevnitř budu držet volant pro chlapa a ofukovače budu směrovat pořád tim blbým čudlíkem. Já vím, chceš abych tě poznal i po hmatu... Tak si piš, že bych tě nikdy nezradil. Věřím ti Saabe. Věřím ti tu tvou tichou krásu.
..ty poeto... Vnitřek bude stejnej ja v dosavadním SportSedanu... ty sukně u prahů jezdí na Saabu od počátku...!! je to aerodinamickej kit pro Aero...!! A mimochodem... to auto je super, jen kdyby mělo o ždibec menší volant (pro chlapa)... Ale jinak super verše... že ti takhle nejdou na Volkswageny... aha... lhát se nemá....
COZE, PREPAC? Fero, nerob srandu ..... obzvlast taku blbu. Saab dokaze i lidi zblaznene do Golfu GTI vybudit k versum( ) U Oktavky o tom pochybuju. Usedly rodiny design oktavky prece nemuzes srovnavat s timhle? Postav ty dve auta vedle sebe, podivej se na ne z jakekoli strany a pokud si stale budes myslet, ze je to jak rikas: "TO SAMY", tak jdi k ophtalmologovi!
Jsi teplous GTI? Ze me chces vykastrovat? Dekuji za pozvani k doktorovi, s temito specialisty se neznam a osobne s nimi take nemam zkusenost. Nechci skoncit ve stejny kategorii jako ty. GTI je VW oznaceni pro Golfa, nemylim - li se. Pak nechapu, proc fandis vlezle SAABu. Opevne slohy o * jsem psal naposledy nekdy v seste tride. Get da *out of here. Kdyz se mi nekdo slusne zepta, rad a slusne mu odpovim
Znam pohlednejsi kombi nez je toto. S tak spatnym bilym plastovym zakrytim neznam. Mazda 6, Octavia II, Honda Accord - skoda toho predku, vypada uz zastarale. A dostat z 2.8 a jeste preplnovane (a to je jeste jediny motor) 184 kw, to tedy neni nic x-tra.
Jendo, Jendo. Nevím, jestli víš, co je vykastrovat. V podstate je mi to jedno. Nevadí mi ani, že konfrontuješ tohohle Saaba s Octávkou (byť II). A že já oslavuji Saaba? Jistě. Kdo ví, kdo zná, ten chápe.
Myslim, ze tohle kombi vypada oproti vsem, ktere jsi uvedl o dost sportovneji, ale vnimani vzhledu bude vzdycky jen subjektivni.
S tim motorem jsi ale podle meho vedle. Kdyby jsi vedel neco o Saabu, tak vis, ze jako jediny motor je to jen pro Aero. Jine motory samozrejme v nabidce budou, urcite opet vcetne dieslu 1.9 (110 kW) prebraneho od Fiatu.
BMW 530i (170kW), Audi 3.2 FSI (188 kW) - tolik jen pro srovnani. A to BMW podle meho nazoru i podle nazoru odborniku na nejlepsi motory vyrabi nejlepsi motory sveta. I kdyz je 2.8T preplnovanym motorem, tak urcite nejdulezitejsi neni jen samotny maximalni vykon. Podle tohohle parametru , ktery urcite neni nijak slaby nemuzes motor odsoudit jako spatny.
Pokud chces tuctove auto, kup si Oktavku .... nikdo ti tu nebrani Ale spis to vypada, ze jsi Saabem nikdy nejel, zjevne si ochuzen o zazitek za jeho volantem.
Vis co jezdi v Americe za auta?? Hlavne Japonci predvadeji automobilove technoorgie - takovy, ze jim samotni amici podlehli behem deseti let na nejakyho Saaba bys zapomnel lousknutim prstu, luuup - Acura, Infiniti, Lexus, Toyota - my favorite nr.1 INFINITI FX35, nove M je 10x hezci nez 9.5, s motory podobne tem v BMW, s pohodlnym, ale pritom pevnym a jistym podvozkem, spolehlivosti Toyoty a krasou, ktera nechava makarany o 10 let pozadu. To je amerika, chlapce
To jsou přesně ty názory povrchních nadšenců. Jistě, v USA jezdí tisíce Acur, Toyot a INFI FX. Jezdí v nich tisíce lidí. Pak jsou takoví, co v Americe jezděj Mercedesy, BMW, Porsche a věř, že tyhle lidi ví, proč si nekoupí tu INFI. Japonské technoorgie jsou možná japonské technoorgie. O to lidem, kteří ví, co je řídit třeba toho Saaba vůbec, věř tomu, vůbec nejde. To je jako s jeansama. Jsou lidi, kteří nosej jiný jensy než Levis. Jistě, takovej je hodně. Chápeš?
Bavit se s nablblikem je vzdycky tezky. Prej ze mi chybi hloubka Ted si ze sebe teda dostal nazor. FX jsem jel asi 30 mil, se Chevroletem Suburban cca 100 mil, 70 mil v sefovo S55 AMG a jako pracovni auto jsem mel Forda F-350 na pul roku. Krom toho jsem si privydelaval o vikendech i jako parkovac v hotelu, takze okolo 2hodiny v noci jsme vzali par aut na projizdku. Lexusy maj super interiery, Evropa zase o hodne zivejsi motory nez ameriky, ty jsou zase extra pohodlne, ale ne sporive. Nejvetsi prekvapeni me cekalo v Audi A6, VW Jette - nemel jsem vubec problem s ovladaci, byli tam, kde jsem je cekal - a byli o tridu lepsi nez Dodge, Chevrolety, Fordy - skoro ve vsem. Zato AR 164 - to byla hruza. Acury jedou jako z praku - jak by, kdyz maj motory od Hondy. No a Infi - smakovka...
Konfrontace - lepsi sjezdit za kratkou dobu vice aut nez znat par aut do hloubky za cely zivot - umozni ti to lepe porovnat, ktere auto ma tu vyhodu a nevyhodu, bez predsudku, protoze ty si ani nestihnes vytvorit, ocenis prakticnost auta, robusnost interieru, kvalitu, tvarovani, ergonomii, vyzkousis si i vice trid...ale Saab je jenom jeden z mnoha. Jako se rika ze Volvo je nejbezpecnejsi, tak Saab je....ani nevim co - to platilo - jo, je to Mondeo.
je videt, ze jsi starsi.
Jendo, Jendo... mám pocit že nevíš o čem mluvíš... ale VUBEC..!! taky pochybuju jestli víš vůbec něco...?!?!! A o motorech a ještě ke všemu o Saabovejch benzínovejch motorech nevíš taky nic...!!!! Jejich nějakej benzínovej motor má krouťák větší než leckterej nafťák.. a to jedno z měřítek tobě podobnejm, kteří měří jen zrychlení a objem..!! Na co ti třeba je zrychlení za 7s když ti auto prostě špatně brzdí..?? Myslím, že až budeš trochu zručnější a kvalitnější řidič tak to pochopíš... Pro mě je třeba mnohem zajímavější ten krouťák resp. pružný zrychlení... to potřebuji několikanásobně častěji, než puberťácký gumování na semaforech jako idiot...!! A nevím jestli právě předek 9-3 se dá charakterizovat jako zastaralý... Na jednu stranu mluvíš o pohodlí a na druhou stranu "jen" o 184 kW..?? To je trochu úlet ne..?? to je jako by jsi chtěl Porsche na podvozku 1203ky...!!! Než něco napíšeš tak se nejdřív aspoň obecně informuj, abys nepouštěl takový zhovadilosti z úst..!!!
Nesmis me posuzovat podle sebe. Ja vim, ze bys sam byl rad to vsechno co jsi napsal, podle tveho doporuceni bych mel byt. Jen 184 kw z 2.8 l preplnovane. Zivotnost ti nic nerika. V Saabu jsem jenom sedel (na vystave) a na to, jakou mu delali reklamu to byla bida - neprehledne. A navic jsem jel ve vice karach, precti si muj prispoevek vyse. A predek 9-3 je o designovou generaci zpet. Konec myho vysilani
no jen jsi mi to moje mínění potvrdil a prohlouil, že jsi zřejmě mentální gigant... Já Alespoň v těch autech o kterých něco říkám jel...!!! A machrovat, že jsi dělal jen poskoka u parkoviště... ani se tomu vlastně nedivím, protože tohle umí udělat každej moula..!! A těch mil co jsi s těma autama ujel.. hmm.. panečku, už by z tebe byl fundovanej odborník... až vyrosteš z puberty, tak to třeba bude jiný...
mentalni gigant - no ano poskoka bys zrejme delal ty, ja umim vytecne anglicky a delali sme tam s kamosema peknou show. A jakpak bys to zvladnul ty ?? zrejme si byl akorat v horni dolni na mysliveckym bale...ne, nemam rad, kdyz me soudi nejakej cajzl, kterej me vubec NEZNA. Cau, ceska povaho Mondeo je ze stejny staje. A jestli pak ty jsi jel v nejaky americe, treba Mustang?
Odpovim si sam - jinak strasne zajimava diskuse - dost me bavi se hadat s nekym, kdo nevi, o cem je vubec rec - ja na zacatku akorat hodnotil, ze to plastovy kryti svetel na zadku je hruza, tak jak to vypada - skoro jako zaslej plast z krytu koncovych svetel Skody 1000 MB- cumak vypada porad stejne a motorove jsou uz mnozi dale. No a diky te nasi globalizaci ztratil Saab kus sve identity. Udelaj z nej odnoz Fordu, za par let, to Vam garantuju.
A Ciello - az budes zase nekoho hodnotit, tak brzdi - nedelam si *ani uz nejsem pubertak co by rad - svezl jsem se v kurna hodne karach, i kdyz ted tady v Cechach dru bidu s nouzi (byl jsem zvyklej na 4xvetsi penize a pak si tezko odvykas z vysokeho standartu) a tesim se na prvni sanci tady odsud zmizet za poradnejma penezma. A kdyz umis jazyk a dobre makas....
Ja te nechci hodnoti. Evidentne jsi clovek s vtsima zivotnima zkusenostma nez ja, takze jen par poslednich poznamek. Marne jsem doufal, ze veta "Konec myho vysilani" znamena, ze uz tu nebudes vypoustet ty hovadiny, ktere jsi tu do ted vypustil. To, ze jsi byl v Americe, to jeste nic neznamena, protoze tam byl dnes kde kdo a nemluve o znalosti anglictiny, kterou se tak chlubis (i kdyz to tu nikoho nezajima). Hodnotit plastove kryti svetel (s nepochopitelnym opovrzenim ve slove platove) - to bych se stydel napsat, i kdyby mi bylo 5. Srovnavat dnesni auto s MB se ti uz dnes nepovede ani u ruskych vozu. Psat o tom, ze motorove jsou mnozi dale, kdyz si (jak jsi napsal) myslis, ze Saab ma jediny motor - volovina. Psat o Saabu jako odnozi Fordu, se kterym toho ma Saab z koncernu GM oproti jinym docela malo (platforma s Mondeem neni urcite to nejdulezitejsi). Mustang tu radsi nevytahuj, protoze tim jsem nahodou jel (jako spolujezdec s clovekem, ktery ma zavodni licenci) a jestli to ma byt sportovni auto, tak mozna pro toho, kdo ma pro strach udelano. Po nekolika desitkach mil na sirokych a rovnych americkych silnicich tezko poznas colkoliv z chovani auta v extremnich situacich. Mozna, kdybys jen nekecal do veci, o kterych nic nevis a radsi to nahradil jakymakoli znalostma, tak nebudes drit bidu s nouzi ani v Cechach. Radsi nez pridavani dalsiho prizpevku doporucuji se co mozna nejrychleji prestehovat do Ameriky. Tam urcite splynes s davem.
jen doplním předešlá slova... V ameru byl opravdu kde kdo a jeden jazyk dnes už umí polovina národa..! A kdyby jsi opravdu byl tak dobrej jak tvrdíš, tak se se svou jak říkáš skvělou angličtinou upíchneš tady (ale na to asi nemáš) ale ty utíkáš pryč dělat poskoka za poloviční peníze jako gastabaiter... kterej nic neumí. To nemám zapotřebí, Tam já jezdím zase se svou angličtinou ale kvůli svým profesním kvalitám naprosto legálně. A co jsi myslel tím -"A kdyz umis jazyk a dobre makas...."...??? já to doplním, tak máš dobrou práci tady a bídu rozhodně nedřeš... Ale mezi slepými jednookej králem... tak se spakuj a jed dělat karieru na parkoviště.. třeba mi jednou budeš parkovat auto a můžeš se i se svou angličtinou projet... a vem s sebou českou povahu zašívat se a machrovat... A když nevíš o čem píšeš tak než ti přijede zase nějakej snob parkovat, tak studuj informace... Saab rozhodně nepatří do skupiny Ford...!!!! to ti garantuju...!! A cajzlovéma pasrama kalíme akorát škopek...!!
Kluci, vam ale narost hrebinek Asi vas oba neco strasne zere. Calm down nebo vam necham prisat pijavice. Maly a jak se dokazou rozcilit, asi jsem je popichnul do slabyho mistecka
Zavist a hloupost je spatna lidska vlastnost. Takze JP a ciello - kdyz na to nekdo ma a zvladne to, pak je dobrej jako ja. Ale vy budete vzdycky jenom chudakama co krici nekde na forech, zazrany do svy jedny znacky, kterou si brani jak pes kost. Zapomnel jsem na Japonsko, auta tam budou jeste o dost zajimavejsi nez nejakej model pro skandinavsky drevorubce a rybare
Poskoka jsem nedelal - jestli chcete recept, tak vam ho klidne dam - nesmis se pridat ke stadecku! A mate i dost spatny predstavy o praci v zahranici, protoze jste nikde nebyli
vidíš a to je právě ta tvoje omezenost, že si myslíš, že jsi na světě jediný a nejlepší... jestli tě to zajímá, tak jsem vydělával marky asi v době kdy ty jsi ještě nevěděl co je abeceda.. natož anglická... Já jsem naprosto klidnej člověk kterej zná svoje kvality a nemusí je troubit do světa.. a připadne mi, že jedinej rozčílenej jsi tady ty.. Ale třeba až budeš starší tak dostaneš zodpovědnější praci... a třeba budeš i vlastnit nějaký vůz..! A jen mimochodem (přivádí mi to smích do tváře..) v současné době vydělávat Dolary teda není rozhodně žádný terno... A jen doufám, že nebudu jako ty... mít na to jako ty... brr úplně jsem se otřepal... to bych asi dopadl.. to bych dřel bídu... ale svět potřebuje i takový jako jsi ty, analfabety, kteří nerozeznají auto od traktora.. a prosím, hoď nám tady ještě nějaký anglický slovíčko nebo frázi.. hrozně by jsi nám pomohl si rozšířit obzory... nebo nějakou myšlenku, že třeba Land Rover patří Volkswagenu...
opakujes se. A znas zlate pravidlo psychologie? Co rikam o druhych, tim take jsem. Hmmm..chtel jsi napsat neco do diskuse o autech nebo jsi si spletl forum? Nevim co rict, pro hlad uz nevidim, kde sem - a to sviti slunicko venku? Co ted budu jist, ani travy se ted v zime nenapasu! jdu domu, nuda. Caues. A dej se do klidu, jeste dlouho te nikdo takhle nevysplouchne
Tomu se fakt rika omezenost. Ja osobne urcite nejsem clovek oslehany zivotem. Je mi 23 a jsem jeste student, ktery travi neco pres pul roku v CR a zbytek v Anglii. Osobne si nemuzu stezovat na to, ze bych nemel zkusenosti s praci v zahranici, ale ke studiu si slusne prividelavam i tady v Cechach. Mas ale pravdu, ze jsi me dokazal dost vytocit, protoze tolik hovadin se tu beze studu opovazil vypustit malokdo (a mozna nikdo). Nevim proc, ale pripominas mi v necem Anicku Dajdou (i kdyz o sem nepatri)
Jsem kluk, do Anicky mam teda hodne daleko copak ti to jeste nedoslo? Vsechno? Ja neutocim na nikoho osobne, jen jsem zkritizoval (a na tom trvam) kdyz ne teda plastovy (tak teda jaky??kosmirny materialy??)kryty zadnich svetel a motor. Clovek, ktery se svezl a zna, toho z klidu nic nevyvede. Mel jsem rad Saaba, ale co jsem zmizel pryc, tak jsem na nej skoro uplne docista zapomnel. Jako kdyz si hrajes s hrackou a prijde nejaka uplne nova, pekna, kterou sis vzdycky pral. V nejhorsim tu starou vyhodis. Nebo si ji nekam schovas, ale je ti lhostejna - tomu se rika zmena preferenci. Vsechno ok - peace, pls! ---------
No nevim, jestli zrovna Fiat je ukazkou nejlepsich motoru. Uznavam, ze v posledni dobe se jim par vydarenych kousku povedlo, ale Fiat je pro me stejne porad synonimem pro nefungujici elektroniku a vecne vybitou baterii. Mam zkusenosti sice jen se trema - Croma, Punto I a Marea Weekend, ale vecne nejake problemy ...
I kdyz ten diesel 1.9 je fakt dobry a 9.3 se s nim chova dost solidne.
No neviem,či je Fiat ten pravý,kto pomôže SAAB-u von z problémov,pretože on sám má problémov až-až (viď každoročné veľké straty a neúspešné pokusy predať automobilovú divíziu koncernu GM). Proti motorom z produkcie Fiatu,ktoré sa objavujú pod kapotou SAAB-u nič nemám. A som veľmi rád,že sa po dlhšom čase objavil zase pravý SAAB,nie prezlečené Subaru (9-2X) alebo Chevrolet (9-7X).Kombi takéhoto razenia potrebuje táto značka ako soľ.
motor to je základ auta a jestli si spomeneš na časy-croma saab,tak sou zase tady.Která firma nemá problémy.Fiat je velký koncern.Myslím když se dozvíš pod jakým názvem vyrábí fiat kombajny,tak řekneš,že to ani na pole nevjede.Saab má větší problém,než poldi Kladno
Mas naprostou pravdu .... automobilek na vzestupu je jen malo. Zavidet se da asi jen Toyote. Ostatni jmenovat nebudu, protoze kdybych na neco zapomnel, tak me fandove ukamenujou a ja se jich opravdu nechci dotknout. Saab rozhodne neni bez problemu, vzdyt v Evrope krome Britanie a Svedska jsou prodeje naprosto mizerne, i kdyz se o zlepseni ocividne jednou za cas pokusi. I kdyz budou do nekonecna tvrdit, ze je zivi USA, tak jim ani nezasvedceny clovek nesezere, ze se jim dari dobre. Vzdyt za posledni 2 roky vypustili 9-2X (Saabaru), ktere se stejne do Evropy nedostane a tu se porad prodavaji 4 modely (a to musi jeste 9.5 a 9.5 Kombi pocitat jako 2).
to už fakt lepší ten kříženec se subaru. saab se jasně hledá. fakt hnus, a to říká člověk, který nedá např. na 9-5 dopustit, obzvláště na kombíka. tohle je ale ještě horší než "normální" nová 9-3. saabe, vzpamatuj se, stejně jako citroen se svou c6.
Mě se 9-3 sedan líbí, ale i když mám rád kombíky, tak tady bych radši zůstal u sedanu a nebo bych šetřil až na 9-5. Zdá se mi že hodně určuje koncern GM a není to tak osobitý vůz jaký bych čekal.
Je fakt, že když se na ty fotky dívám dýl tak je to docela pěkný auto, ale pořád se nemůžu zbavit pocitu, že tam je diktát koncernu a že jim v něčem ustoupily (má platformu společnou s Vectrou a to co mi vadí u Vectry je tak trochu vidět i tady), ale pořád to je výrazně lepší než koncernový sourozenci.
Ktere veci ti konkretne vadi? Ptam se jen proto, ze nemam s Vectrou moc zkusenosti. Mel jsem moznost se svezt asi jen 200km Vectrou predchozi generaze, ktera se mi designove libila, ale jinak celkovy dojem prumerny. No ale urcite nechci tvrdit, ze po jedne jizde jsem to auto poznal a jsem odbornik jako Jenda, ktery v Saabu dokonce sedel na vystave