Ani ja si nemyslim, ze by to bolo nieco ako cistokrvny off-road. Skor to bude taka imidzovka na zabavu. Inak vyzera to dost odvazne (popravde necakal som, ze sa to od studie prakticky nijak nezmeni), ten dizajn mi neviem preco pripomina detske hracky s tvrdeneho plastu...naviac to podporuje ta farebna kombinacia a obrovske kolesa. V Chicagu ale bolo aj ine nove kompaktne SUV - DODGE NITRO - To by malo byt od buducho roka jedno z aut, s ktorymi sa Dodge vrati do EU. Inak boli tam aj take vecicky ako prototyp novej Hondy Civic (vo verzii Coupe), alebo novy Buick Lucerne.
Jo, doufam, ze bude vypadat stejne jako studie. Bojim se ale, ze odstrani ta atypicky resena predni svetla a ta se mi na tom libi nejvic. Mark X a Aviator (koncept) jsou nejzdarilejsi dila Lincolnu. Zephyr je proti tomu osklivej (az na interier).
Fakt je ze Zephyr bol v seriovej podobe hrozne domrseny vyzera az tak...lacne. A mysli, ze aj seriovky z tych dvoch budu znacne usadlejsie. Neviem cim to, ze to Lincol robi tak, mozno tym ze Ford nema prachy (?)... Inak som cital na nejakom US servery, ze u Forda vyhlasili, ze Lincol bude nadalej na trhu posobit ako konkurencia Buickom, ze drzat krok s Caddy uz nebude (co je podla mna blbe rozhodnutie - ja by som odpalil Mercury a za usetrene prachy by som rozvijal Lincoln). A o Buicku viem tiez novinu, nie dobru. Novy Lucerne (btw. moc sa mi nepaci, dokonca v tej karoserri v bocnej casti sa mi to javi ako Pontiac) a dva-tri dalsie nove modely + LaCrosse, musia vraj rapidne znizit vekovy priemer, zvysit odbyt a vytvorit silnejsi brand image, lebo ak nie, tak bude zle. Dokonca najhorsie...
Lucerne mě taky neoslovil. zadek-VW předek-Nissan. Nechápu, proč pořád s Lincolnem nic nedělají. Vím, že peněz je málo, ale to nevysvětluje, proč neudělají něco jako úzce propojenou skupinu Lincoln-Jaguar-Volvo. Vyvinout vždy technicky úplně totožný model a dát mu pokaždé naprosto odlišný plášť. Vím, že existuje Premiere Automotive Group, ale výsledků moc nevidím. Takhle by mohli víc ušetřit a udělat třeba Mark-X/F-type/novéC70.
Asi to je o prachoch, ale hlavne neschopnym vedenim Fordu - je tam casta zmena na veducich postoch a to potom stabilite neprida. Mercury je podla mna mrtva vec (aj ked novy Milan je pekny) a je len otazkou casu, kedy niekto najde odvahu povedat, ze tento pripad treba odpojit od pristrojov. PAG funguje naozaj velmi zufalo. Inak Jag ma novu strategiu a zda sa, ze je dost rozumna. Ak sa naozaj rozhodli dalej nekonkurovat nemcom a ponukat viac, potom su podla mna s tou strategiou co pripravuju na dobrej ceste. X-Type nedostane nastupcu, ale nahradi ho Coupe (odkaz na E-Type), roadster (F-Type) a sporove kombi shooting brake, S-type bude v limo, wagon a na ich bazi vznikne nejaky crossover kombi a SUV. XJ a XK ostanu viac menej ako su. Volvo je pre mna taky divny pripad: XC90 fantasticke, ostatny vyrobny program taky dost nepresvedcivy. Land Rover slape perfektnou cestou. Aston tiez. Lincoln by mal byt zivsi, a natvrdo konkurovat dalej Caddymu. (Inak Caddy do zenevy prinesie koncept eurosedanu o ktorom sa dlho hovori, konkurent pre 3er a Cklase a A4 budu vyrabat v Trollhattane na linke saabu - uz na to zvedavy!)
Já vím. Ženeva koncept, Frankfurt sériovka. Platforma Epsilon (Vectra,9-3,Malibu). Asi i diesel motory od fiatu Nejvíc se bojím toho, že ho hodlají prodávat jen v EU a v USA ne. Pochybuju, že v EU prodají dost kusů, aby přežil. Dopadne na 90% jako X-type