I když v Evropě si spojujeme značku Samsung spíše s mobilními telefony, monitory nebo dokonce s ledničkami a pračkami, v domácí Koreji se opět dostává na výsluní také automobilová divize...
Pánové já bych se moc nesmál. U nás si dost lidí dokáže spojit Samsung pouze s lednicemi ale ne každý už si uvědomuje že Samsung je jeden z největších koncernů působících na celém světě ve všech odvětvích. Nevyrábí vždy finální produkty ale komponenty takže se o tom tolik neví. Je např. druhý největší výrobce paměťových chipů po Intelu. Největší výrobce LCD displejů. Naprostá většina mobilních telefonů nejrůznějších značek má displej od Samsungu. Samsung měl rozjíždět výrobu aut ve větším jíž před několika lety ale zarazila ho asijská krize. Již hotovou linku tehdy prodali GM. Myslím že neřekli poslední slovo, za peníze se dá zvládnou všecno a oni je mají. Moc bych kluky asijský nepodceňoval. Jistě vám neuniklo kdo skupuje IBM, že.
Je to tak ako hovoris. Samsung funguje podobne ako Mitsubishi. Teda ako mega-koncern. Je tam iba drobna chybicka - divizu aut nepredali GM ale Renaultu. Dokonca pripravovane SUV od Renaultu (2006) bude vyrabat (aj pre Renault) zavod Samsungu.
Myslím, že nikto s tým autom resp. značkou nemal tú česť takže si asi myslel najlepšie vyzerajúce korejske auto... Za takýto design by sa nemusel hanbiť žiaden výrobca, horšie je to s image značky v Európe. Najpriechodnejšie by zrejme bolo predávať to tu pod značkou Renault alebo Nissan, určite by niektorým "spokojným" majiteľom Passatov dali chrobáka do hlavy.
To auto je, ako uz Lonestarstate poznamenal, rebadging Nissanu Teana -a obvinovat Nissan z toho ze robi zle auta by bolo ksakru trufale. takze tvrdim, ze to je nalepsie korejske auto (aj najmodernejsie). nielen najkrajsie. Predavat v EU sa nikdy nebude. Znacku Smasung sem neprivedu z mnohych dovodov. Najvaznejsi je ten, ze Renault-Nissan Alliance nema prava na zn. Samsung. Je len prepozicana od materskeho koncernu Samsung corp. Z podobneho spolu-dovodu sa zmenilo deawoo v EU na Chevy. Naviac Nissan nebude v EU viac ponukat vyssiu strednu triedu. Prenecha to od 2007/08 dcerskej divizii Infiniti.
V podste súhlas... až na to Daewoo, dôvody prečo sa tu Daewoo predáva pod GM je ten, že sa Nexie, Tica a kadejaké *** vyrábajú na Ukraine, Rumunsku, Poľsku a neviem kde ešte, samozrejme pod zn. Daewoo no jedná sa o výrobky pochybnej kvality ktoré kazili meno "lepším" a novším modelom. Jedná sa o továrne ktoré GM neodkúpilo...bla bla bla čítal som o tom v AutoTipe.
Ano u Daewoo je trosku aj to dovod, ale tie auta sa tu predavali aj v casoch, ked tu uz posobilo GM Daewoo. Naviac, problem to neznamena, pretoze vsetky tri tovarne (Daewoo-FSO, Daewoo Romania, aj ZAZ-Daewoo) smu vyrabat stare modely len do konca tohto roka. Hlavnymi dovodmi bolo to co som napisal vyssie + fakt, ze americania potrebovali expandovat celosvetovo so svojou hlavnou americkou znackou Chevy. A Daewoo nemalo v EU nijaku historiu, takze sa im to hodilo.
A ja hovorím, že by som si ho kúpil (po obhliadnutí interiéru a vypracovania) 100x radšej ako Superba alebo Passata. Ja ososbne nemám z kórejských áut predsudky, samozrejme mám na mysli aktuálnu generáciu moderných, dobre vybavených áut. Záruka 3 roky BEZ OBMEDZENIA km, chápeš? Zober si Sonatu ako taxi a v servise tri roky z teba budú mať nočné mory.
Zad to ma jako BMW 7 (to pred faceliftem), strechu ma (skoro) jako prius, coz asi neni zrovna idealni. Predni maska vypda jako roztazena maska mercedesu. Co je snad originalni jsou predni svetlomety. Nerekl bych, ze podobnost je ciste nahodna. Korejci podle me neumi udelat pekny desing a nechteji delat silenosti typu Kia Amanti a tak vsadili na osvedcene prvky (i kdyz BMW 7 neni nejosvedcenejci)
Škoda, že s tim nepřišli před vánocema, to sem si zrovna kupoval telefon (koupil bych si to jako koplet auto+telefon), no nic třeba časem začne vyrábět auta i NOKIA...