Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lotus Sport Exige: 296 kW, 850 kg

31 komentářů

Myslím si, že s týmito parametrami sa dá Enzu do 200 km/h natrhnúť *kedykoľvek.
Zajimalo by mne jak je to u takovyho specialu s bezpecnosti a pouzitelnosti na beznych (nejen) ceskych cestach. Asi to je o nicem, tak se ptam co je dobry auto na sportovni svezeni, rodinu, podnikani a to vse pokud mozno s nejvyssi mirou aktivni i pasivni bezpecnosti.
Teda, tvoj príspevok ma pobavil. Lotus nestavia autá pre rodiny, podnikanie ale autá iba a len pre FUN, zábavu a pravý pôžitok z jazdy. Pozri si výkon/váha auta a pochopíš o čom to je. Toto nemá byť tvoje jediné auto, toto je auto na víkendové výlety, odreagovanie sa. Keby som mal kopece peňazí čo nemám tak ako tretie auto by som volil niečo na tento štýl... Možno by stačil aj dostupnejší Opel Speedser s turbom, šak nakoniec Oplu Lotus pri vývoji asistoval...
videl jsem test normalniho lotuse a na okerskach s tim kur..sky litaly... to auto je na takove silnici neporazitelne... tenhle sport bude min pohodlny ale myslim ze to i tak pujde (s bidou ale pujde) jinak tomu rikam pravej sportak... za tu cenu natrhnes zadnici jakymukoliv autu... pokud nebudes zrovna na solnem jezere...😄
Na BBC si vzali do parady R340. Chlapek to otocil o 360 stupnu a jak si najel tak vyjel. Rval nadsenim
To ze to neni auto pro rodinu jsem pochopil. Ale ty jsi asi nepochopil ze ja hledam neco jineho, takovy kompromis mezi sportem a uzitkem. Libi se mi sportovnejsi diesely jako napr. Audi 4.0TDI V8v A8, BMW 535D nebo i novy 2.OTDI 16V 125kW/170k nemusi byt spatny v novem Passatu. Az budes jezdit kolem sto tisic rocne tak te chut na nejake adrenalinove zazitky v Lotusu prejdou protoze tech sto tisic za rok dat je daleko vetsi adrenalin to mi ver Lotus je pro lidi co nevi co s penezma a kupuji si auta jen pro zabavu. V tom pripade bych stejne volil neco univerzalnejsiho, spolehlivejsiho se servisem i u nas jako napr. Porsche 911 nebo BMW M3 nebo Audi RS4 treba i starsi za rozumnejsi cenu.
souhlasím s Tebou, nicméně Tvoje příspěvky patří do jiné diskuze.
Jestli bereš v úvahu A8 4,0 Tdi, tek předpokládám, že na ceně ti moc nezáleží. šel bych radši do Audi, než 535D, je pohodlnější a na sto tisíc ročně se hodí určitě víc. Sportovní auto to ale neni ani omylem, je to rychlá limuzína, velký rozdíl... Zauvažuj např. o Subaru Legacy 3,0 R. Sice hrozně žere, ale je s nim zabava skoro jako s Imprezou a navíc máš pohodlný interier a dobrou výbavu. Z velkých limuzín jako A8 je také dobrá 745i, je s ní větší zábava, ale zadokolky nesedí každému. Hlavně si nekupuj SUV.
Ja chápem o čom hovoríš, ale potom nechápem načo čítaš o Lotuse keď prahneš po pohodlnej limuzíne na 100.000km ročne. Toto je auto pre potešenie...
tvrdit o RS4 ze ma sportovni ambice muze snad jen totalni ignorant,doufam ze moda dvoutunovych pixli brzo zkonci..jinak pane nevite co chcete,sport a pohodli tezko nekdy pujdou dohromady,a rodina s podnikanim k tomu uz rozhodne ne.brrr
a jinak...Lotus byl vzdy pojem a tohle je proste nadhera,jeste ze tu stale mame anglicke malovyrobce pravych sportaku,uplne jsem se zasnil...
co mas proti RS4-ke ?
Asi ho štve, že to je kombi s výkony supersportu...
vykon supersportu? no nevim,udelat dvoustovku za tusim 16s to je nejaka slava? a pri te hmotnosti pred zatackou musis brzdit poradne daleko,jestli RS4 vlastnis,zajet si na volne jizdy na brnensky okruh a nad casy zaplaces rychle to jede,motor to ma vykony to nebudu zapirat,ale ta obluda kolem...mozna dobre pro tatiky velke rodiny co jezdi rychle akorat tak po dalnici ale nic pro sportovniho ducha...to je asi tak vse k RS4
Tak Vás tu všetkých zdravím. Chcem povedať, že tento voz je fakt sila! Akože uznávam Lotus už cez 10 rokov... Ale toto tu ešte nebolo. Síce uznával som Esprit 300 (rok 1994), tam sa výkon vyšplhal s preplňovaním na 304 k a 389 Nm. A to bol 2,2 liter R4 (!). Zrýchlenie to malo 4,5 s 0-100km/h. Váha 1215 kg. Maximálka 270 km/h. Povedal by som, že dosť slušné. Musela to byť bomba na ten rok.
Ďakujem za pozornosť.
Tak to je nadhera! Takova junior F1 se strechou. Hmm tomuhle rikam nadherny auto.
...to musi byt fakt sila!!!
na to aby ho sundali....ML F1 a Koeniggseg. A pak uz jenom soukrome brutalitky, ale nic ze seriove vyroby nestiha. 400 k na 850 kg...fantazie
400k na 850kg... to aby si k tomu objednal dalsie styri sady gum...
pretlakovej oblek, zpomalovaci padak a silnicare se zabranama
Panove to je to o cem tady v ruznych diskuzisch celou dobu mluvim !!! Spousta z vas mi bere slova doslova z huby. Tenhle Lotus je presne to cemu ja rikam sportovni auto. Zadny mnohatunovy monstra s velkoobemovyma motorama (viz moje prizpevky v diskuzi o Chevroletu Corvette) ale maly lehky vozitko s minimem vymozenosti=>nizka hmotnost a pomerne malym motorem, ktery vsak diky hmotnosti a rozmerum celeho auta staci na hodne adrenalinovou jizdu. Jediny Lotus se drzi starych dobrych zavodackych hodnot ! Vsichni ostatni podlehly brutalni komerci (nebo co to je za magoreni....)
Přesně tak, tady ja další takovej echt sport mazel

[odkaz]
No ale existují různé sportovní disciplíny. Jiný je sporťák pro klikaté rallye a jiný pro okruh. A nelze říct, že sporťák pro okresky je sportovnější než sporťák pro okruh. Prostě je to porovnávání jablek a hrušek. Třeba Viper by neměl na okreskách proti Lotusu šanci. Ale Viper zase vyhrál dvakrát po sobě první a zároveň druhé místo na LeMans (98 a 99), což se o Lotusu říct nedá.
a to z nej prave nedela sportovnejsi auto
To by som od teba nečakal... Porovnávať autá/značky podľa toho čo dosiahli na pretekoch špeciálov ktoré nemajú so sériovými autami nič spoločné je scestné. Peugeot 206 vyhral WCR niekoľko sezón po sebe no to neznamená že je normálna 206-ka dobré auto. Toto je debata o autách na normálne cesty.
No myslím, že jsi trochu utekl od mé pointy. Bezpochyby i ten závodní Viper by Han označil za neohrabané monstrum s obrovským motorem. Navíc v rallye záleží ještě v mnohem větší míře na zručnosti řidičem než na stroji, viz případ Citroen/Loeb(či jak se ten chlápek jmenuje).
Plny souhlas, vsichni takhle smyslejici mrknete na [odkaz] Auticko co ma 456kg, 2L ze Civicu TypeR a v topmodelu s kompresorem dokonce 300HP !! 0-100 za 2,9s a na okruhu postavenem lidmi od Lotusu pro TopGear to je rychlejsi nez VSECHNY produkcni supersporty dneska krom Enza ( to bylo jen o 0,5 s rychlejsi !! ( vsechny myslim vc Porsche GT, GT3 RS, Ferrari 360CS,MB SLR, Koeniggseg, Zonda, Ford GT atd atd ) A pozor je to "jen" za 1,25mega v Anglii .. a "road legal"
...copak Atom, to je nářez - jenom vypadá tak nějak jako bionicle... BTW: abychom zůstali u tématu, tak nechoďme daleko k takovýmto specialitkám - stačí se mrknout na jedinýho "legálního" nástupce nesmrtelného S7 - Caterham - a jejich R500 Superlight (1,8l/230k/460kg) - ten natrh pr.el v testu 0-160-0 hodně superdrahým supersportům současnosti. U nás se dá objednat a má schválení pro zdejší provoz včetně servisu, a hlavně je to starej dobrej "Lotus" ála CCh
Pro zabavu neni nejak extremne vyhodna vysoka maximalka. Auto 800kg a 280km/h nemusi byt uplne stastne. Spis je dobre tak blbnout a uzivat si podvozku. Problem je, ze u nas se zavodi jen na rovinkach na dalnicich. A to prave v typu A8 atd... S poctivym sportakem bych se dost bal jet s nejakym magorem v A8. Jinak tenhle Lotus je extremne prima vozidlo. Taky mam moc rad Caterham, ale nemam nic proti mazde MX5 nebo MG-B. A co treba Smart Roadster? Taky spousty zabavy, ale na dalnicich zadna... Ale velke sportovni limuziny ci kombi sem netahejte, jsou sice rychle, ale je to jina trida. Nazval bych to rychly prevoz televize v kufru. Kdezto male sportaky jsou zabavny prevoz lidi... Taky ameriky maji neco do sebe. Evropa na ne moc neni, ale nova korveta je super. Nemam nic proti zadne z trech zminenych kategorii, kazda ma neco do sebe.
Hlavni je hmotnost na kone. Pak vykon a kroutak. Toto je auto desetileti: [odkaz]
Pánové, pokud se bavíme o špičce v kategorii super sportovnich vozidel (správněji spíše "motokár"), tak nejrychlejší je jednoznačně Ultima GTR, mimo jiné nejrychlejší auto na světě a drží i světový rekord v 0-100mph-0. Je rychlejší i než známější britská "motokára za milion dolarů" McLaren F1... V obou případech jde o osvědčenou jednoduchou metodu mega-motor na kolech. )) A co vice můžete s tím legálně jezdit po silnici a ti schopnější si to můžou postavit doma v garáži, cena příznivá, více jak mnohonásobně lepší než McLaren F1. Doporučuji [odkaz]