Lotus Sport Exige: 296 kW, 850 kg
Hned na úvod tisková zpráva Lotusu ujišťuje, že nic podobného se do série nechystá a proto ani nemůže být zveřejněna cena takové úpravy.
Závodní automobil navržený firmou Lotus byl vyroben ve firmě RTN, která připravovala vítězný speciál Bentley z Le Mans. Plně seřiditelný podvozek s dvojitými příčnými rameny navrhl Lotus Sport a vyrobila jej firma Pilbeam.
Velký šestiválec má původ ve sportovním agregátu koncernu GM. Třílitrový motor prošel závodním tuningem u Swindon Racing Engines, takže výsledné hodnoty jsou následující: nejvyšší výkon 296 kW při 7750 ot./min, maximum točivého momentu 398 Nm při 6500 ot./min, nejvyšší otáčky 8250 min-1. Šest válců svírá malý úhel 56°, motor má mazání se suchou skříní, čtyřventilový rozvod a nemá katalyzátor.
Na zadní kola se výkon přenáší prostřednictvím dvoukotoučové spojky AP Racing, šestistupňové sekvenční převodovky Hewland a diferenciálu s omezenou svorností.
Ačkoli motor má hmotnost celých 157 kg, proti silničnímu Exige se podařilo pohotovostní hmotnost sportovní verze snížit o 25 kg pomocí nových dílů a výrazného odlehčení na mnoha místech. Na třílitrový šestiválec nebylo v sériovém Exige místo, takže se musel udělat prostor prodloužením vozu o 35 cm do délky a 10 cm do šířky.
| Základní rozměry | ||
| Lotus Sport Exige | Lotus Exige (silniční verze) | |
| rozvor [mm] | 2500 | 2300 |
| rozchod kol vpředu [mm] | 1545 | 1457 |
| rozchod kol vzadu [mm] | 1528 | 1507 |
| délka [mm] | 4142 | 3797 |
| šířka bez zrcátek [mm] | 1840 | 1727 |
| výška [mm] | 1125 | 1159 |
| pohotovostní hmotnost [kg] | 850 | 875 |






















