BMW pry pripravuje 3 cylinder 1.0d se 74 kw. Ten 3val od VW je zastaraly, pockejte, kritici, az prijde neco noveho! trebas 2.0 tdi se 125 kw, ten urcite spatne nepotahne
Navic mam obavy, ze po amputaci jednoho valce noveho 2.0tdi od te jak rikate nejmenovane spolecnosti, vznikne novy a drazsi (vztazeno k 1.4tdi) verze 1.5tdi. Tomu se rika vyvoj! Z vlastni zkusenosti s 1.9JTD multijet mohu rici, ze Fiat patri ke spicce ve vyvoji naftovych motoru, takze hosi zlepsit kvalitu a muzete smele utlouci nemeckou konkurenci.
jenze to je ono - motory bych rekl skoro skvely, ale co ten zbytek auta...ja ti nevim - Italy znam i z osobni zkusenosti, takze by me ani ten 1.9 JTD nepremluvil, sorry))
A o to jde. Italové umějí motory, designu se taky dá málokdy co vytknout, ale ta kvalita zpracování... Kdyby pracovali jako němci, tak jsou na špici. Prostě mladý Ital v létě nepracuje a v zimě tančí. A co se týče 1.4 TDI - je to rychlá a levná reakce na zájem zákazníků o maloobjemové diesely.
A já jsem něco takového napsal? Toho jsem si teda nevšiml. Já jsem nikdy netvrdil, že tříválec je lepší než čtyřválec. Na druhou stranu - měl jsem možnost se svézt s Fábií s tímto motorem (1.4 TDI) a kromě jiného zvuku (tříválce) a ceny bych mu nic nevyčítal.
Fiat ke spicce v nafte? Ani nahodou, TDi od VW je dravejsi a ma mensi spotrebu. Krom toho Fiat neumi postavit kvalitni vuz jako vyrobek. Nerikam ze je spatny, to ne je dobry a lepsi nez HDi a DCi, ale PD od VW nikdy neprekona.
Ke špičce v naftě patří BMW, AUDI a PSA Peugeot - Citroen. Fiat sice dělá taky naftové motory s dobrými parametry, nicméně jejich kvalita opravdu nebývá velká. Mám HDi a nemůžu si stěžovat, je to tichý, pružný motor. Jediné minus je, že spotřebuje cca o 0,5 - 1l paliva na 100 km víc než TDi, ale moje spotřeba teď v zimě je s tímto 90k motorem 5,8 kombinace, 6,5 l ve městě.
Pánové jenom pro vase info. Právě Fiat ve spolupraci s Magneti Marelli vyvynul systém common-rail. Pak to převzal Bosch a uz to bylo ve svete. Motory dela dost dobry benzinovy jedny z nejlepsich a naftaky jakbysmet. Zijete v nejaky muze.
To tedy nevim od kdy patri PSA ke spice v nafrovych motorech. Vzdyt to neni pravda ani nahodou. Nerikam, ze jsou to spatne motory, ale spicka to rozhodne neni. Nejlepsi motor, ktery maji, je ten co vyvinuli ve spolupraci s Fordem. Co se Audi tyce tak ty pouzivaj stejny TDI jako zbytek nocernu VW.
A BMW tak to je opravdu spicka, ale za ty prachy . V kategorii, o ktere se bavime je asi fakt nejlepsi TDI (ikdyz VW taky nemusim), ale ostatni nejsou omoc horsi. Ted mne jeste napadlo co tahle Honda? To je asi super motor, jak uz to tak u hondy byva
PSA bylo jednička v nafťácích, ale to je 20 let zpátky. /motor 1.9 D byl držák, který si nechal líbit cokoliv a vydržel neskutečně dlouho / ale současné motory jsou průměr. Sice jsou oproti PD od nejmenovaného koncernu tišší, ale platí se za to 24 Kč / 100 km. Jinak VW není nejlepší, ale má nejpříznivější poměr cena/výkon. Proto je tak oblíbený /bavím se o motorech, ne autech/.
Co se tyce TDI od vw tak ty jsou opravdu sqveli. mam octavku 110 koniku a jezdi skoro zadarmo.jezdim tak do 5.5 litru a to ji moc nesetrim.ale novy diesel v BMW 120d trumfnul vsechny diesly ktery se kdy vyrobily. At si kdo chce co chce rika uz na nej setrim )
zdravim, tak to teda nemas pravdu,VW uz nema take vykonne motory ako Opel, novy motor 1,9cdti,150 k ti nic nehovori? VW ma 136k 1,9hdi. tak o com sa bavime?
keci? do seatov sa nerozumiem ale netvrd mi ze sa daval do VW,prichadzam dennodenne do kontaktu s ľuďmi kt vlastnia VW a viem ze v Passatoch donedavna bola najvykonnejsia 136 k verzia motora 1,9 TDI.papa mucko
Já nevím co je na italských dieselech tak špičkového, podívej se na motory BMW a Hondy. Dokonce i 2,0TDI od VW/Audi je epší než multijet hlavně pokud máš verzi 125kW. Kámoš má multijeta a každou chvíli mi říká kdo zase přišel s lepším motorem něž co má on a že zase nebude stačit . A když už sem píšu, tak italové poslední dobou hodně přidali na kvalitě, alespoň pokud mám zkušenost s Alfou.
Bylo to audi 80 B4 rok výroby 92 a nahoru (a to ještě první motory byly 1.9 TD - což bylo horší než 1,6 TD)B3 která se vyráběla do roku 91 měla 1,6 D a 1,6TD
Pravdu dis, meli jsme svyho casu Fiata Cromu s 1.9 TD i.d. rok vyroby 1989.
Melo to primej vstrik, jezdilo to pod 6 litru, delalo to randal jak traktor a navic to nic nevydrzelo, porad se tomu lamala klika. Ale kdyz to jelo tak to byla parada, za hubycku a svizne.
No tak u tohoto motoru mam vaznou obavu o jeho zivotnost, ponevadz Astra je dost tezka. Kdyby s timto motorem prislo VW, tak ano, ale inzenzri Fiatu... No nevim, neni to zrovna znacka proslula spolehlivosti... A tech pet litru, to si bere 1,9 TDi 81 kW v Octavii take, takze se uvidi.
To je ciste tvuj nazor ale jsou i lidi co si radsi koupi Fiata, uz pro ty penize pro to pohodli proto ze za ty prachy dostanou dost muziky. Ze maj pravdu si myslis ty ale to je mozna taky tim ze si to mysli ta masa lidi tak ja pujdu s ni abych nebyl trapnej a nevybocoval z rady. To je cesky mysleni a ja vim ze se jentak nezmeni. Proto se tu VW bude lip prodavat nez Italsky auta.
Respektuji Tvůj názor, za ty peníze dostanou více výbavy, ale lidé nechtějí Fiaty, protože ty už jednou zklamaly(Tipo, Uno, Tempra), kdežto VW se spíš neustále osvědčuje. A že se Fiaty nemůžou vyrovnat VW-to doufám víš.
V kvalitě, spolehlivosti, image, motorech. Italský dělník neumí pracovat. Kdysi platilo, že nejhorší auta jsou Fiaty a Seaty. Teď to už to pro Seat neplatí, ale pomalu ale jistě se k Fiatu dostává Renault. Ten totiž stejně jako Fiat-rychle inovuje a vyvíjí ale nemá na to. Prostě to neumí.
Hm si me pobavil. Byly doby kdy tohle platilo. Jenze dneska je vsechno jinak. Jestli si myslis ze motory stoji zaprd tak se mylis. Od VW bych si benz. motor nekoupil snad jedine 1,8T. Od Fiatu kterejkoliv krome 1,4 12V ten je za posledni dobu asi nejmin povedenej. At uz vemu 1,2 s 80k o cem si muze VW nechat zdat, nebo 1,4, 1,6 1,8 2,0 . Vsechny jsou povedeny. At uz se jedna o vykon nebo spolehlivost. O naftacich jakbysmet. Inovuje a vyviji ano uz sem to tu psal. Common rail vymysleli s Magneti Marelli. Pak to prevzal Bosch a bylo to ve svete. Prvni motor byl uvedenej v Alfe 156 v roce 98. Dneska jsou jeste dal. Co vyviji VW? PDcka. Stejne casem preleze jako vsichni ostatni na CR.
To že VW přeleze na CR-to už říkali kdysi odborníci a... PD poráží CR spotřebou i výkonem. Jsem skalním příznivcem benzínu a diesel bych si nekoupil, ale řeknu Ti jen, že 2,0 TDI v nové Octavii je brutal. Dravost téměř jak u benzínů. Fiat má sice dobré motory, ale ta životnost... A tak samo Alfy, perfektní motory ale kvalita o ničem. Kéž by se Fiat zaměřil na hlavně na kvalitu zpracování, protože je pravda že třeba Stilo Punto 1,2 55 kW dobře jede, ale ty pazvuky... Prostě VW hraje vyšší ligu. 1,9 JTD 85 kw je dobrý, tichý, ale 1,9 TDI PD v Passatu táhne navzdory hmotnosti lépe, je dravější a se stejnou spotřebou. Nenadarmo se o Fiatech říká že jsou "měkké".
Nerikam ze je TDi spatnej motor ale CR mi pripada lepsi, hlavne v kultivovanosti. Proste dalsi krok ve vyvoji. Alfy netrpi na motory ale na predni napravy. Z motoru snad jen stary boxery ve 33 a prvnich kusech 145 a 146. Naftaky maj ty samy co Fiat a benzin akorat jinou hlavu. A ted zavadej u benzinu primy vstriky. Ale to se casem bude zavadet i u Fiatu. K ty vydrzi znam chlapa co ma Punto prvni gen. 1,7 obyc naftak. Nalitano 350tis ,lil do toho dokonce i repku a nemuze si stezovat. Nevim co vic rict.To ze jsou Fiaty mekky jsem nepochopil. Jestli motoricky nebo podvozkove. Podvozkove je treba Marea guma naklani se ale neustreli.
To že jsou měkké má naznačovat "křehkost" auta nebo-li malou výdrž. Třeba známý koupil manželce Puntika 1,2 44 kw a jednou našel v garáži šroubek, který z Puntě vypad. Ale co bylo zvláštní, že nikde nechyběl. U Fiatu se mi líbí vysokootáčkové, atmosférické motory a také to, že z 1,4 dostanou 105 koní apod (hlavně Alfa). Ovšem, dát 700 tisíc az Alfu není úplně špatné, takového Passata má hodně lidí, kdežto 156... ale po několika letech když chci koupit nový model, cena klesne rapidním tempem, takže je dosti nevýhodné ji prodat. Je to prostě spíše pro fandy, Fiat naopak pro rodinu, ale je celkem drahý a je má těžkou konkurenci. Nafťáky v Alfě-164 měla tuším 2,5 TD a ten se jen těžce dá srovnat třeba s 1,9 TDI od Audi. Tehdy měl totiž mechanickou regulaci a výdrž byla milion kilometrů. Vyšel dráž ale při dalším prodeji se to srovnalo. Je to otázkou vkusu a hlavně štěstí při výběru nového auta jakkékoliv značky. To asi nejvíc.
Když tady popisuješ tu superkvalitu aut od VW koncernu, máš jistě na mysli např. výsledek testování na 100 tis. km redakcí Auto Bildu (ten Italům rozhodně nenadržuje). Tam totiž auta z Golfsburgu pěkně ohřívají spodní příčky, dokonce i za tou "nekvalitní" Alfou jak píšeš. V tomto případě mám na mysli Golfa a 147-ku. Stejnětak O I skončila až za Italy. A Japončíkům už se v tomto ohledu jen dívají na paty, jak jim v kvalitě utekli. Ještě k těm motorům. Nevím kolik Italů už jsi projel, ale já kdysi prodával Tipo 1.4 s natočenými 235 tis. km a nikdo mi to nevěřil, protože motor šlapal jako hodinky a nebral téměř žádný olej. Chlapík po mě najel už dalších cca 40 tis. bez problémů (jen repase startéru - má už nárok). Od té doby jsem měl dalšího a teď právě tu nekvalitní Alfu. Nemám ji dlouho, ale zatím OK a hlavně mi dá to, co přibližovadla z Golfsburgu ne. Pocit radosti z auta - jízda, design (uvnitř i vně). Ačkoliv uznávám, že tohle může být o osobním pocitu.
Ještě jsem se Tě chtěl zeptat, zda jsi opravdu řídil Fiata s 1.2 55 kW? Asi ne, protože takovou motorizaci Fiat vůbec nedělá. Jo a ty diesely. Motor 1.9 JTD už taky není žádná novinka. Dnes se zavádí jeho evoluce ve 103 a 110 kW, a to je jiné kafe. Ono to není jen o pocitu náhlého "nakopnutí" turba do zad v úzkém otáčkovém pásmu. Fiat právě dělá diesely, které dobře táhnou ve větším rozsahu otáček a hlavně nedrnčí a nevibrují jako TDI. Kamarád, který má Seata s 1.9 TDI zkusil O II s 1.9 TDI 77 kW. Bylo to prý fajn svezení až na ty vibrace v pedálech, řadičce a traktorovém zvuku. Myslím, že tohle by dnes již k moderním autům patřit nemělo. Tolik můj názor a zkušenosti.
Umíš číst? Psal jsem 1,2 44 kW. Jinak celková kvalita Fiatu je pořád za VW. Četl jsem test v AutoTIPU Fiat Idea, VW Touran a proti nim Renault Modus. Hádej kdo vyhrál? Máš pravdu, VW. Tomu vytkli akorát vysokou cenu (hold za kvalitu se platí). Ve Fiatu chválili prostor a motor, ale výtky měli k DÍLENSKÉMU ZPRACOVÁNÍ. Stejně tak i Modus, ale tento test Fiat prohrál. Ostatně, jako ve většině případech.
Já číst umím, ale Tobě už asi antifiatovská zášť zcela zatměla před očima a možná i na mozku. Takže o pár příspěvků dříve (13.1., 19:23) píšeš: "protože je pravda že třeba Stilo Punto 1,2 55 kW dobře jede, ale ty pazvuky...". Takže možná bych Ti doporučil trochu klidu ať si uvolníš více prostoru na konkrétní a hlavně pravdivé argumenty. Myslím, že další chlapi níže v diskusi Ti to napsali celkem dobře. Na rozdíl od Tebe to prostě v praxi vyzkoušeli. Jinak oni Ti novináři píšící pro německé vydavatele typu Axel Springer (Auto Tip, Svět Motorů) musejí najít nějakou kategorii, která by se u VW dala vyzdvihnout. To jsou právě ty plasty. Protože jinak by asi těžko něco jiného pochválili. Řeknu Ti upřímně - to, že mi občas něco někde vrzne, a je to pravda, je mi ukradené. Vyměním to za požitek z jízdy, pohodlí a výbavu. Ještě něco. Před týdnem jsem se u svého mechanika Alfy ptal na poruchovost. Jistě Alfa není bez chyb. Problémem ale je, že většina závad, které má, je elektronika, a ta je převážně Made in Germany (zvláště Bosch). Buď zdráv, přeji Ti v budoucnu hodně šťastných kilometrů s jakýmkoli autem a více tolerance.
Můžeš mi napsat, jaký časopis je podle tebe nestranný? Jen se ptám - nic jiného za tím nehledej. Jinak Alfa šla opravdu s kvalitou nahoru - od 156 a mladší.
No řeknu Ti, že nevím. Já přestal kupovat časáky typu Světa motorů, Auto Hit a teď v podstatě kupuju jen Auto Tip ze setrvačnosti. Zkusil jsem nějaké co vydávají angláni, tam je obraz germánské "dokonalosti" trochu jiný, ale tam mi to zase připadlo, že nejlepší je Ford... Takže nevím. V současnosti přemýšlím, že po třech letech přestanu kupovat i ten Auto Tip. Jenže jsem zvyklý si o autech číst i mimo net, takže asi budu muset projít hypermarketový koutek s časáky a něco vybrat. Ta nestrannost novinářů bude asi fakt problém, Poraď, jakou máš sám zkušenost. S tou kvalitou je to tak, nicméně makaróni zůstanou makaróny se svou typickou náturou, takže kvalita u nich nikdy nebude etalonem. To si plně uvědomuji, musíš se o ně trochu starat, já to dělám a jsem spokojený. Naštěstí mají jiné přednosti .
Podle mě nenajdeš časopis, který je nestranný. Já Kupuju pravidelně Automobil Revue a Svět motorů. Svět motorů proto, že vychází každý týden - abych měl co číst. Automobil revue má obrovskou nevýhodu v tom, že vychází jen jednou měsíčně a nemůže rychle reagovat na novinky - nejhorší bylo, když vyjela nová Octavia - ve všech časopisech byla spousta fotek, popis výbav a motoru a AR přišel po čtrnácti dnech s jedinou fotkou předku. Měli bysme začít kupovat Playboy - tam nechají hodnocení "objektů" na osobním vkusu čitatele .
Každá automobilka si může vybrat jakou jakost koupí. A to že Alfa kupuje tu nejlacinější, to je jejich věc. A věř že jakostí je u fy Bosch či Siemens více. Například Simos 2P který je ve Felicii 1,3 MPI nemá absolutně žádné potíže, stejně jako Bosch-Motronic M 3.8.2 v Octavii 1,8. Jsou to ověřené systémy, Bosch by nikdy nedal do prodeje něco co není ověřené. Je to na automobilce čemu dá přednost, jestli nízké ceně nebo vyšší ceně ale adekvátní kvalitě, a také to potom tak vypadá. já volím kvalitu, tedy VW koncern.
BOSCH - to se u nás doma nesmí říkat nahlas ! Mám italský auto a zatím 3 závady : 1x rádio Grundig made for you Germany a 2 x Bosch made in Germany ( váha vzduchu a snímač pedálu plynu). Nechtěl bych vidět celý auto Made in Germany
Ono je to asi trochu off topic, takže jen pro pobavení. Koupil jsem do rodiny "osvědčenou kvalitu" mixér Bosch. Během půlroku jsem ho měl dvakrát v záruční opravně. Jednou vynechával a podruhé pouštěl do jídla z motorku nějaký olej. Přitom jsem ho nepřetěžoval a používal jen zřídka. Na tuto značku už si dávám bacha. Čím jezdíš, Theo?
to Limach: Jezdím Bravou JTD Jinak můžu Ti říct, že mi odešla po dvou letech žehlička Siemens, borec co se to snažil opravit říkal že mě to v pohodě mohlo uzemnit - voda z napařování pronikala do elektroniky a elektriky. To prej neviděl nikdy ani u stokorunovejch modelů. Sestra má myčku Bosch ( za 20 k ) a vypadá to na vracečku. Naše rodina je pro německý věci začarovaná
to Hooligan: bylo to tam krásně napsaný - Made in Germany. Kdyby to dělali někde u ťamanů, tak by top bylo lepší. Máme jedny známý v Německu a ti říkali, že manuálně v automobilkách tam pracuje vesměs jen nějaká lůza z bambusovejch států, když přijde nějakej imigrant z Pakistánu, šup s ním do automobilky, aby budoval image německé dokonalosti.
Dobrá volba. Já měl Bravku s 1.4 12V a i přes to, že leckdo říká, že šlo o nejslabší Fiatův motor, já byl spokojený s kvalitou i spolehlivostí. Jo a ten báječný prostor.
Limachu, Limachu - neprehanej a nemen me slova - o zadnych vibracich do pedalu jsem nemluvil !!! A traktorovym zvuku taky ne - rekl jsem, ze to bylo slyset !!!
Nemôžem sa nepridať keď čítam tieto bludy.Aké drkotanie v TDI, mám passata 1,9 TDI 81 kW a oproti známy ma Mareu 2,4 JTD a keby som povedal, že ten motor hučí jak traktor tak som ešte urazil tie moderné traktory. Šak to pol dediny zobudi.
Kamarát montoval do alfy poplašné a take hovadiny ako diaľkový štart aby to zatraktívnil, sa rozprával s majiteľom a povedal že to dáva do kopy a to predáva preč, lebo životnosť alfy je 3 roky a potom sa kazí všetko počnúc tým úžasný motorom, ktorý tu ospevujete. A už som mal možnosť vydieť vyhorenú časť alfy, ktorá sama od seba vyhorela. Takže neriešme tu bludy. Ďalší kamarát ma Punto, ktoré ma 4 roky a mu odchádzajú bludy ako motorčeky na stieračoch, riadenie a tak, tiež sa ide toho čím skôr zbaviť.
Španělský dělník umí pracovat, stejně jako český, ale před vstupem VW do Seatu byla kvalita nevalná kvůli chybějícímu vývoji, prostě stejně jako u nás (Š 120, Favorit).
no jasne Renault na to nema-to urcite. Leda ve tvych zboznych snech
proste zavidis ze maji zajimavejsi auta se zajimavejsim designem, prijemnejsim interierem s lepsima materialama v interieru a motory dci jsou taky na dobre urovni a kvalita u novych modelu rychle stoupa
7. rokem jsou nejprodavanejsimi auty v zapadni evrope, proste z vas mluvi zavist jste obycejni ubozaci- fiataci brante se! normalne do diskuzi nepisu ale tys me dost na.ral s tvyma blbyma kecama
Dobře. Začalo to ubohými modely 19,21, velmi poruchové vozy. A pak přišel Mégane, ještě větší *než předchůdce, nová Laguna a její elektronika... A vrcholem byl test nového Espace v AutoTIPU, kdy jim přes noc do něj napršelo. Čili kvalita zpracování a elektronika, to dělají z Renaultu sra...
Jenom zabedněnej hňup si muže myslet, že německé auto je lepší. Mám VW Passat B5 a motor ve 112000 km je kaput!!!! Na 100 km bere litr oleje.A to jsem ho měl od začátku a dával jsem mu vše co měl. Fiat byl kdysi poruchové auto, ale to je dnes už dávno pryč. Mám Fiata Ducato 2,3 JTD a za 50 000 km žádný problém. Do JTD,HDI Cdi, prostě jinak se to jmenuje, ale je to comon rail je nutno dávat kvalitní naftu (ne z JZD) a vše bude fungovat dobře.
Musím přiznat passat b5 1,9tdi přidřel se a ojnice proletěla blokem - mám sice podezření na servis, protože to bylo hned po té co jsem ho dostal, po opravě turba (první) ale měl najeto 422 tis km a vůbec jsem ho nešetřil (tedy olej a naftu jsem používal "kvalitní")
Jistěže vydrží, diesely od Fiatu mají jedny z nejspolehlivějších motorů, dle TUV rozhodně spolehlivější, než VW, ve všech článcích o JTD dieselech se píše především o jejich spolehlivosti a životnosti, ještě jsem neslyšel, že by některý z nich mechanicky selhal.
A znacka VW snad proslula spolehlivosti je? A kde? V nemecko-ceskych magazinech? Doporucuju ke studiu statistiky spolehlivosti, nikoliv marketingove materialy.
A není? Golf, Passat, Polo. Etalony udávající směr. A motory TDI? Vždyť to jsou nejprodávanější vznětové motory vůbec, takže takové řeči že VW není proslulý spolehlivostí o něčem svědčí. Byly to tři věci, které Volkswagen vyšvihly: motory TDI, kvalita a spolehlivost.
Zkus nakouknout to statistik TUV - třeba Golf III je na tom se spolehlivostí stejně jako Bravo/Brava Kdybyste se tu rozplývali nad spolehlivosít Toyoty, mělo by to reálný základ, ale VW... :-/
Další z opakujících se přiblblých názorů a opět říkám: statistika TUV není objektivní. Proč? Protože nebere v úvahu počet najetých km. Čili Bravu kterou si někdo koupí jako čistě rodďnné auto které se najede 2x minimálně méně km než Golf. Protože jednak Fiat není auto které by se hned po leasinhu prodalo-ani to moc lehce nejde, a hlavně, o Golf je veliký záhjem především s motory TDI které aby se koupí vyplatili, musí najet ročně více než 35000 km. A to Fiat za rok nenajede. Stačí se mrknout třeba do Avíza, kolik má najeté dvouletý Golf.
To je vuuuul, jak jsi prisel na to, ze s Fiat tolik kilometru nenajede? Je tam nejaky omezovac, nebo co? Mam pocit, ze nekteri lide maji nejaky ten omezovac v hlave. Zrejme jsi byl na prevychove v nemecku, ne? Ale nic ve zlym...
TDI jsou opravdu spickove motory, ale ta spolehlivost z vlastni zkusenosti nic moc. JTD ovsem taky bude dost slusny motor... a ty italie bych se tak nebal... co treba Ferrari, Lamborghini, Maserati?
Vůl jsi Ty protože jsi nepochopil, co jsem tím chtěl naznačit. Fiat málokdo používá jako vozidlo s kterým nahání kilometry. A Lamborghini-to byly * jako kdysi nase skodovky, teď to je lepší protože Laborghini patří VW. Takze... Italové byli a jsou *
Třeba jako můj šestnáct let starý Fiat Tipo, který jezdí bez jediné závady a kouska koroze (o korozi by mohli majitelé Golfů III jistě povyprávět) denně po Praze? Btw, abyste si to nevyložil špatně, jsem druhý majitel a auto jsem kupoval od souseda, takže znám celou jeho historii od zakoupení v r. 1990. Z vašich předchozích příspěvků soudím, že vaše informace mají dost nízkou validitu, tak se prosím přestaňte navážet do italských aut, když je vůbec neznáte.
Používáte cizí slova, to je hezké, ale víte co znamenají?? Tipo a Uno, to jsou největší šroty všech dob, takže jediné co Vám k tomu řeknu: buďte rád, že Vás to nepřišlo na majlant. Mimochodem-bez závady a koroze? Tak buď má najeté 10 000 km nebo nám tu krmíte uši. Spíše bych se přiklonil k té druhé verzi...
Pokud budete argumentovat tím, že budete napadat diskutujícího a tvrzeními typu "A a B jsou největšími šroty všech dob", tak už se ani nemusíte obtěžovat s odpovědí.
Rozhodně mi nestojíte za lhaní a díky humanitnímu vzdělání znám významy cizích slov. Pro vaši informaci, vůz má najeto 109 tisíc km převážně v městském provozu a jediné, co se na něm kdy porouchalo, byl mechanismus zadního stěrače (zarezl) a solenoidový ventil, přerušující přívod paliva při vypnutém zapalování (německý výrobek).
Pokud jste schopen věcně diskutovat, rád si poslechnu vaše zkušenosti s Vámi obhajovanými vozy.
no nechci do vás nějak rýpat, ale rok 1990 znamená stáří 15 let a to jedině v případě že byl koupený v lednu takže pokud vaších 109 tis rozdělím na roky je to cca 7200 km ročně což je více než málo. A to ještě počítám že ten kdo dal za nové TIPO v roce 90 prachy určitě najezdil více. Prostě Vám chci naznačit že patříte do skupiny, které by jakékoliv auto vydrželo jako nové stejně jako mému dědovi vydržela Š110R z roku 1979 - zatím bez koroze najeto cca 85 tis.
Ve své době bylo uno nejprodávanější auto evropy. O tom se mohlo jeho rivalu Polu jen zdát. A že Lamborghini byl šrot jako škodovka - no je vidět že jsi automobilový guru a že opravdu "vyznáš". Jwe vidět že hodně brouzdáš na internetu, moc čteš ale praktická zkušenost je v tvém případě na nule!
Paul ... Ty si totalny magor. Ja mam Fiat Bravo GT 1.9 JTD. Ten motor je super, a vobec to nepouzivam ako rodinne auto. Kde si prisiel na to ze len golfom spravis 35 tis. km rocne. Ja spravim cca 40 tis. rocne, a akurat co mi na motore odislo bola vaha vzduchu - Bosch. A design VW sa postupne ubera hroznym smerom.. Je to Golf V - tluste auto bez ladnych tvarov. Za takym trojdverovym Stilom, ci Alfou 147 sa otoci clovek skor, ako za obycajnym golfom.
Neni. Golf, Passat a Polo nic neudavaji, technicky v benzinech uz 15 let jen kulhaji a lepsi modely (Audi) i v dieselech prechazi k CR kvuli hlucnosti PD. Keci o etalonech mas nactene z AutoTIPu a AMS, predpokladam... Ze je nejprodavanejsi? A kde? V Nemecku? V CR? A odkdy kvalita=vysoke prodeje? Pak jsou asi nejvetsi * treba Lexus nebo Porsche, tomu ale sam neveris. Byly to sice 3 veci, ktere vysvihly VW, ale uplne jine: brutalni snizovani nakladu v devadesatych letech, unifikace motoru a podvozku (vice-mene pruvodni jev prvniho duvodu) a predevsim silny marketing. Kvalita a spolehlivost jsou jen zbozna prani priznivcu tohoto koncernu. Nikdo ti ale nebrani nechat jim svoje penize a presvedcit se o tom na vlastni kuzi.
Dneska jsem shodou okolností jel s Oplem Zafirou 2.0 DTI. To byla hrůza, už vím proč někteří tvrdí, že nafta patří do traktoru. Jako v traktoru jsem si opravdu připadal. To se vůbec nedá srovant s 1.9 TDI od VW. Takže jim moc nevěřím, ale možná se zlepšili.
musis to brat tak ze aj ta technika napreduje a ja poznam vela ludi ktory na zafiru 2,0dti nedaju dopustit a je to najlepsie predavany motor v tomto aute. ale 2,0 dti budu onedlho nahradene 1,9cdti 120k a 1,9 cdti 150k. ja som isla tiez s tym 2,0dti a mne sa to pacilo. je to otazka zvyku a vkusu.
dotaz resp. namet na diskuzi ohledne zivotnosti motoru.
Asi nejvetsi obavu bych mel o to turbo, z principu veci je podle me trvanlivejsi pevna geometrie lopatek nez variabilni. TDI 66kW ma asi urcite pevnou geometrii a ten motor vydrzi dost, nejaka z tech silnejsich verzi (96kW?) uz bude mit variabilni geometrii, mate nekdo nejakou moznost srovnani zkusenosti? Je to otazka spis pro ty co daj 60+ rocne a pro zajemce o ojetinu, ale i tak myslim zajimava.
Jen detail - TDI 66 kW má počínaje rokem 2001 také variabilní geometrii lopatek turba. Ale minimálně v případě VW tento de facto jednoduchý mechanismus není zdrojem problémů. VW TDI mají jiná, notoricky známá, slabá místa, ale to do této bezpředmětné diskuze psát nebudu.
je vidět že v diskusi je hodně odborníků na VW motory.Jestli pak vy odborníci jste slyšeli o Achillové pátě každého TDIčka od VW vzduchováze.Pakliže ne nemáte se co tady vyzahovat.Já jezdím už přes rok s 1.32CDTI/to je ten motor o čem je článek/resp.tá jeho původní v\rianta a nemám s motorem žádný problém.Zato Oktaviste po 30000 dost částo si stežují ýže jím to jaksi netahne a pak musí zacalovat ofiko 15000 za novou vzduchováhu.Taže bežtě se chlapcí s TDIčkama váíte co.
No ja to pochopil, myslel jsem hlavne to, ze 50-60k je sice vic, nez 30, ale porad to nic moc nevydrzi. Vzhledem ke stari vsech O1 uz to slevnili nejspis proto, ze jich prodavaji mraky a tak snizuji cenu
To bych nerekl. Vem si, kolik treba stala O1 pred rokem a kolik stoji dnes... Ze by ji zacali vyrabet na jine lince? Nebo zmenili dodavatele vsech dilu? Kdepak, jen se pakuji min. Porad ale vic, nez by bylo zdravo (viz rozdil u Astry - pokud se vyrabi na jine lince, pak beru zpet, zas tak do toho nedelam, ale pokud automobilka vykazuje zisk na aute za 340k, kdyz ho predtim prodavala za 460k, o necem to svedci). Jsem si samozrejme vedom toho, ze je potreba zaplatit vyvoj apod., i tak to ovsem dost vypovida o marzich, ktere automobilky maji. A naklady na vyrobu v Nemecku jsou jiste vyssi, nez naklady na vyrobu v MB.
"Stará" Astra se dělá v Polsku a "stará" Octavia se přestěhovala z Boleslavi mám pocit do Vrchlabí. Ta cena Octavie je trochu zavádějící - za většinu prvků se připlácí (repráky, mlhovky, barevná zrcátka atd.). A slyšel jsem, že přední sedadla v Astře Classic už nejsou tak dobrá jako předtím - takže i Opel šetří. Ale je to super představa, kdyby automobilky prodávaly auta za výrobní cenu.
Ahoj Skyline, tak jsem nelenil abych tady tupě neplácal a zavolal jsem do servisu Škoda. Váha vzduchu stojí už skoro rok 3.500,-Kč vč. DPH. Závada se týkala motorů TDI 66 a 81kW rozhodně se netýká PD. Počet ujetých km nebyl při poruše váhy vzduchu rozhodující, jednalo se zkrat sondy v důsledku vniknutí vody zkrz vzduchový filtr do sání. Politování hodná konstrukční chyba. Mezi výrobci aut nic vyjímečného, ale protože tu TDI motorů jezdí nejvíc, tak je to víc na očích. A kdyby jsi nebyl zaujatej, tak bys to musel vidět taky. Co takhle problémy motorů TDCI v Mondeu, víš o tom něco??? Nebo to nevíš jen proto, že to není VW???
a) jestli sis vsiml, psal jsem, ze slo o rok 2001. Kdybys umel cist, zjistil bys, ze uz jsem to napsal Hooliganovi. b)nikde jsem netvrdil, ze slo o PD (ty, pokud vim, v O1 ani nebyly) c) argumentujes jako typicky fanatik-skodivec. Tady je rec o TDi, ktere je podle privrzencu fauve superkvalitni modla a ostatni ji nesahaji po kotniky. Nikdo to nesrovnava s TDCi, proc taky? Nekdo tady rika, ze TDCi je jediny dobry motor a vsechno ostatni je *? Hmm, nevsiml jsem si. Ale je tu spousta takovych, kteri takto mluvi o TDi. No a ti bud vedome lzou, nebo se myli. O nic jineho, nez o dokazani jejich lzi tady neslo, chapes?
Vím moc dobře co jsi napsal, číst fakt umím. PD v O1 jsou 74kW a 96kW, takže víš prd. Reagoval jsem na Tebou zmíněnou cenu, která není pravdivá, takže víš zase prd. Já rozhodně nejsem "fanatik-skodivec", ale podle toho jak jsem si přečetl Tvé příspěvky nejen v této diskusi, tak jseš normální zakomplexovanej odpůrce koncernu. Ani v jednom z Tvých příspěvků není žádná zmíňka o tom, že by jsi se někde pozitivně vyjádřil o škodovce nebo VW. Asi máš nějaký duševní problém... Každopádně tady byla diskuze o 1,3 CDTI a to je slušnej motor, který časem ukáže, jestli je i spolehlivý.
Nemam problem uznat, ze jsem se spletl - pro me je TDi v O1 bud 66 nebo 81 kW, 74 kW v 4x4 jsem si neuvedomil (kolik jich asi tak jezdi?) a 96 jsem taky nevidel (klidne si tipnu, ze prodej PD byl v O1 celkove tak max 10% ze vsech dieselu). Reagovals na mnou zminenou cenu v roce 2001. Jsi opravdu tak hloupy, nebo neumis cist? A protoze v teto diskusi nechvalim skodovky, tak mam dusevni problem? Ty jsi ale usmevny blekota, kdybych mel cas, mrknu na vsechny tvoje prispevky a jak zjistim, ze se o nejake automobilce nezminujes pochvalne, reknu ti, ze mas dusevni problem... Boze, jak jsou nekteri skodovaci hloupi... Na nic jineho nez urazlive a flamewar vyvolavajici prispevky se nezmuzes?Aspon, ze ta posledni veta znela rozumne, byt mimo misu v tomto konkretnim vlaknu (viz uvodni prispevek od rejpala). Pekny vikend a vic otevrit oci, treba se nakonec jeste naucis reagovat rozumne.
Ale to víš, že máš pravdu. Takovým jako Ty se nemá odporovat. Takže VW je nejhorší na světě, škodovky jsou pekáče, který by se snad mělo zakázat prodávat. Tak se měj prima a hezký výkend...Pa PS: psal jsem že škodovky nejen že nechválíš v této diskuzi, ale v žádné diskusi, kterou jsem přečetl jsi o škodovce a potažmo o VW nenapsal nic pozitivního a to je zaujatost skoro pro psychologa...
tá váha Franto možna stojí z vrákoviště - totiž jako by repasována těch 7000-8000 plus motáž ještě něco.Nechaš li si to v servisu vyjde ti tak jak jsem to napsal Jinak
No jestli ti za váhu naúčtovali 15 000,- tak tě vzali pořádně na hůl. Ta váha stojí opravdu kolem těch 3 500,-. A když hoooodně přeženu práci, tak se celkem musíš vejít do 5 000,-.
lenze su aj taky co s 1,3 CDTI maju uz rok problemy, spotreba oleja resp. signalizacia sa v prvych motoroch Fiatu tiez nevydarila - a importer len "maju smolu".
VW ma aj SDI tam to sice nie je delo ale spotreba v pohode, problemy s snimacom prietoku vzduchu nemaju.
Cetl nekdo toto: [odkaz]
"Na tachometru je 287.000 km a přichází obvyklý problém pro motory TDI – špatná „váha vzduchu“, což se projevuje ztrátou výkonu motoru a neochotou zrychlovat. Oprava vyšla na necelé tři tisíce korun."
V praci mame uz 6. Octavii TDI (vsechny se prodavaly po najeti kolem 110t km a zadna nemela problem s vahou vzduchu). Jedna ale mela problem s turbem - oprava (vymena) vysla na 60t .
Tak nejak si tu pripadam, jako kdydy se nekteri z Vas jmenovali Jochen, Helmut apod. VW opravdu zadny etalon spolehlivosti neni, pokud se vykasleme na TUV a podivame se na spokojenost zakazniku na JDPower, tak si VW nevede opravdu moc dobre (krome skodovky), sam jsem pred ctyrmi lety kupoval ojety Fiat Marea 1.8 16v anemohl jsem si stezovat, kdyz jsem ho se 180.000km na tachometru prodaval, vevnitr nic nevrzalo, volant nebyl vylesten do hladka, sedacky byly jako nove a motor za celou dobu potreboval pouze rozvodak, kamarad ma Alfu 156 2.4JTD ( uz druhou, prvni kupoval v 1998) a tak fantasticky diesel jsem jeste nezazil (s BMW jsem nemel tu cest), pripadate mi nekteri jako jeden novinar z nejmenovaneho motoristickeho tydeniku, ktery jako jediny zapor v hodnoceni testu Pandy 4x4 uvedl, ze je to Fiat. Kdyby hloupost nadnasela...
fabii 1.4 TDI mame v rodine jako druhe auto.sem tam se svezu a myslim ze to neni spatny motor.i s relativne tezkou fabii umi az prekvapive zacvicit.ALE hluk je az neunosny.kdysi tady nekdo v diskuzi rekl: nechapu proc si vy PD kluci kupujete do aut radia... a mel hlubokou pravdu.hold je to trival.cim na me ovsem nedela dojem vubec je zpusob jak vznik - flexa+kladivo...ja to auto nevybral. tenhle motor (fiat) je ve vsem zda se lepsi a i kdyz jsem zarytym priznivcem benzinu rad bych se svezl a udelal si obrazek.omlouvam se jestli mel nekdo podobny nazor vyse.mozna se po nekom opakuju.ja tu diskuzi radeji ani necetl,je mi jasne jak se vyvyjela.VW uberlidi se navazeli do opel unterlidi... nemusim to dal komentovat ze?
škodováci zařadte zpátečku-jestli půjde- a nezávidte italské konstrukční škole.Co italové předvedli při prvním tdi je škola-neměli to prodávat němčourům a vy škodovkáři co byste tam měli když tak hloupě pindáte.Jste debilní škodovácký národ který umí jenom pomlouvat.Jenom Italové umí vyrábět auta a né ty konzervy německý.
Opel používá od FIAT tuším 1.3 a 1.9 JTD a benzín 1.4 , 1.6, 1.8.
FIAT hodně ztratil v období po revoluci kdy každý losos zajel do talošska přítahl UNO s 300000km a stočil na 50 000 vyleštil lak a prodal jako dobře zajetý. Mám co do činění s jedním bazarem jak zákazník slyší že je auto z itálie ať je to VW fiat nebo frantík (japonce z itálie jsem ještě neviděl)tak ruce pryč a myslím že tito lidé mají pravdu italové jsou hovada k autům. Teď jsem si koupil střeleného itala z francie (cca 50 000km), chtěl jsem vyměnit olej ale místo oleje tam byla vazelína. Tak černý olej jsem ještě neviděl jak z dieselu po 100 000. Měl jsem problém i s čistěním vaničky na olej tak byl lepkavý. A takové francouzské hovado to někde prodá, koupí to nějaký moula z čech který na tom najede dalších 10 000km a pak se mu to zadře a v hospodě řekne kámošům se Škodama 120 že se FIATY kazí a takoví ikváč přijde na auto.cz a začne roztrubovat že VW je skvěklé atd atd. A můj názor je ten že kdyby nebylo automobilek jako je fiat nebo renault byl by automobilismus lehce pozadu. (vysokotlaké vstřikování nafty, dešťový senzor, lepená skla ....)
Takže fanoušci VW trošku klid protože to že napíšou v 8 německých časopisech (Auto tip, Auto moto sport, Auto bild atd atd) že Vw je skvělé neznamená že je lepší než ostatní.
Tak lepený sklo se používalo ještě ve starých stovkách.Celohlinikovej motor je taky původem od škody.A samonosná karoserie , která se začala vyrábět již na škoda tisícovce, v tom byli Frantíci o pár měsícu před škodou a to díky našemu kommunismu , kdy náběh auta trval roky, jinak co se týče motorů , mam dojem že vše je na jedno brďo.
Tak nevím jestli duševně zcela zdráv. Lepený sklo měla Škoda 100(haha) - to neměla ještě Felicie a první samonosnou karoserii na světě použila italská Lancia.
Vážně si myslíš , že lepený skla neměla ještě ani Felície? tak to jsi trubka , protože čelní sklo je jeden z bezpečnostních prvků , kde se jaksi jen tvrzené sklo nehodí díky tříštivosti, Proto škoda používala jako čelní skla vícevrstvá lepená , pokud to nevíš , tak si to zjisti.A s tou samonosnou karoserií taky kecáš , protože to byli Frantíci..
Každý se bavíte o něčem jiném. Ty se bavíš o vícevrstvém skle a ten druhý myslí lepené sklo ke kastli - při poškození se musí vyříznout a pak ke kastli nalepit nové (bez gumového těsnění). A mimochodem Filda kombík vlepené sklo má - zadním boční okénka. Čau
Naprosto s tebou souhlasím v těch bočních oknech, jen bych to doplnil, že to měl už Forman hned od začátku výroby někdy kolem roku 1990. Tenkrát o tom psali ve světu motorů jako o převratný technologii.
Snad fiat tdi-fiat to vyrobil a dal to audině,vw,škodovce atd.,Jste komunusti,odporní.,Fiat to zkoušel v Cromě a potom šup do audiny.Vy co máte ochtávku tak tam mate 66KW fiata.Je to jasné,rusky neumím tak si to přeložte na UVKSč.AHOJ
Ještě jdnou pánové, Fiaty byli a jsou nejhorší auta, v každém bazaru je Fiat, prodeje nových vozů jsou neuspokojící a firma už je několik let na pokraji krachu. Prostě *.
Co hceš vysvětlit? To že Fiaty jsou šroty vysvětlení nepotřebuje, to každý ví. Strýc koupil Tipo 1,6 a pak ho tři čtvrtě roku prodával, prodělal na něm 30 000 tisíc. Povykládal by Ti, co jsou to problémy s autem. Teď má ojetou Octavii TDI 66 kW, jezdí na bionaftu a nemůže si ji vynachválit.
30 tisíc. Začalo to tím, že nedržel volnoběh-5000 tisíc odešlo těleso škrtící klapky, pak přestal táhnout ve vyšších otáčkách, mezitím "drobnosti" jako úniky oleje... Prostě *. A pak prodělal na prodeji. Od té doby Nikdy nic Made in Italy. Možná pračku Zanussi
Takze panove to je nazor do pranice, Fiat balancuje na okraji krachu, protoze vyrabi spatna auta!!! Takze Saab, Chrysler, Mitsubishi a dalsi jsou na tom stejne. Vazeny prispivateli probudte se prosim! Jestli si dobre pamatuji, tak Punto bylo v polovine 90-tych let nejprodavanejsi auto v Evrope (asi proto, ze bylo spatne), Alfa 156, 147, Fiat Panda, predtim Bravo/a auta roku (taky pro to, ze byla spatna).
Ten příklad s tím Autem roku jsi trochu zjednodušil. Mají tam víc kritérií - ne jen jestli je auto dobré nebo špatné. Jsou tam auta různých kategorií - třeba zrovna od Pandy až po Porsche - a ta se moc srovnávat nedají (to doufám uznáš ). Ale jinak s tebou souhlasím, že potíže Fiatu jsou v něčem jiném než v autech.
Všichni co tu píšete,používáte net z práce,že tu nejste?Vy ste to vůbec nepochopily o tom Fiatu jak vyrobil tdi a dal to audině.Měla to croma.Je vidět,že ste škodováckýma dětckama.Když se vyloží karty na stůl tak zdrhnete jak malí děti.
Proč by jsme zdrhali? Fiat měl problékm vyrobit auto které vydrželo alespoň pár let a doslova se nerozpadlo na cestě... A Croma to je taky kapitola sama pro sebe.
Plně s tebou souhlasím, že na našich silnicích Uno z roku 1980 neuvidíš, ale důvodem ani tak není to, že by se rozpadly, ale prot že se ještě nevyráběly.
Spolupracovník z práce má Fiata127 roku 1974 a na tachacu má80 000Km,ale je třikrát přetočený takže asi 240 000Km a vše je original,tu rezervu co leží na motoru je originál nepoužitá.Já sem měl polo 80-roku před Fiatem a vyměnil jsem ho zpět za Fiata.Nebylo špatné,ale auto musí mít srdce a né jen chladný kov.
Já jsem neřekl, že to jsou špatný auta, děda má Uno z roku 86 (Uno bylo představeno v lednu ´83 - to je dodatek k tomu co jsem napsal výše) a je s ním celkem spokojenej. Ale třeba mě strašně vadí, že tam pořád něco vrže a chrastí a bohužel podobný zvuky jsem slyšel v každým Fiatu kterej byl vyroben cca do 92 ve kterým jsem jel během posledních pěti let. Já mám starou škodovku, která taky není ideální, ale takovýhle zvuky slyším jen pokud nemám dovřený některý dveře. a pak člověk kterej se hodně zajímá o italský auta a i v alfě jezdí mi potvrdil, že jsou mnohem víc než například německý a japonský auta náchylný na to jak se o ně člověk stará a jak s nima jezdí. Ale když budeš mít např. Golfa a budeš s ním jezdit co to jde a budeš se o něj průměrně starat tak ti vydrží to co Fiat (při stejným zacházení) a obráceně, když budeš mít Fiata a nebudeš jezdit jako prase a budeš se o něj starat jak se sluší a patří tak ti vydrží stejně jako ostatní auta. všechno to je v lidech, dneska nejsou špatný auta ...
To ení pravda, dokládá to Golf GTI II, je jich pořád mnoho, je to sen každého mladého kluka který udělal řidičák. Kdežto Tipo 2.0 16V? To byl motor na 150 000km, víc ani ránu, přičemž při tvrdším zacházení s bídou 100 000. Kdežto Golfy? Ty mají najeto hrubi přes 200 000 km a pořád je o ně neuvěřitelný zájem, nikoho nezajímá stav tachometru. A k ovým vozům-jak to napsali technici z Autobildu - Hyundai, Kia, Fiat se sice zlepšují, ale pořád je rozdíl oproti Civicu, Golfu či Corolle o třídu. Toť můj názor. A co se týče zmiňované údržby, jasně člověk se musí starat, ale v normách poněvadž AUTO MUSÍ SLOUŽIT NÁM A NE MY JEMU!!
Máš pravdu, ale já jsem měl na mysli nejvíce rozšířené motorizace (1,6, 1,8 a diesely). Když jsem byl na praxi ve Škodovce tak jsem se dozvěděl mimo jiné i to že podvozek octavie (1. generace) vydrží hodně, ale pokud je v ní zrovna 1,8T (110 kW a nebo v RS) a nebo nejsilnější TDI tak i když tam jsou nápravy ze silnějších plechů, tak to stejně "relativně" nic moc nevydrží. Když budeš využívat výkon GTI Golfa a nebo výkonné Octavie tak budeš muset taky po nějakých 150 000 km měnit ramena a podobně. Pokud mi nevěříš, tak se zeptej někde v bazaru, přední nápravy jsou u silnějších vozů koncernu problém a to téměř na všech platformách. Pokud mi je známo tak u A04 je vyšší riziko optřebení u TDI motorů u A0 to je u výkonných motorů (viz výše) a B5 je tím také proslulá (jedná se o jeden z mála nedostatků těchto vozů).
Ještě malý dodatek. podvozek octavie se silnějšími motry (viz minulý příspěvek) vytrží, ale pokud se nevyužívá neustále naplno všech možností vozu. Toto jsem se dozvěděl přímo ve vývoji Škoda-auto a konstruktéři snad vědí o čem mluví ne?
Pokud vím tak diesely od Fiatu používají technologii CommonRail (první motory s přímým vstřikem měli klasický rozdělovacíčerpadlo a jen neměli předkomůrku), zatímco VW má sdružený vstřikovače na jejichž vývoji se podíleli ve spolupráci s výrobcem nakladních automobilů (nevím jestli to byl M.A.N. a nebo Scania) a na tomhle vývoji podle člověka, který je motorář pracovali už v druhý polovině 80let, jen jim dlouho trvalo, než dosáhli takové parametry a spolehlivost, aby se vyplatilo i přes vyšší výrobní náklady (a cenu) ty motory vyrábět.
Jo je to hezké,ale ne uplné.WV,audi,seat,škoda měla 1,9TDI který pro ni vyrobil FIAT,dřiv koncern měl 1,6.Fiat používal více motorů,ale s přímím vstřikem-on to zanačil 2,0td se objevilo v až v Cromě a jen krátce než to prodal audině.Fiat brzy vyrobil JTD který se první objevil v Alfě 1,9 a ted jei 5V 2,4mjtd.Fiat měl více komůrkových kteří se lišili jak objemem tak turbem a uspořádáním 4V,5V,čerpadlo bosch,lucas,před blokem,za blokem.Před blokem je typ co má i škodovka(66KW)Jestli sem vás nepotěšil,tak nebrečte a kupte si wv ze slovenska,tam už je PD,ale blok je FIAT.
No asi na tom něco bude, když už to psal jednou někdo nahoře, ale je zajímavý, že v Cromě měl ten motor jiný zdvihový objem než potom koncernový motor. V tý době mě bylo deset let, takže si to zase tak dobře nepamatuju, a dneska už zase nemám matriály z té doby, kde by se to dalo zjistit.
Ten Fiat to jenom značil jinak ,aby se to poznalo,WV to se ví že to trochu upravilo.Bylo o tym psaný podrobně v automobilu,ten motor měl jednu chybu,že spalování nafty bylo tak dokonalý,že nezbylo teplo pro topení a audina tam dávala keramiku do topení-jak to má fabka
Možná jo ani ne,oni v té době jak do toho šli tak měli dva projekty,a nechali si comon rail.To se tak nedá brát,vývoj motorů je velice drahý a WV potřeboval který by splnil normu,tak to narychlo vzali.Víte,že v Německu třeba u UNA splnil normu emisí 1,7D a ne 1,3TD.To byl ten zánik maloobjemových dieslů,a proto fiat zapracoval a vyrobil 1,3Mjt,peugot s fordem 1,4 a renault1,5 jenom wv uřezalo jeden válec a má1,4.Huyndai ma také tříválec,ale VM motori(detroit)italské konstrukční školy.
No ono s tím uřezáním válce to není zase tak jednoduchý, pak museli řešit problémy s vyvážením, ale hlavně ten motor měli vyvinutý relativně rychle, protože použili již osvědčenou techniku. Jen tak na okraj, víte že tahle filozofie není u VW novinkou? Už dyž se vyvíjel 3-válec 1,2 tak se předpokládalo, že od něj budou odvozeny motory 1,6 a 2,0 (4 a 5 válce) a že se budou vyrábět na stejné lince, jen tam budou některé stroje víceúčelové, aby zvládaly výrobu rozdílných součástí (např blok, hlava, hřídele ...). Jenže pak přišla technia FSI a 4-válce se nedostaly dál než na brzdu a o 5-válcích ani nevím, jetli měli prototyp. A hlavně tu linku nakonec postavili jako jednoúčelovou jen pro výrobu tříválce.
MĚL JSEM ASI 40 AUT VĚTŠINOU OJETÝCH,ALE NEJSPOLEHLIVĚJŠÍ JSOU DLE MÉHO NÁZORU JAPONSKÝ AUTA.JE TO JEDNODUCHÝ,PODÍVEJTE SE DO STATISTIK SPOLEHLIVOSTI A SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKŮ.TAM TO TY AUTOMOBILKY NEOKECAJ.
Neříkám že japonci jsou dobří ani nedobří,ale 40 aut mět a usuzovat co je dobrý a co né,tak to je blbéj hospodskéj kec,ty máš asi stovku a neumíš si to vypočítat kdybys najel z jednym 100 000Km-od té doby poznáš co to je za auto jak měníš rozvodák,destičky,olej,filtr atd.kolik to stojí,jakou to má spotřebu atd.-Každý rok jiný auto tak musíš mít aspon 75Let-si chodící mrtvola a nevíš co říkáš-si blázen.
Proč ho napadáš? Proč by měl s jedním autem najet 100 000? Prostě na to má, hold, nemaloval ve škole na lavici nahé "baby" no a... Prostě někdo má, někdo má. Hlavní je když je člověk spokojený, takže nezáviďme a přejme mu to.
Paule,bohužel už jsem to německé Auto Motor a sport s vyhod.testu Golfu 4 na 100000Km a pak tam byla tabulka spolehlivosti-tzv.maengel index-kolikrát (jestli někde) zůstali stát,kolikrát byli neplánovaně v servisu atd.)a výsledek-sorry jestli jsem se trochu seknul kdo ji znáte,tak mně opravte 1-Bmw compact,2-A3,3-FIAT BRAVA,4-Š Octavia(nevím jestli nebyla 3 a Fiat až za ní)a poslední (tuším 10)to nejspolehlivější auto VW Golf 4.A kdo byl poslední před lety,to tam také bylo VW Golf VR6 s hodně velkým odstupem za ostatními.Ale je pravda,že chválili lak,plasty,atd.ale rozhodně ne SPOLEHLIVOST-a to ten golf neměl najeto 2 x víc než ostatní-jinak test Passatu tamtéž -výměna převodovky,Fabia 1,4 16V-ve SM-výměna převodovky(ta samá je v polu),punto skončilo hned za fabkou v jejich dlouhodobém testu-viz SM,stejný typ fabky v Auto tipu na 100000německý test-výměna převodovky test Fiatu Panda v AMS na 30tis.-jediné auto v českémAMS,kde se neměnila ani žárovka,k motorům od Fiatu-kolik vydrží a jak jedou např.motory v žigulících je myslím známo a to je motor cca 35 let starý,VW tou dobou dělal netopícího brouka s 25kw.
Nechci tady obhajovat ani Italská ani Německá auta. Ale nemyslíš, že záleží na štěstí při výběru? Skutečně můžeš mít to štěstí a natrefíš na kousek, který bude sloužit bez nejmenších závad, ale může to být také úplně obráceně - narazíš na kus, který se ti bude něco lidově řečeno * neustále.
Přesně tak.V dnešní době si naštěstí žádná automobilka nedovolí dělat špatný auta. Tím máme my,fanoušci výhodu. Můžeme si kupovat auto podle image,krásy,výkonu či spotřeby. Máme autodopravu. Vystřídalo se tam kromě kamionů desítky osobáků. Který opravdu sou pořád v zápřahu. Regata Fiat vydržela 300 000 km , stejnak jako Seat Toledo. Renault Lagune se už rozpadla , ale to měla 350 000 km a Passat bez jediný opravy má k 200 000. samozřejmě že se může stát že chytíš šmejda. ale to u každý automobilky.
Jediný kde bych se asi rozmejšlel jsou korejci či Dacie. ale to je jen doměnka.
-Jo a kvalitu novejch aut nemůžete posuzovat podle toho , že ste měli problému s Unem )))
To je pravda, na štěstí záleží velice. Dokud nebude výroba plně automatizována a každý šroubek budou dotahovat naprogramovaní roboti, potom budou všechna auta stejná. Opravdu názorný příklad je Oltcit. Toho buď milujete, nebo nenávidíte. Kus od kusu je opravdu jiný. Teď už je sice jiná doba, ale riziko pořádně "odfláknuté práce" tu stále je.
Mimochodem, viděli jste včera Auto roku? Ty ovace, jaké zahrnovali VW Golf a Škodu Octavii již při představení-nádhera.
Jelikož tam asi bylo pěkně mastné vstupné, tak bych ty lidi tam nebral jako reprezentativní vzorek. Ale vem to z druhé strany - BMW 1 je dost drahé, málokdo na něj bude mít; C4 má kontroverzní design (buď se ti líbí, nebo ne, nic mezi); Modus - malé auto. Octavia a Golf jsou typem taková rodinná auta. Nikomu nic nevnucuju, prostě si to myslím.
V europskej ankete Car of the Year vyhlasovanej od r.1964 novinarmi a citatelmi auto casopisov je 8 X vitaz Fiat - 124,128,127,Uno,Tipo,Punto,dvojicky a Panda. Nemeckych aut je tam dokopy 7, z toho jen jeden VW...
Ahojte chlapci, nikomu nechcem brať názor,však každý máme ten svoj. Ja som skúšala obe autá na školení s viacerými motormi,nemôžem si pomôcť ale Astra sa mi páči a už ju mám doma s dieslom 1,7 cdti 74kW. a k tomu motoru od VW,pokiaľ mije známe tak doteraz mala 1,9 max 136k. a okrem toho každá značka má svoje plus aj mínus, zoberme si citoeny ako sa vyrútili na trh s novými faceliftamy a vyzerajú super.