ked budu vsetci uvazovat ako vy, tak budu zaroven vsetci v *, Turci, Spanieli,Poliaci, Slovaci a mnohi dalsi budu bez prace a vase auta budu stat majetok. Vivat! >:-[]
je to politika. Sarkozyho voličov nezaujíma aké plné/prázdne brušká majú ľudia na Slovensku, v Turecku, dokonca ani v Belgicku ale Nemecku. Bohužial v časoch krízy sa populizmu, jednoduchým a "zázračným" riešeniam darí vždy najlepšie. Z tohoto marazmu niet cesty von. Všeobecné volebné právo splnilo svoju historickú úlohu a je čas začať uvažovať o ďalšom evolučnom stupni
Monarchiu na nich! >:D
Je až s podivom, akí krátkozrakí vedia byť politici. Asi im nedochádza, že tým vlastné firmy vlastne pokladajú na lopatky a v druhom slede zabezpečia prázdne bruchá aj pre vlastných... Alebo im to dochádza, ale taktne o tom mlčia, dôležité je ukazovať svetu niečo iné... 8-s
však vieš ako to je - čím horšie, tým lepšie. Stačí sa pozrieť, ako za posledných 10-15 rokov s nástupom "sociálnych" štátov narástlo štátom regulované prerozdelovanie. A štátny rozpočet dojený cez štátne zakázky je tak lákavý zdroj... ;-\
Francouzi ucinili dalsi krok smerem ke krachu rendliku
Pokud bychom se na to divali ciste ekonomicky, tak vsechny vyrobni podniky firmy rendlik a syn ve Francii by bylo zapotrebi okamzite zavrit a vyrobu prestehovat do Turecka (protoze ma statut pridruzene zeme EU a pri dovozu z Turecka do EU se neplati clo) a do Korei. Samozrejme s vyrobou komponentu v Cine. Jina cesta k zachrane vozu s kosoctvercem na kapote, na volante i za volantem neni. A pro vyvoj novych vozu si pronajmout pracovniky i manazery a nejlepe i prostory v Nemecku. Pokud ale Szarkozsy tlaci z populistickych duvodu na zachovani ztratove vyroby ve Francii, ukazuje se, ze nejvetsim kosoctvercem je on sam, protoze tim rendlik po jiste agonii zabije. A to by byla skoda, protoze segment lacinych vozu na jedno pouziti by v EU prevzali dominantne Korejci a Cinane. Jedinou cestou, jak zachovat praci pro evropske delniky v automobilkach by potom byly montovny sikmookych vyrobku. A myslim, ze pracovnici, kteri v Nosovicich a Ziline montuji I30 a CeeDa, vi moc dobre, jak je to vyhodne. ;-\
Francouzske problemy jsou jenom nejviditelnejsi, protoze mira "socializmu" je tam nejvyssi. Nicmene stejne problemy cekaji celou Evropu, vcetne CR. Staci veci delat jako doted a pockat si par let.
Vyroby postupne opusti tento prostor, protoze drakonicke zdaneni a i diky nemu predrazena pracovni sila nedaji na vyber. Kdo by tady taky neco delal, kdyz 2/3 vydelanych penez a v nekterych statech i vice, konci v rukou statnich uredniku a politiku, kteri s nimi nakladaji podle sveho a stale jim to nestaci, takze sekaji stamiliardove dluhy. Selektivni ulevy, ktere srazi zdaneni na unosnou miru alespon pro par mamutich nadnarodnich spolecnosti nemuze zachranit hospodarstvi jako celek. To je jenom odlozeni prusvihu o par let.
Nakonec vysoke vyrobni naklady dostihnou zprostredkovane pres "nepobidkovane" dodavatele a drahe zamestnance i ty vyvolene opobidkovane firmy. Skoda dnes premysli jak to udelat aby mistni dodavatele dilu nahradila cinskymi dodavateli. Za 10 let bude premyslet, jak prenest vlastni vyrobu do zahranici, stejne jako Renault dnes.
proto se nesmi Cesko orientovat na montovny (jsme proste drazi na takovouto jednoduchou praci), ale bud na sluzby (call centra, it support - jako ma treba IBM v Brne) nebo na technologie. K tomu je ovsem treba nejake vzdelani obyvatel. Je rozdil platit nekomu 100 Kc za hodinu a 40 za tu samou praci. Proto se musime prizpusobit. Dlouhodobe by byl pruser kdyby se uklidnila Afrika a to by videli i cinani jak se da levne koupit lidska sila...
To co tady píšeš jsou jen idealistické teorie, které ve svém důsledku vedou ještě k většímu zaostávání. Musíš si uvědomit, že jsme v podstatě rozvojová země a musíme si znovu projít fází " montoven". Až tady bude nějaká fungující základna, tak můžem myslet dál. Mezitím se můžeme vzdělávat / ale jinak než teď, kdy VŠ chrlí jen lidi použitelné ve státní správě,... /. Právě tebou kritizované montovny docela pomáhají při vzdělávání. Spolupracují se SŠ a VŠ a umožňují studentům pracovat na reálných projektech. Každý stát by chtěl prodávat služby, být technologickou velmocí. Mluvit o tom ale nestačí. K úspěchu vede každodenní a dlouhotrvající práce. Jen tak na okraj - i do tebou podceňovaných montoven je problém sehnat kvalifikované lidi. Také snahy o přesun vývoje končí na nedostatku lidí.
mohl byste mi prosím napsat, kolik % studuje VŠ nyní? Děkuji. A když mi rodiče říkali jak se studovalo za jejich doby, myslím, že se nijak současní studenti neliší.
Již staří římané nadávali na mladé jak jsou hrozní ;-)
Nejde o rozdíly mezi mladými dnes a tehdy, ale o procenta. Prostě dnes mohou VŠ studovat i průměrně a lehce podprůměrně inteligentní studenti. V roce 2000 mělo VŠ vzdělání 15 %, letos to bude více než 50 % lidí z ročníku / ta procenta nadále rostou /. Elitní vzdělání se změnilo v univerzální.
jenže kdo za to může? Ti mladí? :-) Mimochodem v západních zemích je VŠ vzdělané mnohem větší procento lidí než v ČR. A taky to jde - přece jen chytrých lidí je všude asi stejně.
A chceš tiež povedať, že študovali najmä tí, čo mali rodičov na správnych miestach. Hlavné bolo byť straník, vtedy aj rozumu stačilo menej...
Tí, čo na to vedomostne mali, boli prijatí v prvom rade ak boli ideologicky vporiadku, a pravdaže, ostalo pre nich ešte nejaké miesto.
Call centra, it support - to jsou prvni cinnosti, ktere americke firmy "outsourcovali" do Indie. Na tom zcela jiste hospodarstvi nepostavite. Takove firmy odchazeji pres noc, jakmile zacnou byt podminky mene vyhodne. Cina se uci rychle a za par let se budou vyvojova centra stehovat do Ciny, protoze evropske vyvojove aktivyty budou neumerne drahe. Zdrave hospodarstvi musi byt postaveno na vsech cinnostech - jak montovnach, tak na sofistikovanych vyrobach. Kdyz pro nic jineho, tak proto, ze polovina naroda jednoduse nikdy vysoce kvalifikovana nebude.
Proc je tato poloviona nekvalifikovanych pracovniku prilis draha a proc je nechteji firmy zamestnavat? No proto ze na jedne strane i clovek ktery nic neumi a ani se mu moc delat nechce ma garantovane pro nej pohodlne ziti na socialnich davkach ma zajistenu lekarskou peci i nejaky byt dostane a nic ho nenuti prijimat mene placenou praci. Na druhe strane aby tento rozhazovacny system fungoval, musi se ti co neco delaji o to vice zdanit. Neefektivni socialni system produkuje nekonkurenceschopnou pracovni silu. Neefektivni danovy (potazmo cely statni) system produkuje nekonkurenceschopnou vyrobu.
Dnes se uvazuje o presunuti vyroby. Az se zacnou stehovat i vyvojova centra, tak tim cela ta sranda "socialniho" statu skonci velkym krachem. Teprve pak se mozna zacneme zajimat o to, jak penize vydelat a nejenom o to jak je prerozdelit. Pak se snad neco zmeni.
Nemuzu se ubranit dojmu, ze alespon cast diskuteru nepochopila, z jakyho titulu naleha francouzska vlada na Renault, aby svoji vyrobu nepresunoval do Turecka.
Jde o to, ze vloni se francouzsky automobilky priplazily za vladou, aby jim dala hromadu penez, neb je krize a jde to s nima z kopce. Francouzska vlada jim sice nekapitalisticky, ale vcelku pochopitelne nejakou tu sumu pustila, protoze krize autovyrobcu je povazovana za prechodnou a automobilky ve Francii zamestnavaji desetitidice lidi a tvori znacnou cast ekonomiky. Kdyz uz jim ale tyhle prostredky primarne ve jmenu udrzeni zamestnanosti vyclenili, vcelku opravnene za to zadali, aby automobilky obratem dale nepropoustely, jelikoz to by bylo z hlediska ucelu onech statnich subvenci zcela protismyslny.
To je tedy duvod, proc Sarkozy tlaci na Renault. Jak jak napsano v clanku, francouzska vlada ma ve spolecnosti minoritni podil a nemuze proto sama urcovat jeji rozhodovani, stejne jako nemuze ovlivnovat ani PSA. Tam to bylo videt treba na pripadu Sarkozyho populisticky kritiky vyroby v Cesku, kdy na nej automobilky udelaly dlouhej nos. Kdyz ale vlada s nejakou spolecnosti uzavre urcitou dohodu, je opravnena po ni vyzadovat jeji plneni.
no ale v článku se píše, že eventuální přesun výroby by se týkal jednoho modelu (Clio IV), který by měl být nahrazen na pásu elektromobilem s vyšším přidanou hodnotou. Nepíše se tam o likvidaci fabriky jako celku ;-)
Stat vysava hospodarstvi neumernymi danemi. Pokud vim tak v CR je Skoda jednim z nejvetsich platcu dani, ne-li nejvetsim. Ve Francii to nebude jine. Tyto dane pak ze statu odtekaji jako z cedniku na tisice nesmyslu. U nas tu za 13te duchody, tu za pastelky, tu za opencard, tu za predrazene dalnice atd. Jinymi slovy, ty penize staty berou firmam zbytecne a firmam pak chybi zejmena v dobe krize. A protoze berou firmam vice nez je nutne, musi je pak v dobe krize podporovat. Kdyby staty nebraly vic nez je nutne, nemusely by pak automobilky zpetne dotovat. To, ze slepice, kterym staty usilovne kradou zlata vejce, byly v dobe krize podporeny, neni od statu zadny milodar, za ktery by jim firmy mely byt vdecne. V podstate jim jen vratily zlomek z toho, co jim pred tim zbytecne sebrali.
Já mám při návštěvě místních diskuzí vždy pocit, že největší světoví ekonomové, politologové, designéři a vůbec myslitelé, se scházejí právě zde. Tedy oni se tak aspoň cítí. 8-s >:D Děkujeme za vaši odbornou účast, Ádo a spol :yes: >:D