V rámci nového zákona, který přinese daňové úlevy zejména méně majetným rodinám s dětmi, dojde zřejmě ke snížení limitu na odpočet z nákladů při nákupu firemního vozu.
Nic nepochopili a dál všechno komplikujou. Asi si myslej, že když nechaj limit 1,5 mil, tak je bude volit víc závistivejch lidí... UŽ ABY SOCANSKÁ VLÁDA ZMIZELA V PROPADLIŠTI DĚJIN.
Jasně, že snížit. Nebo mi tu někdo prozradí, jak auto za 1 500 000 přispěje k vyššímu zisku tak, aby bylo rozumně uznatelným daňovým nákladem? Jestli jo, máte ho mít (že by zadek v kůži extrémně zvyšoval schopnosti manažera?). Jestli ne, tak pěkně z čistých peněz!
Copak nevidíte, že když si někdo koupí auto do firmy, tak ho kupuje za peníze, který si musel vydělat?!? Tak je nehoráznost mu nařizovat, jak velkou část toho auta si může dát do nákladů! Je to přeci jen jeho věc, jestli chce jezdit v autě za 3 mil. A co letadla, lodě? Nebo jak může mít drahou propisku, nebo jak drahý kanceláře si může pronajmout, to byste taky chtěli určovat?
Tím, že někdo peníze, který dokázal vydělat, utratí za cokoliv (např. auto za 3 mil.) tak dává práci a výdělek mnoha dalším lidem, co to vyrobili, dopravili, prodávaj, budou opravovat... v konečným důsledku i vám dvěma. Nehledě na to, že při vydělávání těch 3 mil. na auto už platil spoustu jinejch daní a dával vydělat mnoha jinejm.
Je to přesně naopak: čím dražší auta si budou podnikatelé kupovat, tím líp se budete mít!
Pokud se nepletu, tak ideálně to mají vyřešeno v Maďarsku. Pořizovací cena auta se neodepisuje, kupuje se ze zdaněných peněz. Do nákladů se účtují pouze provozní náklady : PHM,údržba atd.Tedy kup si co chceš a za kolik chceš,ale ze zdaněných peněz.Takže firmy ve ztrátě si jaksi např. BMW za 3 mil. pořídit nemohou.
Uplne nejlepsi by bylo, kdyby z CR fungoval zdravy rozum: nebyly by limity ale financni urad by zkoumal ucel pouziti vozidla. Takze napriklad manazer velke firmy opravdu potrebuje reprezentativni auto a financni urad by to mel uznat. Proc si napriklad myslite, ze si tolik americanu kupuje tzv. trucky (pickupy)? Protoze spousta znich si je diky uzitkovosti muze dat do nakladu, Audi A6 nebo BMW 7 by jim asi financni urad neuznal. Podle me je preci jenom trochu zneuzivani zakona, pokud je napriklad drobny podnikatel nekolik let ve ztrate a pritom odepisuje limuzinu za x milionu. Ovsem to by zase chtelo zdravy rozum na financnich uradech, na soudech a precedencni system - aby bylo jasne co jeste si lze odepsat a co uz smrdi prusvihem.
Očividně jsi nepochopil princip podnikání v naší společnosti. Jen pro úpřesnění: Něco do toho vložíš, něco za to utržíš... pak tyhle dvě sumy od sebe odečteš a pak ten výsledek zdaníš. A vyjde ti číslo, které je ZISKEM po zdanění. Tak to hold funguje. A za to co ti zbyde si kup klidně letadlo nebo loď. Pokud mi rozumně zdůvodníš, že to letadlo nebo loď potřebuješ k dosažení zisku, tak si ho klidně dej do nákladů (náklad = účelně vynaložený prostředek k dosažení zisku). Myslím, že ale vetšina by s tím zdůvodňováním měla těžký problém.
Podle formulací, který používáš, si myslím, že pracuješ na finančáku, chodíš nahlížet do účetnictví podnikatelům a můžeš puknout vztekem, že maj lepší auto než ty. Já ty zisky vytvářím, ze svejch daní žívím stádo úředníků, který by si toho měli vážit. Jo, a vozím si zadek v kůži ve svým 5ti metrovým autě. Co to je ZISK po zdanění vím tisíckrát líp, než ty. Probuď se, a něco v životě dokaž!
Z každého vozu má stát ihned 19% DPH, daň ze zisku prodejce (dovozce), případně clo a dále potom spotřební daň z PHM (cca 14Kč z litru naturalu) a silniční daň (za naše krásné silnice), dálniční známku, výběr pokuz, dále neodečitatelnou DPH za opravy a údržbu vozu.... Stát takto vybere od motoristů cca 100mld Kč ročně. Jestliže si někdo pořídí vůz za 3 mil kč, tak zaplatí státu ihned cca 500t Kč v DPH. Problém stále něco omezovat a zakazovat mají zejména levicoví voliči a jimi volené vlády, komunisté by samozřejmě ten limit dali ještě níže třeba na 500t Kč takže bychom měli všichni Fabie (mimochodem docela dobré auto), ale kromě populismu to žádný smysl nemá. Vybere se logicky méně daní a pokud bychom měli všichni stejné vozy a ideálně podle levičáků i stejné příjmy, tak kdopak by se vlastně snažil dělat něco lépe? Kdo by vyráběl stále lepší a dražší auta, zaměstnával v továrnách tisíce pracovníků? Pokud si skutečně myslíte že podnikatelé si nemají kupovat dražší vozy ze svých peněz, tak proč si je mají kupovat politici z našich? Jediné co zatím levicové vlády dokázali je parazitovat na něčím úspěchu, chytrý parazit by však alespoň neměl zabíjet svého hostitele.
Naprosty souhlas. Chudaci, kteri maji ve 3 padla a zbytek dne chlastaji pivo si osobuji pravo urcovat tem schopnejsim, za co budou utracet penize... Pritom sami vetsinou nevi, ze ten zlodej podnikatel, ktery je zamestnava a vozi si zadek v poradne kare, za ne plati nehorazne dane a sam nese riziko, ze se neco nepodari a prijde na buben... Okradani tech, kteri delaji, je ve vsech zemich, postizenych komunismem, chapano jako spravna vec. Jen at si ti zavistivy smejdi zkusi podnikat, vzdyt to neni nic sloziteho a za par mesicu muzou byt klidne ve ztrate a odpisovat karu za 3 melouny, no ne? Ale v nasem Spidlistanu, rizenem Grosstapem, me uz nic moc prekvapit nemuze...