Ok, Allroad se dokonce dosud prodává s klasickým přímým vstřikem - Audi je skutečně pozadu; zejména za Mercedesem, který CDI nabízí už nějaký pátek v druhé generaci.
S tou kultivovaností je to pravda, ale ostré nýtování common railu není o moc příjemnější, než dunění PD. Problém vidím spíš v tom, že VW se tak trochu vykašlal na pořádnou izolaci a dokonale vyladěné uložení motoru, hodně slyšet už byla přeci i klasická TDI. Myslím že hodně napoví první svezení s A6 2,0 TDI PD.
PD není horší, je jiný. Z důvodu, který já neznám, se nedělá ve více- než čtyřválcích a tím pádem se dosud pro A6 (tím méně A8) nehodil (115 koní by bylo pro A6 přeci jen trochu málo, i když u VW člověk nikdy neví). Navíc má při minimálně stejně dobrých výkonových charakteristikách až o řádově desítky % nižší spotřebu proti CR a to je pro většinu konzumentů v nižších třídách důležitější, než ušetřit pár decibelů. Já si na dunění PD v oktávce zvykl docela rychle, zato na spotřebu trvale kolem deseti litrů v Peugeotu 307 HDI (jezdím dost rychle) si nezvyknu nikdy.
A6 už ho má půl roku, nová dva-sedmička je jen zmenšený třílitr, který se do nové A6 montuje od začátku a osmiválec Audi 3,3 je common rail už minimálně tři roky. Jinak nevidím žádnou podstatnou nevýhodu PD proti common rail. Ty ano?