Audi A6: Nový motor
Nový motor pod kapotou ambiciózní novinky vychází konstrukčně z již vyráběného třílitrového šestiválce, osazeného pro Audi netradičně vysokotlakým přímým vstřikováním common rail s piezoelektrickými vstřikovači a jehož znamenité vlastnosti jsme již prověřili v redačním testu.
Celkem 2698 cm3 zdvihového objemu konstruktéři získali jinou klikovou hřídelí, omezeným zdvihem o 8,3 mm a novými písty. Takto vzniklá silně podčtvercová konfigurace má na svědomí extrémně ploché výkonové křivky a důraz především na použitelnost ve středních otáčkách. 132 kW agregát poskytuje mezi 3.300 a 4.250 otáček a kroutící moment 380 Nm se udržuje v širokém rozsahu 1.400 - 3.300 ot.. Spíše než zrychlení 0 - 100 km/h za 8,9 s a maximální rychlost 227 km/h bude potencionální klienty jistě zajímat neklesající síla prakticky v celém spektru otáček a schopnost dobře si poradit se zátěží bez častého řazení a spotřeba 6,8 l na 100 km. Přirozeně, že novinka s rezervou plní Euro IV.
.
Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu v podobě speciální přílohy s cca. 1000 fotografiemi, popisem všech novinek a s videi zveřejníme v polovině přístího týdne.