Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renaultu Espace je už 20 let

20 komentářů

no tak okopírovali tehdy rok starý vynález z USA - Dodge/Chrysler Voyager. a je z toho slávy.....
Specifikuj co bereš jako rok starý vynález z USA - nerad bych zase zbytečně diskutoval. Jelikož však nepočítám design, tak tím asi myslíš velkoprostorovou lim., i když v americe to je spíše bus stejně jako například T1 od vw z roku cca 78 a dokonce i straší.
Vynález byl v tom udělat to auto takové aby ho brali lidi jako osobák a né autobus. A pamatuji, že v té době to bylo něco fantastického 😄)
chrysler/dodge voyager je (a vždycky byl) brán jako osobní auto a nikoliv jako autobus. najdi mi ho v seznamu autobusů, prosím. já ho vidím na všech stránkách o osobních vozech.....
fantastické to opravdu bylo. bylo to však v USA a o rok dříve než to ve Francii okopčili.
hlavní důkaz: prodloužená verze Renaultu se jmenuje Grand Espace, což je tradiční americký přídomek a používá ho i prodloužený Grand Voyager.
No dobře představme si, že například v létě roku 85 vyjede Chrysler Voyager (v podstatě dodávka) a Francouzi to za rok představí jako svoji novinku - tedy podle tebe kopírovali. Ale řekni mi jak dlouho se tvoří a dělá na autě myslíš, že je někdo tak dobrý že za rok postaví auto do stejné kategorie kde předtím neměli zástupce.
A mimochodem chrysler měl klasické dveře vepředu a vzadu zhrnovačky na jedné straně - jako dodávka (např 1203) zatímco espace používal čtyři dveře v klasickém provedení jako každý druhý osobák.
Prostě nebylo co kopírovat jo a mimochodem hlavní důkaz Grand ve francii znamená velký v anglčtině spíše impozantní. Takže když frantíci napsali grand espace mysleli v překladu velký espace a to v rodné řeči 😄) a myslím, že by to auto neprodali kdyby řekli, že je inspirovala amerika
podívej se na siluetu Espacu a Voyageru první generace! prakticky identické vozy.a vykašli se na dveře. podle tebe je asi Pevgeot 1007 dodávka?!? posuvné dveře jsou praktické, proto jsou na 1007 a proto byly na Voyageru. ne proto, že by se jednalo o přestavěnou dodávku. pro Voyager byla vyvinuta kompletně nová platforma. nedošlo k žádnému předělání dodávky!!!
slovo grand je mozna z francouzštiny, ale v USA se uz desetiletí predtím používalo k označení velkých verzí aut.(Grand Cherokee, Grand Marquis, Grand Am atd.)

opravdu ti to nepřijde jako strašlivá náhoda?
na identickou siluetu zapomeň, protože jednoprosotorovost u Voyageru je dost problematická (stačí porovnat fotky z linků)! opravdu ti to nepřijde jako strašlivá náhoda, že Renault vyvinul Espace dle tebe za rok, když v té době trval vývoj 3-4 roky a více.....?????
Voyager ročník 1984😒br /> [odkaz]
a první Espace (taky vypadá jako prosklená dodávka)
[odkaz]
Krasný důkaz jak jsou ty auta jiná - najdi tři zhodné body 😄)
ps. nepočítá se čtyři kola
chtěl bych vidět, jak byste křičeli, kdyby rok po uvedení Meganu Scénic uvedl Chrysler/Dodge model Neon Scénic. Co na tom, že část jména by byla identická.....vždyť každá vůz by měl jiný design a za rok nelze vyvinout novou platformu....
Podívej se na to tak kdyby se název jednoho výrobku (auta) podobal druhému tak ta první firma tu druhou zažaluje (a nebo zahrozí stejně jako renault fiautu k vůli nové pandě)
A jelikož se tady nedá diskutovat beru tuto debatu za ukončenou, najdi někde jinou kopii ale snaž se více - toto bylo marné
velkoprostorová auta vymyslel Chrysler. uvádí to i všude ve svých materiálech. kdyby to nebyla pravda, Renault by ho zažaloval a neuváděl u svého jen "první v Evropě". já se snažit nemusím.
Renault Espace má jednu velkou originalitu na kterou trochu zapomínáte hoši!! Je celý z kompozitních dílců nalepovaných na dané části karosérie!To byla bomba na rok vzniku.Proto dneska jezdí Espace např. 1985 a je jako nový. Další věc: Espace měl od vziku modelu v celém vozidle samostatné sedadla, což se nedalo srovnat s odpornými lavicemi v Chrysleru nebo Dodge.Další věc. Espace byl vždy pojmem v bezpečnosti .Navíc přední část Espacu s dalšími okínky /špičkový a bezkonkurenční výhled z vozu/ dodnes nikdo z evrop. výrobců neumí.Teď trochu o hadce k desingu!Podívejte se na nejnovější americkou produkci a u uvidíte, že v americe je to prostě takový styl. začínající u velkých kamionů až po malé trucky a Chraislerem Voyagerem konče. DODÁVKA, která nemá přední klasickou kapotu prostě není v USA auto.Takže Chraysler prostě dodávka je!!! PS: nevím, nevím jestli boční posuvné dveře mají něco zpolečného se slovem praktičnost při stálém nastup.a vystupování?? Naštěstí už se dělají elektr. zavíratelné.
Espace IV je supr kára, která nemá na trhu konkurenci.
Me se ctyrka taky libi, absolvoval jsem kratsi jizdu s 3.0dCi a moc fajn auto.... Nikdy ale nezapomenu na prijemny vikend s Vel Satisem 3.5 V6. Vive Renault!
1983
tak jsem se podíval na fotky, neboť si mě opravdu zarazil (v životě jsem o tom neslyšel) a uspokojením se teď dívám na fotky obyčejného kombíku. tohle opravdu není MPV řešení prostoru pro cestující. vždyť sedí těsně nad zemí.
Teda z toho Espace F1 jsem uplne mimo. Proc to nenasadi jako Safety car ???? To by pak nemely F jednicky problemy se zahrivanim pneu. Stejne by to byla *, kdyby za deste Schumacher nestihal dodavku 😃))
Zajímalo by mě, co se dělá v továrnách Matry dnes. Někde jsem viděl nějakou studii auta (myslím z roku 2002), ale jinak nic. Je škoda, že automobilky jako Simca, Matra zaniknou, ač dělali opravdu dobré auta. Myslím si, že např. Rancho bylo nadčasovým autem, které je v užitných vlastnostech schopno s přehledem převálcovat drtivou většinu dnešních rádoby aut. Kdyby se v jeho vývoji pokračovalo (verze 4x4, 5-ti dveřové verze, design), mohla z něho být nesmrtelná legenda. Takovéto "univerzální" auto už v dnešní době stěží někdo vyrobí. Velká škoda.
Máš pravdu,proto dodneška s jedním Ranchem jezdím.
a já bych si zrovna tady chtěl tu diskusi přečíst!