Dnes tolik oblíbenou premiéru na závodní dráze si odbyla i novinka Seatu pro nižší střední třídu na koncernové platformě B, společné s Octavií. Nyní přichází i do autosalonů a v sobotu 12.6. bude slavnostně zahájen její prodej.
mám dva dotazy, třeba mi je někdo zodpovíte ...
fuel type u FSI motorů : unleaded gasoline ... znamená to že můžou oficiálně bez rizika tankovat i Natural 95?
další nejasnost se týká spotřeby s klasickou převodovkou vs. DSG, překvapilo mě proč je s DSG vyšší ... nevíte to někdo?
Unleaded gasoline znamená bezolovnatý benzín, což N95 bezpochyby je. Takže pokud příslušnému FSI motoru stačí 95 oktanů, tak proč ne N95?
Jinak souhlasím, že Altea je MNOHEM hezčí a praktičtější Golf. To s tím novým segmentem MSV se mi zdá trochu přehnané - spíš chabý pokus o vytvoření mediální bubliny a vylepšení image značky. V tomto směru totiž kromě nápaditého designu na Altei nevidím nic výjimečného nebo inovativního.
Pkud vim, tak FSI motory maji predepsany 98 oktanovy bezolovnaty benzin. Jak to jezdi na 95 je tezke odhadnout. Fakt je ten, ze i kdyz jsou uspornejsi, tak rozdil ceny 95
Pokud vim, tak FSI motory maji predepsanych 98 oktanu. Jak to jezdi na 95 je tezke odhadnout. Fakt je ale ten, ze i kdyz maji nizsi spotrebu, rozdil ceny 95 a 98 to skoro smazava. Teda financni usporu.
FSI v VW maj predepsanej N98, ve skodovkach ale bude preprogramovana RJ aby mohly standartne jezdit na 95. U Seatu nevim, ale spis bych tipoval, ze tam nechaj to nastaveni pro 98 oktanu.
Není předepsán, ani u VW, ani u Škoda, ani u Seatu, ani u Audi. Vyrobce pouze nezaručuje všechny dynamické parametry při použití benzínu s OČ 95.
Vyrobci DOPORUČUJÍ, ale NEPŘEDEPISUJÍ benzín o OČ 98.
Diskuze na toto téma se objevují pravidelně a již jednou jsem prosil redakci, aby reagovala uceleným článkem o použití benzínů s různým OČ. První vlaštovkou byl zde článek ze 17.5. o V-Poweru, ale stále mi chybí objektivní porovnání při ujetí např. 10000 km (mot. brzda - výkon, spotřeba za celou dobu apod.) + oficiální vyjádření od hlavních importérů.
ty si opravdu myslíš že rozdíl ceny mezi naturalem 95 a 98 se vyrovná nižší spotřebou?
rozdíl ceny je cca 10%
myslíš že rozdíl ve spotřebě u FSI motoru je při použití různých naturalů taky 10%
rozhodně není, rozdíl je zcela zanedbatelný až nulový - 98 se nevyplatí ...
no jestli máš těžkou čtyřkolku Leona tak se nediv, kup si jakoukoliv vysokootáčkovou Hondu nebo jakýhokoli Bavora a uvidíš teprve pokrok ve zrychlení ....
Souhlasím. Zvyšování hmotnosti aut je asi opravdu cesta do pekel. Já mám Cordobu 1.4i z roku 1998. Váží asi 980 kg (pohovostní hmotnost) a při maximálním výkonu pouhých 44 kW/4700 ot. a točivém momentu 116 Nm/3000 ot. je to docela živé auto (i když papírové údaje pravda zrovna oslnivé nejsou). Ale třeba je to jen můj subjektivní dojem... (nejel jsem ani v BMW ani ve vysokootáčkové Hondě). Těžké auto sice veze víc bezpečnostní výbavy a možná(!) je i odolnější proti nárazu, ale všichni přece jezdíme tak, abychom nebourali, nebo ne? Ti, co to neumí, by měli vrátit ŘP a chodit raději pěšky.
Ja som chvíľu jazdil tiež s Cordobou 1,4 a potom aj s 1,8 a fakt sa tá 1,4 vydarila. Povedal by som, že je dobre sprevodovaná. No tie jazdné vlastnosti sú dobré iba ak ideš sám max. dvaja. Tá 1,8 je *, veľa papá a nič extra výkon. Inak ale nechápem o akom spomalovaní áut to tu píšete. Pred dvadsiatimi rokmi keď si mal na tachometri Škody 120L údaj 100km/h tak si mal dosť... Rev a auto trebalo držať pohromade aby sa nerozpadlo, teraz ideš 100km/h a ani nevieš...
Koupil jsem CORDOBU a ve výbavě bylo také radio LENA.
Pokud se něco podobného vyskytuje také v SEATu Altea, pak to ihned vyhoďte ven a kupte si jinou solidní značku
Jo 1.4 je dobrá má ale krátkou převodovku takže pokud jedes 150 točí to 5000ot/min a pokud tak jezdíš pořád tak nevím nevím jak dlouho to vydrží ale je fakt že již má 240000km a pořád dobré. Spotřeba je taky fajn 8.5 je zlatý při využívání výkonu motoru skoro pořád na plno a po praze pohoda. K rádium v seatech. Co mě pije krev je jak se to pořád zesiluje zeslabuje to je k ničemu když jede člověk po městě tak musí pořád zesilovat zelabovat. Neštěstí a já se ptám za co?? Ale jinak funguje fajn je to mám tušení Beta ale fakt nevím. Je to z toleda. Ve svým autě mám sony a to nereaguje na rychlost jízdy vůbec takže kvalitní poslech a v klidu zaručen při různých rychlostech.