Seat Altea - kompletní ceník a technické údaje
Nový SEAT Altea se české veřejnosti představil minulý víkend v rámci SEAT Rallye Český Krumlov. V autosalonech prodejců se tento inovativní model objeví v sobotu 12. června, kdy bude oficiálně zahájen jeho prodej.
SEAT Altea se nabízí ve čtyřech verzích „Reference“, „Sport“, „Stylance“ a „Sport-up“. Už základní model Reference je slušně vybavený (lépe než Octavia Classic, ta je ovšem o něco levnější), vyšší verze obsahují např. speciální povrchovou úpravu interiérových panelů, kola z lehkých slitin, volant a hlavici řadicí páky potažené kůží, klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem, palubní počítač či tempomat.
Škála motorů se tradičně překrývá s Octavií s vyjímkou nejslabšího motoru 1,4 16v, naopak téměř s jistotou lze v budoucnu čekat nějakou vysokovýkonnou lahůdku, která zřejmě mladoboleslavský bestseller mine. Startovní nabídka zážehových agregátů zahrnuje čtyřválec s přímým vstřikováním 2.0 FSI o výkonu 110 kW a menší čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW, na zájemce o vznětové motory čekají turbodiesely 2.0 TDI (103 kW/140 k) a 1.9 TDI (77 kW/105 k).
Základní cena za startovní model Altea Reference (ABS, TCS, 6 airbagů, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním) poháněný zážehovým motorem 1.6/75 kW činí 469 000 Kč.
Alteou automobilka SEAT zakládá nový segment MSV (Multi Sports Vehicle), jehož název naznačuje, pro koho je určený především: Pro aktivní, sportovně založené zákazníky, které Altea dokáže podpořit v jejich rozmanitých aktivitách. Předností Altey je prostorný a variabilní interiér a zavazadlový prostor základního objemu přes 400 litrů. Originálním technickým prvkem jsou stěrače uchycené u vnějších krajů karoserie, v klidovém stavu ukryté v A-sloupcích karoserie. Největší zbraní se ovšem - podobně jako v minulosti - stane originální design.
Pohled do ceníku napoví, že v základním provedení je Altea o 50 tisíc levnější, než Golf se stejným motorem a 5 dveřovou karoserií.
| Kompletní ceník Seat Altea | |||
| model | převodovka | provedení | cena (Kč) |
| 1,6i | 5tistupňová manuální | Reference | 469 900 |
| 1,6i | 5tistupňová manuální | Sport | 493 900 |
| 1,6i | 5tistupňová manuální | Stylance | 535 900 |
| 1,6i | 5tistupňová manuální | Sport-Up | 551 900 |
| 2.0 FSI | 6tistupňová manuální | Stylance | 609 900 |
| 2.0 FSI | 6tistupňová manuální | Sport-Up | 625 900 |
| 2,0 FSI | 6tistupňová automatická | Stylance | 653 900 |
| 2,0 FSI | 6tistupňová automatická | Sport-Up | 669 900 |
| 1,9 TDI | 5tistupňová manuální | Reference | 529 900 |
| 1,9 TDI | 5tistupňová manuální | Sport | 553 900 |
| 1,9 TDI | 5tistupňová manuální | Stylance | 595 900 |
| 1,9 TDI | 5tistupňová manuální | Sport-Up | 611 900 |
| 2,0 TDI | 6tistupňová manuální | Stylance | 645 900 |
| 2,0 TDI | 6tistupňová manuální | Sport-Up | 661 900 |
| 2,0 TDI DSG | 6tistupňová DSG | Stylance | 689 900 |
| 2,0 TDI DSG | 6tistupňová DSG | Sport-Up | 705 900 |
| Sériová výbava | ||||
| Exteriér | Reference | Sport | Stylance | Sport-Up |
| 5 dvéřové provedeni | x | x | x | x |
| 16" ocelové ráfky (pneu 205/55) | x | - | - | - |
| 16" ráfky z lehkých slitin (pneu 205/55) | - | x | x | x |
| Kliky dveří v barvě vozu | - | - | x | x |
| Elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka v barvě vozu | - | - | x | x |
| Přední stěrače skryté v sloupcích | x | x | x | x |
| Tónovaná determální skla - přední sklo v horní části zatmavené | x | x | x | x |
| Dvojité světlomety | x | x | x | x |
| Střešní anténa | x | x | x | x |
| Sportovní mřížka vpředu | x | x | x | x |
| Sportovni podvozek | - | x | - | x |
| integrované přední mlhovky | - | - | x | x |
| Interiér | ||||
| 5 sedadlová verze | x | x | x | x |
| Výškově nast. sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou | x | x | x | x |
| Výškově a podélně nastavitelný volant | x | x | x | x |
| Multifunkční zad. sedadla (40/60), stolek po sklopeni prostř. sedadla | x | x | x | x |
| Sportovní sedadla se sportovním čalouněním | - | x | - | x |
| Sportovní design interiéru | - | x | - | x |
| Make-up zrcátka u řidiče a spolujezdce | x | x | x | x |
| Make-up zrcátka u řidiče a spolujezdce osvětlená | - | - | x | x |
| Volant a řadící páka v kůži | - | x | x | x |
| Ovládání | ||||
| Elektrické ovládání oken předních dveří | x | x | x | x |
| Elektrické ovládání oken zadních dveří | - | - | x | x |
| Elektronický imobilizér | x | x | x | x |
| Dálkově ovládané centrální zamykání | x | x | x | x |
| Osvětleni zavazadlového prostoru | x | x | x | x |
| 2x12V zásuvka v interiéru | x | x | x | x |
| Příprava pro rádio | x | x | x | x |
| Rádio s CD přehrávačem a 6 reproduktory | - | - | x | x |
| Tempomat | - | - | x | x |
| Funkce "COMING HOME" | - | - | x | x |
| Klimatizace "Climatic" | - | - | x | x |
| Palubní počítač | - | - | x | x |
| Ukazatel vnější teploty | x | x | x | x |
| Bezpečnost | ||||
| Airbag řidiče a spolujezdce | x | x | x | x |
| Boční airbagy | x | x | x | x |
| Hlavové airbagy | x | x | x | x |
| Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech | x | x | x | x |
| Systém ISOfix | x | x | x | x |
| ABS +TC5 | x | x | x | x |
| Elektromechanický posilovač řízení | x | x | x | x |
| Systém podvozku "Aglle chassis" | x | x | x | x |
| Dojezdové rezervní kolo | x | x | x | x |
| Selektivní otevíraní dveří vozu SAFE | x | x | x | x |
| Úložné prostory | ||||
| Schránka pro brýle | x | x | x | x |
| 2 držáky nápojů | x | x | x | x |
| Schránka ve středové konzoli vpředu | x | x | x | x |
| Schránka pod sedadly řidiče a spolujezdce | x | x | x | x |
| Přihrádka pro 1.5l láhev ve dveřích řidiče a spolujezdce | x | x | x | x |
| Úchyty pro deštníky | x | x | x | x |
| Dvojitá podlaha v kufru | x | x | x | x |
| Schránka pod podlahou kufru | x | x | x | x |
| Systém úchytů a sítěk v kufru | x | x | x | x |
| Schránka pra 1l láhev v zadních dveřích | x | x | x | x |
| Schránka ve středové konzoli vzadu | x | x | x | x |
| Výbava na přání | 12.400 | - | - | o | o | 3.720 | - | - | o | o | 7.250 | - | - | - | o |
| cena | Reference | Sport | Stylance | Sport-Up | |
| ESP+EBA | 13.650 | o | o | o | o |
| Klimatizace "Climatic" | 29.450 | o | o | x | x |
| Automatická klimatizace "CLIMATRONIC" | 41.850 | o | o | - | - |
| Příprava pro telefon | 3.100 | o | o | o | o |
| Rádio 5 CD přehrávačem + 6 repro | 15.200 | o | o | x | x |
| Rádio s CD přehrávačem a s ovládáním na volantu + 8 repro | 18.910 | o | o | - | - |
| Rádio s CD přehrávačem + Bluetooth + MP3 + ovládání na volantu | 28.310 | o | o | - | - |
| CO měnič | 10.850 | o | o | o | o |
| Alarm s prostorovým čidlem | 6.670 | o | o | o | o |
| Ráfky z lehkých slitin 16" 205/55 | 10.850 | o | x | x | x |
| Ráfky z lehkých slitin 17" 225/45 | 12.400 | - | - | o | - |
| Tempomat a palubní počítač | 8.370 | o | o | x | x |
| Vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění | 2.020 | o | o | o | o |
| Integrované přední mlhovky | 2.800 | o | o | x | x |
| Kožené čalounění | 40.700 | - | - | o | o |
| Barevný koncept interiéru "COSTA" | od 45/04 | - | - | o | - |
| Navigační systém + Alarm + Bluetooth | 77.500 | - | - | o | o |
| Paket "Winter" (Vyhřívané ostřikovače čelního skla, ostřikovače světlometů,el. ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka) | 6.050 | o | o | o | o |
| Vyhřívaná přední sedadla | 5.900 | o | o | o | o |
| Parkovací senzor vzadu | 7.750 | o | o | o | o |
| Tmavá okna od sloupku B | 3.100 | o | o | o | o |
| Příprava pro tažné zařízení + 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru + palubní počítač | 6.200 | o | o | o | o |
| Střešní okno automatické | 15.200 | o | o | o | o |
| Multifunkční box vzadu | 3.410 | o | o | o | o |
| Popelník se zapalovačem vpředu a vzadu | 780 | o | o | o | o |
| Plnohodnotné rezervní kolo | 0 | o | o | o | o |
| Metalický lak | 11.160 | o | o | o | o |
| Tornádo Červená | 4.650 | o | o | o | o |
| Benzinové motory | 1.6 102 hp (75 kW) | 2.0 FSI 150 hp (110 kW) | 2.0 FSI 150 hp (110 kW) Tiptronic |
| Type | 4 cylinders in line | ||
| Effective displacement (cc) | 1595 | 1984 | |
| Bore/ stroke (mm) | 81 x 77.4 | 92,8 x 82.5 | |
| Compression ratio | 10.5 | 11.5 | |
| Power output (kW/hp/rpm) | 75/102/5600 | 110/150/6000 | |
| Max. Torque (Nm/rpm) | 148/3800 | 200/3500 | |
| Fuel supply system | Multipoint injection | Direct injection | |
| Ignition system | Electronically mapped | ||
| Fuel type | Unleaded gasoline | ||
| Emission control system | Catalytic converter with Lambda probe | ||
| Alternator (A) | 140 | ||
| Battery capacity (Ah/A) | 44/60/70 | 60/70 | 60/70 |
| PERFORMANCE | |||
| Top speed (km/h) | 181 | 206 | 203 |
| Acceleration 0-100 km/h (s) | 12.8 | 9.6 | 10.1 |
| In-gear acceleration (V) 80-120 km/h (s) | 15.9 | 10.0 | 13.1 |
| In-gear acceleration (VI) 80-120 km/h (s) | - | 12.8 | 19.1 |
| Acceleration 1000 m (s) | 34.3 | 30.8 | 31.4 |
| CONSUMPTION | |||
| Urban cycle (l/100 km) | 10.4 | 10.5 | 11.7 |
| Extra urban cycle (l/100 km) | 6.0 | 6.2 | 6.5 |
| Combined (l/100 km) | 7.7 | 7.7 | 8.4 |
| CO2-EMISSIONS | |||
| Urban cycle (g/100 km) | 250 | 251 | 280 |
| Extra urban cycle (g/100 km) | 144 | 148 | 155 |
| Combined (g/100 km) | 182 | 186 | 200 |
| TRANSMISSION | |||
| Gearbox | Manual 5 g. | Manual 6 g. | Automatic 6 g. |
| Ratios | |||
| I | 3.769 | 3.778 | 4.148 |
| II | 2.095 | 2.267 | 2.370 |
| III | 1.433 | 1.650 | 1.556 |
| IV | 1.079 | 1.269 | 1.155 |
| V | 0.851 | 1.034 | 0.859 |
| VI | - | 0.865 | 0.686 |
| R | 3.182 | 3.600 | 3.394 |
| Final drive ratio | 4.533 | 3.938 | 4.067 |
| Speed 1000 rpm in V (km/h) | 30.0 | 28.4 – 34.0 (VI) | 32.9 – 41.1 (VI) |
| SUSPENSION | |||
| Front | Independent, McPherson struts, lower wishbones and anti-roll bar | ||
| Rear | Munti-link axle with coil springs | ||
| Steering system | Electromechanical power steering | ||
| Turning circle between walls (m) | 10.9 | ||
| Brake system | Diagonal split, twin hydraulic circuit, servo | ||
| Front/ rear brakes | ventilated disc/disc | ||
| Wheels (") | 6.5J x 16” - 7J x 17” | ||
| Tyres | 205/55 – 225/45 | ||
| DIMENSIONS | |||
| Type | 5 doors (Cd: 0,32) | ||
| Length/width/height (mm) | 4280/1768/1568 | ||
| Wheelbase (mm) | 2578 | ||
| Track front/ rear (mm) | 1534/1523 | ||
| Boot capacity (l) | 409 | ||
| Fuel tank (l) | 55 | ||
| WEIGHTS | |||
| Kerb weight (kg) | 1320 – 1405 | 1375 –1432 | 1415 – 1471 |
| Gross weight (kg) | 1920 | 1970 | 2010 |
| Max. Towing load w. brake (kg) | 1200 | 1400 | 1400 |
| Dieselové motory | 1.9 TDI 105 hp (77 kW) | 2.0 TDI 140 hp (103 kW) | 2.0 TDI 140 hp (103 kW) DSG |
| Type | 4 Cylinders in line | ||
| Effective displacement (cc) | 1896 | 1968 | |
| Bore/ stroke (mm) | 79.5 x 95.5 | 81 x 95.5 | |
| Compression ratio | 19 | 18.5 | |
| Power output (kW/hp/rpm) | 77/105/4000 | 103/140/4000 | |
| Max. Torque (Nm/rpm) | 250/1900 | 320/1750-2500 | |
| Fuel supply system | Direct injection with injection pump, turbocharged and intercooler | ||
| Ignition system | Preheated spark plugs | ||
| Fuel type | Diesel | ||
| Emission control system | Oxidation catalytic converter + gas recirculation | ||
| Alternator (A) | 110/140 | ||
| Battery capacity (Ah/A) | 70/72 | 70/72 70/ | 72 |
| PERFORMANCE | |||
| Top speed (km/h) | 183 | 201 | 201 |
| Acceleration 0-100 km/h (s) | 12.3 | 9.9 | 9.8 |
| In-gear acceleration (V) 80-120 km/h (s) | 13.7 | 8.9 | 9.3 |
| In-gear acceleration (VI) 80-120 km/h (s) | - | 11.1 | 12,1 |
| Acceleration 1000 m (s) | 34.0 | 31.4 | 31.4 |
| CONSUMPTION | |||
| Urban cycle (l/100 km) | 6.7 | 7.6 | 7.4 |
| Extra urban cycle (l/100 km) | 4.5 | 4.7 | 5.1 |
| Combined (l/100 km) | 5.4 | 5.8 | 6.0 |
| CO2-EMISSION | |||
| Urban cycle (g/100 km) | 181 | 205 | 201 |
| Extra urban cycle (g/100 km) | 123 | 127 | 137 |
| Combined (g/100 km) | 146 | 157 | 161 |
| TRANSMISSION | |||
| Gearbox | Manual 5 g. | Manual 6 g. | Automatic 6 g. |
| Ratios | |||
| I | 3.778 | 3.769 | 3.462 |
| II | 2.063 | 2.087 | 2.050 |
| III | 1.348 | 1.324 | 1.300 |
| IV | 0.967 | 0.977 | 0.902 |
| V | 0.744 | 0.975 | 0.914 |
| VI | - | 0.814 | 0.756 |
| R | 3.600 | 4.549 | 3.989 |
| Final drive ratio | 3.389 | 3.684/2.917 | 4.059/3.136 |
| Speed 1000 rpm in V (km/h) | 46.0 | 40.7 - 48.8 (VI) | 40.4 -50.0 (VI) |
| SUSPENSION | |||
| Front | Independent, McPherson struts, lower wishbones and anti-roll bar | ||
| Rear | Munti-link axle with coil springs | ||
| Steering system | Electromechanical power steering | ||
| Turning circle between walls (m) | 10.9 | ||
| Brake system | Diagonal split, twin hydraulic circuit, servo | ||
| Front/ rear brakes | ventilated disc/disc | ||
| Wheels (") | 6.5J x 16” - 7J x 17” | ||
| Tyres | 205/55 – 225/45 | ||
| DIMENSIONS | |||
| Type | 5 doors (Cd: 0.32) | ||
| Length/width/height (mm) | 4280/1768/1568 | ||
| Wheelbase (mm) | 2578 | ||
| Track front/ rear (mm) | 1534/1523 | ||
| Boot capacity (l) | 409 | ||
| Fuel tank (l) | 55 | ||
| WEIGHTS | |||
| Kerb weight (kg) | 1405 – 1485 | 1430 – 1510 | 1470 – 1537 |
| Gross weight (kg) | 2000 | 2025 | 2065 |
| Max. Towing load w. brake (kg) | 1400 | 1400 | 1400 |




























