Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový diesel Hondy Accord vytváří rekordy

41 komentářů

No to je sice pěkné, ale kdy ho začnou dávat do CR-V (spolu s nějakou další modernizací CR-V)?
V honda-magazínu psali , ze na podzim by mel byt i v nafte
Ohledně nafty v CR-V je to pravda. Měl by být vprosinci nebo v lednu...
Současně s naftou příjde "faceliftovaná" verze...
Ja jsem Accorda pod 4 litry na sto jeste nedostal , ale tech 214 km/h tam mam dost casto .
Hele a co mas (sedan nebo kombi)? A jak jsi s tim spokojeny? Docela o Accordu s dieselem uvazuji tak by me zajimala nejaka prakticka zkusenost.
Ja mam sedan. A naprosto SUPER!!! A pocitově jede líp jak má předchozí ACC2,3 v benzínu..... A spotřeba zatím oproti těmto testům dvojnásobná.... Ale je fakt, že jí honím jak nadmutou kozu....... Ale odedneška začínám s motýlí nohou a budu určitě až na 2l.....
Dporučuji se svézt oběmi verzemi bezprostředně po sobě... Specifika každého motoru jsou v ten moment naprosto jasně viditelná!
Benzin je Honda každým coulem, ale diesel překonal všechna očekávání... a to nejen zákazníků!
No mě by celkem zajímalo jak to bylo s tankováním. Počítal bych, že museli natankovat zhruba tak po těch 500km a na průměrný rychlosti se to nijak neprojevilo??!!! Naopak ještě zrychlení. A co střídání řidičů? Tady prostě něco nesedí.
Uzasny vuz tendle accord, zbavuji se VW a kupuji HONDU!!!!
Pekna provokacia...ale VW s udychanymi 90 konami sa moze proti honde zakopat...
!!!HONDA RULEZ!!!
Jakych 90 konu? VW uz hodne davno zacal delat 1.9 TDI 150 konu, takze ta Honda az tak velky zazrak neni. Mam to ze 110kW upravene na 144kW, takze az tu Hondu potkam, budu ji pozdravovat...
A ze Honda jede 214km/h? No to ta 1.9TDI jede i pred upravou rychlejc.

Jinak Honda samozrejme dela dobre benziny (jakekoli TypeR bych snesl) a evidentne ze zacina snazit delat i dobre naftaky. Takze asi do klubu vyrobcu, kteri umi udelat naftak (VW+BMW) pribude i Honda. Otazka je, jestli budou ty spickove diesely take davat do malych aut - VW treba 1.9 TDI 110kW se ctyrkolkou a sestikvaltem dava i do Golfu (a Seat do Leonu).
Ale uz je to v podstate vybehovy typ - na vrchol TDI nabidky nastoupi 2.0 TDI 16v 136kW.
Myslíš SEATa, že? Leon Cupra upravený na 144kW? Můžeš někam hodit graf průběhu výkonu a toč. momentu? Předpokládám, že jsi si to nechal změřit. Po té úpravě ten motor asi nebude jezdit za 3 l/100, co? A s emisema to asi taky nebude nic slavného. Tuším, že EURO IV to nebude plnit ani s několika filtrama pevných částic A co v zatáčkách, jak je to těžký na čumák? .....

Píšeš, že TypeR můžeš. To mi vysvětli, proč si někdo koupí Leon Cupra 1.9TDI, pak si ho nechá načipovat (aby to nebylo tak chcíplý , se zvýšeným výkonem musejí přijít i úpravy podvozku, jinak je to o hubu), místo toho, aby si koupil Civic TypeR? Základ stojí stejně!!! A ani po velmi drahé úpravě se ten Leon na CTR nebude chytat
Amigos
Po uprave by mel chipovany motor jezdit dokonce za min, protoze se zvedne kroutak a je mozno drive radit.
To samozrejme plati pouze v pripade, ze toho navyseneho vykonu nevyuzivas. Ale i ta Honda ma tak malou spotrebu jen kdyz s ni jezdis jako s 1.7 SDI. Kdyz s ni jedes tech 214km/h, urcite za 3 litry nejede. U silnejch motoru argumentovat spotrebou pri ustalene rychlosti 90km/h je trochu osidne, protoze kvuli takovemu jezdeni si to auto lidi urcite nekupujou. A kdyz tomu pri akceleraci slapnes na krk, mas okamzitou spotrebu 30 litru ani nemrknes - ostatne bez takove spotreby tezko muzes akcelerovat na kilo za nejakejch 7 ci osm sekund, to proste za 5 litru nejde.
Bezne zvyseni vykonu chipem o tech cca 25% zachovava jak emise, tak zivotnost motoru. Neco jineho je samozrejme silnejsi tuning (www.MaxTDI.com), kde z motoru 1.9TDI tahaj treba 235kW. Tam uz emise i zivotnost samozrejme jdou do haje. Ale chipujou se vsechna TDI: 66na85, 81na103, 96na124kW a v ramci toho ctvrtinoveho navyseni se vetsina parametru zachovava. A i kdyby ne - kdy realne vyuzijes 144kW a 430Nm kroutaku? Kolik procent jizdy toto pouzijes? Ani ne jedno% - prudke akceleraci vetsinou brani husty provoz i obavy o zivotnost pneumatik (a hlavne k ni proste neni duvod) a jezdit vic jak 220km/h se u nas taky moc casto neda. Je to proste vykonova rezerva pro bezpecne predjizdeni.
1.9 TDI 110kW nema Euro4, ale jen Euro3 - je to uz pomerne starej motor. Euro4 maji az novejsi a vykonnejsi 2.0 TDI 16v. 1.9TDI se pomalu odebiraji na smetiste dejin, cest jejich pamatce. U VW nastupuji 2.0 16v a hlavne uplne nove petivalce 2.5V5TDI - sestivalce asi uz budou jen 3.0TDI a budou asi pouze pro vetsi auta (Passat a vejs). Nator osmivalce 4.0TDI a desetivlace 5.0 TDI (ne ze by to v golfu nebyla parada - dat to dozadu misto lavice a kufru ).
Uprimne receno ja v zatackach zadne WRC orgie moc neprovozuju. Slo mi spise o auto, ktere me dopravi 1000km daleko v co nejkratsim case. A v tom je to TDI urcite lepsi, nez TypeR. Jednak v TypeR vydrzet 1000km moc nejde, jednak vic, nez tech 240km/h (jako to TDI) stejne realne moc nemuzes (diky provozu) a jednak s TypeR budes 3x casteji tankovat, takze vysledny cas bude lepsi u TDI.
U Leona je sice tezsi predek, coz na to rallye moc neni, ale zase je tam 4x4, coz je zase vyhoda. Kazdopadne ja ale Leona nemam. Leona jsem uz mel objednanyho (Cupra 1.8T 165kW, i kdyz jeste puvodneji jsem chtel Leona 2.8 V64x4 v uprave 3.2V6BiTurbo), ale doslechl jsem se, ze budeme mit dite, takze jsem kvuli kufru sel do Toleda TDI 110kW. Klidne bych sel i do Octavky, ale jednak se mi nelibi, jednak nema tuhou karoserii a v te dobe se tam nedavali ani ty slabsi TDI 96kW a vubec Toledo ma lepsi vybavu, i takovou, ktera do Octavie ani nejde objednat. A ja chtel neco silnejsiho a sestikvalt. Samozrejme ze Toleda se silnejsimi motory (TDI 110kW, 1.8T 132kW a 2.3V5 125kW) maji nizsi a tvrdsi podvozky, vetsi brzdove kotouce, atd... A ja provedl jeste par dalsich zlepseni, napriklad rozpernou tyc dopredu a brzdy ATE PowerDics. Ale zadny dalsi dramaticky tuning... Viz: [odkaz]
Kolik byl storno poplatek u dealera za zrusenou objednavku toho Leona?
PS: Budeme mit dite - potrebuju vetsi kufr = vozis dite v kufru? Jen doufam, ze tu stastnou novinu ti nerekl soused u piva
Super poctenicko!!!
Znam borca, co ma ocipovanou Caravelu 2,5 TDI 111kW na 155 kW. Lítá skoro 240. Docela rychlá dodávka.
No jo, ta 2.5TDI 111kW je ale vyrobcem docela dost utlumena, proto ji lze o tolik zlepsit. To je podobne, jako s motorem 1.8T 110kW (treba v Octavii). I ten lze relativne jednoduse (ne jen chipem) dostat daleko vys, protoze samotny VW tento motor dela v dalsich vykonnejsich variantach (132kW - kazde toledo ci leon, octavia RS , ale treba i 165kW v Leonu a AudiTT - a i tento motor lze jeste dale chipovat).
A i motory 1.9TDI lze vykonove dostat dal a to nejen chipem - dokonce bych rekl, ze chip je to posledni, co by se melo delat (z casoveho hlediska urcite). Novejsi verze (snad od roku 2000) TDI 66kW se az na trysky shoduji se silnejsimi TDI 81kW (tedy maj VTG). Staci tedy trysky vymenit a z TDI 66kW je TDI 81kW. Ale i pro TDI 81kW existuji lepsi (presnejsi) trysky s jemnejsim rozprasenim paliva - zvysuji vykon aniz museji dodavat vice paliva. Takze se s vykonem dostanete nekam az k cca 100kW (to plati i pro to TDI 66kW). No a kdyz pak pridate drobnosti jako chip, lepsi vejfuk, lepsi sani, lepsi chlazeni intercooleru, chladic oleje, atd... dostanete se asi dost v pohode na 130kW a to pravdepodobne bez zasadniho zhorseni emisnich i jinych parametru.
Nemluvim tady o zadnych brutalnich zasazich (pocinaje demontazi katalyzatoru pres upravu hlavy az po instalaci NOS), ale o RELATIVNE jemnych a bezpecnych zasazich za nijak dramaticke penize. Samozrejme brutalni tuning na 235kW ci vyse (viz onen MaxTDI.com) uz leze do penez a ma radu negativnich dopadu.
Samozrejme je otazka, jestli ma smysl koupit nejslabsi TDI a pak mu zvysovat vykon. Ale minimalne z financniho hlediska (cena za 1kW) to smysl asi ma. Samozrejme nejlepsi je koupit to nejvykonnejsi a zvysovat jeho vykon. A nebo prestat uplne delat kompromisy, nebrat ohled na 2 az 3x vetsi spotrebu a koupit vykonneho benzinaka. Ale pri rocnim najezdu nekde mezi 30 az 50 tisic km uz je proste rozdil v nakladech na PHM mezi dieselem a benzinem docela velkej. Rekl bych, ze pri "sportovnejsim" jezdeni se rozdil ve spotrebe zvysuje a muze byt opravdu u benzinu vice jak 2x vetsi. Pro vykony nad 130kW uz je totiz potreba (u nepreplnovanych benzinu) sahat az po nejakych 2.5V6 a ty pri razantni jizde obvykle dost sosaj. Ale to je vec osobnich preferenci a osobni kalkulace. Ta benzinova V6 ma zase kultivovanejsi projev a nelitaj z ni saze .
Vidim, ze s chipp-tuningem mas slusny zkusenosti. Myslis, ze existuje nejaka dolni a horni hranice najetych km vhodnych pro tunning motoru? Ja myslim, ze je lepsi poradne zajety motor, a pro TDI by snad nemelo byt 200 000 km horni hranice. Samozrejme zalezi na tom jestli se s tim jezdilo jen po meste na studeno nebo dalkovky. Jak si psal o tom TDI 66kW to asi neplati pro rok 99 (Golf IV), to myslim nema var. geometrii?
Fakt nevim, jestli to Golf99 ma, nebo ne, ale melo by to jit zjistit.
Ja si myslim, ze neco jako horni a dolni hranice neexistuje - tedy alespon ne z technickeho hlediska. Muze existovat z hlediska zaruky - nekdo chce u noveho auta pockat, jestli se na motoru neobjevi nejake problemy a kdyz tak to reklamovat. Pokud by ale servis u reklamovaneho motoru objevil chip, mohl by delat problemy. Ted pomijim fakt, ze to objevi je tezko (zejmena flashtuning)...
Spis pro chipovany motor plati dvojnasob to, co vlastne pro kazdy TDI motor. Tedy netocit to, kdyz to je studene a naopak po jizde nechat turbo vydejchat (tedy zadne trhani rekordu a pak zaject k pumpe a hned to vypnout). To plati pro kazdy TDI motor a nedodrzovanim tohoto ze taky kazdy (i nechipovany) nici.
Dalsi vec je chlazeni oleje. Silnejsi motory (vsechny TDI 110kW a nektere TDI 96kW) maji pridavny naporovy chladic oleje - protoze pri vetsi zatezi se olej zahreje priliz a ztraci mazaci schopnosti. Takze kdyz si nekdo nachipuje TDI 81kW motor na nejakych 103kW a chce ten vykon vyuzivat, mel by taky uvazovat o dodatecne montazi olejoveho chladice. Neni to az tak draha zalezitost a slusny tuner vam to primo doporuci. Ale znam dost lidi, kteri takove auto maji bez chladice a auto je v pohode. Je to spis pro sichr.
Samozrejme dobre je pouzivat kvalitni oleje, dnes jsou k mani bezne i velmi kvalitni oleje 0W-40.
Velice diskutabilni je vec nejakych aditiv do oleje. Nekteri tuneri (a dalsi odbornici) vsechny prisady zavrhuji a tvrdi, ze soucasne oleje jsou presne vyvazene a aditivem lze jejich vlastnosti pouze zkazit. Jini tuneri a dalsi odbornici ale zase naopak tvrdi, ze neni aditivum jako aditivum a ze nektera (Slick50 ci ProLong) maji zcela jiste pozitivni vliv (neobsahuji pevne castice, teflon ci grafit, nemeni viskozitu a dalsi vlastnosti oleje) a pouzivaji se i do nekterych zavodnich vozu. Kde je pravda, to si naprosto netroufam rict.
Dale je treba si uvedomit (ale tyka se to jen vyrazneho zvyseni vykonu a kroutaku), ze nejde jen o motor. Auto je z vyssi rychlosti take treba zabrzdit, takze je dobre mit dobre brzdy (rozhodne male kotouce vpredu a bubny vzadu a k tomu 130kW nejde moc dohromady). Nizsi a tvrdsi podvozek ci rozperne tyce take pomohou - u hatchbacku a liftbacku (golf ci octavia) ty rozpery radeji i vzadu - Toledo je sedan a pod zadnim oknem ma mohutnou traverzu, ale Octavia je proste vzdadu rozparana az po strechu. Otazka je, jestli treba pri zvyseni vykonu z 66kW na 130kW (chip+trysky+...) nebudou treba uz problemy se spojkou, protoze i kroutak vzroste pomerne vyrazne. Dale je treba si uvedomit, ze slabsi TDI vetsinou nemaji elektronickou kontrolu trakce (TCS), natoz ESP, takze je potreba se naucit vykon presne davkovat, aby auto furt nehrabalo.
Když pominu, že ti Octavie nevyhovovala z hlediska tuhosti, tak v čem má horší výbavu??? Vždyť do Toleda nejdou třeba xenony, atd...Pravdou je, že základná výbava Seatu jo obecně bohatší, ale tolik výbavy jako u Octávie dokoupit nejde...
Samozrejme tehdy rozhodoval motor (tehdy v Octavii nebyl ani 96kW TDI, v Toledu byl 110kW TDI) a velkou vahu mel i sestikvalt.
Ja uz si presne nevzpominam, co vsechno v Octavii bylo a co ne. Vim, ze jsem chtel tempomat, originalni alarm s prostorovyma (vypinatelnyma) cidlama v lampickach, destovy senzor, nezavisle topeni na dalkac, elektrochromaticke zrcatko, vnejsi zrcatka nejen elektricky vyhrivana a ovladana, ale take elektricky sklapena, radio, ktere prizpusobuje hlasitost urovni hluku v kabine, take se mi podstatne vice libil audinovej climatronic s velkym displejem oproti tomu golfovymu, co se dava do Octavie (dokonce lepe spolupracuje s tim topenim). Tusim, ze Octavia tehdy nemela svetylka ve dverich a vubec jsou tam takove drobne detaily, ktere vytvareji dojem komfortu - treba dvere Toleda maji vice aretacnich poloh, madla nade dvermi v Octavii jsou jen na takove perko jako v nejake Felicii, octavia tusim nemela osvetlena zrcatka v slunecnich clonach, kliky v barve, octavia ma hnusne ostrikovace svetlometu (nevysouvaci), atd... Predni mlhovky v Octavii mi prisly na nic, protoze z takove vysky tezko mohou podsvecovat mlhu. Tech rozdilu bylo urcite vic, ale uz si to moc nepamatuju. A vzhledem k tomu, ze ve srovnatelne vybave a motorizaci neni cenovy rozdil nijak podstatny, proste jsem zvolil Toledo.
Samozrejme tehdy rozhodoval motor (tehdy v Octavii nebyl ani 96kW TDI, v Toledu byl 110kW TDI) a velkou vahu mel i sestikvalt.
Ja uz si presne nevzpominam, co vsechno v Octavii bylo a co ne. Vim, ze jsem chtel tempomat, originalni alarm s prostorovyma (vypinatelnyma) cidlama v lampickach, destovy senzor, nezavisle topeni na dalkac, elektrochromaticke zrcatko, vnejsi zrcatka nejen elektricky vyhrivana a ovladana, ale take elektricky sklapena, radio, ktere prizpusobuje hlasitost urovni hluku v kabine, take se mi podstatne vice libil audinovej climatronic s velkym displejem oproti tomu golfovymu, co se dava do Octavie (dokonce lepe spolupracuje s tim topenim). Tusim, ze Octavia tehdy nemela svetylka ve dverich a vubec jsou tam takove drobne detaily, ktere vytvareji dojem komfortu - treba dvere Toleda maji vice aretacnich poloh, madla nade dvermi v Octavii jsou jen na takove perko jako v nejake Felicii, octavia tusim nemela osvetlena zrcatka v slunecnich clonach, kliky v barve, octavia ma hnusne ostrikovace svetlometu (nevysouvaci), atd... Predni mlhovky v Octavii mi prisly na nic, protoze z takove vysky tezko mohou podsvecovat mlhu. Tech rozdilu bylo urcite vic, ale uz si to moc nepamatuju. A vzhledem k tomu, ze ve srovnatelne vybave a motorizaci neni cenovy rozdil nijak podstatny, proste jsem zvolil Toledo.
Cupránku, Cupránku. Velký propagátore chipování. 25-ti%ní nárůst výkonu a krouťáku ti nic neudělá s emisema a životností? To nemyslíš vážně. Výkon vzroste díky většímu množství paliva, objem jeho spalin tudíž taky vzroste. Emise se ti zhorší. Životnost? Jestli máš spojku a převodovku dělanou na 320Nm či na 430Nm je sakra rozdíl. Neříkám, že nárůst standartní převodovka nevydrží, ale živostnost ji teda snížíš. Samozřejmě, pokud s tím autem najedeš pár 10 000km, tak to nepoznáš. Kdy reálně využiješ u přečipovaného motoru 430Nm? Sakra, pokaždé když přidáš plyn! Sice jsi žádný graf průběhu výk. a krouťáku nedodal, ale dá se předpokládat, že těch 430Nm tam bude někde kolem 2000ot. A to jsou naprosto běžné a nejpoužívanější otáčky u dieselů. Takže těch 430Nm budeš využívat pokaždé, když budeš chtít někam jet Ale máš pravdu, že pokud se chceš co nejrychleji přemístit z bodu A do bodu B (1000km daleko od sebe), tak na to je ten TDI vhodnější než CTR. U CTR platí, že: cesta je cíl Leon TDI se nedělá 4x4 a nebo mají na AUTO.CZ chybu v databázi. Amigos
Jak golf, tak leon s motorem tdi 110kw se vyhradne delaji s pohonem vsech kol.
I pokud by se zivotnost snizila z 500000km na 400000km, tak to nezajima ani me, ani druheho majitele a pravdepodobne ani tretiho.
Vrchol kroutaku je pred i po chipu v 2750ot/min. Ale ten kroutak to preci nema i kdyz treba tech 2750ot tocim na volnobeh z kopce, ne? Taky asi trosku zalezi na poloze plynoveho pedalu a ten mam na podlaze jen velmi zridka a pri akceleraci jeste ridceji.
Pokud znáš nějaký přečipovaný 1.9TDi se 400 000km, ukaž, rád si ho poslechnu . Ty motory budou rády, když vydrží 200 000km Diesely se životností 0,5M jsou minulostí (menší kompr. poměry, bez turba, ... tzv. kovářská práce).

Vycházím z informací na AUTO.CZ, tady píšou že LEON tdi 110kw je předokolka a max. krouťák má při 2000 ot. Pokud ti motor točí 2750ot na volnoběh, tak s ním jeď rovnou do servisu , ale to jsi se asi ukec, že? Pokud otáčky motoru držíš plynovým pedálem (nejedeš z kopce, nebrzdíš motorem, ...), tak tam ten krouťák prostě máš i kdyby jsi to jen trochu lechtal. Proč u dieselu nemusíš řadit, když chceš aby auto akcelerovalo? Protože máš k dispozici mohutný kroutící moment, hned, okamžitě, bez prodlevy, .... To je to, proč tím čipováním snižuješ životnost hned, okamžitě, bez potřeby vytáčet motor.
Hele když to má 430Nm při 2750ot, při kolika to má max. výkon? A co bude s tím grafem? Jak výš, že tam ten výkon a krouťák je? Reklamním kecům bych neveřil Amigos
[odkaz]
Znam jich dost, nicmene je to zcela mimo misu. Mam auto vzdy tak 3 roky a najedu 30 tisic rocne. Rad bych tedy vedel, jakou zivotnost ma vykonove srovnatelny 1.8T 132kW (natoz takovy 1.8T 165kW v Leonu ci AudiTT), kdyz maj vykon stejnej, resp. vyssi a to pri vyssich otackach - a opotrebeni motoru je hodne zavisle prave na otackach. Je docela rozdil, jestli ja radim na vyssi stupen pri 3500ot, nebo 1.8T pri 6000ot. A tusis, jak se musej opotrebovavat sestnactiventilove atmosfericke benzinaky, kdyz jednou jen kdyz se hoooooodne toci? Presne timto totiz motor vykloktas. Ted jsem na *cetl recenzi na Mazdu 3 s benzinakem 2.0 110kW - a pisou tam, ze aby clovek toho vykonu vubec dosahl, musi tocit pomalu az k 7000ot, jinak je to line jako prase. A co myslis, ze motor sakra nici? Nebude to prave to toceni a s tim spojene paleni 20 litru benzinu (ci vic) na 100Km? Neopotrebovava motor vedle otacek i to, kolik paliva se v nem pali (kolik tam toto vybuchuje)? Ja si proste zdaleka nejsem jistej, ze se TDI i po chipu opotrebovava tak dramaticky, jak tvrdis. Sedel jem uz v par hodne jetejch dieselech a zadny dramaticky opotrebeni jsem nepozoroval. Kdezto nejaka 1.6 16v, ktera ma natoceno stejne kilometru, jako ten diesel, tudiz 2x tolik otacek motor, nez ten disesel, byva casto velmi vykloktana.
Ja vychazim z grafu, ktery mam ale jen v papirove podobe a to jeste ten horsi - byl jem na brzde 2x a toto druhe mereni vyslo o neco hur, bylo totiz 28 stupnu a nizky tlak.
Kazdopadne max. kroutak pred chipem byl v cca 2600ot a po chipu to je 411Nm v 2750ot/min (dle toho horsiho grafu). Max. vykon se drzi mezi 3600 a 4300 na cca 137kW, v tech 2750ot je to cca 125kW.
Netvrdil jsem, ze mam 2750 volnobezne otacky, jen jsem tvrdil, ze kdyz jedu z kopce bez plynu a motor toci tech 2750 otacek, tak tezko bez plynu produkuje 400Nm kroutaku, ne? Stajne tak ten kroutak v tech otackach neprodukuje na ctvrtplyn, ani na pulplyn - to by to akcelerovalo furt stejne dobre bez ohledu na polohu plynoveho pedalu. Takze ten max kroutak i vykon je samozrejme pouze s plnym plynem (tak se to take meri na te brzde - da se tam petka a plyn se seslapne az na podlahu). Takze je uplny nesmysl, ze bych si vysokym kroutakem opotrebovaval neco (co? Asi spojku) porad. Proste vyssi vykon i korutak se projevi pouze pri plnem ci skoroplnem kotli. Prece mi nebudes tvrdit, ze kdybych si pod plyn dal tenisak, takze by sel seslapnout jen do pulky, ze by motor produkoval nejakej vyssi vykon ci kroutak!
Začnu od konce. Kdyby jsi si dal pod plyn tenisák, tak si vlastně uděláš takovej omezovač otáček. Plyn ti jen určuje v jakejch otáčkách se bude pohybovat motor (vyzkoušej si to na volnoběh, fakt to funguje). Když chceš zrychlovat pomalu, tak pomalu přidáváš plyn, když rychle, tak dáš plnej a řídící jednotka přidává jen tolik, kolik motor zvládne. Na brzdě se dává plnej z trochu jinejch důvodů. Když dáš půlku plynu a pošleš motor do 2750, tak stejně na brzdě naměříš max. krouťák. Vysokým krouťákem si opotřebováváš nejen spojku. Určitě si pamatuješ na uvedení dvouspojkové převodovky u VW? Výš jaký je její nedostatek? Že funguje jen do 320Nm, pro silnější vozy nepoužitelná. Nepsali nic o max. výkonu, ale o krouťáku.

O tom, co motoru škodí víc, jestli vysoké otáčky či vysoký krouťák? Pokud to automobilka dobře navrhne, je to podle mne nastejno. Motoru škodí nekvalitní zásahy do jeho konstrukce (ať mechanické, či elektronické), ale i to, jak se o něj majitel stará (studené starty, nenechá motor "vydejchat", dlouhé intervaly výměny náplní, ...)
Taky znám motory, tedy trošku jiné, točí často přes 8000 ot, běžně kolem 6000, na tachometru mají 170 000km, nevykazují žádné známky opotřebení, celou životnost fungují stejně. Podle tvé logiky by jsi je musel srovnávat s diesely, které mají natočeno 510 000km (běžné ot u tdi 2000, cca). To by bylo docela zajímavé srovnání, že No, nechme toho. Vraťme se k tomu Accordu. Běž se svézt a pak sem napiš dojmy z jízdy. Vypadá to, že tvým velkým favoritem je SEAT, takže budeš trošku zaujatý, ale to vůbec není na škodu. Amigos
Pro upresneni k tem otackam: Vubec neni pravda, ze s rostoucimi otackami se motor vice opotrebovava! Takovyhle jednoduchy vztah (tj. prima umera) tam rozhodne neplati. Klicova - v dane souvislosti - je totiz tzv. "stredni pistova rychlost", ktera nad urcitou hodnotou jiz skodi, pokud ovsem nejsou specialne povrchove upraveny treci plochy ve valci (ve valcich). Opotrebeni motoru je pak spise funkci zatezovani klikoveho ustroji, a to je rozhodne vyssi u turbodieselu s nahonenym tocakem, na ktery ten motor ovsem obvykle neni dimenzovan. A proc by take mel byt, kdyz je staveny "jen" na urcite parametry dane zamerem vyrobce...?
No von ten udychanej 90PS tdi u VW vznikl taky v 92 což je už pěkná řádka let a myslím si že se stím dá jezdit v poho i dnes není to na rychlou jízdu ale člověk aspoň není brzda provozu😄. Mame tenhle motor doma v jednom autě a bohužel sním teď jezdím a je to líný. No benzín je benzín ale ta spotřeba je bomba 5.8 a to mám pořád plnej(protože to nejede😄. TAk to je tak vše zatial
Japonci dokážu naozaj iba kopírovať, VW gruppe má 3-litrové auto už 5 rokov
tak si ho kup a neser
sorry, ja som len čakal kto sa na to chytí
Myslíš obsahem, že 😄 Nebo spotřebou? To mi prosim tě vysvětli, který model máš na mysli? Amigos
myslel očividně 1,2 TDI v Lupu a A2. Jenže tenhle motor sice má kombinačku 3 litry ale nejezdí 214 km/h a už vůbec není v autě střední třídy . to je jako kdyby napsal, že nějakej skútr jezdí za 3litry. to prostě nelze srovnávat s limuzínou.
Naozaj som myslel to tupé VW Lupo, ktoré ešte museli oproti sérii odľahčiť, dali tam smiešny 3-valec a tešili sa čo to vymysleli.
Kurňa, pochopte že to bol fór, nemám proti japoncom vôbec nič, sám vlastním Mazdu a nedám na ňu dopustiť. Lejem do nej akurát benzín a mením olej , je to NEZMAR.
O Japoncoch sa totiž traduje, že nič nevymysleli iba okopírovali/ukradli. To samozrejme nie je celkom pravda. Možno nevymysleli úplne všetko , ale dovádzajú veci do dokonalosti. Príkladom je tento Accord, reálne použiteľný wankel motor v RX-8....
ok. odpouštíme.
japonci vyrabeji krasne a originalni auta, ktere pristi jen designerskym napadem 😊 [odkaz]
tento asijisky original se mi jeste vic libi [odkaz] japonci vzdy odkoukaji co delaji nemci pockaji 3 roky aby zjisitli co se kazi, a vydaji nove originalni auto 😊
tak zaprvé: takticky jsi u druhého příspěvku napsal: asijský namísto japonský, protože se jedná o korejce (který v tomto případě kopií je). ale mi se tu bavili o japonských autech.
a ten první (lexus LS430) je absolutním originálem, o kterém tu (nechápu opravdu proč) pořád tvrdíte, že je okopírovaný M-B eSko. nevidím jediný detail shodný s M-B. a skutečností je, že na nejnáročnějším trhu světa (USA - tak mě za to zas zabte) dává Mercedesu pořádně nafrak v prodejnosti a to vás určitě žere (a nesnaž se tu argumentovat tím, že sleduješ třetiřadou produkci levičáků z hollywoodu a v jejích filmech každý jezdí v M-B. Ani tím, že si vymslíš (a nebudeš tu první), že si v USA byl už třikrát a projel je křížem krážem )