Nový diesel Hondy Accord vytváří rekordy
Nová Honda Accord 2.2 i-CTDi vytvořila na začátku května 19 mezinárodních rychlostních rekordů a dosáhla navíc spotřeby paliva 3,067 litrů na 100 km. Členy týmu, který rekordy vytvořil, byli novináři a závodní jezdci z Evropy a Japonska.
Mezi vytvořenými rychlostními rekordy, které byly vesměs dosaženy na sériovém voze třídy B III (diesel 2000 – 2500 ccm), byly např. 214,228 km/h (1000 m s letmým startem), dále 117,928 km/h (1000 m s pevným startem) a průměrná rychlost 209,824 km/h během 24 hodinové jízdy. Všechny tyto rekordy byly vytvořeny na vysokorychlostní oválné zkušební dráze v Papenburgu v severním Německu ve dnech 1. a 2. května a podléhají ratifikaci FIA. Pro pokus o vytvoření rychlostních rekordů byly úředníky FIA náhodně vybrány dva sériově vyráběné vozy a kromě ochranných klecí pro případ převrácení, závodních bezpečnostních pásů a rádiového spojení mezi vozy a boxem nebyly na vozech provedeny žádné úpravy.
Po pokusech o rychlostní rekordy jely tytéž vozy 675 km dlouhou trasu ze zkušební dráhy v Papenburgu do Wiesbadenu poblíž Frankfurtu n.M. s cílem provést zkoušku spotřeby paliva. Trasu tvořily jak dálnice tak i silnice nedálničního typu a jeden z Accordů na ní dosáhl vynikající průměrné spotřeby 3,067 l/100 km.
Projekt, jehož cílem bylo demonstrovat výkonnost a hospodárnost vozu Accord i-CTDi, byl nápadem pana Kenichi Nagahito, hlavního inženýra zodpovědného za motory i-CTDi. Ten prohlásil: „Mým cílem při navrhování takové akce bylo ukázat zákazníkům, že první naftový motor firmy Honda je spolehlivý, vytrvalý, vysoce výkonný a má nízkou spotřebu paliva.
Výsledky prověrky vytrvalosti při vysokých rychlostech a nízká spotřeba paliva moje očekávání vysoko předčily. Jsem velmi spokojen a moje díky patří novinářům, FIA a podpůrnému týmu, kteří nám pomohli tuto akci zrealizovat.“
Britský závodní jezdec Robin Liddell, který se nedávno zúčastnil čtyřiadvacetihodinového závodu na okruhu Le Mans, ale také amerických sérií Le Mans a britského mistrovství BRDC British GT to komentoval takto: „Honda udělala s novým Accordem výrazné kroky vpřed v designu, ergonomii a v řešení interiéru a nyní má výrobek, který může její vozy jedině
posunout směrem k nejlepším vozům ve své třídě.“
Seznam rychlostních rekordů, vesměs podléhajících ratifikaci FIA | ||
1000 metrů | letmý start | 214,228 km/h |
1 míle | letmý start | 214,099 km/h |
1/8 míle | pevný start | 68,985 km/h |
¼ míle | pevný start | 87,223 km/h |
500 metrů | pevný start | 94,424 km/h |
1000 metrů | pevný start | 117,928 km/h |
1 míle | pevný start | 135,588 km/h |
10 kilometrů | pevný start | 190,686 km/h |
10 mil | pevný start | 198,172 km/h |
100 kilometrů | pevný start | 209,915 km/h |
100 mil | pevný start | 210,882 km/h |
500 kilometrů | pevný start | 209,828 km/h |
500 mil | pevný start | 210,876 km/h |
1000 kilometrů | pevný start | 210,227 km/h |
1000 mil | pevný start | 210,479 km/h |
1 hodina | pevný start | 211,238 km/h |
6 hodin | pevný start | 210,004 km/h |
12 hodin | pevný start | 209,823 km/h |
24 hodin | pevný start | 209,824 km/h |
Související články:
Technika motoru Honda 2.2 i-CTDi