Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

J.D. Power 2004 (3.díl): nižší střední=japonský hattrik!

9 komentářů

Jo, pardon, to nejdulezitejsi jsem zase neuvedl: www.reliabilityindex.com
Magicu velmi zajimavé, prosím napiš mi odkud tyto info bereš. Dík
Nevim, proc se stale ceske redakce vyhybaji reliability indexu? Uverejnuji same nicnerikajici statistiky niceho a ignoruji celkem solidni srovnavaci kriteria? Reliabilityindex je asi nejobjektivnejsi svym hodnocenim (hodnoti servisy) a jeho vysledky tak nejak zhruba odpovidaji i mym zkusenostem. Jinak bych ani nerekl, ze Anglicani nemaji radi italska auta (podivej se na priznivce treba Integrale), ale u Fiatu bych za problem cislo 1 kdekoli krome Italie, Francie a Svycarska oznacil jak servis, tak hlavne poprodejni sluzby. Zkratka Fiat se ridi heslem: "budte radi, ze si u nas muzete neco koupit", kdezto ty ostatni znacky jsou vdecne lidem za to, ze si jejich vyrobky vubec koupi. Pricti k hodnoceni AR 147 tech 16% za servis a mas skvele hodnocene auto! Reliability index uvadi Fiat na 9 nejlepsim miste ve spolehlivosti (nove typy jsou hodne spolehlive), pricemz prvni absolutne mezi znackami je Mazda, druhy Ford, trerti Honda, potom Toyota, Vauxhall, Hyundai, Peugeot, Nissan, Fiat a Volvo. Nejhorsi hodnoceni ma Jeep, druhe nejhorsi je Subaru, Land Rover, Alfa Romeo, Saab, Audi, BMW, Rover, Renault a Mitsubishi. U AR jsou spatne hodnoceny stare typy (164, 155 - hlavne 2,5 nafta), 156 do roku 2000 lehky podprumer, od roku 2000 vysoky nadprumer. Z toho vyplyva, ze musis u spagetaku vedet presne co kupujes, protoze i auta jedne modelove rady se od sebe vyrazne lisi! A to se nedivim, ze lidem vadi! Spatne hodnoceni Audi je dano hlavne modelem A6 a u BMW jsou nejvetsim prusvihem modely M-rady. Ostatni bavoraky jsou mirne nad prumerem az nadprumerne spolehlive. Reliability index rovnez deli zavady podle procent vyskytu (u spaget treba caste vymeny soucasti na zaveseni, u Subaru pres 40% zavady na motorech). Jinak jeste pro Skodovaky: reliability index hodnoti Skodovku jako vyjimecne spolehlivou, a to u vetsiny soucasnych modelu!
Sorry, ono už je to napsaný dřív, pár dní jsem tu nebyl.
Jinak je fajn, že se hodnotí i spokojenost se servisem. Každý auto se může porouchat, pak záleží na servisu jak se o vás postará. U Audi tátovi vždycky nabídli jako náhradní vůz minimálně A4, ale když se mu *** Mercedes za 2,5mega v Praze, tak ho klidně nechali odjet domů vlakem... Naštěstí máma měla čas a tak pro něj jela druhým autem (v celku kousek, jen 100km...), to jsou služby dealera "nejlepších vozů na světě"
Spokojenost zákazníků se značkou vozu ve Velké Británii😒br /> 1. Lexus
2. Skoda
3. Mazda
další Evropan je až na 6. místě BMW, na 8. Volvo a na 9. Audi
A kde je Ochcafka????
Snad ji zase nestricili do stredni stridy kde nema vubec co delat???
Dík za reakci pane Láník. Ono to opravdu není jednoduché, ale musíte uznat, že necelých 30 tis. oslovených v 50 mil. Anglii není žádné statistické číslo, které by o něčem vypovídalo. Osobně bych bral záznamy od importéru jednotlivých značek (ovšem to je otázka zda by vám někdo tyto data dal), kteří mají svůj kmen dokonale zmapován. Posléze poměrově upravil k celkovému počtu jednotlivých typů vozu v dané zemi. To si myslím by mohlo vypovídat o tom kolik vozů se jednotlivým výrobcům kazí a taky jaká je povaha závady.
O tom jak vznika J.D. POWER Consumer Satisfaction Index jsme strucne psali zde😒br /> [odkaz]
Zajímají-li vás podrobnosti nezbývá než zakoupit britsky casopis WhatCar (cervnove cislo, v prodeji od 20. dubna, www.whatcar.com) resp. celou studii u J.D.POWER [odkaz]
Jakou metodiku byste navrhoval vy? Co by mela postihovat?
Už dlouho čtu různé statistiky a nevím co si mám myslet. Německá vychází s prohlídek STK a následného popisu závad plus hlášených poruch. Niméně tato statistika už nepíše jestli mi vypadl kablík nebo se ***a elektronika. Tato anglická vychází s pocitu nevím jak jinak to popsat. Každý majitel popřípadě fanda odpustí svému autu nějakou tu drobnost. Takže nechápu co nám vlastně tato statistika říká - jaký je rozdíl mezi posledním Fiatem (daný typ se už nevyrábí 3 roky) a první Mazdou 323 (nová, stará kolik km??) Oněch 16.2 %?? Co to je za číslo, že autor píše o propadu italských vozů. Mimo to i německých statistikách stáří do 6 let patří Fiat k průměru kde i spousta jiných značek (typů) končí tam kde by je nikdo nehledal, a jsme zase u toho kablík nebo elektronika? Nehledě na to, že angličané nemají rádi italské vozy ani ne tak pro jejich dřívější velké problémy s kvalitou jako to, že italové to v automobilovém průmyslu v podstatě anglánum natřeli. Angláni dnes v podstatě se svými značkami vymizeli, ROVER je jenom vzpomínka na minulost.