Technika
Namísto oteplování dojede lidstvo na otravu těžkými kovy. :no:
Nejvetsi svinstvo je nepouzivat mozek a do omrzeni papouskovat argumenty ropne lobby. Kdyz lidstvo nedojelo na otravu tezkymi kovy doted, kdy se produkuji miliony olovenych baterii, jeste donedavna bez jakekoliv recyklace, tak s Li-onkami uz se to tezko stane. Mimochodem Lithium nepatri mezi kovy tezke, ale lehke. Dokonce je z pevnych latek nejlehci.
Tak proč jsou ty baterie pořád tak těžký, myslím pro hybridy? Bohužel se bavíme pořád o několika stech kilogramech hmotnosti baterií (u full hybridu)...
Ale aby jsi se nepletl, já nemám nic proti DIESELOVÝM hybridům... >😁
Moc se mi líbí téměř hotový hybrid P 3008, kde hybrid s 2,0 HDI 120 kW přináší za jedny peníze dvě funkce: 1/ full hybrid, 2/ pohon 4 kol.
Fajn bude taky hybrid v Mercedesech založený na CDI 250 (2,1 CDI a 150 kW/200 k). Hybridní verze bude mít 225 k a točivý moment? I bez hybridu je tam 500 Nm...
Tady vidím velkou výhodu oproti benzínovým hybridům: takový Prius veze těžké baterie s motorem který generuje nějakých 170 Nm, zatímco jakýkoli diesel o velikosti 1,6 má kolem 260 Nm. Tedy uveze baterie mnohem snáze...
proto předvídám dieselovým hybridům pěkný úspěch, zatímco benzínové zůstanou Evropě na pokraji zájmu.
Toyota se rozhodla pro benzín a udělal chybu a bude toho litovat.
Ale co, uvidíme, rozhodně na začátku příštího roku budou dít věci. (Peugeot tento chytrý systém přinášející hybrid a 4x4 chystá i s benzínem 1,6, takže z toho bude zcela regulérní souboj, opět diesel versus benzín). :yes:
Ale aby jsi se nepletl, já nemám nic proti DIESELOVÝM hybridům... >😁
Moc se mi líbí téměř hotový hybrid P 3008, kde hybrid s 2,0 HDI 120 kW přináší za jedny peníze dvě funkce: 1/ full hybrid, 2/ pohon 4 kol.
Fajn bude taky hybrid v Mercedesech založený na CDI 250 (2,1 CDI a 150 kW/200 k). Hybridní verze bude mít 225 k a točivý moment? I bez hybridu je tam 500 Nm...
Tady vidím velkou výhodu oproti benzínovým hybridům: takový Prius veze těžké baterie s motorem který generuje nějakých 170 Nm, zatímco jakýkoli diesel o velikosti 1,6 má kolem 260 Nm. Tedy uveze baterie mnohem snáze...
proto předvídám dieselovým hybridům pěkný úspěch, zatímco benzínové zůstanou Evropě na pokraji zájmu.
Toyota se rozhodla pro benzín a udělal chybu a bude toho litovat.
Ale co, uvidíme, rozhodně na začátku příštího roku budou dít věci. (Peugeot tento chytrý systém přinášející hybrid a 4x4 chystá i s benzínem 1,6, takže z toho bude zcela regulérní souboj, opět diesel versus benzín). :yes:
A vis, kolik vazi elektromotor? Porovnej si hmotnost elektromotoru s baterii a spalovaciho motoru s plnou nadrzi. Rozdil tam samozrejme je, ale uz ne tak obrovskej, jako mezi baterii a nadrzi s benzinem. Potom mi jeste teda nekdo reknete, co mate proti tezkym kovum? Denne se s nimi setkavate, jsou nepostradatelne a kdyz je vse tak, jak ma, tak jsou neskodne, nebo se snad bojist baterky v mobilu, laptopu a startovaci v aute??
jeste odecti vahu prevodovky
a zapominas ze prave Volt/Ampera nemaji k pohonu spalovaci motor, ale elektricky motor a ten ma "kroutak" rekneme vynikajici 😄
a zapominas ze prave Volt/Ampera nemaji k pohonu spalovaci motor, ale elektricky motor a ten ma "kroutak" rekneme vynikajici 😄
Jestli benzinovy nebo naftovy hybrid, je podle mne stejna nezodpoveditelna otazka jako jestli benzinak ci dyzl u bezneho pohonu. Zalezi na osobnich preferencich a potrebach kazdeho. Jak panove spravne pisi, vse zacina konstrukci. Pokud to bude hybrid typu Volt, tak technicke parametry (vykon, kroutak) jsou zcela nezavisle na pouzitem "dobijecim" motoru. Pokud to bude hybrid klasicky (ktery podle mne drive ci pozdeji ustopi "Voltu") tak rozdily budou, ale to jsou i dnes a stale se prodavaji obe reseni - benzinove i naftove. Potom uz pujde jen o parametry typu cena/provozni naklady, emise. Naftovy hybrid pak bude mit o trochu lepsi spotrebu a o trochu horsi cenu a emise. Takze ja zadny fatalni problem, zda naftovy ci benzinovy hybrid, nevidim.
Všechno má svůj limit. Zatímco u klasického hybridu sešlápneš plyn a elektrika a spalovací motor se spojí, auto se rozjíždí, případně zrychluje - má to své omezení.
Volt bude mít samozřejmě taky své omezení dané kapacitou elektromotoru a kapacitou generátoru. Prostě to nepojede rychleji než... je konstrukční limit. A opravdu se bojím, že když budeš chtít jet rychle, buď to nepojede (je to na limitu generátoru) a nebo bude mít generátor různé režimy a jak bude elektromotor vyžadovac více "šťávy", tak bude generátor žrát více benzínu. A prosím nezapomeňte vy všichi entuziasti, že Volt bude bit 2x na účinnosti spalovacího procesu a na účinnosti přeměny elektrické energie v energii mechanickou. Klasický spalovací motor pracuje s účinností pouze přeměny spalovacího procesu v mechanickou energii a klasický full hybrid si ještě pomáhá uchováním odpadní energie.
Já to prostě s tím Voltem nevidím tak jednoznačně.
Volt bude mít samozřejmě taky své omezení dané kapacitou elektromotoru a kapacitou generátoru. Prostě to nepojede rychleji než... je konstrukční limit. A opravdu se bojím, že když budeš chtít jet rychle, buď to nepojede (je to na limitu generátoru) a nebo bude mít generátor různé režimy a jak bude elektromotor vyžadovac více "šťávy", tak bude generátor žrát více benzínu. A prosím nezapomeňte vy všichi entuziasti, že Volt bude bit 2x na účinnosti spalovacího procesu a na účinnosti přeměny elektrické energie v energii mechanickou. Klasický spalovací motor pracuje s účinností pouze přeměny spalovacího procesu v mechanickou energii a klasický full hybrid si ještě pomáhá uchováním odpadní energie.
Já to prostě s tím Voltem nevidím tak jednoznačně.
a ty prosim nezapomen, ze spalovaci motor ma v beznem aute hned nekolik nevyhod, zaprve prevodovka, tam se straci docela dost vykonu, zadruhe je nachylnej na vykivy otacek a zatezi, takze pokud slapnes na plyn tak motor do 2 litru treba 10-20 sekund muze klidanko bastit 50-60 litru na 100km, tohle vsechno tento motor nebude zajimat, proste pokud klesne kapacita baterii pod 30% tak se zapne na sve idealni podminky a bude si svejma 53kW dobijet baterie a bude mu uplne suma fuk jestli ridic bude mit na plynovem pedali cihlu 😉 spalovaci motor ve Voltu slouzi jen proto aby udrzoval baterie nad hodnotou 30%, ano dalnicni e😜res kterej na dalnicich stravi 90% casu to nebude, ale tak to ani nikdo neprezentoval a neprezentuje, je to prezentovane jako auto na dojizdeni do prace a obcasne vyjizdky mimo mesto k cemus tam je pak onen motor slouzici jako elektrocentrala, aby se dojezd prodlouzil na cca 500km, nikdo s tim autem neplanuje jezdit zavody na okruzich Nascaru a zdimat z nej rychlostni rekordy 😉 pokud ses ridic co neumi jezdit plynule a v ramci predpisu silnicniho provozu, tak si kup Ferrari Enzo a je jasny ze protebe takove auto vhodne nebude, pro normalniho ridice co ma auto na dojizdeni doprace do 100km denne a obcas si parkrat doroka udela vejlet nekam dal to zrejme bude dobra varianta jak usetrit na pohonnych hmotach
nikdo te nebude nutit si to kupovat 😉
nikdo te nebude nutit si to kupovat 😉
Hezka ukazka psychologie. U novych reseni kazdy scita nevyhody a analyzuje kazdou prkotinu, zatimco u stavajicich reseni nevyhody zcela pomiji - prijde jim normalni, ze tak to proste je. V klasickem retezci - motor pracujici v promennych otackach a menici tak svou ucinnost za behu nekde od 15 k 30ti% (cili o desitky 😖 -spojka-prevodovka-rozvody se ztraci az desitky procent vykonu. Proti tomu dobijeci motor (konstantni otacky v pasmu nejvyssi ucinnosti)-generator-baterie, kde obe elektricke casti se pohybuji s ucinnosti nad 90%, je ve srovnani s konvencnim retezcem spise ucinnejsi, maximalne stejne ucinny. Ale obavu ma kazdy z elektrickeho reseni.
Toyota se rozhodla pro benzín ze zcela jednoduchých a velmi logických důvodů, které naftou zmasírovaný člověk (ty) nemůže pochopit.
Toyota neřeší spotřebu, řeší množství emisí v městském provozu. Tam je benzínový motor oproti naftě stále o několik skoků vpředu. A proto jsou všechny japonské hybridy výhradně zážehové, ačkoli Japonci mají i výborné vznětové motory. Jo, až jednou Evropa dostane rozum...
Toyota neřeší spotřebu, řeší množství emisí v městském provozu. Tam je benzínový motor oproti naftě stále o několik skoků vpředu. A proto jsou všechny japonské hybridy výhradně zážehové, ačkoli Japonci mají i výborné vznětové motory. Jo, až jednou Evropa dostane rozum...
[odkaz] toto bude pecka 😉
Hybrid je vpodstate nezmysel, prechodné riešenie. Voziť so sebou vlastnú elektráreň, de facto dva pohony v jednom aute...
Hybrid, kde je primárnym elektrický pohon a spaľovací motor ženie iba generátor, je na túto prechodnú dobu prijateľný, kým nebude vyvinutý spôsob na uloženie dostatočného množstva elektrickej energie v aute.
Hybrid, kde je primárnym elektrický pohon a spaľovací motor ženie iba generátor, je na túto prechodnú dobu prijateľný, kým nebude vyvinutý spôsob na uloženie dostatočného množstva elektrickej energie v aute.
Bohužel fyzikální zákonitosti říkají, že hmotnost baterek se nebude dát stlačit pod určitou minimální úroveň. Obsah energie a extrémně vysoké napětí v těchto bateriových sadách nebezpečně zvyšují riziko úrazu (platí i u hybridů i u EV) - toto nebezpečí se bude projevovat o to více, jak budou tato vozidla stárnout... :no:
Ano, z tohoto pohledu bylo nejbezpečnější dřevo a uhlí. Ale úplně nejbezpečnější bylo seno.
Ja by som navrhoval bioplyn. V každom aute povinne obsadiť všetky sedadlá a jesť šošovicu, kapustu, kaleráb a fazuľu. Zastrčiť hadičku do zadku, prdnúť, naštartovať, a ideš. Vyrieši sa hustota premávky, lebo všetky autá budú plne obsadené, vyrieši sa ekológia, lebo pohon bude čiste organický a vyrieši sa otázka stravovania, zníži spotreba mäsa a produkcia voľného metánu stádami hovädzieho dobytka... >😒]
Mas pravdu chlape, proto nechapu, proc rozumny prispevek zacinas slovy ,,Hybrid je vpodstate nezmysel"..
protože logicky to je nesmysl, e to takové něco mezi, ani ryba ani rak. Nicméně z historie víme, že některá provizoria jsou zde na furt a jsou nejlepší. Příkladem bych pušku AR-15 (ta teda nejlepší není, ale je na furt)nebo druhoválečná stíhačka Spitfire Mk.IX >😒]
Díky za vysvetlenie, prvú vetu by som sám lepšie nenapísal. 😉 :yes😒br />
O pravdivosti druhej vety nie som tak úplne presvedčený, provizóriá odolávajú času nie preto, že by boli najlepšie. 😉 :😉
V tretej vete sám popieraš vetu druhú 😉, a neviem, čo si myslel s tým Spitom... 😉 😲
O pravdivosti druhej vety nie som tak úplne presvedčený, provizóriá odolávajú času nie preto, že by boli najlepšie. 😉 :😉
V tretej vete sám popieraš vetu druhú 😉, a neviem, čo si myslel s tým Spitom... 😉 😲
Jo, jo. Parni stroj je v podstate nesmysl, protoze spalovaci motor je mnohem lepsi. Vazne nechapu, proc vyrabeli cele stoleti parni stroj, kdyz je to nesmysl a mohli zacit rovnou spalovakem. Konvencni spalovaci motor je v podstate nesmysl, protoze turbomotor ma mnohem lepsi parametry. Turbomotor je v podstate nesmysl, protoze turbohybrid bude mit parametry jeste lepsi. Turbohybrid bude v podstate nesmysl, protoze elektromobil ma jeste lepsi parametry. Mozna uz by bylo na case smirit se s tim, ze kazde technicke reseni je poplatne urovni techniky v dane dobe a postaveno tak, aby s dostupnou technologii poskytlo nejlepsi parametry, jake jsou v dane dobe mozne. A nekdy tam jsou oproti starsi konstrukci treba veci navic, aby se dosahlo urciteho paramteru, ktere pozdejsim vyvojem zase zmizi, protoze dany parametr uz se podarilo diky rozvoji techniky dosahnout jinak. Proto je kazde toto reseni docasne, tedy podle tebe "nesmyslne". Ne. Vyviji se a je dane technologii te ktere doby. Nevim, proc to shazovat slovy "nesmysl".
20 resp. 60km sice nezni nijak skvele, ale staci si uvedomit, kolik lidi dneska v Evrope podobne jako v Americe bydli na predmestich v domcich s garazi (tzn. ze maji moznost pres noc auto pohodlne dobit) a pres den jezdi akorat tak do mesta do kanclu a vecer/o vikendu na nakupy. K tomu vetsinou el. rezim staci uplne nebo aspon z valny casti. A kdyz dojde na sluzebky, vylety a dovoleny, je tady porad spalovaci motor, kterej umoznuje dosahovat celkovyho dojezdu na urovni konvencnich vozu.
At se na to koukam jakkoliv, v hybridech vidim na pristich cca 10 let jediny reseni, jak se zacit odprostovat od fosilnich paliv. Vyhradne el. koncepty z dilen znacek jako Renault-Nissan, Mitsubishi nebo Smart jsou zkratka prilis drahy vzhledem k omezeny funkcnosti dany predevsim nenahraditelne nizkym dojezdem. A pokud jde o specifika Evropy, hybridum bude zase hrat do karet vetsi citlivost Evropanu k zivotnimu prostredi. Odpor k cizim - a zvlast americkym - znackam by mohl do znacny miry resit rebranding GM Volt na Opel Ampera. 😉 :yes:
Bohužel, Prius a Volt fungují dobře jen za ideálních podmínek, například na severu je všechno jinak, jak známo, kapacita baterií s klesající teplotou klesá.
Navíc Renault, který má velké plány s elektrickými vozidly, přiznává, a to oficiálně, že infrastruktura pro dobíjení baterií v masovějším měřítku je ZCELA NEDOSTATEČNÁ. A to samozřejmě v plné míře platí pro plug in hybridy. Další věcí je realita - o reálné spotřebě nevíme vůbec nic a Američané nám žádné konkrétní informace nedávají, jen nám předkládájí ideální situaci.
Jak známo, v Evropském cyklu vychází spotřeby paliva, uváděné v technických specifikacích velmi krásně, ale jsou prakticky nedosažitelné.
A i proto, že se momentálně nedá porovnat spotřeba Voltu s ostatními vozy, navrhuje americká agentura EPA (agentura pro ochranu prostředí) vzorec pro výpočet spotřeby paliva, který bude v miles per galon a bude plně srovnatelný se spotřebami ostatních vozidel. Potom prvně uvidíme. zatím je vše velice a velice předčasné.
zadalsi zapominas ze ve skandinavii je zcela bezne ze u baraku maji primo zasuvky jiz dnes kvuli vytapeni aut prave v zimnim obdobi
A jak jsem řekl, jsem zvědav, kolik bude žrát motor-generátor v Voltu až to ohulíš na dálnici, řekněme tak při 140. Jestli to vůbec 140 pojede, jetli bude vůbec motor-generátor takový výkon schopen vyrobit... 😐
samozdrejme pokud bude mit ridic tezkou nohu a bude pri kazdem rozjezdu vyuzivat akceleraci na plny pecky a nebude vyuzivat kuprikladu rekuperace brzdeni motorem (proste zaslapne brzdy) tak spotreba bude vetsi
Samozřejmě zákon zachování energie platí.