Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM: Výroba baterií pro Chevrolet Volt zahájena

Diskuze (60)
V USA byla spuštěna výroba lithium-iontových akumulátorů pro připravovaný Chevrolet Volt. Továrna v Brownstown Township je vůbec první, která ve Spojených státech vyrábí tento typ baterií pro hybridní automobily.

Závod General Motors Brownstown Battery Pack Assembly Plant spustil výrobu akumulátorů tři roky poté, co americký koncern oznámil záměr vyrábět vůz Chevrolet Volt – plug-in hybrid, ve kterém slouží spalovací motor výhradně jako generátor pro dobíjení baterií.

Továrna patří pod samostatný podnik GM Subsystems Manufacturing LLC a v blízké budoucnosti se v ní budou vyrábět baterie i pro další podobné automobily. Investice ve výši 43 milionů dolarů byla realizována v průběhu pěti měsíců. Výroba v plném objemu zde ale bude spuštěna až ve čtvrtém čtvrtletí roku 2010, souběžně s náběhem produkce Chevroletu Volt v továrně Detroit-Hamtramck.

Celkově chce GM v souvislosti s Chevroletem Volt proinvestovat v osmi továrnách 700 milionů dolarů. Investice 336 milionů se týká samotného montážního závodu Detroit-Hamtramck, k dalším investicím patří výroba baterií v Brownstownu, vývoj akumulátorů ve Warren, strojní zařízení v Grand Blanc, vačkové hřídele a ojnice v Bay City a zbývající části zážehového motoru ve třech závodech v městě Flint. Všechny tyto investice jsou koncentrovány ve státě Michigan.

Diskuze (60)
12. 1. 2010 10:57
Re: :)
Jestli to vyjede, tak to pecka bude no. Pohledem do ceníku:) (ale každá studie a inovace něčim pomůže)
10. 1. 2010 19:35
Re: Coming soon
Spalovací motor vyrábí elektřinu a ukládájí do baterek a z baterek je poháněn elektromotor. Takže máme účinnost generátoru * účinnost elektromotoru.
Samozřejmě zákon zachování energie platí.
Avatar - Blue Sun
10. 1. 2010 19:27
Re: Je otázkou, co je větší svinstvo.
Toyota se rozhodla pro benzín ze zcela jednoduchých a velmi logických důvodů, které naftou zmasírovaný člověk (ty) nemůže pochopit.
Toyota neřeší spotřebu, řeší množství emisí v městském provozu. Tam je benzínový motor oproti naftě stále o několik skoků vpředu. A proto jsou všechny japonské hybridy výhradně zážehové, ačkoli Japonci mají i výborné vznětové motory. Jo, až jednou Evropa dostane rozum...
10. 1. 2010 19:24
Re: Coming soon
je prevadena ve forme elektriny, znas zakon o zachovani energie? doporucuju precist :-) je prevadena pouze 1x , navic se ji cast muze vratit zpet diky rekuperaci, coz u normalniho auta bez baterii slouzicich k pohonu samotnemu nelze
10. 1. 2010 19:19
Re: Coming soon
takze ty kdys si chces vytopit v zime auto tak das motor naplno? sakra ten motor ve tvem aute lituju uz ted >:D