Jak ukázal náš nedávný článek, přeplňování je častou cestou k zisku vysokého měrného výkonu. Zatím se v čele pomyslného žebříčku drží zážehové motory, ale s příchodem dvoustupňového přeplňování se otevírají dieselům nové možnosti.
...je číst, že u motoru, ktereju má dvě turba namísto jednoho a taky nepochybně složitější a tedy i dražší systém sání i vwýfuku se ušetřilo za VTG :-) Můj soukromý tip je že při porovwnání nákladů na vwýrobu (nikolivw tržních cen! ) je dvwoustupňovwé přeplňovwání minimálně dvwakrát dražší než než VNT...
Další vwěc je že není problém získat stejný vwýkon z motoru se standartním přewplňovwání (ale měl by ten vwýkon samozřejmě horší průběh) - a nedělá se to a vwýrobci asi dobře vwí proč. Nikde nečtu že by byly použity nějaké převwratné technologie vwýroby bloku, pístů, ojnicí, ložisek, kliky... Takže i živwotnost bych vwiděl jako problémovwou.
...je číst, že u motoru, ktereju má dvě turba namísto jednoho a taky nepochybně složitější a tedy i dražší systém sání i vwýfuku se ušetřilo za VTG :-) Můj soukromý tip je že při porovwnání nákladů na vwýrobu (nikolivw tržních cen! ) je dvwoustupňovwé přeplňovwání minimálně dvwakrát dražší než než VNT...
Další vwěc je že není problém získat stejný vwýkon z motoru se standartním přewplňovwání (ale měl by ten vwýkon samozřejmě horší průběh) - a nedělá se to a vwýrobci asi dobře vwí proč. Nikde nečtu že by byly použity nějaké převwratné technologie vwýroby bloku, pístů, ojnicí, ložisek, kliky... Takže i živwotnost bych vwiděl jako problémovwou.
akurát nová A6 + A8 má 3,0 tdi s CR tretej generácie. takže si myslím, že idú akurát s dobou a o technickom zaostávaní v prípade VW koncernu ťažko hovoriť. Cenová a dizajnová politika je iná vec, ale technicky sú hodne ďaleko.
nevím, podle čeho hodnotíš jaký motor je lepší než TDI (neber to jako kritiku, měřítek je prostě hodně), ale podle mého, je to hrůza bez C-R technologie a přitom Volva mají už dávno C-R druhé generace, zatímco VW koncern má C-R jen v superdrahém A8 3,3 TDI.
jo. GM chytá dech po celém světě. a je potěšující, že dříve, než mohl ztratit vůdčí pozici v celosvětovém měřítku. nějaké provinční značky jako VW nemají šanci...
Na papire supr, ale nevim jaky to bude ve skutecnosti po 100 000 km. Ten motor je docela chytere resenej, misto VTG jen klapka ve vejfukovym potrubi, coz je jednodussi. No uvidime jak se bude prodavat a kolik to bude stat. Zatim prvni motor co prekonal VW 1.9 TDI/110 Kw. Nekteri se do me asi pustej, ale mit tenhle motor v novy astre coupe, pokud bude by vubec nemuselo bejt spatny:o))
Vypadá to, že se celý koncern GM probudil a jde dobrým směrem... Tenhle motor bude asi bomba.. (ve Fiatu nezklamali..) a myslím že Opel tím hodně získá a i Saab konečně dostane sportovnější diesel... Vypadá to, že nová Astra převálcuje Golf V asi skoro všude...
No tak jsem zvedavej, vidim to na poradnou supu Kvalita zn. Opel jde cim dal vic kupredu.Myslim ze by se meli ve VW konecne zamyslet nad cenovou politikou vuci kvalite prostoru a uzitne hodnoty.