Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v roce 2009: Pořadí značek

99 komentářů

vrkuboy
Podle mě si zaslouží pochvalu zejména Ford za své schopnosti prodávat Fusiona v takovém množství. :yes:
Subaru.in
Ja stebou souhlasim, bohuzel nevim koho presne chvalit!?

Jelikoz toto by byl sen kazdeho vyrobce vyrobit levny vuz bez nejak velkych zmen a i po prumernem 7letem zivotnim obdobi auto jde na dracku.

Neverim, ze toto Ford predpovidal, nekdy se veci stanou pravy cas, misto stesti, nahoda. Pokud by to tak nebylo tak by preci kazda konkurence vyrobyla uplne presnou verzi tohoto vozu.
rest
"Celkem letos Ford prodal 18.516 vozů, tj. o 6,5 % více než před rokem. Tempem, jaké loni předvedl Ford, nedokázal růst nikdo jiný v TOP10."

Veľmi slušné "FORD" :yes:
bojler_
je otázka, jestli to přineslo i nějaký profit.
Avatar - hattori_hanzo
hattori_hanzo
Z tabulky kromě evropskách klasiků z předních pozic zaslouží uznání především značky jako Mercedes Benz - skoro čtyři tisíce aut a hned za ním v závěsu neúnavní pronásledovatelé v podobě Audi a BMW.Skvělý čísla jsou taky u Volva,1724 kousků vidí člověk rád.Obzvlášť když si vezme jak to vypadalo ne zase až tak dlouho zpátky.
Největší klenoty se tady ovšem hledají paradoxně dole.Ovšem koukat s rozumem protože skutečně nemám na mysli Shuanghuan(umí to vůbec někdo správně vyslovit?) s Daihatsu.
Třeba 206 kusů Porsche(to znamená že se novej kus na silnici objeví každý dva dny po celej rok!),136 ostrejch Caterhamů,85 Ministřel,40! Ferrari,Lamborghini,Rolls-Royce,Aston Martin,Maserati...Sen!
Tohle není perfektní stát,ale je dobře když člověk ví že Češi ani tak nejedou žádný šméčka. :yes:
vrkuboy
Ten Caterham by si zasloužil minimálně uvozovky tím spíš, že všechny ty prodaný Kaipany nejsou jen kopie super 7 ale dost z nich je ta laminátova kastle s podvozkem z Favorita.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ale Kaipan je úplně jiná značka než Caterham. V tabulce taky je (11 ks), mimochodem Kaipany jsou dražší než Cat >😁
vrkuboy
Sakra sem si toho Caterhamu nevšimnul.... beru zpět, odvolávam co jsem odvolal, slibuji co... >😁
Avatar - Well-being
Well-being
:yes: všem co zvýšili prodeje proti r. 2008
:no: všem ostatním 😉
Tvému hloupému názoru :no: :no: :no: :no: :no:
😄
Mohl by mi někdo vysvětlit proč je Fusion tak oblíbený? Za ty peníze se dá sehnat hromada jiných (snad i lepších) aut...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vyšší posez, snadné nastupování, výborné otevírání kufru jako u kombi, vyšší světlá výška, přehledná ergonomie (to vím od rodičů, mají ho). Je to pěkné auto, rodiče dostali i aut. klimu a vyhřívání předního skla, litá kola taky, dobrou výbavu.
Nedivím se. (Měli akční model za 299000, teď je totéž myslím za 249000, akorát klima není automatická).
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, dokonalé důchodcovské auto... myšleno pozitivně. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Viděl jsem v něm jezdit i spoustu mladých lidí.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, proč ne, spousta lidí ocení nenáročné levné auto s vyšším posazem.
Kurňa, vyhřívání předního skla by mělo být v každým autě v základu, to zimní škrabání oken je vopruz. Kdo je pro?
kuko
máš můj hlas :yes:
bubulak
No akorát, že nikdo nenabízí taky vyhřávání bočních skel a automatické mytí na zapatlaný zrcátka. Takže člověk se tomu obíhání auta se škrabkou a hadříkem stejně nevyhne.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Bylo by do prvního kamínku... protože dávat pak 15.000 za nové vyhřívané sklo se nikomu necche 😄
Petrko
První kamínek ti vyhřívání skla nevyřadí a když kupuješ nový auťák tak v pojistce připojištění skla ani nepoznáš.
Deadlift
Presne. :yes:
Avatar - ryman
ryman
taky jsem pro
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Protoze netaha bricho po zemi a da se s nim zaparkovat predkem u chodniku, aniz bys ulomil polovinu predniho narazniku.
bojler_
tak to bych mozna bral uz radsi nivu. s tou ten chodnik prejedes a nevadijou ti ani patniky..
Avatar - Emel
Emel
Jako třeba co? Fusion v akčních cenách kolem 250.000 je prostě solidní auto se slušnou výbavou za málo peněz.
kuko
a ještě i celkem spolehlivé, relativně málo kradené, a se širokým servisním zázemím. Viděl bych to jako ideální náhradu dosluhujích Felicií, případně Fabii 1 pro skupinu zákazníků, pro které je Fabia 2 těžko stravitelná :yes:
vrkuboy
Viděl sem ho v bílém laku ve verzi Kalero a na "hlínách" a nevypadal vůbec zle, spíš naopak. :yes:
chrudoš
40 ferarri, 28 maserati, 17 bentley, 15 astonu(!!!), 10 lamb a dokonce 8 rollsu = i v krizi narod eurodrzku 😄
Pepis
Nebo zlodeju a mafianu :no:
chrudoš
Zlodeji a mafiani maji podleme S-klady, tohle jsou fansmejkri.
At je to jakkoliv, chci byt tim eurodrzkem taky 😄
Beaumont.
Dávat rovnítko mezi "(euro)drzek" a "fajnšmekr"?!? 😲 😲 No nevím nevím.

Jinak ovšem kupcům všech výše jmenovaných značek :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Eurodrzek je předstupněm fajnšmekra, rozdíl je v počtu nul na kontě. >😁 😉
kuko
>😒] :yes:
Já mám na kontě spoooustu nul, akorát mi tam chybí něco před nima >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Beaumont.
Bojím se, že ten rozdíl je mnohem spíš o vkusu než o majetku. Kdyby se alespoň 1% (euro)drzků dokázalo vyvinout ve fajnšmekry, bylo by to fajn. Ale toho se těžko dočkáme.
Avatar - Dinar
Dinar
Bojím se, že nechápeš podstatu eurodrzka. 😉
Beaumont.
Tak to je možné, k téhle kategorii mám opravdu hodně daleko - díkybohu.
GTI
Beaumonte, nyní v tom plaveš jako Alfa Romeo ve... vyšší střední... >😁 😉
Beaumont.
Díky, kdybych byl ve všem tak dobrý jako Alfa 166 v rámci své třídy, byl bych spokojen.

Ale měl bys konečně dát do pořádku ty nesmysly o 159 na tvém blogu.
milan3
Toho bohda nebude! 😉Znas GTI!
GTI
😄 :yes:
chrudoš
>😁 :yes:
Avatar - T613
T613
nezáviď
Avatar - positivemind
positivemind
Příspěvek člověka bez mozku.
Avatar - ryman
ryman
ale tak no tak.. prece si nebudeme lhat do kapsy, ze se v te nasi krasne republice nekrade.. generalizovat je mimo misu, ale na kazdem sprochu pravdy trochu 😄
milan3
Presne jak napsal chrudos tyto znacky kupuji ti kteri se nemusi predvadet ze na to maji, tem tebou jmenovanym staci nemecka produkce (a obcas i Ferrari bohuzel)!
Bravo Masserati, bravo Morgan ! 😉
Ja znam jen jednoho znich... Konkretne ma na svedomi jednoho ze 17 Bentley-ů...
Avatar - positivemind
positivemind
Já zase Astona 😉
milan3
Ja Morgana a Masserati, nekolik ALF a Lancii!
Avatar - Emel
Emel
Za poklesem LUV je ovšem potřeba hledat změny spíše legislativní než tržní...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No, firmy opravdu stoply nákup dodávek. Takže je tam silný tržní vliv - dodávky šly o 35 až 50% dolů, ale už se to lepší.
kuko
firmy určitě šetřili, ale LUV nejsou jen dodávky. Do změny legislativy tam spadali různé omřížované Oktávky, Fabky, ale i Poršáky. A ty se pak přesunuli do kategorie OA 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Když si pozorně přečteš článek, je to tam napsáno - je to způsobeno kombinací 2 faktorů.

TĚŠÍM SE NA LEDNOVÉ VÝSLEDKY. Konečně to bude bez zkreslení, užitková auta budou užitkovými auty a osobní auta budou osobními auty.
Kdo zapláče bude Škoda - vypadne ze špičky v užitkových autech, přeskočí ji Ford, Volkswagen a možná i Renault a Mercedes. Hrůzstr to nezachrání.
Viz prosinec 2009😒br /> 1 - Ford (197)
2 - VW (191)
3 - Renault (110)
4 - Mercedes benz (9😄
5 - Škoda (96)
6 - Peugeot (95)
7 - Fiat (91)
8 - Dacia (70)
kuko
mně jsou užitkáče celkem volný, a jestli je tam Škoda první nebo pátá je mi ještě volnější >😒]

ono taky s jedním LUV proti paletě třeba u Fordu se těžko bojuje že
😉

Spíš mi tam chybí Citroen. Ten v užitkáčích zatím většinou překonával Pažouta 😐
Avatar - Emel
Emel
Jak píše kuko... netvrdím, že nedošlo k reálnému poklesu LUV, ale hodně velká část poklesu je způsobena změnou možnosti odpočtu DPH i u osobních vozů, díky čemuž se spousta aut nakoupila jako OA namísto LUV.
jeje
Takže nezbývá nic jiného než zvolat oslavné BRAVO FORD, BRAVO VOLVO, BRAVO KIA ! I přes krizi rostoucí trend výborné prodejní výsledky... Od VW jsem čekal víc s novým Polem a Golfem, oba modely jsou nepochybně špičkové, ale nic naplat češi vždy budou koukat na "value for money" v podobě akčních nabídek... :yes: :yes: :yes:
kuko
Polo a Golf se letos jen rozjížděli, tady bych raději počkal co příští rok
wolff
To čumím..., to fakt čumím.
Maserati, opět čumím...
to je prostě mazec... :yes:
bubulak
Není to zas až takový překvapení. Ford si místo nahoře jistě zaslouží, protože nad tímto trhem přemýšlí a snaží se najít řešení pro požadavky zákazníků.

Přesně opačně to mimochodem platí o Toyotě, která v poslední době na český trh kašle (stačí srovnat třeba ceny Fokusu a Aurisu, nebo ještě spíše Avensisu a Mondea) a tak bych jí přál i větší propad, než těch 24,5 %.
GTI
Každý číslo... dobrý číslo. Zde neplatí - kdo zlepšil prodeje je king, kdo zhoršil, palce dolů, zde platí jenom jediné - sláva všem, co dokáží prodat.

Fusion našel v Česku zemi zaslíbenou, pár drápků tu zatnul i Aston, a všechno jede ve stejných intencích jako předloni. Jen s menšími absolutními čísly.

Ostatně, pokud bychom přistoupili na podivuhodnou teorii, že prodávat se musí stále více a více, nastal by za čas zajímavý stav, všichni bysme vlastnili nakonec toho Astona. Nebo Fusiona? Nevím, vím jen, že to nejdůležitější je v předmětném kontextu to, co paseš ve své vlastní garáži.

Jinak správně článek akcentuje nepoměry (v neprospěch Fordu) rozložení modelového portfolia Fordu a Volkswagenu. Někdo holt "boduje" fusionem, někdo Passatem, tak si vyber...

Pochvalu zaslouží preimiálni svět z Německa - Mercedes-Benz, BMW, AUDI. A samozřejmě VOLVO a Porsche... umět si vybrat je vlastně strašně jednoduché, co?
kuko
ono rozdíl Pašík vs. Mondeo je jestli počítám správně někde kolem 20%, což mi teda jako nějaká extra tragédie nepříjde. Ten propad na následujích místech ve střední je už skutečně výrazný. A jsem zvědavý, co s prodeji Mondea udělá nová generace turbobenzinů, případně dvouspojky a pod. Jestli nějak naruší dominanci TDCI-ček.
GTI
Nejde jen o Apoštola, mrkni na Golf x Focus, Tigi x Kugaua, koneckonců ROCCO x ... nic 😄

Jo, souhlas, je tam tak trochu podmotorováno. Tušim ale, že na podzim přijede omlazený Passat, takže je už dnes jasno 😄
kuko
Golf vs. Focus opět rozdíl cca. 20%, Polo vs. Fiesta +/- stejně (ok, tady je Polo novinka, takže uvidíme spíš blízkou budoucnost). Tigi drtí Kugu, o tom žádná. Výš Ford nic nemá, zas na druhou stranu prodá pár Káček, Mistrů Elegance se neprodá pomalu už ani ten pár, + trhák Fusion.
A nová generace turbobenzinů může výrazně zamíchat právě těmito nižšími segmenty, hlavně nižší střední taky docela výrazně.

Takže já bych to viděl velice podobně jako třeba v Reichu. Ford je numero duo, s tím že má pár trháků, ale taky pár výrazných restů, a zdaleka nemůže nabídnou tak rozsáhlé pokrytí segmentů jako VW.

U Pašíka bych naopak s nástupem Superbu kombi očekával mírny pokles prodejů, možná dokonce i v tom samotném Reichu. Obyčejný Superb sice moc nemusím, ale kombíku těžko něco vytknout :yes:
Deadlift
Fiesta nad Polem, to je +- aha. A kde mate S-MAX, C-MAX, Galaxy, novy Ranger nebo Transit Connect.... vsechny jmenovane Fordy rozhodne dokazuji, ze Ford ma velmi solidni portfolio.

Ford v LUV je take pred VW... [odkaz]

Pristi rok prijde uplne nova cela rada Focusu a C-MAXu, facelift Mondoa, S-MAXu a Galaxy, mozna i novy B-MAX.

A co bude mit VW, to se vystrilelo svymi POLO generacnimi facelifty tento rok, maximalne prijde +-facelift Passatu a Polosedanu.
kuko
a není Fiesta +/- jako Polo? 2500 vs. 2400 jestli se nepletu.

Maxíky a Galaxy jsem zapoměl to je pravda :yes😒br />
Pickupy a LUV mě nezajímají.

Trošku mě sklamala Fuga. Teda spíš její prodeje. Osobně se mi moc líbí a myslel jsem že tady zabere líp.

Ok, s tím porfoliem uznávám, Ford ho má široké, ale čistě z pohledu osobních vozů je na tom kapánek líp VW. Krom toho máš stejně důvod oslavovat ne? Ford je před VW 😉
Avatar - Emel
Emel
Holt... někdy oslavujeme růst prodejů, jindy zase pokles, podle toho, kdo zrovna klesá.
Subaru.in
1.Ford Fiesta 117 296
2.Ford Focus 93 517
3.Vauxhal Corsa 84 478
4.Vauxhal Astra 67 729
5.VW Golf 57 187
6. Peugeot 207 48 037
7.BMW Mini 39 866
8.BMW 3series 36 029
9.Vauxhal Insignia36 040
10.Ford Mondeo 34 418

Vitezove v % navyseni rok 2009

1. Hyundai 56 726 (up 102😖
2. Kia 50 637 (up 62😖
3. Alfa Romeo 9 067 (up 52😖
4. Nissan 77 924 (up 18😖
5. Fiat 60 337(up 9😖

Informace z The Times 8.1. 2010
kuko
zajímavá čísla, zaujalo mě Bawo jako první střední třída celkově :yes: a absence Rendlíka v první desítce, v UK se jim dařilo vždy celkem OK 😐
kyklop
citali na auto.cz Adove mudrosti a skusenosti s rendlikmi a zistili, ze voz bez 4x4 a tdi nie je to prave orechove >😒] Vies, skusenosti su k nezaplateniu
Avatar - ryman
ryman
>😒] >😒] :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Korejci jedou už i v Anglii. Oni to dotáhnou ještě dál. Jen nechápu proč nám tady nedělají užitkáče. Tady na značce moc nezáleží. Určitě bych dal přednost Hyundai před současnými Atentáty na nervy řidiče se lvem ve znaku.
nie je dobre sem davat tabulku, kde nie je Skoda!! Redakcia nedavno zverejnila tabulku z Francuzska a Skoda tam nebola. Co sa pod tym clankom strhlo by mohlo vyustit do ....proste magorina najvyssieho stupna! Privrzenci radia "favé-macht-frei" tam urazali francuzsku suverenitu na plne obratky.
Odvtedy uz redakcia take tabulky (bez Skodovky) neuverejnuje 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Z toho co tu v diskusích předvádíš, vyplývá bohužel jen jedno, a to že heslo "mozek-macht-frei" prostě nemáš čím naplnit. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty tady zase předvádíš, že v anonymitě je velmi jednoduché se navážet do druhých. Nevšiml jsem si to poprvé.
Avatar - Dinar
Dinar
Omlouvám se, pane Kankunene, za svůj pláštík anonymity. Mimochodem, kde jste se tak skvěle naučil česky?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V cirkuse jménem Škoda motorsport, nakonec tam ale přijali Kopecké a je po srandě, protože z cirkusu se stal skvělý tým.
jossalito
>😁 :yes:
:yes:
Subaru.in
Chces skodu dam ti skodu! Cisla jsou samosebou neoficialni😒br />
Skoda Fabia 18,500 sales in 2009
Skoda Octavia 13,800
Skoda Superb 2,600
Skoda Yetis 700

Skoda ma kolem +- 1.9% podilu trhu.

Oceneni Top Gear 2009

Nejlepsi rodinny vuz Skoda Yeti
Nejlepsi luxusni vuz Skoda Superb

Auto E😜ress Driver Power Survey a ctvrty v J D Power Study of Customer Satisfaction v Top 5 nejlepsich poslednich 14 let!

Staci?

😉
jossalito
Neříkej, že čekáš odpověď? >😁

Ten sem vtrhne jak větrem přinesené posrané trenky a zasmradí to tu a zase odfičí.
Deadlift
Ne. Chci oficialni fakta.
jossalito
Ty chceš spíš Fordovy fakta, ne? >😁
Subaru.in
Tak si je najdi sam ci pokud si to muzes vubec dovolit zaplatit si profesionalni freelance researcher.

Takovych kterym clovek nabidne prst a utrhnou mu ruku je plna skladka.
pogo26
Nejde o cenu za nejlepší auto v dané třídě, ale o nejlepší nákup v dané třídě. A tam hraje velice výraznou roli parametr výkon/cena. Škodovka je v UK velice levná značka a to hraje hlavní roli.
Subaru.in
To je pravda, ale to jsou Korejci taky levna znacka a vysledek tu takovy neni! Ikdyz prodaji vice aut nez Skoda!

At se to nekomu libi ci ne Skoda ma porad v UK image pred rokem 89! Samosebou skalni fanousek ti bude oni zpivat ody, jenze treba v porovnani s Korejcem je tam porad +- 15-20 000ks rocni propad!
:yes: >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Pěkné, ještě by to chtělo francouzskou nebo italskou tabulku, ať je vidět (na špici Fiat resp. Renault) jak nacionální "deformace" dokáží jako naprosto klíčový parametr definovat podobu tabulek v jednotlivých evropských zemích. To jen k tomu, zde častému blábolení o dominanci Škody na českém trhu, coby jinde nevídané deformaci trhu domácí značkou. Pro Brity je Ford (historicky) srdcovkou, Vauxhal domácí značkou, a je na tom krásně vidět, jak irelevantní je skutečnost, že jsou to produkty německých automobilek, značka je značka, stejně jako Mini, to je příklad příkladů, jinde v podstatě okrajová imidžovka, v GB sedmé nejprodávanější auto vůbec, protože Brit. A navíc britská inklinace ke sportovnímu svezení, první střední třídou není nic jiného než 3er, hmm, to je na potlesk. 😄 :yes:
Deadlift
Ford není německá automobilka!
jossalito
Dinár určitě myslel Opel/Vauxhal a Mini/BMW.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ford of Europe je dnes německou automobilkou
kuko
právěže tyhle "zdeformované" trhy až tak zajímavé nejsou, výsledek je +/- jasný. Zajímavější by byly ty méně závislé (poloha taky hraje roli, stejně jestli je tam fabrika nějaké značky a pod., takže nezávislé to nebude nikdy na 100😖 třeba Belgie, Holandsko, Norsko, Řecko a zde velice populární Finsko 😄
marianek
Finsko je skutecne znacne nezavislym trhem. Svoje automobilky ma dve. Velmet a Sisu. Valmet vyrabi hlavne traktory (plus Porsche, Fisker a Th!nk) a Sisu vyrabi vyborne nakladni vozy a vojenskou techniku.
Jakozto nezavisly trh, ma i sve nezavisle tridy.

1.Male vozy: Toyota Yaris
Ford Fiesta
Volkswagen Polo
Peugeot 207
Honda Jazz

2. Male rodinne vozy: Volkswagen Golf
Ford Focus
Nissan Qashqai
Kia Ceed
Toyota Corolla
Toyota Auris

3. Velke rodinne vozy: Toyota Avensis
Skoda Octavia
Audi A4
Ford Mondeo
Volvo V50
Mazda 6

4. Velke vozy: Volvo V70
M-B E Classe
BMW 5
Audi A6

5. Male SUV: Honda CR-V
Volvo VC60
Subaru Forester
Toyota RAV4
Volkswagen Tiguan

6. Velke SUV: BMW X5
Toyota Land Cruiser
M-B ML
Provocateur
Koukám, že Finové si oblíbili Toyotu. Ale jinak maj Fíni dobrej vkus, teda až na to CR-V.
Avatar - del42sa
del42sa
už jste viděli nový Peugeot ? 😉 [odkaz]
Avatar - ryman
ryman
moc hezke :- ) :yes:
Klaudius
Je to obšírnejšie na Autofun.
Nebyť emblému na maske a volante, tipujem štúdiu AM...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nebylo by optimalni, kdyby ty kola mela prumer 1,5 metru >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stačí porovnat, o kolik procent padly prodeje souctu vsech francouzskych vozu v porovnani k vozum ostatnim. :yes: 😄