Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Octavia nyní již za 312.900,-Kč, motor 1,2 TSI (77 kW) od 353.900,-Kč

366 komentářů

Avatar - hedvin
hedvin
tak ta cena nedá spát hoodně lidem :yes:
chrudoš
Teda uz jsem se lekl, ze by mohli ohrozit muj vyber, ale kdyz si clovek precte, co k tomu dostane (motor, duru na radio, delene sedadlo za priplatek (!!!) ), tak vzruseni opada. No, cenovy jemnocit uz lehce prechazi do podbizeni ala Megos 😄 COz je jen a jen dobre!
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Ehm, mohu znát ten výběr? Jenom chci vědět co je, dle tebe, lepší, než tato nabídka Škody. Dělené sedadlo za příplatek...mzdy nekvalifikovaného dělníka za cca tři dny práce, to je opravdu katastrofa hodná třech vykřičníků...
Avatar - Plautus
Plautus
V konečnom dôsledku ani nejde tak o výšku doplatku, ako o to, že tento prvok výbavy by mal byť v dnešných časoch viac než samozrejmý. O to viac u automobilky, ktorá hlása orientáciu na rodinu a rodinné (teda i praktické) využitie ich "tátošov". 😉
mikesh
ESP by chybet nemelo (asi se inspirovali u Kie...), mohl bys ale vysvetlit jaka je spojitost mezi praktickym nebo nepraktickym vyuzitim auta a ESP?! On je nejaky rozdil v tom kdo v tom jede?!?
megacruiser
A na co drahé ESP? S nejslabším motorem se nepředpokládá že někdo pojede nějakou palbu. Já bych ani ESP nechtěl stejně jako brzdového asistenta.
pogo26
ESP je skoro stejně drahé/levné jako ABS. Pro automobilku je to pár korun navíc.
acALIEN
Si na to vzpomenes, az budes chtit pujcit nekomu auto na horach, aby ti sjel pro leky, protoze ty se nemuzes hnout z postele, pujcovat pak auto, ktere se ohlida samo v zatackach, nebo auto, ktere je odkazane jen na ridice, je veliky rozdil, jenze tak daleko vetsina z diskutujicich nemysli...
Avatar - Plautus
Plautus
reč bola o delenom zadnom sedadle...takže niekto o voze a niekto o koze... 😉
mikesh
Chybicka se vloudila 😲
Avatar - Plautus
Plautus
Nič to, ESP považujem za užitočného pomocníka, ale pravdou je, že s praktičnosťou auta pri bežnom využití príliš nesúvisí. 😄 😄
mikesh
To je otazka co je pro tebe "prakticnost", ESP je z povahy stejne prakticke jako ABS, ASR, dobre brzdy nebo airbagy. Pokud tohle vsechno povazujes za zbytecnost, pak nemuzu souhlasit.
chrudoš
Jo muzes, objednavam Cruze. Nejde tak ani o to, ze bych ho s Octavii pomeroval, i kdyz bych mohl (ale to by me tu vsichni zabili😊. Jde spis o to, ze se snazi stlacit cenu maximalne dolu a neni to na ukor marze ale ocividne vybavy. Ale i pres to vsechno uznavam, ze i dnesni "holobyt" je porad bez problemu jezditelne auto.
No a co se tyce ceny a vybavy, prohlidni si u Chevroletu, co za svoje penize dostanes a porovnej to s Octavii, budes se dooost divit 😄
Sedan je sedan a lift je prostě lift, ale pokud sedan vyhovuje, může být Cruze výhodnější volba. Navíc, u Škody se prostě pořád něco platí za značku, což si Cruze logicky nemůže dovolit (ani Chevrolet ani Daewoo není jméno, za které by si chtěl někdo připlácet).
chrudoš
Jasne, karoserie je jedna vec, jmeno dalsi. No ja mam holt to stesti, ze muj sen je sedan a nejlepe Chevy, klidne bych si za nej priplatil, takze kdyz se objevil Cruze, sny se staly skutecnosti😊

Jinak sedanu se lidi boji zbytecne, kufr je velky dostatecne a manipulace neni nijak obtiznejsi, to si jen lidi casto mysli.

Ostatne jakou karoserii maji takovy MB-E, 5-er, A6? 😄
mikesh
"Jinak sedanu se lidi boji zbytecne, kufr je velky dostatecne a manipulace neni nijak obtiznejsi, to si jen lidi casto mysli."

Ja mel sedan i lifta muzu rict, ze tahle veta je velky nesmysl. Jsou veci ktere proste tim otvorem sedanu neprostrcis, v lepsim pripade ti bude trvat podstatne dele to tam nacpat. O komfortu pristupu ani nemluve.
pogo26
Sedan se ti alespoň v zatáčkách nekroutí jako lift. Každý má jiné priority. Někdo rád kufr, někdo svezení.
chrudoš
tuhost je dalsi plus pro sedan, to je fakt.
A ohledne kufru, oktavka je samozrejme prijemnejsi pro objem a dostupnost a sedan se tomu nikdy nevyrovna, mozna ani nepriblizi, to si nemyslim, ale pro me velky kufr nebyl nikdy priorita, sice si mozna zasakruju, ale lyze a v budoucnu kocarek tam vleze (poptal jsem se) a lednicku nebo sedacku nedas ani do oktavky, prebornik ve vozeni vzduchu byt nepotrebuju.

Ciste pro porovnani, oktavka mam mam pocit 530 l, cruze 450 l, takze pohoda
kuko
Oktávka má tuším 560l ale to je jen detail. 😉

Pro běžný život je sedan +/- ok, já osobně jsem se svým sedanem záviděl lifťákům jen když jsem se 2x stěhoval (což už minimálně v průběhu vlastnictví současného vozu nehrozí) a pak když se jede na dovolenou. Samozřejmě na body do sedan s liftem prohrá vždy 😄
Avatar - T613
T613
co to máš za vrak? do toho svého jsem naskládal všechno >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jistě. Mrtvola se dá rozřezat. >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
okta ma uz 585l 😉
mikesh
Sedan je tuzsi nez lift, to je objektivni fakt, rozdil v praxi ale stejne v zatacce nepoznas. Na sikmem prejezdu pres vysokou prekazku (jedno kolo o kus vys/niz) pak mozna, to ale stejne jedes tak pomalu ze ti to muze byt sumafuk. Pokud povazujes za lepsi svezeni auto s tuhou zadni napravou, pak mas zajimave nazory.
pogo26
Multilink není samospasitelný. Vždy jde o celkové vyladění podvozku, tuhost karoserie, těžiště auta a samozřejmě stav podvozku.
mikesh
Samospasitelne to neni, lepsi to ale je. Ty znas nejake aktualni auto nizsi stredni s multilinkem ktere je horsi nez auto s obycejnou napravou?
Avatar - Plautus
Plautus
Treba sa na to pozrieť i z opačnej strany. Multilink je síce fajn, ale na druhej strane sú v nižšej strednej triede autá s "obyčejnou nápravou", ktoré sa vďaka svojmu naladeniu tomu multilinku vyrovnajú.
jossalito
No a už se mikesh ptal, které to jsou, tak je uveď. 😉
Avatar - Plautus
Plautus
Keď chceš 😄 Civic a Astra na tom v porovnaní s multilinkami nebudú vôbec zle. Očakávam "útok", že na nerovnom povrchu v zákrutách zadok Civicu odskakuje, ale to i Octavia. Ono je to všetko o naladení, či už multilinku alebo nápravy s torznou priečkou.
mikesh
Pokud mluvis o sedanu Astra a sedanu Civic, tak ty lepsi nejsou. Pokud srovnavas hatchbacky, taky si nemyslim ze by byly lepsi nez Golf nebo Focus, jakkoliv se to vyrobci snazi vsugerovat. Kdyz bude dobre naladena klasicka naprava vs. dobre naladeny multilink, muzes si vsadit na to druhe. Bohuzel tak nejak asi, nevim proc, predpokladas ze klasicke napravy jsou naladeny genialne a multilinky hrozne.
pogo26
Neporovnával jsem. Ale třeba Ceed, nebo naložená Octavie. Další minus je u multilinku jeho prostorová náročnost. Méně místa vzadu nebo v kufru.
mikesh
Ceed podle tebe nema multilink?!
A srovnavat nalozene s nenalozenym autem ti prijde normalni?
pogo26
Každej nemá na zádech přilepenej batoh. K tomu Ceedu - čti pozorně.
mikesh
Kazde auto nemusi byt useknute za zadnimi koly, coz ovsem neresi tvuj problem srovnavani hrusek s jablky.

Co mam cist pozorne?! Moc jsi toho nenapsal.
pogo26
Až zvládneš krátké věty, můžem pokročit dál.
mikesh
Az zvladnes psat smysluplne vety mozna dal pokrocime :-!
figurka
Bavit se u těchto aut o kroucení karoserie ve spojení s požitkem jízdy je nesmysl.
jossalito
Pravda. Do sedanu vůbec nasoukáš dětský kočárek. Díra do kufru je prostě malá.
Stjně jako každé objemnější břemeno. Například jsem kupoval LCD monitor, tak jeho krabice měla 60x70x45 cm, do sedanu se to dostat nedá, ani na sedadlo. :-!
Avatar - Plautus
Plautus
Krabicu s rozmerom obdĺžnika 60x45 nedostaneš cez zadné dvere na zadné sedadlá? Nemyslíš vážne, na zadné sedadlá som dostal už krabice (nie prázdne) s o niečo väčšími rozmermi. 60x70x45 by malo bez problémov vojsť i do batožinového priestoru bežného sedanu, je to rozmer bežnej cestovnej batožiny.
jossalito
No, ono to vypadá opravdu jednoduše, ale tvrdou krabici o těchto rozměrech jen tak do nějakého auta (sedanu) nedostaneš. Nejde "zlomit", takže ti vadí spousta zaoblených rohů, výstupků atd. Taky dveře neotevřeš do pravého úhlu, tak vadí i ty.
Zkus si to. 😉
Avatar - Plautus
Plautus
Krabice s o niečo väčšími rozmermi som bez problémov dával na zadné sedadlá cez zadné dvere do auta nižšej strednej triedy. Ale dávam ti za pravdu, že mnohé sedany strednej triedy majú priestor cez zadné dvere docela osekaný a k tomu slabý uhol otvárania dverí. Napriek tomu, krabica s rozmermi aké si uviedol, by mala ísť bez väčších problémov napchať do kufru, pretože ak tam nevojde 45 cm na výšku, tak je to vážny problém. Vyskúšam na "koncernovom" a "prémiovom" zástupcovi strednej triedy. 😉
jossalito
Sice nevím, kde seženeš zrovna takovou krabici, ale klidně to vyzkoušej. Já už vím, na co přijdeš.

Nejde o to změřit metrem díru do kufru a pak mudrovat. Chce to normálně vyzkoušet. Stačí 1-2 cm navíc a už se tam nevejdeš. Jde o pevný kvádr, nikoli pytel pilin. 😉
mikesh
Tady nejde jen o to jestli ma kufr vnitrni vysku 45cm, ale o to ze vstupni profil nema ten rozmer (a delku) jakou potrebujes, maloktere auto, mozna zadne (sedan), ma spodni hranu otvoru kufru ve stejne rovine jako je podlaha kufru. Takhle tam tu krabici cpes sikmo shora a jen trnes kdy se ti sprajcne o horni hranu kufru (vstupni otvor pod oknem).
jossalito
Přesně tak. :-! :yes:
Avatar - Plautus
Plautus
To mi je jasné a bezpochyby je v nakladaní rozmernejších predmetov do batožinového priestoru výhodnejšia koncepcia liftbacku. Ibaže krabica (i tvrdá) o vyššie uvedených rozmeroch je ako som už napísal, bežná cestovná batožina (cestovné kufre sú i väčšie pôdorysom ležmo a na výšku dosahujú tiež bez problémov tých 45), ktorá by potom nevošla do žiadneho sedanu. A koľko sedanov slúži pre účely taxislužieb?? Neviem, aké má presne rozmery krabica vysokotlakej umývačky, ale rozhodne je väčšia ako uvedený rozmer, predsa len je to o dosť romernejší stroj ako LCD monitor a bez problémov vošla cez zadné dvere na zadné sedadlá do MB C-klasse. A myslím, že by vošla i do kufru, len ten sme mali vtedy zaprataný inými vecami. Do A4 som ju neskúšal nasúkať, ale nie je problém, tá krabica je ešte určite niekde doma pohodená, resp. postačí i ten najväčší cestovný kufor.
jossalito
Tohle není rozhodně normální rozměr. Dovedeš si to vůbec představit? Taková krabice se už jednomu člověku hodně špatně nese.
Stejně je to se starýma televizema s úhlopříčkou někde u 70-80 cm. Ty se do sedanu taky nevlezou a to tu mluvím o vyšší střední prémii.
PS: I ten největší cestovní kufr nebude mít hloubku 45 cm. 😉
Avatar - Plautus
Plautus
Dokážem si to predstaviť bez problémov.
K 7.91 má rozmery samotného prístroja 34,9x34,6x86,9 cm. K tomu je potrebné prirátať pribalené príslušenstvo, polystyrénové vycpávky, ktoré chránia prístroj pred poškodením. Nemám možnosť teraz odmerať rozmer tej krabice, ale jej rozmery budú väčšie ako tebou uvádzané pre LCD a vošlo to do vozidla strednej triedy na zadné sedadlá cez zadné dvere.
S tými cestovnými kuframi to tak zrejme bude, môžu mať na hĺbku max. do 35 - 40 cm. Pri autách sa dohadujeme o rozmeroch krabíc a kufrov, ale aj tak mi to zajtra nedá a schválne zmeriam tú krabicu. >😁
Frantizsekk
ja dal na zadni sedacky passata sedana 32 palcovou lcd televizi a v pohode...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Čekal jsem korejskou rejži a hle, je to rejže. Cruze jsem si zkusil nafta - motor nehodnotím, naftu nejezdím. Benzíny parametrově katastrofa, (toto se nasazovalo začátekm devadesátých let), bude to užraný, tragický interiér - divné tvrdé plasty, pochybné zpracování, vrzala už předvádečka s minimem km. Cruze je klasická hogo fogo kára, pro zákazníky - "Koukej, co jsem dostal za velké auto za málo peněz." I nejlevnější Octavia je lepším vozem, zpracováním, použitými materiály, než Cruze. Sorry, nic osobního, ať ti to dlouho slouží.
chrudoš
Staci se precist muj prispevek hned nad tebou a pochopis, proc jsem si ho vybral. Ja vim, ze motor neni nic moc, beru 1,8, ta pry docela ujde a zpracovani nemuzu souhlasit, to je vyborne, projel jsem si ho a ani jsem necetl, ze by si na nej nekdo stezoval. A vrzat muze kazde auto, je to kus od kusu.
Uprime by me zajimalo, kde sis tu naftu projel, krome 1,6 zadne jine predvadecky nejsou, vsechno ostatni je nedostatek, takze kdyz prijde 1,8 nebo 2,0d, hned je prodany.
A k tvemu tonu, je mi jasne, ze koreu neberes jako plnohodnotne auto a skoda je pro tebe neco lepsiho, pak nema, pri vsi ucte, diskuze smysl
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Předvádečka nafta? Co třeba mimo region CZ, hodně jezdím a využívám toho, no, chápu, že běžný zákazník nepojede do Němec vyzkoušet předváděčku Cruze v naftě. Ad výběr Cruze, jak jsem psal, nic osobního 😉 O korejském autě bych neuvažoval ani ve snu, to je pravda, já jenom nechápu ty zákazníky korejských značek. Proč Cruze za 400k, když je tady lepší Octavia za stejných 400k...
chrudoš
No ale o tom je diskuze, ze tech 400 neni za stejne auto, vybava se znacne lisi. Cruze se cenou podbizi, vi to vsichni a nikdo to nezastira, a me penezence to vyhovuje.

Pro uplnost, nemam proti oktavce nic, jezdim s ni a jsem spokojeny, klidne bych si ji koupil, ale Chevy je srdcovka a tomu neporucis 😄
paul77
Já mám takový dojem, že Cruze od novýho roku zdražil a ta 1,8 LT stojí už cca 415 tis. Octávka naproti tomu o 20 tis. zlevnila. Do 2 měsíců chci taký koupit auto. Kdybych se rozhododoval srdcem, bral bych asi Cruze, ale rozum mi nyní říká Octávia - na rozdíl od Cruze zlevnila, bude kvalitnější, široká servisní síť, a 1,2 TSI je od spodu živější než 1,8 atmosfére. Kufr taky neřeším, na kočárek mám ještě čas😄 Rozhodni se podle svého, každýho věc, co si za své peníze koupí.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Skoda realne nezlevnila - osekali vybavu a tim snizili cenu. Za stejne penize dostanes u Chevy podstatne lepsi vybavu.
mikesh
Tak porad lepsi nez osekavat parametry auta bez snizeni ceny jako to delaji nekteri tvi oblibeni vyrobci, ze? 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jelikoz vyrobce aut na oblibene a neoblibene nerozlisuji, neni mi celkem jasne, co se nam tu snazis rict. 8-s

Auta se snazim posuzovat objektivne, at je vyrobcem ta nebo ta spolecnost.
chrudoš
Presne tak, jak pise Katikakus nade mnou - zlevneni je hezka vec, ale jde ruku v ruce s osekanim vybavy, to je jadro pudla, ktere tu nekteri nechteji jaksi akceptovat.
Cruze zdrazil jen o 10 tis, to je porad za auto s 1,8 v plne vybave nabidka na zvazeni.

Ostatne projed si oboje, ja jsem zaujaty, ale muj nazor je jednoznacny: Oktavka neurazi nenadchne, vyborne autom proste das auto, ale nic vic, nic min, stoji za kazdym bukem.
Cruze pro me byl hned po prvnim svezeni neuveritelny, velmi prijemny interier, mooc hezky zpracovany, auto jezdi vyborne (taky je na funglovem podvozku) a to auto kazdeho zajima, jeste nikdo mi nerekl v praci, ze je obyc, hnusne, blbej nakup atd. Kazdy, kdo si o nem neco precetl, zmenil velice rychle nazor...toz tak 😄

Samozrejme nazor okoli je jen prijemne zpestreni, zadne rozhodujici kriterium...aby me zas nekdo nechtal za slovo, ze to delam pro sousedy 😊
paul77
Tak já jsem si Cruze 1,6 projel taky a mohu porovnat s Octavii:
Cruze má strmější řízení, což mi víc vyhovuje, Octávka má příjemnější posilaovač řízení. Jízdní vlastnosti bych řekl na stejno, extrémní vyhíbací manévr jsem nezkoušel. Obávám se, že ale hezký interiér cruze se kvůli nic moc kvalitě plastů za chvilku poničí. Tvrdé plasty mi ale nevadí. Taky má Cruze jinak tvarované sedačky a moc pohodlně se mi v tom nesedělo, ale časem bych si možná zvykl, nevím. Co mi trochu vadí, je způsob uchycení víka obou kufrů - taky tam mohli dát plynové vzpěry.... Přes 400 tisíc se mi zdá prostě za korejský auto, který ovšem vypadá velmi pěkně velká částka. Vsadili na design, ten se jim povedl, ale octávka je dle mého názoru solidnější auto.
chrudoš
jo, zavirani kufru slo vyresit urcite lepe, moc se s tim neparali, ale to jsou detaily, uvidime jak moc podstatne 😄 A ohledne interieru, jezdim autem uz docela dlouho a nejak jsem si nevsiml, jak bych ho ja nebo spolujezdec mohl za jizdy ponicit, drzim volant a saltrpaku a spolujezdec pusu, takze, no, nebal bych se nejakyych skrabancu. A kdyz budou, tak budou, precejen je auto spotrebak.
A solidnost, to je to vnimani znacky, u nas na tebe bude pusobit skodovka solidneji, korejec by si o oktavku neoprel ani kolo (treba). Me korea nevadi, kvality bych se nebal, vadne kusy delaji dneska vsichni, takze nevidim racionalni(!!!) duvod, proc do nove korey nejit.
Kazdopadne at budouci auto slouzi ke vsi spokojenosti!
paul77
Rozhodl jsi se pro Cruze, tak to s ním zkus, špatné auto to určitě není a přeju ať je vše bez poruch. Já jen uvažoval, co costanu za sých 400 tis., pokud chci nové auto a tam mi mírně vyšla lépe Octávka (beru v potaz i servisní síť a případné náklady, hodnota auta po 3 letech apod.) A taky je otázka, na kolik je to korejské auto. Vývoj probíhal ve více zemích a kde se to dnes montuje je vcelku jedno. Např. Kia taky není slovenská....
A u jakého dealera budeš Cruze objednávat a jakou sis vybral barvu, jestli se můžu zeptat?
chrudoš
Mas to v SZ, at to tu "nezaplevelujeme" 😄
jossalito
Chevy a srdcovka?

Nemyslíš spíše Daewoo? Nebo si myslíš, že toto má něco společnýho s Vette? >😁
chrudoš
No oklikou jo 😄 A co se tyce kvality, samotny US Chevy kvuli toho vyclenil Corvettu do samostatne znacky (uz je samozrejme zpatky). Ale chci tim rict to, ze kvalita korejskych Chevy je mozna vyssi jak americkych, globalne je ale dneska kvalita +- srovnatelna, staci se podivat na spolehlivost (nebo jak tomu rikas ty) novych aut.
A nesmej se, pristi rok prijde do Evropy Camaro, takze Cruze je pro me jen predkrm >😒]
jossalito
Pro mne (a koukám, že nejen pro mne) je evropský Chevrolet stále jen převlečené Daewoo se vším, co ke správnému korejci "patří".

A považovat Cruze za příbuzného Vetty je pro mne ještě zvrhlejší, než považovat Golfa za poloviční Porsche.
chrudoš
No, nevidim duvod, proc nepovazovat Cruze za pribuzneho Corvetty, ale je to tvuj pohled. Uznavam, ze doted delal korejsky Chevrolet odpudive auta, toto je prvni vlastovka ke globalnimu brandu po vsech strankach, proste neco jako Ceed pro Kii, to zaprve.
Zadruhe golf se precejen nejmenuje Porsche, takze srovnani vuubec nesedi.
No a blbost na treti: Cruze je stejny pribuzny Corvetty jako Fox Rocca, ne ze Cruze a Fox jsou polovicni premiovky svych koncernu
jossalito
Cruze je pořád jen přeštítkované Daewoo. Nikoli klasický Chevy. To je můj názor.
chrudoš
Ale ja neodporuju, jen rikam, ze takovychto aut je vice, nemusime chodit daleko, viz ten Fox, jenze tomu to nikdo nevycita, protoze to ja das auto. Cruze je holt korea a tak to u nas ma tezsi.
Me osobne se libi, vuhledem k tomu, ze zadny americky chevy sedan se k nam nevozi, jsem velmi rad za Cruze, navic to auto je sakra hezke a sakra dobre, to se mu uprit neda.

Btw, vim si ce, ze to neocenis, ale Cruze je prvni Daewoo, kteremu slusi daewoo maska vice jak chevy maska 😄
jossalito
Koukám, že svou volbu musíš obhajovat především před sebou. :-!
chrudoš
Nejak nevidim, kde si ho obhajuju, jen komentuju. Na rozdil od jinych golfofilnich e😜ertu to nemam zapotrebi, je mi docela jedno, co na to auto rikaji ostatni, zadny kompromis jsem delat nemusel, ba co vic, kupoval jsem presne dle gtiho - vyber tridu, vyber model, vyber motor a vybavu, pak jednej o cene, takze zadna obhajoba
acALIEN
Cruze nema s Daewoo uz prakticky nic spolecneho.
chrudoš
No presne naopak, Cruze je jen a jen prace Daewoo, navrzene pro ne v evrope a planovane jako globalni model. Mimoto o tom svedci i uvedeni prodeju v korei dlouho pred zbytkem sveta, o USA nemluve.
Coz mu ovsem nijak neubira
acALIEN
Je postaven na platforme, kterou vytvoril Opel pro svoji astru, dostava Opel motory, design prebira z linii Insignie, jen to montuji Daewoo delnici za pulku.
chrudoš
Jasne, GM se prezentuje jako globalni znacka, cruze ma byt novy globalni model, takze ma od vseho neco, ale kdyz mam rict, jestli je vice korejec nebo american, tak urcite korejec
acALIEN
Mozna mas pravdu, nejel jsem v tom, tak nevim, urcite je vice korejec nez american o tom neni pochyb, 8mivalec mu jednoznacne chybi, ma jizdni vlastnost atd, ale dle meho nazoru je vice evropan, nez korejec...
Avatar - Plautus
Plautus
Vyjadrenia typu "korejská rejže" a na druhej strane ´testovanie´ práve tej kórejskej ryže v DE v prípade, že o kórejskom aute by si ani neuvažoval, sú pekne mimo misu ;-\
Typický blábol odporcu, ktorý v živote neskúsil krom Škody nič iné.
Možno by to chcelo prejsť v prípade tej ryže zo špicatej na guľatozrnnú...
mikesh
Kecy o korejske rejzi nemusim, ale vzhledem k tomu ze s tim autem ma osobni zkusenost, na rozdil od tebe, ho napadas celkem detinsky.
Avatar - Plautus
Plautus
aha, a ty si bol pri tej jeho osobnej skúsenosti >😒] Takže sa ho zastávaš celkom detinsky a k tomu naivne, pokým nie si jeho siamské dvojča. Ono by to chcelo si najskôr neodporovať, potom môže mať písané slovo akú takú váhu...
mikesh
Boze, to jsou zase zamindrakovane slinty... Nebyl jsem ani pri tvem nakladani krabice do auta, z toho vyplyva ze taky kecas?!
Avatar - Plautus
Plautus
Kľudne to z toho vyplývať môže a vôbec nebudem mať z toho mindráky, ak si to budeš myslieť 😉
Ka.kať na auto, s ktorým som nejazdil by bolo aj tak horšie ako písať trebárs o tej skúsenosti s krabicou. Tvrdiť, že krabica (akokoľvek tvrdá) o rozmeroch 45x70x60 nevojde do sedanu je jednoducho nezmysel. O takom sedane kľudne vyhlásim aj bez otestovania (a s trochou nadsázky), že je to šmejd >😁 Alebo si aj ty myslíš, že do Passatu, ktorý má mimochodom sedan koncepciu nevojde do batožinového priestoru i väčší kufor?!? To by to tí Nemčúri riadne pos.rali.
mikesh
Proc zrovna Passat, co treba Mazda 121, to je taky sedan, narves tam tu krabici? >😁
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Jejda, tady jsem někomu šlápl na korejské bebíčko... To mají odpůrci rejže zakázáno testovat a zkoušet. Mám auta rád, tak je rád zkouším a porovnávám...Cruze byl v té době novinka, jel jsem okolo prodejce, byl čas, tak šup a jelo se...
Avatar - Plautus
Plautus
Nešliapol si na nič, s kórejskými autami nejazdím, sú mimo môj záujem, a preto mám s nimi akurát skúsenosti na úrovni ich stretávania v bežnej premávke.
Je fajn, že máš čas na skúmanie pre teba nezaujímavých vecí. Osobne to považujem za stratu času, radšej otestujem to, čo ma zaujíma. Každý sme nejaký...
Avatar - saldy
saldy
Dýzlový cruze 2.0(myslím VCDi) má sice starší italsko americký původ, je však modernizovaný doplněním VGT a CR, sice 5kvalt ale velmi pružný, úsporný a pravděpodobně i spolehlivý, je to více než solidní základ pro cruze který je rovnoceným protivníkem Octávii ve stejné cenové relaci. :yes:
Avatar - Flai
Flai
Zato pravěká 1.6 MPI , nebo HTP s max 51Kw to je terno,že...
lulinak
a koukal jsi jeste na novy Renault Fluence? pekny velky sedan, vse potrebne v zakladu, cenovka 290
chrudoš
Ten prisel, az jsem ukoncil vyber, docela povedeny, ale nijak me nezviklal. Ale jako volba sedanu pro mlady par (muj pripad) je to taky vyborna volba, jen tak dale s takovymi auty.
No ja osobne jsem max spokojeny, za 400tis. vysnene auto v plne vybave, kdo ma takove stesti 😄
acALIEN
Dobra volba. :yes:
Avatar - sansk8
sansk8
Nechci ti chlape hanit Cruze, ale znamyho mo maji jako funglovku a behem pul roku 6x servis ;-\
jme
Cruze vypadá úžasně a má delší rozvor, takže by mohlo být víc místa na zadních sedadlech.

Ale stejně doporučuju ho projet a projet i Oktávku. Já chtěl kupovat Aveo a byl jsem docela v šoku, když jsem se s ním projel - převodovka a motor byly jak ve škodovce 105 😒 Ale Cruze může být v pořádku, s tím žádnou zkušenost nemám.
Škoda už musela reagovat na konkurenci, což je pro nás spotřebitele dobře. Slušně vybavená Okta s 1,2 TSI lehce nad 400K je dobrá nabídka :yes: a věřím, že opět bude míchat prodeji nejen doma 😄
Avatar - Emel
Emel
Ano, už bylo na čase... s tou 1,2TSI se vejdeš i do 400, v ceníkových cenách přihodíš Climatic a dělené sedadlo... :yes:
Horst Fuchs
No, podle mě bys musel spočítat, zda není lepší rovnou Ambiente, kde máš navíc mimo jiné alespoň počítač a lepší sedačky (i když to je u Oktávie relativní pojem...) Zase ale u Ambiente platíš předražené autorádio bez USB vstupu. Nevím, jak Prima tak Classic jsou dost podivné konfigurace postavené spíše proti Ceedu nebo jiné konkurenci. Megane v "plné palbě" Dynamique s motorem 1.4 TCe je za rovných 400 tisíc.
pogo26
Co má společného česká cena s prodeji venku ?
cuoresportivo
Nechápu, jaké mají někteří lidé priority. Hlavně velkou masírku s klima, ale bez ESP a pytlů.
IMHO ceny jsou rozumné a odpovídající, každý si může nakombinovat a vybrat podle svých požadavků.
A jak tak koukám na dosavadní příspěvky v diskusi, najednou že by se z předraženého křápu stala podbízivá nabídka?
S tou podbízivou nabídkou je to špičkování se s GTI, nemýlím-li se? >😒]
bojler_
Dokud něco není z této oblasti něco v základu, lidi to skoro nekupujou. Sice machrujou, že mají 6 airbagů a ESP, ale kdyby za to měli dat 20 000Kč, už by si to nekoupili. Stačí se podívat na vyzkoušeno - kolik předfl OII má hlavové airbagy nebo ESP mimo bývalá referenční auta. Mimochodem, velmi dlouho byl v nabídce za 34k balíček ESP, hlavové airbagy, xenony. A stejně skoro nikdo..
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Dobrý den. Tento ceník to je pecka přímo na solar, případně ještě níže... Lehce pod 400k auto s klimou, rádiem, nějakým tím pytlem a špičkovým TSI motorem. Bezkonkurenční nabídka :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zbývá poslední piha na kráse, 103 kW PD. Octa II je tak povedená, že se bojím příchodu octy III.
Dixik2
Dočkáte se.Budou CR motory. :-!
_Teddy_
pod 400? Ako-tak pouzitelna je az vybava Ambiente, a ta je za 430. Motory 1.4MPI/1.6MPI neratam, len blazon by dnes kupoval nove auto s motoromo z veterana...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Použielná výbava je co? Na běžné drncání stačí základ, dále rádio - aby nám něco hrálo, klima - abych se v létě nezpařil, nějaká ta bezpečnostní výbava - to abych přežil, TSI motor - aby to trošku jelo a málo spotřebovávalo. Toto stačí většině kupujících. Ty požadavky splňuje Clasic s TSI motorem + extras s cenou pod 400k. Až budeš jednou řešit doplatek mezi výbavou Clasic a Ambiente, tak ty prachy třikrát obrátíš a...koupíš Clasic, to mi věř.
letanovce
trosku si odporujes....TSI a aby to malo zralo, prave kvoli spotrebe by som motor TSI nikdy nekupil....
inac je to jasne ze je to masaz, normalny clovek pochopi ze je to o.*, ostatny sa pohrnu do autos. SKODA :no:
mikesh
Tak ono maji nekteri asi problem pochopit, ze je rozdil mit motor ktery netahne nikdy a moc nezere a motor ktery jede rychlejc kdyz clovek potrebuje ale pri normalnim rezimu jizdy taky bere malo.
Taky dobrej. Právě jsem koupil Toyotu Auris s prakticky shodnou výbavou, počítačem a metalízou za 330.000 Kč.
Motor je tam 1.33 bez turba (!), ale s výkonem jen o 3 kW menším.
Kufr sice menší, ale vzadu víc místa.
O "bezkonkurenčnosti" bych tedy raději nemluvil 😄
mikesh
A neni ti tak trochu divne ze Auris je o 30cm kratsi, tudiz se jedna o jinou velikost auta? Porovnavat muzes tak maximalne s Corollou, ta zacina na 360tis. s 1.3 motorem 😄
Kde jsi nabral vice mista vzadu netusim, jel jsem v obou.
jme
A jestli tě baví vytáčet motor na 5000 otáček, tak si ten výkon i užiješ 😉
Avatar - ferdosky
ferdosky
1. to je vysmech vsem co si O2 koupili v minulem roku
2. primereny motor pro O2 zacina u 1.4tsi s prihmourenym okem 1.2tsi, ostatni co je niz je jen pomsta vyrobce za to ze ste nekoupili drazsi model.(vsechny MPI je stejne jen vyprodej)
3. kdyz cenik rika 400k pripravte si 500k, jinak budete nastavni, ze ste koupili nedodelany stroj. neco tam chybet urcite bude.
p.s. nekomu to staci. Skoda - dodelej doma.
ad 1) tak to bys mohl nepsat o všech autech, který za poslední rok skokově zlevnily

ad 2) u 1.2 začíná to lepší, ale jsou tací, kteří se s 1.4MPI spokojí, proč jim to nenabídnout?

ad 3) od čeho je odstupňování výbav???

ad p.s.) teenager???
_Teddy_
Motor 1.4MPI je doslova hrozny. Zerie za dvoch, a taha za pol. Je to uz historicka kuriozita, ktora ma miesto akurat vo firemnom muzeu. Zakladnou motorizaciou by mal byt 1.2TSI, tie MPI-cka pod nou su srot...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Šmarjápano, třeby ty "šroty" někomu stačej, třeba někdo jezdí z vesnice do vesnice, nejede rychleji než 70km/h nic nepředjíždí, nic nevozí...To si má koupit 1.2TSI? Proč tady mají někteří jedinci tendenci rozhodovat za případné zákazníky, co je, a co není dobrý motor. Nekomu 1.4 MPI vyhovuje, tak si ten motor prostě koupí, neb mám tu možnost volby.
chrudoš
V tom s tebou dost souhlasim. I kdyz jsem jeste mladoch, je mi nejaky dvoulitr biturbo bikompresor docela nekde, do mesta nevyuzitelne a abych s pritelkyni dojel kamkoliv, i to mpi staci
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
taky myslim ze nekomu uplne staci, a myslim ze zrovna lidi co si koupi oktu v zakladu se to nejvic tyka...je to proste uplny zaklad, nevim co bys cekal 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
www.skodaoctavia.cz
Takže radíš nezlevňovat jo >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
jasan, a zakladni verze rovnou RS >😁
Avatar - ferdosky
ferdosky
ne! ale kazdy vuz ma mit sve limity. kdyz jezdis jen 2000km za rok, jen na nakupy a ses duchodce, staci rychlost 85km/h k tomu preci neni treba O2, staci jiny treba fabia htp (ale to je jina tema). kdyz ti staci mensi vykon, kup si nizsi model, mozna zbyde i na vybavu. naproti tomu jsou mantaci co koupi nejlevnejsi verzi a jezdi jak s RS - no strach a hruza. jak vypada zrychleni a predjizdeni kdyz ten stroj na to neni staven. jeste to oplastujou nejakyma cinskejma pseudospojlerema a jede se. koukejte vsichni co ta moje dovede.
doby kdy sme museli rozhodnout mezi Š 105 a 120 jsou pryč, rovnostarstvi motorizace neexistuje. radsi budu jezdit na stadardnim stroji s tovarenskyma 75kW, nez na nejakem tuningovanem krapu stejneho vykonu. a Š svou prodejni filozofii prave takove tuningace podporuje. Stejne motory se montuji do fabie, oktavie, superb, yeti a nevimeste kde do vW. to maji vsechny stejne podvozky, rizeni, brzdy... Motor neni vse. automobil je komplex mnoha soucasti co musi primerene byt sladeny, at to odpovida bezpecnosti a melo primerenou vykonnost a zivotnost jako celek. Karoserie vydrzi 12 let, motor 300000km, jen spolu to nevydrzi ani 3 roky.
to je vse, piste co chcete, stejne mam vlastni nazor.
mikesh
Blby nazor taky nazor... :-!
lulinak
aaale Skodovka jako obvykle se znacnym zpozdenim zjistila ze opet je cenove nekde mimo realitu, hura, nicmene za 347 mit obycenej historickej motor 1,6 nebo za 353 motor 1,2T tam je to asi jasny, a kdo prekousne ze stejnou srandu bez kravskyho kufru mohl mit o 80 tisic niz v MeganeIII bude asi i spokojen.
půl třídy za 80K? to zato stojí! 😉
pogo26
Půl třídy = kufr ?
lulinak
v cem je o pul tridy vejs? jo myslis kravskou delku, aha, ja se zameruju na vnitrni prostor a rozvor, ze tam narvu pul baraku je mi ukradeny kdyz to bude jezdit v 90 procentech s prazdnym kufrem... mno tak tech 80 tisic prevedeme na 25%, to same cislo uvedene takto je porad adekvatni priplatek za nic navic?
Nejen kufr, kterej je pro 80% CZ (SK) kupujících hodně důležitej, ale také úroveň zpracování, která je prostě ála VW...
pogo26
Pokud chce někdo kufr, tak si koupí kombi. Škoda je asi jediná, kdo jde v nižší střední cestou liftu. Samozřejmě pro to má rozumné důvody a žádnou konkurenci.
mikesh
"Pokud chce někdo kufr, tak si koupí kombi." - Proc by to tak melo byt?!
Avatar - Plautus
Plautus
Pretože je to najpraktickejšie riešenie, ktoré myslím má i v radoch Škodovky dosť veľký úspech. Mimochodom, vojde tam bez problémov cez zadné veko X krabíc s rozmermi 40x70x65 >😒] >😒]
mikesh
Nejpraktictejsi je liftback, pokud chce nekdo solidni kufr a nechce vozit vzduch nad zavazadlovym prostorem v kombi 😄 Ta krabice tam vejde taky >😁
pogo26
V nižší střední to tak dělají všichni, a mě to připadá celkem normální. Ale je každého věc, co si koupí. Pro mě je lift u Oct mimo.
Avatar - Plautus
Plautus
Z pohľadu koncernovej stratégie je to však celkom trefa, to treba uznať, i keď nie som z toho auta na vetvy. Pred faceliftom sa mi však aspoň vizuálne páčilo.
mikesh
Tak nejak, myslim ze to vystihli, akorat se trochu divim ze neudelali trochu vetsi rozdil mezi liftbackem a kombi co se tyka zavazadloveho prostoru, logictejsi (vyhodnejsi pro ne) by bylo udelat liftback o trochu mensi, at maji lidi duvod jit do kombi.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Hele, ty jsi asi nikdy novou káru nevybíral a když, tak jsi ji neplatil, co?
Avatar - ferdosky
ferdosky
ach ten kufr. kdyz jsem se s nekym mel svezt v O1 (kufr myslim 550L), tak meli v kufru tolik kdejakych pitomosti ze nezustalo misto na ulozeni prirucni batoziny pro 4 lidi. resp. je ho tam prave tolik jak v jinem voze s kufrem 350L. to misto vsak nadmiru chybi v prostoru pro cestujici. tak tu prestante basnit o kufru. kdyby byli zadni sedacky obracene, alespon by jsem mohl vystrit nohy do kufru😊). stejne je porad prazdny! p.s. se znackou Skoda jsem skoncil v r.1982 i kdyz dnes jsou to jine vozy, tradice se jen tak nezmeni - ani moje nazory. tyto stroje prenecham jinym. dost jsem si vytrpel v sluzebnich vozech teto znacky.
mikesh
To, ze mas zname pitomce, neni chyba auta ani jeho kufru.
Avatar - Plautus
Plautus
Nič to však nemení na fakte, že v OI bolo zúfalo málo miesta pre vzadu sediacich pasažierov (a to nielen v pomere k veľkosti auta), u OII sa to zlepšilo, ale jazdu v nej (a teraz nemyslím iba priestorom vzadu) za vrchol komfortu nepovažujem. Škodovácke (nielen) sedačky jednoducho nemusím.
pogo26
A pak zjistí, že Octavia II je jinde o těch 80 tisíc levnější než Megane a budeš nadávat na debilitu anglanů, žabožroutů,..., když si koupí předraženého Megana místo skoroprémiové Octy.
_Teddy_
"skoroprémiové Octy"

LOL, este len zaciatok januara, a vitaz sutaze "Zlaty ventilek" je uz jasny! >😁
pogo26
>😒] :yes:
Avatar - Plautus
Plautus
prečítaj si to ešte raz...myslel to samozrejme ironicky, takže si popusti "zlaté" ventilky na letnej sade, ak ju máš... 😉
kuko
Dneska se schyluje k bitvě týdne >😒]

Vypadá to, že ceny jsou skutečně limitně blízké hranici ziskovosti, a tak další kolo snižování už začíná jít na úkor výbavy. Jestli je to správné nechám na kupujících. Faktem je, že nikdy se nenakupovalo tak dobře jako dnes :yes:
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
i kdyby stala okta 100 litru, tak by mistni e😜erti nebyli spokojeni... 😄
bordeaux
Ja osobne tomu motoru neverim ze vydrzi vela... Ale necham sa prekvapipt a ak naozaj vydrzi tak sa budem len tesit. Nemam nic proti skode. Ale davat zakladnu vybavu bez radia? Neviete niekto ako je to so zarukou? Lebo viem ze u nas v renaulte thalia so zakladnou vybavoou si majitel nemoze dat do neho radio lebo by prisiel o zaruku. nie je to aj v skode? Lebo chodit dva alebo tri roky bez radia nic moc..😊

Uvidime dalej ako to pojde so skodovkou. Facelift octavky je naozaj desny pre mna osobne, predfacelitova sa mi pacila najviac. Uvidime co pride po octavke II...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak to bude se skutečnou spotřebou u tak těžkého auta už bude muset ten motor makat i s turbem a to spotřeba rychle roste.
megacruiser
Osobně taky maloobjemovým turbomotorům moc nevěřím, životnost nemůže být stejná jako u nějaké klasické 1.8 16V bez turba. Proto se taky dřív nevyráběly. Servis a výměny mnoha dílů budou asi dražší. S turbem taky nelze jet na tak chudou směs jako bez turba s TSI, vysoká teplota výfukových plynů by turbo dřív odrovnala.
Celkově ale cena Octavie slušně leze dolů, jediné co mi opravdu vadí je design po faceliftu, původní design byl nadčasovější, celkový výraz auta faceliftem dost utrpěl. Ale to je problém snad u všech aut kde se redesignem změnily jen některé partie...
lulinak
lidi to si nemuzete zjistit alespon zakladni veci nez budete delat zavery? dle nove euro normy o splodinach neni pro vyrobce do budoucna jine moznosti nez male objemy a velke tlaky, jinak se do toho nevejde, atmosferickym motorum s vetsim objemem zvoni uz delsi dobu umiracek a tohle jsou postupne nastupci, kdy stejny vykon je zajisten technologii ktera je v souladu s platnou legislativou. O zivotnost turba bych se nebal, kdyz ho clovek v klidu ohreje a pred vypnutim necha radne schladit, bude dodrzovat predepsane vymeny provoznich kapalin tak neni duvod aby se to ve velkem sr..lo, jednoduchost atmosfer je pryc ale uz taky nejezdime na povozu za konem, vyvoj jde dal, neni to tak davno co meli lidi hruzu jak se budou sr..t strikacky kdyz koncily katalyzatory...
bordeaux
njn, urcite mas v niecom pravdu bohuzial..
Toyota má 1.33 bez turba s výkonem 75 kW. Výkon je dodáván plynule bez zpoždění, velký točivý moment je dostupný i v nižších otáčkách, odpadají problémy s teplotami a tlaky. K tomu dávají standardně šestistupňovou převodovku.
Např. Auris je kromě velikosti kufru s uvedenými Octaviemi srovnatelný a stojí cca 330tis. Kč.
megacruiser
Na motory byl vždycky nejlepší Fiat, kdepak nějací japonci 😉 Jejich motory MultiAir by měly mít skvělé vlastnosti, s turbem z objemu 1.4 135 k. Bez turba 105 k, start&stop v základu.
letanovce
odpoved hladaj u Fiat, Toyota, Mazda kde dokazu urobit kvalitny motor..... :yes:
mikesh
Muzes to dolozit nejakymi fakty?
King of rain
Při normální plynulé jízdě to bude brát opravdu málo.Horší to bude na dálnici nad 130 a samozřejmě pokud to budeš točit.Ale zas to pojede velice slušně. :yes:
jossalito
Když si svoje rádio necháš namontovat v servisu škody, o žádnou záruku nepřijdeš. 😉
Ale i kdybys to rádio namontoval sám, tak tě stejně nikdo popotahovat kvůli zárzce nebude. S tím sem se nidky nesetkal.
Před reklamací radio odpojíš a vyděláš... nikdo nemá šanci nic poznat. Tedy pokud je tam udělaná příprava (káble, konektory, repro), ale to má myslím Škoda v základu.
cuoresportivo
"Ja osobne tomu motoru neverim ze vydrzi vela... Ale necham sa prekvapipt a ak naozaj vydrzi tak sa budem len tesit".
To znamená v překladu: "Když budu hodně šetřit, tak si ji možná, olítanou (odzkoušenou), koupím". >😁
bordeaux
ano presne tak. A predam mju 530i..😊 napisal som to schvalne tak aby tu neboli z mojho vlakna hadky a aby sa tu nezjavili zase nejaky pochybni jedinci. Tesit sa budem preto lebo pruznost pri tychto majoobjemovych turbach je dost slusna ale osobne mam rad velke objemy. Ak sa ale o par rokov ukaze ze to nie je take zle tak budem len rad ze moje pesimisticke nalady budu neopodstatnene. Totiz a BMW ide objemovo dole a dopuje motory turbami a twinturbami, tak som zvedavy co prinesie buducnost.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Důvodem zpochynění záruky může být jenom zásah týkající se dané závady. Rádio rozhodně nemůže být důvodem zrušení celé záruky, maximálně např. závady elektroinstalace, ale pokud bys šel do sporu, stejně se musí prokázat, že závada byla následkem montáže mimo autorizovaný servis a ne výrobní vadou.
King of rain
Tak a teď budou zlevňovat i ostatní.....kupců to ráj. :yes: Laguna za 400tkč,Grandtour za 289tkč,Bravo za 249tkč,Ceed 219tkč.Ceny z DPH 20%. >😁
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
geroc I.
81 příspěvků. A to se ještě neobjevil vůdce fanklubu fauvé grup a jeho kohorta.
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Tak se hlásim já.
Ikdyby mně nakrájeli na tisíc kousků, tak si Škodovku nekoupím. Jedině ji dostat nebo vyhrát a šup z domu. Po někoplika opakovaně velmi špatných zkušenostech říkám NE.
Navíc tohle koncernové rádoby slevové gesto z minulosti taky velmi dobře znám.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
ja taky vzycky cumim jak kazda diskuse u skody s konci s 500 prispevky (a jakymi 😄 )
Ten motor, kdo hledá tak najde auto na stejné úrovni a za lepší peníze. Škodovka těží jenom z toho, že je to "česká" značka. To auto není vůbec pro rodinu. U toho auta a hlavně strategie automobilky mě odrazuje, ale beru kdo chce mít stejný interier jako v Q7 tak si ji koupí. Ten interier berte trochu s rezervou, ale doopravdy tam nevidím nějaký rozdíl krom volantu a navěšených elektronických blbostí. Za tu cenu si pořídím nějaké ojeté auto ze zahraničí. Ono není problém najít auto co má třeba jenom 15 000 km a bylo garážované a podobně. Nové auta si kupují buď ti co na to mají a nebo ti co jsou blbý, tak si vyberte do jaké skupiny patříte.
Subaru.in
Dobra tak jsem blbej a jeste k tomu nevim co s prachama. a pote za mnou dolejzaji sousedi, tak uz to jsou tri roky "neprodate sousede". >😒] Ne neprodam, radeji to auto daruji tchyni nez takovym jako ty.

Mit doma vsechno ojete mi nevoni, ojete auto, obleceni ze sekace, ojetou pritelkyni... Ne diky to neni muj svet.
Kam na ty panny chodíš? >😁
Subaru.in
Nebo casto doma poslouchas; Dneska ne, boli mne hlava ? !

😲
Migrény se nám naštěstí vyhýbají >😒]
Prostě nemám rád koncern VW.Nenapsal jsem blbý a bohatý. Jak se říká za málo peněz hodně muziky a tohle u VW nějak nehrozí. Jestli nick odpovídá značce auta tak pak říkám, že to auto je. Japonci umí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
pokud si rad priplatis za novotu, tak jak myslis..., ale ja myslim ze jen lehce ojete auto muze byt dobra koupe... 😄
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Žeryku, ta poslední věta, to je perla, tu bych nominoval do ventilku za rok 2010...
ER
Blbý, blbější...
Škodovka vyrobí 600000 aut a z toho v ČR prodá 56000. Pochybuji o tom, že zbylých 544000 vozů prodá proto, že je to česká značka.
Máš vůbec představu co potřebuje rodina za auto a co Octavii schází. Pouč nás z pohledu zralého 21 letého otce početné famílie.
Ta rezerva mezi interiéry Q7 a OII by musela být velikostí Macochy.
Ještě, že Vás bazarovej kovbojů není většina. Jinak bychom měli už nespočet výrobců ojetých aut.
Nejsem bohatý. Nemyslím si, že jsem nejchytřejší. Co ale vím určitě, že blbost je potřeba napřed hledat u sebe, než jí začneš titulovat ty okolo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
moc te nechapu, ta cena je docela dobra, asi se najde i levnejsi, ale to prece muzes rict o temr o kazdym aute...s temi poslednimi vetami ale docela souhlasim...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Beaumont.
Napadá někoho nějaký důvod, proč dát téhle Octavii přednost před Méganem 1.6 (110 koní) za 270 tisíc? Mě napadají čtyři😒br /> 1) Větší kufr Octy, pokud ho někdo využije
2) Víra (nic víc to není) ve větší spolehlivost Škodovky oproti Renaultu
3) Vlastenecké cítění, pokud někdo ještě chápe Škodovku jako české auto
4) Subjektivní názor na design, tj. někomu se může Octa víc líbit

Vše ostatní podle mého hovoří pro Mégane...
Ještě jedna výhoda, nižší povinné ručení. 1,2 spadá do nižší kategorie než 1,6.
To co bych ušetřil při koupi pak dám za údržbu, nevěřím, že to bude bez údržbový motor. Podívejte se na motoristický sport všude honí výkon motoru na úkor životnosti.
figurka
Jasně, 1.2L s turbem s nížším poměrem výkonu k objemu než 100k/L je opravdu vyhoněný motor.....
Můžeš zlikvidovat i 4.0 V8 se 100HP, pokud bude klika "z papíru" (atd...)
Beaumont.
OK, nižší povinné je argument pro Octu, byť ve srovnání s cenou auta je ten rozdíl nevelký. Ale beru.

O životnost TSI bych se nebál, viz diskuze níže.
milan3
Ja platim na 1.6 1400CZK a na 1.9 3500CZK, takze tento argument u mne neobstoji. 😉
RS
Já na 2.4 15000CZK, to de ne? 😄
5) Solidnost zpracování - to, co tě obklopí v Octě se s Meganem prostě nedá srovnávat...
Avatar - bubucci
bubucci
aaa lízači plastů >😁 Já osobně v autě v 98% mám v ruce volant nebo fofrklacek a obojí mám v kůži. A ten zbytek mám tam, kde slunko nesvítí, hlavně že všechno funguje... Evropský přístup k autům je takový, že všechno musí vypadat a funkčnost je až na druhém místě u japonců je to přesně naopak...a ameriku tu nikdu neřeší 😄
Tak jám mám hajzlík raději zděnej než z umakartu... >😒]
Beaumont.
A co na něm prosímtě děláš, že je to tak důležité? 😄
Uvolňuji se :😉
Avatar - bubucci
bubucci
jakože kakáš ? >😁
tak tak (překvapivě) >😒]
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Co doma, doma máš "v ruce" nový otoman, ten tě zajímá a to ostatní, koberce, nábytek, obrazy, svítidla, máš ošoupané, rozvrzané a umatlané tj. to neřešíš hlavně, že to funguje? I v autě se chci cítit jako v dobrém, kvalitním nábytkem vybaveném a vkusně zařízeném obýváku...
Avatar - bubucci
bubucci
Vždycky je na to víc pohledů. Každopádně mi interér nepříjde ničím výjimečný a je to pouze šedý průměr. Podstatné to ale není, je to otázka vkusu a ten má každý jiný. Já si nevybírám auta, aby se líbili ostatním, musí se líbit mě.
Beaumont.
Tak to bych určitě neřekl, v Méganu jsem seděl, v Octě občas jezdím a vnitřek Renaultu se mi líbí o dost víc. Ale OK, i to lze zahrnout pod "subjektivní dojmy".
pogo26
Ty jseš nějakej novej komik ?
Žeby? No, ale za tím, co jsem napsal si těžce stojím...
pogo26
Je to tvůj pohled. Nic víc, nic mín.
Ano, ano, naprosto subjektivně vyslovená objektivní skutečnost >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
tak rekni co ti na tom co napsal pripada smesnyho
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak to jsi asi v novém Meganu neseděl, je naprosto srovnatelný s Octavii a v některých detailech (vrchní část palubní desky) ji i předčí.
puko
presne tak, po usadnuti do noveho meganu ma obklopil vemi dobry pocit robustnosti a slusnej hodnoty, vsetko padlo do ruky tak akurat...
Subaru.in
Nemam rad francouze! Staci to jako duvod!
Avatar - bubucci
bubucci
stejný názor, stačil mi Peugeot 306 a francouze už nikdy víc :no:
Beaumont.
A jakou souvislot má ca. 15 let starý typ od jedné značky s novým typem jiné značky, byť ze stejné země? 😲

Mimochodem 306 byla velmi krásné auto (holt Pininfarina), máš dobrý vkus... :yes:
Avatar - bubucci
bubucci
306 XSi, to jsem kupoval po tom Unu s tím, že to pojede. Jezdil jsem ve víc francouzech a nelíbí se mi takové moc měkké nastavení podvozku a celé mi přijde, jakoby se to kroutilo.
bojler_
Třeba nastavitelný volant více než v jednom směru? Mechanicky nastavitelná zrcátka? ESP dostupné až u výbavy o 45k dražší? Nemožnost mlhovek? Nemožnost dělených sedadel? Renault je cenově velmi agresivní, ale ten model za 270k já osobně beru jako hodně "cenovkonosič", nic víc.
Beaumont.
Pravda. Ale vzhledem k tomu že Mégane stojí 270 tis. a srovnatelně motorizovaná Octa 1.2 TSI je za 354 tis. Kč, tak bych Méganu ten volant odpustil...
Ostatně Mégane lze mít s motorem 110 koní ve verzi E😜ression za 335 tis. Kč s volantem stavitelným v obou osách a další výbavou.
bojler_
Což je sice hezký, ale ne každej potřebuje třicetkrát obracet každejch pár korun. Ale proč ne, tohle tlačí ostatní dolů.
Beaumont.
Jasně, někdo si jde rovnou koupit Quattroporte nebo Astona... :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
No tak k Octavii nedostaneš ale zase centrální zamykání na dálkové ovládání a nezlob se na mě, ale zrcátka nastavuju tak jednou za půlroku, ale auto si odemykám každý den.

Octavia zase má černá zrcátka, což je tedy ostuda.
mikesh
Cerna zrcatka moc hezka nejsou, ale porad lepsi cerna elektricka nez manual, ona jsou mj. taky vyhrivana :yes😒br />
Cenove srovnani mi prijde nesmyslne, Octavia musi byt drazsi uz kvuli tomu ze je vetsi.
pogo26
Proč je teda Octavia všude levnější než Megane ? To na západ vozí nějaký zmenšený model ? Jinak delší je jen zvenku, vevnitř je Megane prostornější.
mikesh
Co to je vsude? Tak se podivam treba na nemecky cenik. Megane na v zakladu klimu, 6bagu, keycard, delene sedadlo, elektrozrcatka - vyhrivane, mlhovky, ESP - za 16900EUR s 1.6 100k. Octavia Classic 1.6 100k - at to trochu srovname vybavou 16490EUR + klima 1130EUR + delene sedadlo 140EUR + elektricka ona vpredu 240EUR = 18000EUR. Jiste budes souhlasit, ze 18000EUR je vic nez 16900 😄

Taky ti dam hadanku, proc je Megane Grandtour drazsi nez Megane hatch?! Podle tebe by mely byt za stejnou cenu, ne? 😉

Mas nejake podklady (fakta) k tomu ze je vic mista v Meganu nebo to je jen tvoje zbozne prani?
pogo26
Ty tvoje kouzla s příplatky jsou docela zajímavá. >😒] A budeš se možná divit ale v minulé generací byl Megane hatch často dražší než grandtour.
Ceny v Anglii😒br /> základní 1.6
Megane - 14 300,- GPD
Octavia - 12 700,- GPD

základní 1.4 Turbo
Megane - 18 300,-
Octavia - 13 500,-

Základní diesel 1.6 TDI CR/ 1.5 Dci
Megane - 16 100,-
Octavia - 15 300,-
mikesh
No vzhledem k tomu, ze u Renaultu Megane pisou min. cenu 1.6 10995,- GPD a ne 14.300,- GPB je otazkou jestli ma smysl se tvymi udaji vubec zabyvat.

Co bylo udajne v minulych generacich u Renaultu fakt resit nebudu, kazdy normalni vyrobce (coz jsou de facto vsichni) ma kombi drazsi nez hatch.

Nevim o jakych kouzlech mluvis, pro tebe je obycejne scitani kouzleni? >😁 Nebo mas snad ve zvyku povazovat za stejne auta s ruznymi vybavami?! 8-s
pogo26
Fakta si můžeš najít sám. O místě na šířku se nemá cenu ani bavit a podélné rozměry si jistě najdeš.
mikesh
No ja fakta znam, na rozdil od tebe. Jinak bys netvrdil nesmysly. Studuj😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
A co ten centrál? Nic?
Avatar - bubucci
bubucci
No já bych se výdrže motoru moc nebál. Jako první auto jsem si koupil Fiat Uno 1.4 turbo, na tachu měl 280t km a 20t km jsem s ním ještě nahrkal a šlapal jak hodinky. Pravda ale je, že ten motor ryzhýbaval 850kg auto a ne 1.5t hrocha.
Beaumont.
Zdravím kolegu! Já míval 1.3 turbo i.e. (100 koní), super hračka. A motor ani turbo mě taky nikdy nezlobily... :yes:
Avatar - bubucci
bubucci
Kdo nezkusil, nepochopí. Ti závodníci v TDI oktávkách nevěřili co je to za krabicu předjíždí a nemohli nic dělat 😄 Já jsem měl tu 84kW logo nebo jak to bylo verzi. P.S. tady ty budíky neměli chybu 😁 [odkaz]
Beaumont.
Jo, jo, krásné vzpomínky 😄 Na semaforech se dalo udržet třílitrové Omegy... Nevěřícný výraz řidiče BMW 320i, když nemohl při zrychlování z nějakých 60 až do 130 km/h setřást Uno 😄 😄
Avatar - bubucci
bubucci
Byla to srdcovka nejvyššího kalibru. Sem tam mě napadne koupit to domů do garáže a makat na něm. :-! Určitě jsem měl k Unu o dost větší vztah než potom k A4. To je sice parádně udělané auto, ale pouze auto - bez emocí.
Beaumont.
:yes: :yes😒br />
Mimochodem to kdysi moje Uno (rok výroby 198😄 ještě pořád jezdí, jen u jiného (mladšího) majitele...
Avatar - bubucci
bubucci
ke mě si pro něj přijel týpek z hradce (cca 180km) v 5er BMW a odvezl si to 😄 Asi taky fanoušek.
acALIEN
Jenze to Uno ve 120km/h se uz chtelo samo hodit na boudu, zatimco ten v Omeze nebo 320i si spokojene pozuzlaval bagetu a uzival si oralniho sexu od pritelkyne......
Beaumont.
No ten v tom Bavoru vypadal spíš na infarkt 😉

Ovšem uznávám, že Uno nad 130 km/h už chtělo obě ruce pevně na volantu a plné soustředění a nad 170 km/h už to bylo skoro o strach. Maximálku 190 km/h jsem "dal" jen párkrát, o tom to auto nebylo...
acALIEN
Ja v tom vytvoru kdysi jel 200km/h (tachometr urcite promeroval, takze dejme tomu realnych 180), jako spolujezdec a asi 10s, protoze pak jsem ridice, pod vyhruzkou umlaceni, donutil ke zpomaleni na 90.
Beaumont.
Bez urážky, ale seš měkkej 😄

Já v tom svého času lítal po okreskách mezi stromy i 150... 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
>😁 :yes: :yes: :yes:
acALIEN
Ja jsem se v te dobe prohanel v BMW 535, bylo mi 18, nechtel jsem umrit v rachotine kvuli necemu, co jsem si mohl uzivat v bezpeci a pohodli...
Avatar - Ronault.
Ronault.
V době, kdy ti bylo 18, se psal rok 2003, to jsi nějak o deset let mimo. V době Una jsi řídil leda trojkolku 😉
acALIEN
Chces mi rict, ze auto meho otce v roce 2003 neexistovalo 😁? Nebo ze muj spoluzak nemel v roce 2003 ojete Uno v turbu? 😄
Jaký je to rok výroby?
Na škole když jsme provádělí destruktivní zkoušku oceli tak jsme měli obyčejný typ konstrukční oceli 11 500 ale stím, že jedna byla vyrobena v roce 2009 a ta druha v roce 1990, která byla odolnější a měla naměřené lepší hodnoty? No jasně, že ta z r 1990 i když ležela 19 let tak pořád měla na typ dané oceli perfektní parametry a tak je to dnes se vším dnes už se šetři i na materiálech a tak to i dopadá.
Beaumont.
Uno Turbo i.e. se dělalo v letech 1985 až 1993 (nebo tak nějak) s výkony od 100 do 112 koní.
Už tehdy mělo mj. sodíkem chlazené ventily, kompletně elektronický motormanagement, mezichladič vzduchu, chladič oleje, samozřejmě pětikvalt a čtyři kotoučové brzdy (přední vnitřně chlazené). Zrychlení 0-100 bylo podle verze kolem 8 sekund... 😄
Avatar - bubucci
bubucci
Tehdy začal downsizing 😄 Na ten rok to byla výborná technika. Když to porovnám s GTI golfem, ten byl bez šance. O tom jsem kdysi taky přemýšlel, samozřejmě ve VR6 verzi, to je podle mě jeden z nejlepších VW motorů.
Avatar - white label
white label
Proč by měl být Golf bez šance a zrovna na Uno turbo?
VW měl pro Golf už v roce 89 přeplňované 1,8 8V (160PS) a limitovaně dokonce i 1,8 16V (210PS), Mimochodem Golf GTI nikdy šestiválec neměl a verze VR6 byl samostatný "model".
Avatar - bubucci
bubucci
Sem myslel golf jako takový, vím že GTI nebylo 6ti-hrnek. Ale co u nás jezdili tak měli 2.0 GTI a to žádný trhač asfaltu nebyl.
Avatar - white label
white label
Ano, ale to už se potom "bavíme" výhradně pouze o třetí generaci Golfu. U nás jezdilo hlavně z "ekonomických" důvodů nejvíc těch slabších 8V 115PS, 16V 150PS stál znatelně více a pro ty výkonově nejnáročnější zákazníky byl určen právě VR6, což bylo na tehdejší dobu v této třídě velmi nevídané...
Beaumont.
Přeplňovaný Golf II se jmenoval G60 a je to celkem vzácná záležitost, o té silnější "limitce" ani nemluvě. G60 byl rychlejší než Uno Turbo i.e.

Běžný Golf GTI II měl atmosférickou 1.8, buď 8V nebo 16V. Nicméně ani 16V na Uno v akceleraci neměl.

VR6 se týká až třetí generace Golfu, která přišla až ve chvíli, kdy už bylo Uno nahrazováno Puntem (jehož verze GT s turbem 1.4 měla ca. 130 koní)
Avatar - bubucci
bubucci
Sem si říkal, jsem viděl vždycky jenom ty 85kW 2.0
Beaumont.
To byl až Golf III GTI...
Avatar - Plautus
Plautus
Uno i Punto sú/boli o triedu nižšie ako Golf, takže ani nevidím dôvod, aby ho naháňali výkonom.
Avatar - white label
white label
Ale to "nedokazuje" vůbec nic, přece nechceš tvrdit, že u Una bylo toto benzínové turbo naopak nejčastější motorizací? >😒]
Navíc Uno na Golf celkově nemohlo mít už proto, že bylo o třídu níž, s čímž souvisí spousta věcí, jako prostor, komfort, hmotnost, cena apod.
A pokud chceš srovnávat nesrovnatelné, nebo třeba pouze ty motorizace, pak je rozumné srovnat např. vrcholné motorizace, kde nemá Golf (logicky) s Unem žádný problém, a nesrovnávat jen to, co ti "vyhovuje"... 😉
Avatar - bubucci
bubucci
Ale jo, šak o nic nejde. Akorát jsme zavzpomínali na staré časy, no 😉 My jsme se taky nebavili o komfortu, třídě atd. Akorát jsme řešili, že co se týká zrychlení, tak si hravě poradil s 2.0 GTI. Já osobně neznám v okolí nikoho, kdo jezdil Golfa II v turbu 😒
Beaumont.
Jak praví kolega: Golfů II GTI bylo i v Česku celkem dost, G60 jsem potkal snad jednu...

A Uno Turbo bylo jednu dobu taky docela populární, v Brně jsem jich potkával několik kusů pravidelně.
figurka
A řikali ti taky na škole, že se ocel nechává záměrně "vystárnout" z důvodu zlepšení některých vlastností...
Spíš bych řek, že ti je 80. Dřív bylo všechno lepší a levnější. Dneska se všichni vraždí a kradou, hroznej svět....
Beaumont.
No, hned několik automechaniků co znám se shodne, že nejspolehlivější jsou auta z druhé poloviny 90. let popř. samého začátku 21. století. Mají už pozinkované karoserie a (až na výjimky) nerezaví, benzínové motory většinou robustní a hlavně je v autech ještě relativně málo elektroniky. Když už tam nějaká elektronika je, jsou to alespoň jednotlivé jednotky nebo jiné díly, které se dají jednotlivě diagnostikovat a při poruše vyměnit, někdy dokonce ještě opravit.

U nových aut už je všechno elektronicky řízené a navíc propojené = mimo značkový / odborný servis neopravitelné. Mezi motory jsou nejčastější (ve vyšších třídách) velmi komplikované, citlivé a při závadách velmi drahé turbodiesely.
figurka
Ano. Z mého pohledu mě napadá hned několik velmi emotivně zábavných a zajímavých vozidel z druhé půlky 90s a také "běžná" produkce byla tak nějak jednudušší (v těch nejlepších smyslech slova).
Spíše mě zaujal ten ocelový nesmysl v kontextu komplexního výrobku tipu automobil.
Beaumont.
To si netroufám hodnotit...
mikesh
I ta trava byla kdysi zelenejsi a obloha modrejsi... >😁
Suprak
Hele, ve škole nám toho napovídali 😉 a co z toho je v reálném světě pravda, to raději nevědět. Ale v pohodě, nechci rýt do tvého věku - jsou to krásná léta, kéž by mi bylo tolik.

Ohledně toho vašeho testu. Záleží o kolik ty naměřené hodnoty byly horší. Určitě víš, že chemické složení oceli je vždy udáváno v určitých tolerancích. Stejně tak mechanické vlastnosti. Takže pokud vaše vzorky vyšly po testu mimo tyto hodnoty tak se jedná o zmetek/jiný materiál a ne o mizerný výdobytek dnešní moderní doby.

Stejné je to i s motory/auty. Všechno je to jen souhra vzájemných materiálových a rozměrových tolerancí, plus faktor výrobních chyb. Když máš smůlu na vadný kus tak ti nepomůže ani svěcená voda.

Největší podíl na celkové životnosti motoru má ale skutečnost, jak s ním vlastník nakládá. Jestliže zanedbávám údržbu a nedodržuji zásady jízdy se studeným motorem, tak se nemohu divit, že mi agregát po pár kilometrech řekne sbohem.

Diskutovaný motor je taky třeba chápat jako motor na klidné rodinné ježdění. když budu chtít ždímat megavýkony tak si koupím úplně jiný. Když budu chtít najezdit statisíce kilometrů tak přeci nekoupím benzín, ale naftu.

A ještě k tvému příspěvku někde nahoře - už jsi někdy viděl, že by něco respektive nějaký motor byl bezúdržbový?

Hezký den.
Klaudius
Čo to preboha pletieš? 😲
Uz je to tu plne onanistickych sraciek a to este nedorazil spíker radia "fauvé-macht-frei" :no😒br />
A co uz vobec nechapem je to, ze pisu o najlacnejsich verziach, ale fotky pod clanok hodia z verzii najvyssich
😉

Dokonala masaz stada.....vychytraly sedlacek uvidi cenu, pozrie fotky a musi to mat! Ked pride do salonu, zacne masirka druha a nevsimne si, ze v tom co kupuje je uplne ho*no
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
podivej se treba na stranky skody, vidis tam snad nekde fotky zakladni verze? (tyka se to vsech vyrobcu)...takze nevim proc se divis ze nejsou ani tady 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Přesně tak, přeci je v zájmu každé automobilky ukazovat auta hlavně v takových konfiguracích, které nalákají nejvíc zákazníků (nějaký Classic proto není na oficiálních fotkách samozřejmě nejspíš vůbec). Ale u Škody je to chyba, ta smí na fotky dávat jen kombinaci modrá nemetalická-poklice-černý zrcátka >😁 8-s :no:
Avatar - bubucci
bubucci
Guru tu ještě není, v Mostě se stávkuje >😁
Xylo
Myslím, že Škoda také reaguje na Forda - Focus 1,6 je okolo 330 tisíc, i když pro většinu rodin se zdá malý.
Subaru.in
Nejvice se mne zde libi jak rada lidi by chtela auto ve vybave 450-550 za 299! Ale sami pokud by pracovali u takove firmy tak by nechteli pracovat ne za 12000kc ale za 25 cisteho.

Kazdy by tu chtel aby se koza nazrala a zeli by bylo nedotceno. Jenze to nejde a toje se vsim kolem Vas. Vsichni cheme levne veci ale v tech fabrikach by nikdo delat nechtel. At je to od obleceni auta, nabytek ci jidlo...
vrkuboy
Tak Škodovka se pochlapila :yes: Za ty peníze je to slušná nabídka. To, že to má pod kapotou jen 1,4 a nemá to ESP je jedno, většina majitelů těchto základních verzí se na limit podvozku jen tak nedostane a asi se o to nebude ani pokoušet a tak raději uvítají tu klimu. Docela mě zajíma ta 1,2 TSI, výkonově bude plně dostačující o tom nemám pochyb, ale uvidíme jak na tom bude spotřeba. Možná tu budu za blba, ale já bych asi raději tu nefoukanou 1,4, jasně žádná hitparáda to nebude, ale do budoucna bude asi míň náročná na údržbu a servisní náklady než ta TSI, ale možná se pletu. S TSI sem neměl ještě tu čest, ale například 1,4 TCE ve Scénicu mě celkem nemile překvapila tím jak je citlivá na zacházení s plynem, člověk tomu trochu šlápne a spotřeba letí raznatně nahoru. Cena za auto je myslím odpovídající a když jěště odečtu DPH tak už je to hodně lákavá nabídka. :yes:
GTI
Škoda dokonale tlačí na pilu. Cenové rozpětí modelu je přes 400 tisíc korun. To je fantastické. Octavii si dnes může koupit (skoro) každý. Tedy jak ten co drží finance při zdi, tak ten, co chce špičku segmentu na dvě stě koních. A důležité je, že i na základu je to stále překrásné, kvalitní auto, které v jízdních schopnostech a technice strčí do kufru kdejakou přivandrovalou herku.

A Octavia na 1.2 TSI za tři pade? No tak tohle můžeme považovat za zprávu tohoto roku.

Často tu píši poměrně kladné příspěvky pod články o produkci škodovky, a často tu sklízím tvrdou kritiku. Všimnětě si, že ti kritici ovšem nikdy nenapíší, které, že to auto je výhodnější koupí, než-li Octavia. Přál bych si, abych se někdy dočkal alespoň jednoho kvalitního diskuzního kritika Škody. Hejno šmoulů co se vrátí z odpoledního sáňkování a pak mi to tu nandává na diskuzi z pozice finanční smetánky Evropy, to snad uznáte, to už vlastně na tyto diskuze v tomto kulatém letopočtu možná ani... nepatří...

Tedy já tvrdím, že Škoda Octavia je vůbec nejlepší kompaktní mainstreamová volba, kterou lze v Česku i na Slovensku u takto velikého a karosářsky konfigurovaného vozu udělat. Pokud má někdo jiný názor, prosil bych uvedení konkrétního modelu, motorizace, výbavy a ceny v korunách.

BRAVO ŠKODA :yes:
Avatar - bubucci
bubucci
Takže Octavia je lepší než Golf ??? 😲
Horst Fuchs
Člověče, ty se v Maestrově světě neorientuješ - Golf není mainstream ale supermainstream.
Co se týče Oktávky - ano, na našem trhu asi není jiný podobný liftback, konkurence totiž vyrábí hatchbacky a pak combi.
Bohužel moje záda říkají Oktávii NE, 2x400 km mi v super Elegance sedačkách docela stačilo. Focus je pro mě lepší. A rozhodně tak nevrže... Pravda, interiér je opticky mnohem horší.
GTI
Cením tvou upřímnost ve vztahu k porovnání kokpitu Oct X Foc. Ano, Fordu ty přístrojovky v poslední době nějak nejdou. A nezlepšila to ani nová Fiaesta, naopak.
Horst Fuchs
Na interiéru Focusu je bohužel šetření hodně vidět. Materiály a hlavně dotažení detailů. Když ale sedíš v sedačkách se skutečným bočním vedením a vychutnáváš si každou zatáčku, rád to Fokymu odpustíš. Mimochodem - porovnávám dva konkrétní služebáky - Octu combi 1.9 TDI PD Elegance (77 kW, najeto asi 30 tisíc) a Focus Combi Trend 1.6 TDCi (66 KW, najeto 120 tisíc). Octa neskutečně vrže, kdesi s prostoru obou dveří. Na to jsem docela dost citlivý. Jsem v tomhle asi trochu po tátovi, ten se mohl zbláznit, když mu v Žigulu něco vrzalo.
GTI
Jakýkoliv pazvuk je na vraždu, doslova 😄 Negeneralizuj ovšem z jedné zkušenosti. Ano, v jízdě je Focus velmi dobrý.
GTI
Bubucci, že tys ty kluku ještě z těch sání nestačil rozmrznout? 😄 Golf je hatchback, Octavia je liftback, to jsou (pro opravdové zájemce o auta) dva zcela odlišné světy. Také z toho důvodu píši, že octavia... při "takto karosářsky konfigurovaném voze..." Kapiš?

V úvahu k Octavii lze ještě tak vzít klasický sedan v této třídě, byť ten bude logicky ztrácet na nížší praktičnosti při užívání.

P.S. Samozřejmě můžeme porovnávat Octavii Kombi a Golf Variant, jistě, já tvrdím, že i v tomto duelu by Škoda vyšla vítězně, byť ten samozřejmý stupeň odladění všeho stojí více na straně Golfu.
milan3
At premyslim jak premyslim tak auto obdobnych rozmeru v nizsi stredni v provedeni liftback snad ani neni, proto musi byt oct. vitez. 😐
Beaumont.
Však proto to taky bylo v původním příspěvku "příhodně" omezeno. Kdyby se Octa měla (mohla... 😄 ) srovnávat s hatchbacky, bylo by těch vážných konkurentů až moc - viz třeba debata o Méganu o kousek výš.
GTI
Uplatňuješ obdobnou logiku, jako bys obhajoval srovnávání Brery a Cromy. Karoserie (lift) Octavie je světem pro Focus sedan, Renault Fluence apod. Myslím, že lifta můžemme, jak píši shora, porovnávat se sedany, byť (jak také píši shoira) budou ti sedani jemně hendikepovaní menší praktičností.

Vedle toho lze samozřejmě srovnávat varianty kombi. Pak je mégane na místě.
Horst Fuchs
Snad jen Lancer, jenže ten je hódně specifický.
kyklop
ciastocne suhlasim...zlacnenie je dobra sprava pre zaujemcov o tento model. V com sa nezhodneme je to, ze tento voz je
najlepsia "mainstreamova volba". Pri uvahe co je najlepsie si treba uvedomit poziadavky, priority a moznosti kazdeho kupujuceho. Takze v skratke: niekto chce focus pre "zabavnejsiu" jazdu, niekto taliana kvoli dizajnu, niekoho zaujima pomer cena/uzitok, takze napr. megane. Takze asi tak.
vrkuboy
Těžko hledat konkurenci... pokud bych měl hledat vůz s karosérií liftback tak to bych hledal opravdu dlouho, ale v rámci nižší střední třídy byl Golf a Megane... U Golfa tam je to jasný vždyť ty auta prakticky vyjíždí z jedné a té samé fabriky. No a Megane utočí nízkou cenou a slušnou základní výbavou, ale jak u Golfa a Megana je problém kufr který se nemůže Octavii rovnat. Takže jediný konkurent by mohl být Fluence, ale teď pozor! Pouze při srovnání základních verzích protože v těch vyšších výbavách je Octavie úplně někde jinde. Takže Renault Fluence 1,6 16v, slušně vybavený už v základu, nízká cena, vnitřní prostor nadprůměrný a kufr také velký, ale u Octavie je lépe přístupný a využitelný a po sklopení zadních sedaček je tento rozdíl ještě více patrný. Ještě jednou srovnávám základní s trochou nadsázky "lowendové" verze.
GTI
Jakž takž jsi to ustál. Ta (ten) fluence je přeci jenom více "low"...
vrkuboy
No v tom základu to nebude tak citelný, interiér je z Megana a ten je hodně slušnej, ale základní verze meganu mají horní část výplně dveří z tvrdýho plastu, takže u Fluence to bude asi to stenjný, ale řekl bych že Octavie v základu taky nebude všechno měkčený jako u vyšších výbav. Jinak pokud vynechám tu akční verzi prima tak bych si Fluence netroufnul s Octavií komplexně srovnávat... v lepších výbavách muže s octavií soupeřit jen v dílčích bodech ale i tak by spíš octavii jen se***vad... snad jen ten rozvor a prostor v interiéru jinak je Octavia komplexně nejlepší volba v nižší střední a pokud někdo nejde po velkém kufru tak potom Golf.
GTI
Souhlas.
samdoma
Chceš konkrétní typ a motorizaci, prosím😒br /> Toyota Corolla 1,33 Dual VVTi 77kW základní cena 364 900 Kč.
Toyota Corolla 1,4 D4D 66kW základní cena 484 900 Kč.
1,6 l Valvematic 97 kW 6 M/T základní cena 434 900 Kč
Toyota Corolla 2,0l D-4D 125 93 kW základní cena 574 900 Kč.
To je bez akčních slev, které jsou teď nabízené.
Akční ceny jsou třeba😒br /> 1,33 Dual VVTi 359 900 Kč
1,6 Dual VVTi 429 900 Kč.
Příklad výbavy😒br /> 16" ocelová kola, el. zadní okna, kožený volant a hlavice řadící páky, ovládání audia na volantu, tempomat s omezovačem rychlosti, posuvná přední loketní opěrka, chromované doplňky exteriéru a interiéru, hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, přední mlhová světla.
Takhle jsi to chtěl? >😒]
vrkuboy
jó chromované doplňky interiéru se budou v létě hodit >😁 To opravdu v základu nedávají klimu nebo si to jen zapoměl napsat?
samdoma
Ježiši, umíš číst? Píši příklad výbavy. 😲
GTI
Ano, beru na vědomí, že ty bys před Octavií dal přednost Corolle. Upřímně, myslíš to upřímně, nebo mě jen tak cvičíš? 😄

Uměl bych si představit, že mi předhodíš VOLVO S40 a že se tu společně dobereme až neuvěřitelné skutečnosti, že totiž Octavia dokáže se***vat i Volvu, ale že mi tu podstrčíš Corollu?... No dovol? 😉
Avatar - bubucci
bubucci
GTI nebyl jsem na sáňkách, ta už su moc zdechlý >😁 Klouzat jsme se byli ale v nemeckem supermaintereamu a japonskem rallyovem 😉 Golf na sněhu není špatný, zadek bere pěkně, ale na pernament to nemá ani omylem.
Podle mě je většině lidí jedno jakou karoserii mají. Peníze jsou až na prvním místě.
samdoma
Ty chceš srovnávat Volvo S40 a Škoda Oktávii. To si snad děláš srandu, ne? Vrať se spátky na zem. Víš, že jsme již spolu měli několik diskuzí a že nejsem žádný mladý zajíc. Oktávie dokáže se***vat možná Corolle, ale Corolla je lepší. Již díky stavbě karoserie a tím díky fyzikálním zákonům, nemá Oktávie nijak skvělé jízdní vlastnosti. To je dáno konstrukcí a inženýři ve VW a Škoda to řeší přitvrzením podvozku a díky propagandě z tohoto přitvrzení dělají klady, stejně jako dřív u všech dielerů Škodovky, když zabralo turbo a nastal onen známý turboefekt, tak jsi slyšel, vidíte ten zátah, to jiné auto nemá. Měli pravdu. Nemělo, protože již dávno před tím většína automobilek vyráběly turba s proměným úhlem natáčení lopatek a tím nenastal tento "efekt", ale plynulý nárůst výkonu. Nemluvě o TDI a D4D popř.jiný comon u dieslů. Víš já nemusím nikomu nic dokazovat, jen jsem se tu po dlouhé době zastavil a co nevidím. Opět reklamu na Škoda verke. Prý je to česká automobilka a tak ji české noviny presentují v daleko větší míře než jiné výrobce aut. Podle mého názoru je stejně česká jako TPCA, Hyundai, Kia a bůch ví, která automobilka ještě působí na území české republiky. Když to tak vezmu, tak asi každá, protože se tu vyrábí komponenty do všech aut, vyráběných v Evropě. Ale zpátky k Oktávii a Corolle. Až budeš mít odvahu a zajdeš se podívat do Toyoty a svezeš se v Corolle, tak mi dáš za pravdu, že Corolla je lepší než Oktávie. 😄
Mam za sebou nejaku cestu v Corolle minuly tyzden.
Corolla je oproti Octavii😒br /> - tichsia
- pohodlnejsia
- designovo vyvazenejsia a nadcasovejsia
- stabilnejsi podvozok
- priestrannejsia
- kvalitnejsia !!!!
- pohodlnejsie sedacky (v octe ma boli chrbat uz po 200 km, v Corolle sme sli na sluzobku 600 km a skoro ziadna unava)

Celkovy dojem je ovela hodnotnejsi z Corolly!

Jedine na co sa Toyota nechyta je paleta motorov. I ked z ponuky si urcite kazdy vyberie a hlavne toyotacke disle su ovela tichsie a vykonnejsie ako koncernove.
Avatar - bubucci
bubucci
lolek, že octavia konkuruje volvu 😄 😄 😄
Dobrá sestři, dejte ho na šestku 😄
Scout je lepsi nez outback a yeti lepsi nez forester. Superb šlape na paty 5er, ne ? >😁 >😁 >😁
vies co je tragedia? Ze, oni si z toho pr*el nerobia..... ONI SI TO VAZNE MYSLIA!!! 8-s
GTI
Někam se ti vytratilo to Volvo. Tak jak?
samdoma
Jak jsem Ti řekl, Volvo sem vůbec netahej. >😒] Bavíme se o konkurenci Oktávie, ne?
GTI
No právě proto. Jestli má Octavia nějakou konkureční odezvu, je to právě Volvo S40. Volvo je motorově sice konfigurováno směrem do větších objemů, to by tě ovšem nemělo vést ke slepé úvaze. Evidentně jsi v S40 nejen nejel, nýbrž ani neseděl. Depětka a tepětka jsou motory, kam Octavia nemíří, ovšem jakmile sestoupíme směrem ke dvěma litrům a níže, nabírá Octavia vrch. Jak motorizací, tak převodovkou. Nebo snad geartronic považuješ za lepší automatickou převodovku než je DSG? V pohonech je to vyrovnané, obě verze jedou jak na předku tak na haldexu. Ovšem, kde Octavia (kupodivu) získává body nejvíce, to je uvnitř. U Volva lze snad jen užitím té překrásné překližky dorovnávat dokonalou konfiguraci přístrojové desky Octavie, a to včetně architektury dveřních výplní. O materiálech nemluvě. Co se týče jízdy samotné, S40 mírně doplácí na to, že je odladěna doměka a tak ztrácí agilnost podvozku focusu. Oba modely pak stojí na mezitřídní hranici (mezi třídou kompakt a třídou střední), Octavia jako komfortní, technicky to nejlepší z mainstreamu, a Volvo jako nevovlvově lehce devalvovaný severský prémiový držák, bohužel v tomhle až přespříliš sešněrován zájmy fordu. S40 lze vnímat jako "maximum" focuse, tedy směrem ke komfortu, Octavii lze naproti tomu vnímat jako mistrovský kousek koncernu VW, nikde nic podceněného, na mnoha místech dokonce přesahy k prémii (materiály, technika).

Možná jsi, Achjo, odrostlejší jezdec, o Volvu však nemáš ani páru.
vrkuboy
Octavie v plné palbě bez problémů snese srovnání s S40 ale verze prima? To né. Musíš opatrně 😉 Napíšeš Volvo a každej hned vidí S80 nebo XC. Osobně vidím S40 někde na pomezí subprémie a toho lepšího v mainstreamu, takže Octavii v plný palbě bych dal šanci, interiér vypadá opravdu dobře. Motorově to jsme někde jinde tam má navrch Volvo, ale kde je napsaný, že objem motoru dělá prémii prémií. To by při dnešní rychlosti downsizingu byl Aston za deset let lowend >😁
GTI
>😁
samdoma
Jak tak čtu tu Tvoji recenzi na VW + Škoda, tak to je přesně v duchu jednoho z největších mistrů přesvědčování, pana Goeblse. Již on prohlásil, že se dá každému ve stádě zmást mozek, protože stokrát opakovaná lež se stane pravdou. Ty tady srovnáváš věci, které jsou nesrovnatelné. Pokud to budu takhle posuzovat i já, tak najdu další auta, která jsou, alespoň podle standardů v jiné kategorii, ale když tam něco potlačím a něco vyzdvihnu, tak jsem tam kde chci být. Co se týká Tvého náhledu na techniku, je to Tvůj názor a já Ti ho neberu, ale zaslepenost není tou ideální rádkyní. Zjevně jsi mistr světa a již jsi jezdil ve všem co má kola a volant. To se s tebou nemohu porovnávat, protože jsem zatím nejel v RR, Aston Martin, Ferari, Lamborgini a ještě v několika dalších pro mne drahých autech. Ano jsem odrostlejší jezdec, ale mám, alespoň nezaujatý názor, protože neprodávám žádná auta. Jsem jen jejich uživatel. O tom o čem mám a nemám páru nech prosím rozhodnout mne a nepodsouvej nikomu něco co nevíš.
Avatar - Plautus
Plautus
:yes: :yes:
Beaumont.
:yes: :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Ty palce jsou tam za ty slaboduchosti o Goebelsovi? Jsou jistě hranice, Beuamonte... nakonec každý se zařadí sám, kam patří. :-!
Beaumont.
Hlavně se mi líbila věta "...zaslepenost není tou ideální rádkyní" :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Hm, já právě proto, že nemám předsudky, taky nemám problém porovnat S40 s oktavií. Nevidím v tom žádné drama, auta na podvozcích nižší střední, porovnatelné motorizace, rozsah výbav, srovnatelné rozměry, ta omezení jsou přesně taková, která GTI vyjmenoval. Jel jsem většinu motorizací obou zmíněných aut a nějak nevidím důvody proč by zrovna tahle dvě auta nešla srovnat.
kuko
neprovokuj ho, nebo Oktávkou klidně uzemní i novou S60tku! >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Ale no tak. :no:
kuko
a není to snad pravda? Když se dostane do ráže, nikdo si před Oktávkou (možná kromě německé prémie) nemůže být jist 😄
jme
Takže v S40 jsi nejel, ale kdo má jiný názor než ty je jako Goebels. Zajímavé myšlenkové pochody.
BaracudaJ
A těch 1500 vývojářů pracujících v Česaně asi vyvýjí bublifuky...
TPCA, Hyundai, Kia jsou pouze montovny na českém území.
pogo26
1500 zaměstnanců není zdaleka 1500 vývojářů.
samdoma
Škodovku VLASTNÍ VW a tím pádem to není česká automobilka. Stojí na území České republiky, toť vše. VW rozhoduje co se smí a co se nesmí, odkud se bude nakupovat a odkud se nebude nakupovat, kam půjde zisk a kdo bude čemu velet. Jestli se v ČR zatím něco vyvíjí, tak je to protože to VW vyhovuje - nižší náklady na cenu práce. Protože peníze jsou na prvním místě.
Pobídky od státu zajistily VW 10 let daňových prázdnin, deset let tu nesměla vzniknou žádná konkurenční automobilka, dodnes dotujeme ze svých daní pracovní místa ve Škoda Auto.
Po uplynutí deseti let tu postavila TPCA první vlaštovku a po ní následují další.
Podle scénáře, který tady nastavil VW to jsou české automobilky, protože stojí na území České republiky.
figurka
Podle téhle logiky není Aston anglická automobilka. Opravdu si to myslíš ?
jossalito
Někteří mají tuto utkvělou představu. :-!
jme
A část VW vlastní arabové, takže Škodovka je vlastně arabská automobilka. Pěkná blbost, tahle demagogie, že?
BaracudaJ
Aha, takže Seat, Bentley, Lamborghini, Scania. Všichni jsou dnes německé automobilky, protože je vlastní koncern VW.
Radši už nepiš, nebo se ještě dozvíme, že bez tvých daní by si Škodovka ani neškrtla...
Avatar - white label
white label
Hezky ses tu vědomostně odhalil, zejména tvá studie dějin moderních přímovstřikových turbodieselů je velmi průkazná. Když někdo neví, nic se neděje, ale jak je u toho podobně "důležitý" je to velmi komické.
Takže "zkušený zajíci" věz, že😒br /> Už do Octavie I se (kromě benzínového turba 1,8T 150PS) nabízel, na tehdejší dobu velmi moderní, přímovstřikový turbodiesel včetně! VGT (proměnlivé geometrie lopatek turba) a to už od roku 1998! (s výkonem 81kW/110PS). Že nad tímto sériovým motorem tenkrát "slintali" nejen inženýři od TOYOTY, která v té době (ale ani poměrně dlouho potom) neměla (nejen v této třídě) nic plně srovnatelného v nabídce, je dodnes veřejné tajemství. Ale můžeš mi klidně napsat, které "nekoncernové" automobilky (píšeš dokonce, že většina) konkrétně nabízely podobný přímovstřikový turbodiesel s VGT "dávno před tím" (tedy před rokem 199😄 jak sám doslova píšeš?
Až se budeš ohánět třeba konkrétní "nadčasovou" technikou Corolly, zkus si nejdříve ověřit, jak dlouho před ní, to nabízela evropská konkurence...
Jinak bych si asi musel začít myslet, že jsi (v tomto směru) opravdu spíš "mladý zajíc"...
:😉 😉
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ty brdo,s Tebou bych se nechtel hadat.. 😄
Avatar - white label
white label
Čau, taky zase ponocuješ? 😉
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
jojo,behem zkousek prechazim na usporny rezim 😄 pod 320si jsem neco pripsal 😄
Avatar - positivemind
positivemind
Normálně jsem se přistihl, že jsem přeskočil celou diskuzi a šel si přečíst příspěvek od tebe. Já tě fakt asi miluju, měním orientaci >😁

Cena je hezká, jen by mne zajímalo, proč dávají 7°DSG jen do modelů do 90KW výkonu? To více převodovka nezvládne?
věrní zrádné pošlapejte zmije,
štědrí haňte oči šilhavé,
pilňí zběř tu, která krvavé
mozole jí a pot bratrú pije.

Krásněji se nikto nehonosí
smělým čelem, jako vlastnec,
jenž ve svém srdci celý národ nosí
chrudoš
Ááá sud kulatý,
rys tu pije,
to je KÁRA,
ten tu ryje,
oujééé
:-!
Avatar - Well-being
Well-being
Rozplývat se nad autem pro dva dospělé a dvě děti se 77 kW za 354 tis. Kč, to už chce velkou dávku nadšení ... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
A proč ne? Mě ceny octavií konečně dávají smysl. Je pořád dražší, ale taky je to povedené, hezké, prostorné auto a má konečně i logické motorizace - 1,2 TSI a 1,4 TSI a hlavně! 1,6 TDI.

Ten rozdíl v ceně už není taj hrozný jak býval, kdy Octavia se slušnou výbavou byla kolem půl milionu v cenových hladinách střední třídy.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak tak koukám, tak jak Renault, tak Škoda vyhmátli, co paltí na typického českého zákazníka.

Český zákazník už nechce malé auto, chce nižší střední třídu.
Chce mít luxus, takže klima nesmí chybět ani u základního modelu.
Renault to kompenzuje absencí dělených zadních sedaček a volantem seřiditelným v jedné ose.
Škoda to kompenzuje absencí dálkového centrálu a černými zrcátky.

Oba spolu chápou, že běžný kupec základních motorizací kupuje auto na dopravu do Kauflandu, takže nevyužije každodenně ESP, taky ani pořádně neví, co ESP znamená a jak funguje, proto tam chybí.

Je jasné, že ceníky jsou tvořeny pro zákazníky a dle statistik a z toho vyplývá, že jak zákazníci Škody, tak Renaultu si vždy připláceli raději za klimu než za ESP.

Ještě mě napadá modelová situace dvou sousedů bavících se o svých nových autech. "Hele, mám tam klimu", "Hezký, já ESP". "ESP? Co to je?"

Takže popravdě bravo Renault a Škoda, hlavně za 1,2 TSI, to udělá spořílkům radost z nižší sazby pojistného.
vrkuboy
:yes: jako by si mě to z huby vytáhnul >😁
Jestli jsou do teď prodeje Octavie nad Fabií tak to chci vidět ty čísla na konci roku 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Fabia je prodle mě u nás ztracený případ. Jediným řešením je ji v příští generaci přejmenovat. Nemluvě o designu. Ale z druhé strany třeba výbava Magic mě docela oslovuje, cena je téměř srovnatelná s konkurecí. Jediný problém nastane na stránkách Škoda-auto, kde není pořádný cenní Magicu, čili co obsahuje ve výbavě, a není zahrnut v konfigurátoru.
Navtech
MB hledá stále nové kreativní zaměstnance, jako jsi ty, tak neváhej! 😄
Navtech
No vidíš, teď už si můžeš dovolit Škodovku i ty a nemusíš mít zpocený trenýrky hledáním důvodů, proč ne.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Hele, ty žiješ!

Jo, pokud ti nevadí černá zrcátka a auto bez centrálu, ale s klimou, tak proč ne 😉
Navtech
Však pokud někomu nevadí Favorit na bhútán, tak tahle nabídka je pro něj vlastně Mercedes E class v tesilu. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Takové dělo jako Favorit na bútán za patnáct klacků by nikomu nevadil, ba naopak 😉

Jestli je auto bez centrálu za třistadvacet super, to já ti nevím. 😉

PS: Ty tvý uřvaný rockery jsem zatím promazal, když nejsi chopen se pro ně stavit ;-\
Navtech
Já taky ne. Ale za patnáct litrů, bych radši jel na saních.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak se někdy stav, vem 15 litrů (nejlépe slivovice) a povozím tě na saních, jen teda nevím, jestli zrovna tebe utáhnu 😉 Tofu ještě žereš? >😒]
Navtech
Slivovici leju do ostřikovačů, na saních jezdím z kopce a tofu neznám. To je nějaký moravský exkrement?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Vy pražáci dobrou slivku znáte jen z povídání. ;-\
Navtech
My pražáci známe, vy si musíte pálit, abyste znali a stejně vám to je prd platný.
kuko
no ale pražáci tu dobrou slivovici stejně kupují na Moravě 😉
Na Moravě máme pro Pražáky dokonce SPECIÁLNÍ demijóny >😁
kuko
já mám taky demijóny, ale po sezoně jsou už prázdné 😒

Naštěstí objednávka na náplň letošní hruškovicí jak jinak než z Moravy je už zadaná a už se moc těším :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
To jim neříkej 😉
Beaumont.
Dr. Piëch kdysi (asi v pominutí smyslů) prohlásil, že Škodovka má a bude konkurovat Volvu. A když to řekl dr. Piëch, tak to přece MUSÍ být pravda, ne? 😄

Aneb: nevěřte svým očím, věřte svým nadřízeným! 😄
Navtech
Dneska bych se spíše zabýval otázkou, zda například takový Fiat a jeho "koule na nohách" ještě může konkurovat Škodovce a o VW ani nemluvě.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nech být. Nic není dogma. :-!
Beaumont.
Vzhledem k tomu, že skupině Fiat v Evropě roste tržní podíl (za 2008 měl 9%, za 1-11/2009 to bylo 9,4%, viz www.acea.be), tak bych řekl že může... :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Bohuzel :no:
Auto, ktere nema diesel a 4x4 je o nicem. Tahle (vyse posuzovana) Octavie s nejakym petrolejovym moturkem a predokolkou klesa na uroven nejake obycejne Astry. Jen je trochu kvalitnejsi. Ovsem svorcaky, kteri jdou vyhradne po nejnizsi cene, vzrusuje. Uvedomte si kmotri, ze pokud koupite zakladni vybaveni Octavky s motorcekem 1,2 TSI, priblizujete se tride rendlik megere. Ostuda by vas mela fackovat.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já jsem jim psal do Mladé Boleslavi, že pokud tam nedají PD, nezvednou to aspoň o 30 cm nahoru a nedají 4x4, tak že se to našemu Ádovi líbit nebude. Odpověděli mi, že jim je nějaký vymaštěný Áda prý ukradený :no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ale oni neodpověděli ani tobě....prý jim je nějaký vymaštěný ronault ukradený. :no:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Takže pro tebe je základní součástí pro auto nižší střední třídy 4x4, TDI PD, podvozek na výšku srovnatelný s Offroady a cenovka kolem půl milionu? 8-s :no: Asi by sis měl prostudovat, co nižší střední třída v Evropě znamená :no😒br />
Mimochodem Škoda si už u nás soudě jejich poklesu podílu na trhu a poklesu cen na "prémiovku dohrála" :no:
kuko
ba ne, to až teď začne ten pravý kolotoč - prémiovka za cenu lowendu! Každý zámečník, každá prodavačka může mít luxury car (zaměstnanci měsíce dokonce dosáhnou i na TDI a 4x4). A co na to BMW? Stáhne se Mercedes z Českého trhu? Přejde Audi na výrobu výběhových modelů Škodovky, třeba Audi A35 (alias Oktávia Tour) A co na to Jan Tleskač? 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Já s Adou souhlasím s tím, že ta Oktáva v holásku bude hnus a to někde pod vším...ale kdo kupuje auto kvůli nápisu na kufru a vzhledu tak bude spokojen. Dále souhlasím s tím, že s 4x4 se auto nějak řadí výše...PD je minulost, byť slavná. Oktáva je moc hezká, ale jakákoliv její glorifikace mi přijde zbytečná. 😉
kyklop
nie kazdy potrebuje stvorkolku na zdolavanie brutalnych mestkych obrubnikov, resp. tym, ktory lozia po normalych cestach je 4x4 vacsinou ukradnute. Ked si kupim diesel tak budem fajnsmeker a vzdialim sa rendliku?????
OndraH
Neřešit >😁
Beaumont.
Ale zato k nim prý zdarma přidávají černobílou televizi! >😁
Takže všechny Eva nebo třeba M3 jsou o ničem, nebo jak si to myslel??? Pokud vim, tak Oktávka diesel má a pohon všech kol taky (i když ne permanentní). Fackovat by měli spíš tebe za takový bláboly.
kuko
Áda myslel že je to článek o Renckovi. Všiml si totiž jen ceny a že se jedná o benzin >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No co se jeden ještě nedozví. Ale o5 musím s gtim souhlasit. Oct. je opravdu skoro na úrovni a snaží se, Volva S40. Ale ne toho aktuálního, gti myslí toho dosluhujícího.
Jinak Oktavie je opravdu moc dobré auto. Měl jsem jako náhradní. Kolem komína skvělé - na dálku utrpení. Ale je to opravdu hodně dobré auto. Od motorů po zpracování. Na lítačku po městě a meziměsto do 50-ti km beru. Byl ve 2.0tsi - 150koní myslím a celkem se to dalo. Za mě Outů 1-. Asi si nestříknu do textilu jako gti, ale v mnohém souhlasím. Stejně tak opět musím souhlasit s Ádou.
Avatar - white label
white label
Tak co jsi to vlastně za O2 měl? Pokud v tom bylo 2.0TSI tak to muselo být eReSo, ale to nemá 150PS, ale 200PS... 😲 😉
Beaumont.
Ji/Ri asi myslel 2.0 FSI bez turba, ne?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ano. Dík. :yes:
kuko
hmm, trošku jsem zmaten který Volvo myslíš. S40 je stále aktuální, příští generace min.1-2 roky nebude, možná jsi myslel starou S60 která loni končila?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jj. Díky za opravu. Podle mě OII a S40 jsou dva jiné světy a naprosto neporovnatelné a to ani marketingově. Možná ve snech gtiho.... 😄
kuko
tak částečně má snad pravdu, ale určitě komplexně bych O2 a S40 neporovnával, maximálně na základě suchých čísel jako rozvor, litry v kufru a pod.
Je pravda že Oktávka ve svých špičkových výbavách je velice schopným vozem v rámci své třídy :yes:
A je taky pravda, že S40 je v rámci Volva hodně zaměřené i na méně movitější zákazníky, ale podobně to dělá i Audi nebo Bawo, takže tohle bych jim nevyčítal. Osobně mám zkušenost jen s S40 1.6D (celkem raritní motorizace tady, vetšinou jezdí s 2.0D) a myslím druhý stupeň výbavy + nějaké extra k tomu. Oktávka je uvnitř velmi kvalitní to uznávám, ale stačí pár sekund ve Volvu a člověk vidí že sedí v jiné lize.
Pak jsem ale hned absolvoval jízdu v S60 a tam si člověk taky uvědomí za pár sekund, že oproti S40 je tohle taky jiná liga >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Líp bych to nenapsal 😉 a pak přijdu domů, otevřu Bernarda, uvelebím se do křesla, pustím Top Gear nebo South Park.... >😁 a to je úplně jiná liga. Dneska má být v TG Porsche.....to bude laskonka... :yes: :yes: :yes:
jme
No právě že jsou to velmi podobná auta. Oktávka vychází z Golfa a S40 z Focusu. Do S40 dávájí zajímavé pětiválce, ale tím jakákoliv výlučnost končí. Jel jsem jako spolujezdec v obou a měl jsem lepší pocit z Oktávky. Holt není Volvo jako Volvo.
Avatar - ryman
ryman
Skoda Octavia RS 2.0 TDI CR DPF 125 kW 6-stup. mech.
cena s priplatky: 869 700 Kč s DPH

Renault Laguna GT 2,0 dCi 16V 131kW 6-stup. mech.
cena s priplatky: 710 600 Kč s DPH

?
Navtech
Hmmm... to je dle tvých udaných parametrů celkem k pláči, že?
Avatar - ryman
ryman
😢 😢 😢
Navtech
Však neplač, třeba tu televizi u Oktávky oželíš a bude to na rovno...
BaracudaJ
Tys tu chyběl :yes:
Navtech
Ahoj! 😉 Není kde chybět... 😄
Avatar - white label
white label
No co je s tebou draku...? 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Já věděl, že tě nakonec začnou svrbět bačkory. 😄 😉
kuko
:yes😒br />
Čekám, kdy k nám začnou z Reichu chodit kupovat Rencky, jak se kdysi chodili kupovat Škodovky do Reichu. Sice v ČR nedostaneš všechny kombinace výbav a motorů, ale ty ceny, ty ceny!!! 😄
bojler_
V prosinci se Lagun i přes takto nízké ceny prodalo tuším 26. Asi teda jenom 26 inteligentních a tisice ***u kupujicich OII, SII a Passaty, ne?
kuko
26 je +/- stabilní číslo prodejů Lagun (osciluje to kolem 30). Důvody je zbytečné řešit, všichni to víme, všichni to známe >😒]
Avatar - ZoomZoom
ZoomZoom
..
ten příplatek za 1,2tsi, ve srovnání se základní 1,4. Jen blázen by asi kupoval socální 1,4 když může koupit celkem solidní motor 1,2tsi.
geroc I.
Jste se zase zbláznili pánové (pokud příspívají i dámy tak prominou) v tuhle chvíli je tu 343 příspěvků, kdo se má tím sakra prokousávat?! 8-s
bojler_
a v žádnym člověk nenajde vysvětlení termínu "pohodlné auto"
Avatar - ryman
ryman
no je to dost ale nic k pozastaveni.. jsou i vetsi diskuze..
mno,ja za sebe do skodovky už nikdy nepujdu,felda 2x vykradená,octavka jezdila zhruba stejne do práce a do servisu,a nasledně během mé pracovní doby vykradené airbagy s poškozením řídící jednotky a z toho už se nikdy nevzpamatovala(+sada zámků-bratru cca 20tis),naslené čidla,škrt.klapka,váha vzd.20tis.
nová je pěkná ale má moc zájemců o ND,nejsem patriot ve směru auta tak raděj odzkouším více značek-a proč ne?kupovat 2-3😜o sobě stejný model auta je snad úchylka.
-a fin.-cena při koupi auta by neměla být to úplně nejdůležitější,ano chci jezdit ve spolehlivém autě ale taky pěkném,pohodlném,a s pocitem že jsem hlavně já spokojen.