Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia nyní již za 312.900,-Kč, motor 1,2 TSI (77 kW) od 353.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (366)
Standardní ceník Octavie se na začátku roku 2010 změnil adekvátně zvýšení sazby DPH na 20 %, následně však automobilka aplikovala plošné snížení cen všech modelů o 20.000,-Kč. Novinkou v nabídce je motor 1,2 TSI.

Díky plošnému snížení cen Škoda se druhá generace Octavie dostala s cenami na historicky nejnižší úroveň. První cena zážehové motorizace činí 312.900,-Kč (1,4 MPI), první cena vznětové motorizace klesla pod úroveň 400 tisíc Kč. V nabídce jsou nadále paralelně motory 1,9 TDI (77 kW) i 1,6 TDI DPF (77 kW). Motor 1,2 TSI by měl být k dispozici v průběhu února 2010.

Výše uvedené ceny patří základní výbavě Prima, kterou Škoda uvedla na trh loni v létě. Prima je vždy o 20 tisíc Kč levnější než Classic. Výbava obsahuje čtyři airbagy, klimatizaci Climatic, elektrické stahování předních oken, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Octavia Prima má standardně 15palcová ocelová kola.

Odlišnosti proti výbavě Classic jsou tři: Octavii Prima chybí ESP, které je od faceliftu u Octavie standardem, a okenní airbagy, naopak navíc má klimatizaci, která je jinak součástí až vyšší výbavy Ambiente.

Pro Classic je možno dokoupit klimatizaci Climatic (10.100,-Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (4.000,-Kč), Malý kožený paket (6.600,-Kč), Rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3 (8.400,-Kč), dělené zadní sedadlo (2.800,-Kč), tónovaná skla (5.000,-Kč), parkovací senzory vzadu (9.100,-Kč), nebo kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/60 R15 (13.500,-Kč).

Škoda Octavia - Akční ceny (leden 2010) - Zážehové motory I
Motor1,4 MPI1,6 MPI1,2 TSI (DSG)
Převodovka5M5M6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]139015951197
Válce/ventily4/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]59/500075/560077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800148/3800175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]173190-
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,3-
Komb. spotřeba [l/100 km]77,4-
Cena Prima [Kč]312.900,-347.900,-353.900,-
Cena Classic [Kč]332.900,-367.900,-373.900,-
Cena Ambiente [Kč]-423.900,-429.900,-
Cena Elegance [Kč]-463.900,-469.900,-
Cena L&K [Kč]---
Cena RS [Kč]---

Výbava Ambiente má navíc proti úrovni Classic vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, přední mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, dělené zadní sedadlo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), klimatizaci Climatic, rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3, tónovaná skla nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami.

Za dalších 10.100,-Kč dostanete sadu Ambiente Plus, která obsahuje rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15" – 4 ks.

Výbava Elegance obsahuje navíc proti Ambiente kola z lehké slitiny Deimos 6J×15", Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, Maxi DOT, vkládané tkané koberce, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací Climatronic, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), osvětlení nástupního prostoru Boarding Spots, rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, radiopřípravu s 8 reproduktory, signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat a vyhřívání předních sedadel.

Za 20.200,-Kč je v nabídce sada Elegance Plus, která obsahuje signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, interiér Duo (sedadla v kombinaci látka/kůže/umělá kůže) a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16" – 4 ks.

Škoda Octavia - Akční ceny (leden 2010) - Zážehové motory II
Motor1,4 TSI (DSG)1,8 TSI (DSG)2,0 TSI
Převodovka6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]139017981984
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]90/5000118/5000-6200147/5100–6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000250/1500-4200280/1700–5000
Max. rychlost [km/h]203 (202)223 (223)242 (240)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,7 (9,7)7,8 (7,8)7,2 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6 (6,3)7,0 (6,6)7,5 (7,7)
Cena Prima [Kč]---
Cena Classic [Kč]414.900,---
Cena Ambiente [Kč]470.900,-510.900,--
Cena Elegance [Kč]510.900,-550.900,--
Cena L&K [Kč]-636.900,--
Cena RS [Kč]--690.900,-

Výbava Laurin & Klement má navíc proti verzi Elegance chromované vnitřní kliky dveří s osvětlením, interiér Royalty, sedadla v kombinaci kůže, umělá kůže, kola z lehké slitiny Cepeus 7J×17", pneumatiky 225/45 R17, zadní díl výfuku se zdvojenou koncovkou, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, xenonové světlomety s natáčením a dynamickou regulací sklonu, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyjímatelný vak Unibag, čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia a telefonu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), přípravu pro telefon s Bluetooth Premium GSM III (UHV + rSAP), rádio Bolero (2 DIN) s integrovaným CD měničem (6 CD), MP3, signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, Sound System (12 reproduktorů, digitální ekvalizér), SunSafeGlass a vyhřívání předních a zadních sedadel.

Škoda Octavia - Akční ceny (leden 2010) - Vznětové motory
Motor1,9 TDI PD1,6 TDI CR DPF2,0 TDI PD2.0 TDI CR DPF
Převodovka5M (6DSG)5M6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1896159819681968
Válce/ventily4/24/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]77/400077/4400103/4000125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/1900250/1900320/1750-2500350/1750–2500
Max. rychlost [km/h]192 (189)191208 (207)226 (224)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8 (12,2)129,6 (9,6)8,3 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (5,9)4,55,5 (6,0)5,7 (6,0)
Cena Prima [Kč]398.900,-414.900,---
Cena Classic [Kč]418.900,-434.900,---
Cena Ambiente [Kč]474.900,-490.900,-534.900,--
Cena Elegance [Kč]514.900,-530.900,-574.900,--
Cena L&K [Kč]--660.900,--
Cena RS [Kč]---715.900,-

Combi je vždy o 40.000,-Kč dražší, příplatek za převodovku DSG činí 55.000,-Kč.

Pro všechny motorizace je dostupná prodloužená záruka na 4 roky/60.000 km (5.600,-Kč), resp. na 4 roky/120.000 km (11.100,-Kč).

Ondřej Láník
Diskuze (366)
10. 1. 2010 22:16
Re: 1.2TSI
Chces mi rict, ze auto meho otce v roce 2003 neexistovalo :D? Nebo ze muj spoluzak nemel v roce 2003 ojete Uno v turbu? :-)
10. 1. 2010 13:01
Re: Mégane vs. Octa: důvody?
No ja fakta znam, na rozdil od tebe. Jinak bys netvrdil nesmysly. Studuj:
[odkaz]
[odkaz]
10. 1. 2010 12:57
Re: Mégane vs. Octa: důvody?
No vzhledem k tomu, ze u Renaultu Megane pisou min. cenu 1.6 10995,- GPD a ne 14.300,- GPB je otazkou jestli ma smysl se tvymi udaji vubec zabyvat.

Co bylo udajne v minulych generacich u Renaultu fakt resit nebudu, kazdy normalni vyrobce (coz jsou de facto vsichni) ma kombi drazsi nez hatch.

Nevim o jakych kouzlech mluvis, pro tebe je obycejne scitani kouzleni? >:D Nebo mas snad ve zvyku povazovat za stejne auta s ruznymi vybavami?! 8-s
9. 1. 2010 16:58
Re: No...
ja dal na zadni sedacky passata sedana 32 palcovou lcd televizi a v pohode...
9. 1. 2010 10:55
Re: PRO KAŽDÉHO
Aha, takže Seat, Bentley, Lamborghini, Scania. Všichni jsou dnes německé automobilky, protože je vlastní koncern VW.
Radši už nepiš, nebo se ještě dozvíme, že bez tvých daní by si Škodovka ani neškrtla...