Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově? Čtěte dále...
to Jufus: Ty otřesné hrubky v češtině jsou plně odpovídající kvalitě mladoboleslavské produkce... svůj k svému...
K ostatním příspěvkům: nestrašte cenami dílů "japonských" (Avensis je z Anglie, Yaris z Francie...) vozů v servisech. Jednak jich ti japončíci potřebují o poznání méně (viz např TUV reporty...) a jednak ty rozdíly nemusí být vždy takové... Představa vždy levnějších oprav tuzemského vozu je úsměvná...
Co dodat , já měl možnost testovat novou oktávku , jak na silnicích tak , poligonu , její jízdní vlastnosti jsou dobré , nebudu říkat vynikající , ale dost dobré. V česaně testujeme i jiný auta ,bylo by nesriózní tvrdit , že škodovka je nejlepší , ale s porovnávacích testů s jinými auty je v první pětce ..Starší oktávka je natom podstatně hůř, ale to je dobou , vyrábí se již od 1996 roku , tudíž vívoj pokročil dopředu..
Ještě jednu věc , dokážu pochopit ty motoristi , kterým se určitý auta nelíbí a řeknou na férovku je to kupa hnoje, ale ty rádoby znalce s oboru motorismu , kteří jen hádaj a vymýšlej si , tak ty nesnáším...
Občas jukni , zda máš nafouknutý kola.Takovou snůšku nesmyslů jsem dlouho neslyšel .Nevím s jakým autem srovnáváš jízdní vlastnosti ,ale oktávka je spíš lepší průměr. Stará oktávka se dělá od roku 1996 takže vívoj šel zákonitě kupředu . Nejdřív se svez v nové oktávce a přídeš na to , že je to zase úplně o něčem jiném.do té doby , než někdo příjde zase z něčím novým..
Vsak pockejte az bude srovnani Octavia II versus Megane Grandtour .... To budou v koncernu plakat .... ze jim to vychazi o 150 tis drazsi a s horsi vybavou a bezpecnosti ....
A Stilo 5dv má standardní objem zavazadelníku 370 litrů (bez posuvného zadního sedadla). 335 litrů má 3 dv. a 5 dv s posuvným azdním sedadlem z zadní poloze.
No for je v tom, ze Evropa udeluje na Japonce obrovsky ochranarsky cla (coz tedka pomalu pada) a taky uvaluje cla na auta dovazeny z US (Lexus, Infinity) coz jsou auta, ktery by Evropsky znacky uplne rozmackli ... Dalsim duvodem je prosta propaganda (dolovani z narodni hrdosti ) a v neposledni rade je evropsky ujety radoby ekologismus v nafte. On si to malokdo uvedomuje, ale naftaky jsou na tom s emisema fakt spatne ... a evropsky normy nejsou v civilizovanem svvete nic moc.
Jestli ma pan Kulhanek opet potrebu udelat ze sebe blba jako v clanku "cena neni argument", tak se mu to dari. Chtel bych mu pripomenout nasledny zoufaly propad prodeje Fabie a jejich urychlene zlevnovani. S tou tridou je to asi to same. Octavia ma vnejsi rozmery stredni tridy, kde je nejhorsi. Je ale postavena na konstrukci nizsi stredni tridy, kde je v benzinovych variantach pod prumerem a v naftovych nekde kolem prumeru. Myslim si, ze lide nekupuji auta podle trid, ale PODLE CENY! To byva u vetsiny zakazniku nejpodstatnejsi argument a nejdulezitejsi srovnani. Takze vezmeme cenu 500.000 Kc a pote hledejme rodinne auto, ktere za to muzeme koupit. OCTAVIA je OUT, protoze dite v detske sedacce nelze posadit za osobu nad 175 cm, tedy NENI RODINNE AUTO. Tim je v tomto testu vykukano, protoze Stilo, 307, Megane, Mazda3, Focus a Corolla timto problemem netrpi. Druhou generaci Octavie neznam, v zivote jsem s tim nejel a tak nemohu posuzovat. Stavajici Octavia se krouti, do jejiho obrovskeho zavazadelniku nelze nalozit tezsi predmety (seda na *) a tak je jeho vyhoda spise papirova, nez prakticka. K jizdnim vlastnostem bych jen rad poznamenal, ze jsou u stavajici Octavie podle meho soudu pod prumerem tridy, nebot limit kdy je vuz jeste schopen zatocit je velmi nizky (navic se priserne houpe, je nestabilni podelne i pricne). Brzdy maji degresivni ucinek, vetsina konkurence se klani spise k progresivnimu. Benzinove motory jsou slabe, ziznive a maji mizerny prubeh toc. momentu, naftove jsou usporne a velmi vyspele. Jejich hmotnost je ale pro tu predni napravu prilis vysoka, takze modely TDI na mokru prakticky nezatoci. Nejdulezitejsi ale je fakt, ze Octavia je jiz nekolik let nejprodavanejsim vozem u nas, kdezto treba mnohem technicky vyspelejsi Stilo je prakticky neprodejne.
Fakt nechapu jak muzete soudit to co jste jeste nevyzkouseli!!! Takovych "borcu" mi je lito!!! Mel jsem moznost vyzkouset jak skodovky, tak japoncika, peguota a taky renoltika a reknu vam, ze v cenoce dostupnych autech bych se vzdy rozhodnul pro skodovku!!! PS: pane Kulhánek reknete vsem ze delaj kvalitni auta
To je jednoduché. Evropská auta jsou považována za luxusní zboží, protože jejich poměr cena/hodnota nevychází zas až tak dobře a mimo evropu si je koupí jen velký individualista. A ta špičková japonská auta se prodávají dost dobře i mimo Japonsko.
Pokud jsi pozorně četl výše,tak by ti mělo být jasné, co je masovka,ale nebudu zrovna tobě obhajovat svůj názor,alespoň nějaký mám. U mě jsou tyhle tabulkové megatesty prostě neobjektivní a nicneřikající o voze jako celku. A pokud nemáš věcný argument, tak sem svoje stupidní připomínky k mojí osobě ani nepiš!
Jako majitel Fordu mohu vřele tuto značku doporučit. Má to pouze jeden háček. Do těch špičkových aut se člověk ani nedostane, protože ony patentované klíčky (a zámky) jsou na ... A japonská auta? Paráda. Do doby než musíte do servisu (jsou díly, které se musí měnit i na těchto autech) a zjistíte cenu dílů.
Toto není pomlouvání, ale (bohužel) osobní zkušenost.
Přesně jak napsal Petr. Redakce nemůže ovlivnit fakt, že se Škoda peněz snaží napasovat svůj výtvor tam, kam nepatří. V každém případě ale pak má ochcávku porovnávat s auty, se kterými to sama Škoda chce, tj. s o třídu většími.
Takže úplně přesně je to takhle:
Pětidveřák: s neposuvným zadním sedadlem: 370 litrů
s posuvným zadním sedadlem (nominální hodnota): 370 litrů
s posuvným zadním sedadlem v poloze úplně vzadu: 335 litrů
s posuvným zadním sedadlem v poloze úplně vpředu: 410 litrů
Snad si může dát redaktor práci s tím, aby byla čísla správně. Nedovedu si představit jednodušší práci, než si zjistit a pak správně napsat několik čísel.
hrusky s jablky srovnavate Vy jiz drahnou dobu, kdy proti Octavii stavite Passata a Golfa proti Focusu ????....pritom platforma, rozmery a motorizace tomu neodpovidaji......ale pokud jste p.Kulhanek, tak to jiste vite. Ale pokud je Octavie s platformou Golf a A3 ve stredni stride vedle Passata, Mondea, Laguny vase prani, pak hodne stesti v presvedcovani.
Souhlas. Mám přidělenou Octavii 1,6i 75kW jako služební auto. Už jsem na ní najezdil přes 80 000 km, a ten nelidskej randál kterej ta stvůra vyluzuje, je skutečně o zdraví. Kdo nevěří, ať se se mnou sveze třeba po dálnici z Prahy do Olomouce - už u Humpolce bude hledat špunty do uší (podotýkám, že jezdím předpisových 130 km/h). Přesednutí do mojí postarší Toyoty Corolly je i z tohoto hlediska balzám na nervy. Jinak kvalita u Škodovky celkem OK, ale ten hluk! A taky z toho není moc vidět - připadám si jako v ponorce.
Souhlas! Ale lidi nesmí naslouchat nesmyslům typu podvozek z Audi, motor VW... je to paskvil, jen ten rozvor a převisy o moterech 55kW ad. ani se nerozepisovt. Hlavně že podle peněz ji mají pro každého-to neurčuje třídu!!!
S tím odborníkem ses trefil, a já se nejspíš trefim, že jsi štastný majitel Škody. Jestli chceš se mnou polemizovat na téma Octavie, tak klidne! U mě je to sprostá masovka, která je uplácaná od podvozku po motor s koncernových modelů, kterým neupírám kvalitu(audi atd.),ale aby sis ji ty mohl koupit za super peníze No problem máme verzi pro každého, kolik máte peněz-libo 1.4 55kW???? Prý vyšší třída!
Pánové zase to tak nepřehánějte. Snad se dnes už nikdo nerozhoduje jen podle toho, co si o autě přečte ale podle toho který mu víc sedí při jeho vyzkoušení. Při výběru auta nižší střední má asi každý priority někde jinde. Já třeba, pokud potřebuju někam přepravovat náklad, tak si na to radši objednám autodopravu, protože kvůli dovolené jednou za rok přece nepotřebuju každej den za sebou tahat zbytečnýho skoro půl metru, který může denně vadit třeba při hledání parkovacího místa ne? Faktem zůstává, že si škoda za ten svej obr kufr nechá pořádně připlatit.
307/Stilo: Je to tak; stilo má několik variant provedení interiéru a hodnota 335 l platí pro kufr s posuvnou zadní lavicí jako průměr objemu zavazadlového prostoru (max. hodnota je více než 400 l, pokud je lavice posunuta zcela vpřed).
Dobrý den,
jsem rád že jste se zmínil o vašich vozech. Udělali na mne při cestování v USA velký dojem. Při projíždění serpentýn u yosemit jsem každou chvíli čekal, že se auto v zatáčce převrátí, nebo aspoň obrousí prahy. Cestování bylo opravdu pohodlné (vše v elektrice), ale spotřeba benzinu byla na můj vkus poněkud vyšší. Ne že bych si 16 na 100 (300M 3,5) v usa nemohl dovolit , ale mé ekologické srdce plakalo. A už se nedivím, že usa TOLIK potřebujou ropu...
zlatej kulhánek a A6...
Huhla
No a právě proto by ji měli porovnávat s auty střední třídy. Kdyby ji srovnali třeba s Avensisem, Accordem a dalšími a pak napsali, že je to nejmenší a nejhorší auto střední třídy, tak ji Škodovka brzy zařadí kam patří Asi jsem velkej optimista, že?!
Doufám,že se nikdo nebude rozhodovat při nákupu nového vozu z tohohle "srovnávacího" testu! Čísla seřazené v tabulkách sice hovoří jasně, avšak vůz se musí zhodnotit vždy jako celek! Nedejte na novinářské podjaté kecy a běžte si ty vozy vyzkoušet. Škoda je *!
Jak je vidět, NOVÁ OCTAVIA je oět nejmenší ze všech. Zase ten podvozek golfa.... Co tedy více čekat??? Snad jen její zdražení. Nechápu lidi, co si ten předraženej paskvil koupí....
Vcera sem videl novou oktavku nazivo - vjizdela "nenapadne" do skodovky. Asi lepsi model (xenony, elektrony atd.), ale pusobilo to na me tak, ze maly dite kresli starou oktavku - a moc mu to nejde. Jo, co se tyce zadnich svetel ve tme - jak psali tusim v MF Dnes, ze budou svit proti sobe jakoby dve "C", tak to neni pravda - svetelna plocha je vetsi nez driv, ale C to neni. Spis hrbaty I. Nevim nevim, jak skodovka dlouho vydrzi s temahle "sebevedomejma" (ja rikam drzejma) cenama.... Oktavka za milose asi nebude problem. V tom pripade ovsem Accord.
Achjo to je snad nekonecny tema s tim zarazenim Octavie do tridy, sem ale rad ze vetsina zasvedcenych chape kam patri (nizssi stredni) !! Vsichni vime ze jediny co ma navic je ten rozmer - delka !!
Myslim ale ze v dnesni dobe se dost tridy prolinaji ! Jo a taky vsimnete si jak se u kazdy tridy rozmery zvetsujou,treba rozvor 2,6m(dnes vetsina aut nizssi str.tr.) meli auta pred deseti lety ze stredni tridy(Avensis 2,63 ,Vectra 2,61..). A to sami plati o kategorii male vozy - nizssi stredni trida.
Když chce být oktávka ve střední třídě, tak by měla mít ve standardu taky ucpávky do učí. Dnes jsem se služební oktávkou absolvoval 500 km a pak přesedl do soukromého Avensisu (doufám, že všichni souhlasí, že Avensis je střední třída) a po nastartování se šel podívat jestli mi někdo neukradl motor
Myslím si že hodnocení není jen o rozměrech ale i pohodě při řízení
dobrý den. náhodou jsem navštívil tyto stránky a vidím, že si tu dopisují slavné osobnosti automobilového průmyslu. Musím se tedy přidat, i když už jsem v hrobě.
moje vozy obvykle zase zařazujete o třídu níže, než by si zasloužily. třeba takový 300m. začíná na šestiválci 2,7 a je dlohý přes 5 metrů a stejnak mu říkáte vyšší střední, aby cenově neohrozil evropskou konkurenci. Sebring je delší než Audi A6 a začíná taky na dvou litrech, ale říkáte mu střední třída.....
Nová Oktávie je o třídu výše pouze cenou a ostatními drobnostmi, o třídu výš bude patřit, až bude mít v nabídce motor V6.
Osobně se mi stará Oktávka líbí víc.
Docela by mě zajímalo, proč ochcávku porovnáváte s Corollou a dalšími, když pak stejně budete při rekapitulaci prodejů uvádět Ochcávku ve vyšší třídě?
Patřím rozhodně k těm, kterým se strategie povyšování ochcávky nad její možnosti nelíbí, zvlášť, když "nadprůměrná" je obvykle jen cenou, délkou a velikostí kufru. Pohodlí za moc nestojí a rozvor je jen výsměch všem, kteří si chtěli aspoň v nové generaci pohodlně sednout. Nicméně pokud ji Škoda tak vehementně prosazuje výš, než patří a vy jí dáváte zapravdu tím, že ji uvádítě ve špatných statistikách prodeje, nevidím důvod, aby byla srovnávána s auty o třídu "horšími". Jen ať se postaví vedle Accordu, Passata, Laguny, C5, Mondea, Avensisu a ostatních, když tam podle pana Kulhánka patří, ne?
Objem kufru u Stila 5D je u verzii s neposuvnou zadnou lavicou 370l. U verzii s posuvnou lavicou je tych 335-420, ale pri nastaveni zadnej lavice do strednej polohy je to zase 370l. Kedze vacsina predanych Stil na SK a CZ posuvnu lavicu nema, pripada mi ferovejsie uvadzat tych 370l. Posuvna lavica je az vo verzii Dynamic, alebo za priplatok.
Dobrý den,
skutečně si nemyslím , že by Octavia bylo o třídu výše a tak trochu nechápu, proč se neustále pokoušíte odběratele přesvědčit o opaku.
Jsme větší firma a používáme výhradně Škodovky ( všechny tři třídy )a jsou super, žádné větší mouchy ani problémy. A v každém případě se při výběru aut porovnává Octavia s vozy viz. redakční seznam a dle informací z okolí určitě nejsme sami ( a osobně si myslím, že se není zač stydět ).
S pozravem Radim
Zajímavé, děkuji za informaci. Takže žádný konkurent ... Redakce to v tom případě může vrátit na 341 a já se omlouvám:)
(A těch 370l u Stila 5dv. je psáno na www.fiat.cz pro verzi bez posuvných sedadel.)
Diky.Puvodni hodnota 341l je ze svycarskeho katalogu AutomobilRevue, kde mnoho chyb nebyva, ale pocital jsem ji mezi ne.
Podobny problem je bohuzel take s pohotovostnimi hmotnostmi. Metodika se casto lisi, ale vyrobci bohuzel ne vzdy uvadeji , podle ktere je dana hodnota zmerena.
Metodika měření objemu zavazadlového prostoru podle VDA je skutečně 341 l, tak to měří všichni - kvůli objektivitě. Peugeot ale při uvedení 307-ky zvolil metodiku jinou a vyšlo 420 l - ten kufr je ve skutečnosti ale velmi malý.
Kufr u Peugeot 307 opraven.
U Stila 5D vsak zustava 335 l. Melo by tam asi spise byt 335-410 l (variabilni poloha zadni lavice). Zdrojem teto hodnoty je cenik Fiatu v Německu [odkaz]
Jenze kompakty maj nejcasteji 70-80kW (ano prodavaji se i 100kW ale ne v takove mire jako levnejsi a slabsi varianty) a stredni trida spis 90-110kW, takze stejny objem ale motory jine genrace
Proč je v tabulce u Peugeotu 307 uveden objem kufru 341 l, když správně (oficiálně) je 420 l? Právě pro tenhle údaj je to asi nejbližší konkurent, i když spíš je to tak, že Octavia se svou karoserií a kufrem přímého konkurenta ani nemá, kromě 307 5dv. už snad jen Elantra 5dv. (Megane hatch. nebo Corolla jsou tam asi pro usmání, co?). To by se musely počítat liftbacky jako Mazda 6 nebo Laguna, ale vzhledem k cenám asi těžko. A objem kufru (335) je divně i u Stila - 3dv. 305 l, 5dv. 370 l. Že by pokus o průměr:).
Dobry den vsem
Nahodou jsem nahlidl do techto stranek. Nova Octavia je prece jina kategorie vozidla nez zde uvedene.
Prosim nesrovnavejme hrusky s jablky, Nova Octavie je o tridu vys.
Ocakvam dobre jazdne vlastnosti, tak ako u vacsiny aut koncernu VW. Problem je vsak iny, ze VW a jeho "deti" nedokazu vyrobit dizajnovo putave auto. Tym nechem povedat, ze Octavia II je skarede kacatko , to nie, ale je to presne to, co hovori matka VW - konzeravativna cast VW. Udivuje ma vsak to, ze Octaviu zaraduju do strednej triedy, kam nepatri ani razvorom, ktory momentalne zaostava aj za konkurenciuo v nizsej strednej triede, a hlavne tam nepatri vybavou, lebo ta zakladna v strednej triede je niekde uplne inde. Zaver je asi taky, ze Octavia sa v CR a SR bude dalej dobre predavat, aj ked svoju starsiu sestru asi nepredbehne, predpokladam, ze hlavne kvoli cene.
to je totalni a evidentni ***ina, omlouva te pouze to ze tahle kachna je i v Katalogu Auto.cz. spravny udaj je 2595mm. Tim se ovsem nezastavam oktavky a uz vubec ne koncernu vW. mejte se dada.
nova Octavia bude delsi nez BMW 3, Audi A 4 a MB C. Ale samozrejme vsichni budou zduraznovat, ze do stredni tridy nepatri, protoze nema rozvor 2.70, protoze nemontuje sestivalce a naopak nabizi 1.4...
Ze ale stejne vetsina aut teto velikosti se prodava s + / - dvoulitrovym turbodieselem, si nikdo nevsiml, schvalne kolik se proda sestivalcovych "cecek" a kolik modelu C 220 CDI...
A az prijde Volvo S 40 na podvozku Focusu, to bude uplne stejny pripad.
Zkratka, stredni trida se posunula nekam jinam, ovsem skutecna stredni trida je ta tzv. nizsi stredni, protoze se ji prodava nejvic - na zapade.
Presne tak. Predpokladám, že cena nebude nijako zázračná a tak mi ostáva záhadou, čo ženie ľudí do masového nákupu týchto áut. Podľa mňa oveľa lepšou voľbou sú spoľahliví a dynamický "japonci", alebo atraktívny Focus s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Octavia by v porovnaní s nimi mala byť tak o 1/4 lacnejšia.
Stilo nemusíte s tímto motorem považovat za konkurenta nové Octavie, nebot´tento motor se do tohoto modelu již nedodává a tak se na trhu takto nesetkají. Pouze se doprodává a od letošního roku jej nahrazuje zcela nový 1,4/70 kW.