Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda v roce 2009 na český trh dodala 56.504 aut, nejžádanější je Octavia

54 komentářů

ZocelenyDrapalik
Nejak tomu nerozumim. Zatimco kdyz sectu registrace podle SDA z tabulky leden-listopad dostavam cifru -9593 kusu oproti roku 2008, zatimco v textu se mne nekdo snazi presvedcit ze "V součtu za celý rok poklesly dodávky Škody zákazníkům v ČR o 2,6 % (-1.497 vozů)". To mi nejak neladi. -9593 v registracich a -1497 dodano. Nekde se vyparilo cca 7000 (odecteme jeste neco prosincove registrace). Ze by staly ve skladech dealeru?
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ondrej Lanik, Auto.cz
Tabulka vznikla na základě dat SDA, čili registrací v ČR (vozy, kterým byly přiděleny české SPZ). Škoda zřejmě počítá vozy dodané zákazníkům v ČR (tzn. pravděpodobně včetně těch zahraničních, kteří koupili auta u nás).

Zatím to vypadá na velmi dobrý prosincový výsledek Škody na CZ trhu, ale jasněji bude až zítra, kdy mají být zveřejněna data z registru vozidel.
bojler_
vzhledem k cenám aut u nás bych se vůbec nedivil opačnému směru prodeje než v minulosti.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pane Láníku, počítají se registrace, ne dodávky dealerům. Tímto způsobem auto.cz poškozuje ostatní značky, které počítají pouze registrace nových vozidel.
Má to Škoda Auto zapotřebí??? A proč jí to s prominutím žerete??? Kvůli inzerci??? To se tak bojíte?
bojler_
Dokážete rozlišit termíny "dodávky zákazníkům" a "odbyt"?
To je snad jasný ne? Ten rozdíl (7000 aut) jsou právě ty vozy, který se v ČR prodaly, ale vyvezly ven, resp. zaregistrovaly venku. Škodárna udává reálý (prodaný) káry, tabulka SDA v ČR zaregistrovaný vozy. Což teda nic nemění na tom, že Škodárna ty vozy skutečně prodala a utržila za ně prachy. Jsme v EU, je volnej pohyb práce, zboží kapitálu...tak proč ne. Pak, že se vyplatí jezdit pro auto ven, když si tady sedmi tisícům borců vyplatilo koupit auto u nás 😄
GTI
😄 :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
:no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Když se vyvezly ven a zaregistrovaly venku, nekoupili je čeští občané. Proč je tedy Škoda Auto počítá do prodejů v ČR??? To je ubohé... :no:
Avatar - Righ
Righ
Protoze se jedna o prodeje v CR - na uzemi ceskeho statu. Postup Skody by byl "ubohy", kdyby se statistika jmenovala "prodeje ceskym obcanum". Pak by do ni ale mely byt pocitany i vsechny vozy, kteri si cesti statni prislusnici koupili v zahranici a dovezli do CR, ne? 😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tak tak, Škoda se podílela na poklesu registrací nových vozů v ČR pěknými 18%, ale najednou vytáhne z klobouku 7000 aut, které se "dodaly" v ČR, nikdo neví komu a je z toho pokles pouze o 2%, což znamená že Škoda je zase "king". Hnus, Velebnosti,hnus.
Hrátky s čísly aneb "věřím pouze statistikám, které jsem sám zfalšoval"...
Avatar - Righ
Righ
Myslim, ze jste ani jeden tuto statistiku nepochopil, nebo spis pochopit nechtel. Jedna se zkratka o prej Skody v CR, coz je stejne tak legitimni, jako statistiky SDA o ceskych registracich. Rozdil je zkratka v tom, ze zatimco statistika o prodejich zahrnuje vsechny vozy v CR koupene (i nezaregistrovane), tak statistika ohledne registraci to ma presne naopak. Rozumim naprosto Skode, ze ji primarne zajimaji prodeje a ne registrace, protoze to, jaky statni prislusnik si auto koupil a v jake zemi ho nasledne zaregistroval, ji muze byt uplne jedno. Z hlediska vyvoje ceskeho vozoveho parku, tj. preferenci ceskych obcanu, je samozrejme dulezitejsi statistika registraci.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ano, Škodu by to mělo zajímat, protože asi dělá něco v Německu špatně, když jezdí nakupovat němci auta k nám.

A hlavně, píšeš blbosti. Statistiky o českém trhu mají být o prodejích pro čechy aby bylo jasné čemu češi dávají přednost.
Avatar - Righ
Righ
Samozrejme, Skoda to v Nemecku vede od deseti k peti, viz jeji tamni prodejni vysledky za rok 2009.

Mimochodem blbosti nepisu, pouze se snazim vysvetlit nekterym mene bystrym diskuterum zdroj teto statistiky. Touzis-li po ceskych registracich, mrkni do statistik SDA a mas to. Ale nezapomen si odecist vsechny cizi statni prislusniky, kteri si zaregistrovali vuz v CR - aby bylo jasne, cemu Cesi davaji prednost. 😉
ZocelenyDrapalik
Vyvoz je pouze jedna z hypotez, ta lepe znejici, ktera zatim neni potvrzena cisly. Druha moznost je, ze stoji na parkovistich dealeru. Pravda bude nejspise nekde mezi. Otazka je, jaky vliv na prodej "pres hranici" melo srotovne u sousedu. Na jednu stranu se prekupnici snazili uspokojit vybicovanou poptavku, na druhou stranu individualnich dovozcu asi bylo spise mene. Legrace by byla, kdyby vozy pretazene pres hranici oficialnimi prodejci byly vykazany jako prodane v CR a jako dovezene do Nemecka a v obou zemich vylepsovaly statistiky vyrobce. To jsou ta roztomila kouzla statistiky.
bojler_
doslechl sem se o dodavkach skladovych fabii slovenskeho importera do nemecka..
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
O tom nepochybuj že pokud byla vozidla prodána v ČR a vyvezena do zahraničí a tam následně registrována, že tato vozidla budou vykázána 2x. Pokud jde o Německo, tam to nehraje roli, trh je obrovský, ale pokud jde třeba o Slovensko, tam to může výrazně statistikám Škodovky vypomoci.
Myslím že tato vozidla by se dala označovbat jako "černé duše".
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
O tom nepochybuj že pokud byla vozidla prodána v ČR a vyvezena do zahraničí a tam následně registrována, že tato vozidla budou vykázána 2x. Pokud jde o Německo, tam to nehraje roli, trh je obrovský, ale pokud jde třeba o Slovensko, tam to může výrazně statistikám Škodovky vypomoci.
Myslím že tato vozidla by se dala označovat jako "černé duše".
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tentokrát s tebou zcela souhlasím, z té tabulky vyplývá pokles o 9575 (??? mám jiná čísla?) a propad dělá 17,5%... Vysvětlí to někdo?
GTI
Octavia na prvním místě. Možná je to z toho důvodu, že lidé bohatnou a svůj interes přesouvají na větší auta. Octavia ovšem je tak podařený vůz, že ten interes na ní mohou přesouvat i lidé z tříd... větších.

Octavia scout, absolutní trefa. Lepší investici nemůžeš udělat. Pokud nemáš šest dětí a dvě tchýně, je právě scout tím autem, které z tebe na zdejších silnicích dělá mainstreamovou elitu. Doslova světový motor, fantastický haldex, vyšší průjezdnost, a asi vůbec nejpovedenější kokpit své třídy. Auto má styl a důstojně se tak vřazuje do koncernové nabídky - A4 Allroad a A6 Allroad. Octavia scout je svět dospělých, vyrovnaných lidí. Lidí, kteří umí vydělat, lidí, kteří umí... utratit.

Dokonale nadávkovaná prestiž, ideální image. Navíc bude scout v čase jenom zrát. Umím si představit, že tak za pět, sedm let, bude scout legendou - impozantní, dominantní, silný, přesto neokázalý, přirozený, dříč, kára do nepohody.

BRAVO ŠKODA :yes:
milan3
Jenom technicky detail, melo byt BRAVWO Škoda, myslim, ze ty nevzyvas italskeho oblibence! 😉
GTI
Ach... BRAVWO MILAN3 😉
milan3
Uz jsem se lekl, ze se z tebe stal skalni fanousek Fiatu!
No a s kym bychom se pak tady hadali! 😄 Oddechl jsem si, nastesti je tedy vse pri starem! 😉
GTI
😉
Avatar - bubucci
bubucci
Zase přeháníš, je to dobré auto, ale až tak moc jak si ty myslíš ne... Zkus si zakladatele skupiny aut do které Scout patří a budeš mluvit jinak. Přiznej, že existují lepší auta.
GTI
Nevím nyní přesně, jakého zakladatele máš na mysli. Pozor, Octavia je kompaktní mainstream.

P.S. Nepřeháním ani slovo. Tato mutace Octavie je doslovný mainstreamový silniční skvost.
Avatar - bubucci
bubucci
No já měl na mysli Legacy Outback, ale podle toho tvého rozdělení kope ligu s A4 Allroadem než se Scoutem.
Jack1989
Ale Outback je trochu jiná cenová relace a stálý pohon.
Jde o to že Scout ja v dobrém poměru cena/kvalita atd
GTI
Jo, jo.
Avatar - ryman
ryman
tohle "impozantní, dominantní, silný, přesto neokázalý, přirozený, dříč, kára do nepohody" je uplne vedle.. dokazu si to predstavit u outbacku ale u scoutu... 8-s jinak to neni nejhorsi, ale audi allroad a scout? audi je permanent 4x4 takze scout se nezarazuje vubec nikde.. v predfaceliftove verzi se mi scout hodne libil, byl vyvazeny, elegantni.. po faceliftu uz to neni ono, bohuzel predfacelift zas nemel 1.8TSI.. jinak zajimaly by me prodeje octy po odecteni fleetovych nakupu..
Jack1989
Sice stálá čtyřkolka je super ale lidi co chtějí něco takového ale levnějšího jsou za Haldex rádi. Nová generace se připojuje tak rychle že to s ní prakticky stálou čtyřkolku dělá, a když je zrovna v režimu 4x2 šetříš palivo, i samotné komponenty pro zadní pohon
Avatar - bubucci
bubucci
Zrovna všera jsme byli jezdit a dostal se mi do ruky 4-motion golf a neni to zas takova hruza, jak si vsichni mysli. Na imprezu nema, ale zaradit se s tim da vic nez dobre. Z produkce skodovky je mi Scout určitě nejblíž.
figurka
To je přesně ono. Na 90% situací za snížené adheze je současný haldex u VW (Škody tad...) naprosto dostatečný.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tomuhle ja rikam ctyrkolka - Haldex by si tady ani neskrtl😒br /> [odkaz]
Jack1989
>😁 toto jsem se známim absolvoval i z Octavii 4x4 první generace v TDIčku a Haldex v ní nebyl 4.generace. Podotýkám že tahač byl prázdný, takže nevím jak v tomto případě, ale na těžce taky nevypada :-!
GTI
Scout je koncernový cross základ, (pomineme-li scouta Foxe) nad ním je prémiová a větší A4 All a nad ná zase A6 All. Poslední dvě auta jsou dokonalá prémiová auta se všim všudy. Scout je mainstream. Ovšem mimo koncern a ve své třídě není široko daleko nikdo, kdo postavil takovéto povedené auto. Prostě, za cca 700 tyček je scout absolutní třídní volbou.

Domnívám se, že právě jestli nějaké mutaci prospěla nová světla, pak je to modelu scout. Výborně vyvažují ten mohutnější nárazník.

Proč tě zajímají odečty podnikových aut? Myslíš, že podniková auta neřídí lidé? Nebo, že živnostník ve scoutu je něco mimo tolerovatelný reál?

P.S. Co je scout za dříče, bys právě v těchto dnech poznal na silnicích...
Avatar - ryman
ryman
ano podnikova auta ridi lide, ale plati firmy. tudiz realna poptavka (vyjadrena v cislech) lidi, kteri si na to auto opravdu vydelaji a jdou si ho koupit do prodejny (mimochodem to jsou ti, jak sam rikas, co si nejdriv vyberou segment, pak znacku, pak vybavu, barvu a kola a pak odjizdeji a berou skodu!! firmy prece takhle neuvazuji) bude jina. tim nechci nijak zaklinat prodeje u octavky jen by me to proste zajimalo.

p.s. jo jo nejspis bych to ocenil. kdo ma scouta tomu se ted urcite lepe jezdi (a jeste v benzinu at to topi😁). jezdit v tomhle pocasi fakt neni nic zabavneho (az na tu rucku sem tam).
911
který motor je ten světový ... doufám že benzinová 1.8 ... (??)
GTI
Ano.
Avatar - chlapecx
chlapecx
spíš Octavie už nestojí v základu 420 ale 320 a Tour ne 380 ale 280 to je ten důvod😄 😉
GTI
Nevylučuji to. Pravda bude asi někde uprostřed...
Avatar - positivemind
positivemind
Souhlasím s tebou, ale cenzuru na tebe! >😁
GTI
8-s >😁 :yes:
Nadherny clanok, dokonala propaganda. V podstate z velkeho prepadu spravili maly prepad, ktory je v globalnom (krizovom) prepade vlastne uspech. A to maju v rukave este dve ESA (registracie v CR a predaj v CR) s ktorymi mozu este celkovy vysledok a dojem vysperkovat a tak dokonale vnutit citatelom (masam) uplne inu realitu.

Zastanci Skodovky nam hned na fore vysvetlili, ze ten prepad nie je tak vysoky, pretoze vlastne sa vyviezlo mnoho vozidiel do zahranicia....ovsem vseobecne znamy fakt, ze Skoda bola v CR v roku 2009 vyrazne drahsia ako v okolitych statoch a tak sa naskytuje otazka, kto su ti, co si kupili Skodu v CR a vyviezli von. ;-\
jossalito
Škoda i letos zlomí rekord v prodejích nových vozů. Co chceš ještě dodat? >😁 :-!

Každým rokem roste...nehledě na kecy myšáka. >😒] :no:
bojler_
Kdyby ses podíval, kolik stojí třeba stejné modely u nás (to jest v ČR), v Rakousku, Německu a konečně taky Šlovensku. Karta se od doby před zavedením Edition 08 výrazně obrátila. No a hlavně taky, š r o t o v n é ....
figurka
Kdyby Škodě klesali prodeje a měla naddimenzované výrobní kapacity, musela propouštět, protože by nebyla shopna své auta prodat, tak by sme tady mohli analyzovat, radit a nadávat pořád. Vzhledem k tomu, že ale rok od roku umí prodat víc a víc aut, jsou jakákoliv konstatování o hlouposti Škody také "jen" hloupá.
A pokud někomu Škodovka nenabízí pro něho vhodnou/výhodnou volbu, má přeci spoustu jiných alternativ.
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Jestliže je takto předkládán propad jako vlastně úspěch, pak se ptám, za co je považován nárůst automobilek jako je Renault, Fiat a dlaších?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je tím, že náš trh není tak pitomý jak ve Slimákožerské zemi. To by byla suverénní Fabia před miniFabií.
Až bude Fabia3, která nebude vypadat vysoká a úzká jako tramvaj, tak Škodovka znova poroste a Clio a Punto půjdou dolů.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To urážení Francouzů je myslím zbytečné... :no:
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Kankunene je vidět, že ti do dospělosti ještě dost chybí.
Pamatuj, že móóóć důležitá je pokora. Pokud nevíš co to je, raději takové články nepiš, méně si uškodíš.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je potřeba vrtěti psem a vyvrtět si takové statistiky, jaké jsou zapotřebí. Kdo lépe vrtí, má lepěí statistiky i při bídných prodejích.
Ale co, již máme 3 české automobilky, můžou se ve vrtění předhánět. Třeba má TPCA také v záloze nějakých 5000 ks "dodaných" na český trh a Hyundai? Ten takových 5000 přímo musí mít ! A bude tóčo. A už se v tom nikdy nikdo nevyzná, protože se budou počítat dohromady jabka s hruškami.