Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v roce 2009 na český trh dodala 56.504 aut, nejžádanější je Octavia

Škoda v roce 2009 na český trh dodala 56.504 aut, nejžádanější je Octavia

Škoda v roce 2009 na český trh dodala 56.504 aut, nejžádanější je Octavia Zdroj: acz

Diskuze (54)
Škoda Auto dodala v České republice svým zákazníkům v roce 2009 celkem 56.504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů.

V roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11 %), znamená prodej 56.504 vozů tržní podíl přibližně 31 %.

Zájem o vozy Škoda v průběhu roku kolísal. Ve čtyřech měsících loňského roku se počet registrací propadl dokonce o více než 30 %. V závěru roku prodej meziročně rostl. Podle automobilky bylo za poslední čtvrtletí na český trh dodáno o 25 % více vozů než předloni. Oficiální statistika Sdružení dovozců automobilů za rok 2009 má být zveřejněna zítra.

V součtu za celý rok poklesly dodávky Škody zákazníkům v ČR o 2,6 % (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.

Registrace vozů značky Škoda na českém trhu po měsících (Zdroj dat: SDA)
-20092008Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Celý trh [%]
Leden31864733-1547-32,7%-21,30%
Únor39874598-611-13,3%-15,80%
Březen33824974-1592-32,0%-12,50%
Duben45876207-1620-26,1%-7,00%
Květen44644720-256-5,4%-9,50%
Červen47345035-301-6,0%-10,40%
Červenec37985426-1628-30,0%-16,30%
Srpen34614200-739-17,6%-9,70%
Září36095566-1957-35,2%-23,30%
Říjen48194923-104-2,1%-15,50%
Listopad5140436078017,9%4,08%

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR (do loňského roku byla nejprodávanější Fabia), když překročila loňské výsledky o 18,5 %.

Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.

V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny.“.

Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: "Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56.504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.

Vstoupit do diskuze (54)