Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v roce 2009 na český trh dodala 56.504 aut, nejžádanější je Octavia

Ondřej Láník
Diskuze (54)
Škoda Auto dodala v České republice svým zákazníkům v roce 2009 celkem 56.504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů.

V roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11 %), znamená prodej 56.504 vozů tržní podíl přibližně 31 %.

Zájem o vozy Škoda v průběhu roku kolísal. Ve čtyřech měsících loňského roku se počet registrací propadl dokonce o více než 30 %. V závěru roku prodej meziročně rostl. Podle automobilky bylo za poslední čtvrtletí na český trh dodáno o 25 % více vozů než předloni. Oficiální statistika Sdružení dovozců automobilů za rok 2009 má být zveřejněna zítra.

V součtu za celý rok poklesly dodávky Škody zákazníkům v ČR o 2,6 % (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.

Registrace vozů značky Škoda na českém trhu po měsících (Zdroj dat: SDA)
-20092008Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Celý trh [%]
Leden31864733-1547-32,7%-21,30%
Únor39874598-611-13,3%-15,80%
Březen33824974-1592-32,0%-12,50%
Duben45876207-1620-26,1%-7,00%
Květen44644720-256-5,4%-9,50%
Červen47345035-301-6,0%-10,40%
Červenec37985426-1628-30,0%-16,30%
Srpen34614200-739-17,6%-9,70%
Září36095566-1957-35,2%-23,30%
Říjen48194923-104-2,1%-15,50%
Listopad5140436078017,9%4,08%

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR (do loňského roku byla nejprodávanější Fabia), když překročila loňské výsledky o 18,5 %.

Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.

V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny.“.

Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: "Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56.504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.

Ondřej Láník
Diskuze (54)
8. 1. 2010 12:51
Re: LIGA MISTRŮ
>:D toto jsem se známim absolvoval i z Octavii 4x4 první generace v TDIčku a Haldex v ní nebyl 4.generace. Podotýkám že tahač byl prázdný, takže nevím jak v tomto případě, ale na těžce taky nevypada :-!
Avatar - Righ
7. 1. 2010 22:26
Re: Cisla??
Samozrejme, Skoda to v Nemecku vede od deseti k peti, viz jeji tamni prodejni vysledky za rok 2009.

Mimochodem blbosti nepisu, pouze se snazim vysvetlit nekterym mene bystrym diskuterum zdroj teto statistiky. Touzis-li po ceskych registracich, mrkni do statistik SDA a mas to. Ale nezapomen si odecist vsechny cizi statni prislusniky, kteri si zaregistrovali vuz v CR - aby bylo jasne, cemu Cesi davaji prednost. ;-)
Avatar - Ronault.
7. 1. 2010 22:10
Re: Cisla??
Ano, Škodu by to mělo zajímat, protože asi dělá něco v Německu špatně, když jezdí nakupovat němci auta k nám.

A hlavně, píšeš blbosti. Statistiky o českém trhu mají být o prodejích pro čechy aby bylo jasné čemu češi dávají přednost.
Re: Úspěch
Kankunene je vidět, že ti do dospělosti ještě dost chybí.
Pamatuj, že móóóć důležitá je pokora. Pokud nevíš co to je, raději takové články nepiš, méně si uškodíš.

7. 1. 2010 13:58
Re: nadhera
Kdyby Škodě klesali prodeje a měla naddimenzované výrobní kapacity, musela propouštět, protože by nebyla shopna své auta prodat, tak by sme tady mohli analyzovat, radit a nadávat pořád. Vzhledem k tomu, že ale rok od roku umí prodat víc a víc aut, jsou jakákoliv konstatování o hlouposti Škody také "jen" hloupá.
A pokud někomu Škodovka nenabízí pro něho vhodnou/výhodnou volbu, má přeci spoustu jiných alternativ.