Škoda v roce 2009 na český trh dodala 56.504 aut, nejžádanější je Octavia
V roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11 %), znamená prodej 56.504 vozů tržní podíl přibližně 31 %.
Zájem o vozy Škoda v průběhu roku kolísal. Ve čtyřech měsících loňského roku se počet registrací propadl dokonce o více než 30 %. V závěru roku prodej meziročně rostl. Podle automobilky bylo za poslední čtvrtletí na český trh dodáno o 25 % více vozů než předloni. Oficiální statistika Sdružení dovozců automobilů za rok 2009 má být zveřejněna zítra.
V součtu za celý rok poklesly dodávky Škody zákazníkům v ČR o 2,6 % (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.
Registrace vozů značky Škoda na českém trhu po měsících (Zdroj dat: SDA) | |||||
- | 2009 | 2008 | Rozdíl [ks] | Rozdíl [%] | Celý trh [%] |
Leden | 3186 | 4733 | -1547 | -32,7% | -21,30% |
Únor | 3987 | 4598 | -611 | -13,3% | -15,80% |
Březen | 3382 | 4974 | -1592 | -32,0% | -12,50% |
Duben | 4587 | 6207 | -1620 | -26,1% | -7,00% |
Květen | 4464 | 4720 | -256 | -5,4% | -9,50% |
Červen | 4734 | 5035 | -301 | -6,0% | -10,40% |
Červenec | 3798 | 5426 | -1628 | -30,0% | -16,30% |
Srpen | 3461 | 4200 | -739 | -17,6% | -9,70% |
Září | 3609 | 5566 | -1957 | -35,2% | -23,30% |
Říjen | 4819 | 4923 | -104 | -2,1% | -15,50% |
Listopad | 5140 | 4360 | 780 | 17,9% | 4,08% |
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR (do loňského roku byla nejprodávanější Fabia), když překročila loňské výsledky o 18,5 %.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.
V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny.“.
Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: "Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56.504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.