Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda2 e-4WD: pohon všech kol efektivně

Zajímavou novinkou zatím pouze pro japonský trh je Mazda2 s pohonem všech kol. Zadní nápravu pohání elektromotor !
Zpět na článek
11. 12. 2003 21:05
neregistrovaný "major"
12. 12. 2003 10:16
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
12. 12. 2003 08:51
neregistrovaný "geroc"
12. 12. 2003 09:10
neregistrovaný "Lucky"
12. 12. 2003 19:09
neregistrovaný "Zbyněk"
15. 12. 2003 06:50
neregistrovaný "dark"
15. 12. 2003 11:37
neregistrovaný "anonym"
10. 3. 2004 13:56
neregistrovaný "Arakain"
neregistrovaný "major"
11. 12. 2003 21:05
Co to žere?
Ten elektromotor je na batérie alebo priamo z alternátora? A využíva aj energiu bŕzd?

Inak, dobrý nápad!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
12. 12. 2003 10:16
Re: Co to žere?
Clanek vznikl na zaklade kratke tiskove zpravy, podrobnosti zjistujeme primo v Japonsku.
neregistrovaný "geroc"
12. 12. 2003 08:51
Pomocný pohon
A z čeho je ten elektromotor při rozjezdu napájen? Takovýto článek bez jakýchkoli technických podrobností je k ničemu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lucky"
12. 12. 2003 09:10
Re: Pomocný pohon
Co to meles. Pokud na to auto nas, tak si zavolej do Mazdy a zeptej se. Pokud ne, tak te to nemusi zajimat. A informace ktere jsou zde podane, jsou jako orintacni (aby jsi vedel ze neco takoveho existuje) zcela dostacujici.
neregistrovaný "Zbyněk"
12. 12. 2003 19:09
bez titulku
To jsem se teda pobavil!!! Ale že to japončíci vymysleli docela dobře co!? Te´d ještě jak to funguje...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dark"
15. 12. 2003 06:50
hm, ne co to zere, ale co to udela?
vazne bych chtel videt jak elektromotor ktery nebude natolik tezky aby vyrazne zvysil spotrebu jeho vetsiho benzinoveho bratra v aute, dokaze nejak vyrazne zasahnout do dynamiky vozu. pche. Vzdyt se podivejte na paremetry hybridnich pohonu.ach jo. dokudu budou vymyslet tyhle technologie, nikam se nedostaneme. bud jednno( striktni benzin), nebo druhe( alternativni pohon).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "anonym"
15. 12. 2003 11:37
Re: hm, ne co to zere, ale co to udela?
Tazke su baterie. Elektromotor su dokopy dve cievky.
neregistrovaný "Arakain"
10. 3. 2004 13:56
Re: hm, ne co to zere, ale co to udela?
Já nechci nic řikat, ale už v 30 letech jezdily po kolejích Slovenská Strela M290.0 Motorák, jenž jezdil po tehdejších kolejích Praha - Blava 4h 30 min. Měl 2 benzínové motory, v podvozku, u nich 5 stupňů mechanickou převodovku s reverzací a hlavně elektromagnetickou spojku, která fungovala při rozjezdech jako zvyšovač točivého momentu (alá charakteristika sériového motoru) a při dosažení vyšších rychlostí se rotor se statorem pevně spojily a šlo o mech přenos.
Aneb, kdyby nebyla ropná lobby, už dávno by jsme měli tyto hybridy. Vemte v potaz, že už tehdy ten motor s převodovkou a elektospojkou byl narván v 2,5 metrovém podvozku (bavíme se o výkonu auto 15 t) a šlapalo to. Jak to dopadlo víte sami (od koho ukreslil Porsche Brouka, že...) Tak úplně mimo to není a ten výkon pro přenos odhaduju na cca 5-10kW a vůbec bych se nedivil, kdyby tam jako generátor byl krátkodobě starter.... vlastně je to alternátor a když je vše řádně dimenzované, proč by to nemakalo. Jde spíš jen o tření, odpory, zátěž....