Co to meles. Pokud na to auto nas, tak si zavolej do Mazdy a zeptej se. Pokud ne, tak te to nemusi zajimat. A informace ktere jsou zde podane, jsou jako orintacni (aby jsi vedel ze neco takoveho existuje) zcela dostacujici.
vazne bych chtel videt jak elektromotor ktery nebude natolik tezky aby vyrazne zvysil spotrebu jeho vetsiho benzinoveho bratra v aute, dokaze nejak vyrazne zasahnout do dynamiky vozu. pche. Vzdyt se podivejte na paremetry hybridnich pohonu.ach jo. dokudu budou vymyslet tyhle technologie, nikam se nedostaneme. bud jednno( striktni benzin), nebo druhe( alternativni pohon).
Já nechci nic řikat, ale už v 30 letech jezdily po kolejích Slovenská Strela M290.0 Motorák, jenž jezdil po tehdejších kolejích Praha - Blava 4h 30 min. Měl 2 benzínové motory, v podvozku, u nich 5 stupňů mechanickou převodovku s reverzací a hlavně elektromagnetickou spojku, která fungovala při rozjezdech jako zvyšovač točivého momentu (alá charakteristika sériového motoru) a při dosažení vyšších rychlostí se rotor se statorem pevně spojily a šlo o mech přenos.
Aneb, kdyby nebyla ropná lobby, už dávno by jsme měli tyto hybridy. Vemte v potaz, že už tehdy ten motor s převodovkou a elektospojkou byl narván v 2,5 metrovém podvozku (bavíme se o výkonu auto 15 t) a šlapalo to. Jak to dopadlo víte sami (od koho ukreslil Porsche Brouka, že...) Tak úplně mimo to není a ten výkon pro přenos odhaduju na cca 5-10kW a vůbec bych se nedivil, kdyby tam jako generátor byl krátkodobě starter.... vlastně je to alternátor a když je vše řádně dimenzované, proč by to nemakalo. Jde spíš jen o tření, odpory, zátěž....