Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Pokud muzu upozornit, tak v soucasnosti snad nejvice chvaleny dieselovy motor ma Ford.. Ale taky ma nejvetsi poruvchovost. Nejak se konstrukterum nepodarilo zvládnout vstrikovaci jehlu. Ta se jak znamoneda u jejich trysek opravovat, takze se jen meni cele vstriky... Skoda. Dotahnout to, bylo by to super. VW jako jediny pouziva PD. Je to jen kvuli spotrebe, na kterou nemci tak drzi.. Motor sice nema tak hladky chod jako konkurenci Peugeoty apod,ale dozene to i jinak. Vw ma jeden z nejstabilnejsich bloku, takze pokud se motor necha v poklidu zahrat a nehoni se za studena, tak vydrzi opravdu moc. Problemem jsou jen ulozeni vacky PD, je to dano velkymi tlaky a tim padem potrebou na velke napeti remene. Ale investice do vymeny neni az zas tak bolava a nezabere ani mnoho casu. Problemem jsou jeste pridirajici se jehly vstrikovace, ale to je dano spatnou naftou u cepacich stanic. V republice nam totiz koluje nafta z polska, ktera je sice kvalitni, ale potrebuje jeste pridat aditiva, ktera se nepridavaji a tato nafta putuje primo na benzinky... Takze pozor, kde cerpate!! Napr Slovnaft uz zavedl opatreni, takze je zavedena kontrola na to, zda ridic cisterny opravdu zajel k precerpani a obohaceni nafty o aditiva nebo ne.
ja mam focus 1.8 TDdi najazdene 140 000 km bez akejkolvek poruchy ale ked je zima tak ziadne vytacanie vlastne nikdy to diesel ani nepotrebuje taha pekne od spodu a zalezi vzdy na majitelovi ako sa stara o auto
Pokud (neříkám, že je to pravda!) mají nebo v budoucnu budou mít motory VW-PD problémy, tak to je/bude v systému vstřikování, který je extrémně sofistikovaný a komplikovaný. Z toho bych však neusuzoval, že motor od Opelu bude také problémový - má totiž zcela jiný způsob vstřiku - CommonRail. Navíc ta 1.9 není "originální" Opel, ale původem mu je JTD od Fiatu, vlastní vývoj už snad v Runnheimu (?) vzdali.
No a nakonec bych nepřeceňoval vliv velkých kroutících momentů - vždyť je to jen výkon vztažený k otáčkám: 400Nm při 2000ot/min = 200Nm při 4000ot/min - u dieselu je větší kr.moment zpravidla kompenzován delší převodovkou.
2/pokud snad tenhle motor pusti potom je na snade ze konstrukteri tomu prispusobi nejen motor ale cele auto... takze muj osobni nazor je ten ze to vydzi ... sice min ale i tak dost ...
3/co se tyce zvuku myslim si ze je to vec pohledu... me se napriklad libi zvuk Tdi a piskani turba... takze mi PD (je hlucnejsi) vyhovuje ...
4/je jen otazka casu kdyz nafta posle benzin do ustrani... jak z fyzikalniho, konstrukcniho, technologickeho, ekonomickeho i ekologickeho hlediska...
Ja mam v kare mladsieho brata tohto motora. 1,3 CR. Ze je to nafta je pocut len vo volnobehu, no treba pozorne pocuvat :-) a inak sa ten motor sprava ako benzinovy. Dost ludi, ktori sa so mnou viezli nechcelo uverit, ze mam naftu.