Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Vectra OPC – diesel v posilovně

17 komentářů

vypada skvele, motor bude taky urcite skvely, pojede skvele, spotrebu ma taky skvelou, pokud bude mit i skvely zvuk mozna prehodnotim svuj pohled na diesly... i kdyz uz i bez toho zvuku to vypada na docela slusny narez...
zvuk je jen image ;) ... no vykon taky, ale pred casem jsem prehodnotil sve prioryty ... zvuk je krasna vecm oc se mi libi, ale lidi jis lisej jen chvilku a navic buracejii vejfuk je dost otravnej ... na cem mi zalezi mnohem vic je vykon pro jizdu a ten se zda bude u tohoto auta dost dobrej ;)
Narez teprve bude na cenovce :))) Twinturbo asi nebude zrovna levna zalezitost ... pracovni tlaky jsou taky dost velky, tak zbyva jen doufat ze to vsecko taky vydrzi :\
Za chvíli ty smradlavý diesely začnou montovat snad i do motorek a já budu chodit pěšky nebo si koupím koňa...
NErikam ze to neni pekny, me se to libi moc, ale jak uz tady Lib rikal zalezi na tom, co to vydrzi.. samotnej jednoduchej 1,9 cdti ma 150k a to uz je na tenhle malej motor taky celkem dost a neverim ze to bude vytazeny normalni cestou.. nejspis to vsechno bude na cipovy jednotce, ktera je naprogramovana na vyssi plnici tlak a vstriku paliva nez normalne.. A je vseobecne znamo, ze cipovany diesly se driv nebo pozdejc rozeserou a toho bych se prave u tohodle motoru bal.. Reknete si ze vw mel taky 1,9 tdi 150k, ale priznejme si ze vw je ve vodach dieslu jako doma a ma s tim dlouholety zkusenosti.. Ale nic neni neomezeny i tenhle 1,9 tdi-pd se sral, a to dost, byl to nejnespolehlivejsi diesl od vw.. A kdyz se sral od vw, kterej ma jedny z nejlepsich dieslu na svete(benzinaky od vw sou sracky), tak mi nerikejte ze u OPELU ,kterej ma s dieslama hodne velky problemy i starosti, vydrzi. No nic , i ja se mmuzu mylit.. A k tomu OPC: se spolehlivosti opelovejch dieslu neverim tomu, ze tenhle motor vydrzi tak obrovskou silu kroticiho momentu..400nm uz je pro kliky a napravu hodne velkej narez... A to sem se este nezminil o tom, ze tahle vectra bude mit urcite predni nahon a to je taky hodne velky sousto.. v zime se to nerozjede a v lete budes menit predni gumy kazdejch 5000km.. No nic, kdybych ale takhle nemyslel a mel na to prachy tak do toho skocim a je mi jedno jestli ujedu 30 000km nebo 150 000km..PEKNEJ KOUSEK...
... to me zajima ... mas nejake osobni zkusenosti s tou poruchovosti? ... co se kazi? ... ono taky dost motoru odchazi diky nesetrnemu zachazeni svych majitelu ... studene sprinty atp. ;)
Osobně mi šílení kolem vysokých výkonů na malých objemech přijde jen jako předvádění výrobců "heč, já dokážu víc". Méně je však někdy více...
Pokud (neříkám, že je to pravda!) mají nebo v budoucnu budou mít motory VW-PD problémy, tak to je/bude v systému vstřikování, který je extrémně sofistikovaný a komplikovaný. Z toho bych však neusuzoval, že motor od Opelu bude také problémový - má totiž zcela jiný způsob vstřiku - CommonRail. Navíc ta 1.9 není "originální" Opel, ale původem mu je JTD od Fiatu, vlastní vývoj už snad v Runnheimu (?) vzdali.
No a nakonec bych nepřeceňoval vliv velkých kroutících momentů - vždyť je to jen výkon vztažený k otáčkám: 400Nm při 2000ot/min = 200Nm při 4000ot/min - u dieselu je větší kr.moment zpravidla kompenzován delší převodovkou.
pokud mas maximalni spalovaci tlak v motoru pres 15 MPa, tak asi tezko muzes cekat ze ti to vydrzi tech 200 kkm. Jinak proste vysokyho kroutaku nedosahnes. A to uz ti je potom jedno, jestli vstrikujes PD nebo CR.
Nevím, u turbodieselů jsou poruchou ohrožené především turba a vstřikovací mechanizmy.
Oplaci uz moc velky starosti s dieslama nemaj, pac tusim ze vsechny ty CDTI jsou fiatovsky ... ale pravdou je, ze olplacky dizly sou naprd (takovy tu 1.7TD a 2.0DTI 16V) ... ovsem benzinaky maj mooc hezky, sice je nijak nezdimou co se tyce vykonu, ale jsou to povedeny drzaky ...
Jstli si dobře pamatuji, tak ze začátku měl VW potíže s PD, ale teď jsou v pohodě. Ty znáš někoho, který by měl PD poruchový, nebo zlobil???
1/ opel uz nema vlastni diesely vsechno je to fiat
2/pokud snad tenhle motor pusti potom je na snade ze konstrukteri tomu prispusobi nejen motor ale cele auto... takze muj osobni nazor je ten ze to vydzi ... sice min ale i tak dost ...
3/co se tyce zvuku myslim si ze je to vec pohledu... me se napriklad libi zvuk Tdi a piskani turba... takze mi PD (je hlucnejsi) vyhovuje ...
4/je jen otazka casu kdyz nafta posle benzin do ustrani... jak z fyzikalniho, konstrukcniho, technologickeho, ekonomickeho i ekologickeho hlediska...
Ono je to motor vyvynnuty FIATom a vyrabany v spolocnej fabrike GENERAL MOTORS a FIAT. Ta fabrika sa vola POWERTRAIN.
Ad zvuk>

Ja mam v kare mladsieho brata tohto motora. 1,3 CR. Ze je to nafta je pocut len vo volnobehu, no treba pozorne pocuvat :-) a inak sa ten motor sprava ako benzinovy. Dost ludi, ktori sa so mnou viezli nechcelo uverit, ze mam naftu.
Pokud muzu upozornit, tak v soucasnosti snad nejvice chvaleny dieselovy motor ma Ford.. Ale taky ma nejvetsi poruvchovost. Nejak se konstrukterum nepodarilo zvládnout vstrikovaci jehlu. Ta se jak znamoneda u jejich trysek opravovat, takze se jen meni cele vstriky... Skoda. Dotahnout to, bylo by to super. VW jako jediny pouziva PD. Je to jen kvuli spotrebe, na kterou nemci tak drzi.. Motor sice nema tak hladky chod jako konkurenci Peugeoty apod,ale dozene to i jinak. Vw ma jeden z nejstabilnejsich bloku, takze pokud se motor necha v poklidu zahrat a nehoni se za studena, tak vydrzi opravdu moc. Problemem jsou jen ulozeni vacky PD, je to dano velkymi tlaky a tim padem potrebou na velke napeti remene. Ale investice do vymeny neni az zas tak bolava a nezabere ani mnoho casu. Problemem jsou jeste pridirajici se jehly vstrikovace, ale to je dano spatnou naftou u cepacich stanic. V republice nam totiz koluje nafta z polska, ktera je sice kvalitni, ale potrebuje jeste pridat aditiva, ktera se nepridavaji a tato nafta putuje primo na benzinky... Takze pozor, kde cerpate!! Napr Slovnaft uz zavedl opatreni, takze je zavedena kontrola na to, zda ridic cisterny opravdu zajel k precerpani a obohaceni nafty o aditiva nebo ne.
ja mam focus 1.8 TDdi najazdene 140 000 km bez akejkolvek poruchy ale ked je zima tak ziadne vytacanie vlastne nikdy to diesel ani nepotrebuje taha pekne od spodu a zalezi vzdy na majitelovi ako sa stara o auto
To je nářez. Kolik to bude stat? Du si to hned koupit!!!!