Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První Volkswagen s filtrem pevných částic

13 komentářů

Uprimne blahozelam inzinierom z VW k neskutocnemu uspechu. Zase sa potvrdzuje aky maju naskok v technike !! Vorsprung durch Technik !!
No neviem, az taky Vorsprung zase nemaju, napr.Peugeot ma vo svojich HDi motoroch filter pevnych castic uz vyse troch rokov!!!!!
no, taky bych z VW nebyl nadseny... Superby koupi jako lokomotivy (neumim si to vysvetlit proc) a jak psal kolega, PSA to montuje standartne uz nejaky rok, takze zadny prevrat se nekona.
Podle smajlika bych to tipoval na joke
Ale nevim co je za zazrak, ze tam montujou DPF uz x let. Treba TDCi od Fordu umi Euro IV i bez filtru.
No, ja nevim, ale kdyz se v clanku pise, ze u VW uz plni ted euro 4 65% aut bez filtru pevnejch castic, znamena to ze to u VW umi taky. Musim se docela VW zastat, protoze to byl prni vyrobce a propagator nafty v 70tkach a v 80/90tkach propagator TDI u aut pro normalni lidi. Prvni diesel v osobaku mel Mercedes, ale to je trochu jina kategorie. Navic motory HDI a TDCI jsou identicky, vyvijela je PSA s FORDEM, a nejsem si jejich kvalitama tak uplne jistej, jedina moje zkusenost je atosferickej diesel v Transitu a ten za moc nestoji, po 20 000 mu museli davat novej blok a vstrikovaci trysky a po 70 000 se zadrelo palivovy cerpadlo, nase Octavka TDI/66 KW ma 120 000 a furt jezdi a necoudi.
No ja bych rek, ze TDCi sou docela dost podareny motory... TDDi nebylo nic moc, ale srovnavat moderni common-rail se starym Transitem... Jasny, ze TDI necmoudi furt, ale vsadim se, ze pri startu na semaforu to da vzpomenout na Avii. 😊
I moje Oktávka má skoro 100 000km a skoro nekouří, snad jenom ráno při startu to pěkně zahulí ale jinak v pohoděMotor šlape jako hodinky....
To je překlep? Koupí , nebo kouří????Pokud kouří tak určitě né tolik jak zmiňovanej a vychvalovanej Peguot 307 ledaže by startoval při nízký teplotě..
.....a ještě k tomu HDI moc nejede, je moc vlažnej...
Nema nahodou 2.0 TDI kroutak 320 N.m? Aspon v novy A3 ma...
Vazeni, jedna vec je, ze filtr pevnych castic nekdo montuje a jina vec je, jestli se to pro automobilku vyplati. To o cem je tu rec, se jmenuje enviromentalni standardy a kazda automobilka si jiste velmi dobre spocita, jestli ji stoji za to montovat do svych vozu nejake dodatecne zarizeni. Pokud se nekdo chce dohadovat ktera automobilka umi to ci ono, tak to je sice pekne, ale neresi to problem. Technologicky vyrobit filtr pevnych castic neni problem. Problemem je jeho ekonomicka relevantnost! Ekologie hraje az druhe housle.
Presne tak.VW ten filtr montuje pod tlakem verejneho mineni,ktere muze zavazne ovlivnit prodejnost a tusi,ze by jim mohlo natect trochu do bot. Kdyz to zacal montovat PSA d HDI,tak na to kazdy civel jak z jara,protoze HDI konstruovali vizionari na deset let dopredu. To,ze plni EUR IV VW uz i bez FAPu je to same jako,kdyz coudici Trabant projede emisema stejne jako benzin strikacka z 1/2 80.let. pro oba plati stejna norma,hadejte kdo znecistuje vice. HDI ma vyssi spotrebu,mensi vykon,ale to je prave dan za ten vizionarsky pristup. Mimochodem HDI s FAPem ma emise nizsi o 90% nez pripousti EUR IV.
Ještě by mě zajímalo zda bude tento FAP filter standardem či příplatkovou výbavou... Protože Mercedes pro nový modelový rok, tedy již součastné modely vybavuje nově na přání FAP filtrem také, ale jen motory 200 a 220CDI ale jen v rámci příplatkové výbavy za "sympatických" 20.801 kč...