Novinky
Vazeni, jedna vec je, ze filtr pevnych castic nekdo montuje a jina vec je, jestli se to pro automobilku vyplati. To o cem je tu rec, se jmenuje enviromentalni standardy a kazda automobilka si jiste velmi dobre spocita, jestli ji stoji za to montovat do svych vozu nejake dodatecne zarizeni. Pokud se nekdo chce dohadovat ktera automobilka umi to ci ono, tak to je sice pekne, ale neresi to problem. Technologicky vyrobit filtr pevnych castic neni problem. Problemem je jeho ekonomicka relevantnost! Ekologie hraje az druhe housle.
Presne tak.VW ten filtr montuje pod tlakem verejneho mineni,ktere muze zavazne ovlivnit prodejnost a tusi,ze by jim mohlo natect trochu do bot. Kdyz to zacal montovat PSA d HDI,tak na to kazdy civel jak z jara,protoze HDI konstruovali vizionari na deset let dopredu. To,ze plni EUR IV VW uz i bez FAPu je to same jako,kdyz coudici Trabant projede emisema stejne jako benzin strikacka z 1/2 80.let. pro oba plati stejna norma,hadejte kdo znecistuje vice. HDI ma vyssi spotrebu,mensi vykon,ale to je prave dan za ten vizionarsky pristup. Mimochodem HDI s FAPem ma emise nizsi o 90% nez pripousti EUR IV.
Ale nevim co je za zazrak, ze tam montujou DPF uz x let. Treba TDCi od Fordu umi Euro IV i bez filtru.