Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První Volkswagen s filtrem pevných částic

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Na německý trh se v těchto dnech dostává první Volkswagen s fitrem pevných částic. Zatím se však dostane jen do nejnovějšího dvoulitrového TDI, z nového Audi A3 a Golfu.

Na německý trh se v těchto dnech dostává první Volkswagen s fitrem pevných částic. Zatím se však dostane jen do nejnovějšího dvoulitrového TDI, z nového Audi A3 a Golfu.

Nová motorová varianta Passatu - bestselleru střední třídy – je poprvé ve Volkswagenu vybavena filtrem pevných částic. Ocelový obal filtru ukrývá blok filtru z karbidu křemíku (Si-SiC). Aby se hustá keramická síť kanálů nezanesla, je potřeba přidáním aditiva čas od času spálit zachycené částice při teplotě cca 500 °C.

Volkswagen uvádí v tiskové zprávě, že již dlouhá léta pracuje na snižování emisí vznětových motorů. Dobrým příkladem je Volkswagen Lupo 3L TDI , který nejen že nabídl extrémně nízkou spotřebu, ale také byl již v roce 1999 prvním automobilem na trhu, který splnil emisní normu Euro 4, která začne platit v roce 2005. V současné době plní Euro4 65 % vznětových motorů v prodaných automobilech značky VW.

Diesel 2.0 TDI má výkon 100 kW a je dodáván se šestistupňovou převodovkou. Maximum točivého momentu má hodnotu 335 Nm při 1900 ot./min. Limuzína s ním jede maximálně 211 km/h, kombi 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá Passat s novým motorem za 9,8 s. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 6,1 l/100 km, resp. 6,3 l/100 km (kombi). Passat 2.0 TDI stojí v Německu 25.780 Euro, Passat Variant je k mání za 26.855 Euro.

Více jsme o filtrech pevných částic psali zde.

Ondřej Láník
Diskuze (13)