Novela zákona o DPH, rušící možnost odpočtu DPH u stále populárnějších "montážních" verzí osobních aut, přiměla některé dovozce ke změně homologací. Ford je první vlaštovkou, o dalších budeme informovat.
Kdepak na Čechy si žádný zákonodárce nepříjde. Podobný systém mě zaujal i u Mercedesu třídy ML, tak jsou zadní okna též zaslepeny, vypadají z veku jako silně zatónovaná, ale ze vnitřní strany mají koberec identický s autem, tento "špunt" se dá samozřejmě odendat a okno tím zprůhlednit. Jo kdepak na Čecha přijít :) ten si vždy najde způsob jak nařízení elegantně obejít.
tos někde viděl??? Jsem vždycky viděl že tam maj jednu fólii černou a druhou pevností. Nebo mříž.
Ale když to vezmu do důsledku tak když vyndám tu tak mám daňový únik.
Kamarád si koupil před měsícem nové ML. Jedná se o ty malá poslední okénka před C sloupkem. Zadní okna vedle zadních sedaček jsou samozřejmě normální. Právě jsem na to koukal, jak elegantně je to vyřešený, že není nic poznat. No jinak mříž je tam samozřejmě také (samozřejmě odnímatelná)
A ty se divis. Vzdyt je to od statu nehoraznost, kazdeho kdo si koupi auto obrat o 22% z ceny. Kdyby to alespon bylo na silnicich videl, ale vsechny ty prachy skoncej v p... (panderech zakonodarcu). Takze firma, ktery napr opravuje PC a potrebuje pro techniky koupit 3-4 Fabie, ktery budou v uzitkove verzi ma smulu a zacaluje je s DPH. Bleeeeee
Fandim kazdymu, kdo dokaze tenhle prohnilej system o***! Hospodarstvi je v pr... a ty pacholci koukaj, jak vytahnout z firem jeste nejakou kacku nez uplnekrachnou.
kdyz si nekdo koupi pocitac, taky si odepise dph a nikdo se ho nepta jestli na nem jenom maka nebo i smazi hry. Kdyz auto pouzivam na podnikani, je to vec jako kazda jina. Spis se mi zda nemoralni od statu, ze dph nejde odpocitat na vsechny auta...
presne tak...napsane auto na ICO platce DPH = automaticky odpocet a je fuk jestli je to Twingo nebo SL600,proste je to firemni auto. proc prepazka??? ja koupil auto s odpoctem v cervnu cash, tak jsem to stihnul, btw prepazku uz jsem musel nekolikrat vyndat protoze pokud tam vazne neco potrebuju nalozit tak mi tam vadi a nenalozim zdaleka tolik...
hmm jenže co by se asi stalo... Každej kdo by si kupoval auto tak si založí firmu (stačí OSVČ) stal by se plátcem DPH a huráááááá do autosalonu si koupit auto. V drtivé většině by to byla jediná položka v celém účetnitví. Tím by strýček Špidla přišel o hodně zlaťáčků
No divím, protože o nic nyní nepřichází. Nicméně to že by dal daň třeba jen 5% na nová auta, by znamenalo citelné zlepšení stáří ojetých aut v ČR potažmo bezpečnost na silnicích a hlavně méně úrazů/smrtelných úrazů. A to už nemluvím a takové drobnosti jako je ekologie... v Praze jezdím pořád s vnitřní cirkulací zapnutou, jinak bych asi brzo zdechnul. No jinak by se prodalo asi více aut, tedy by to mohlo zaměstnat více lidí, firma by vydělala více, více zaměstnaných by více útrácelo, takže o moc méně peněz by se asi do rozpočtu nedostalu. Když ale Špidla to má rád přímočaře. Ty jsi bohatý, ty jsi úspěšný, ty jsi lepší než ostatní, no tak mi tě pěkně zdaníme, ať mají Déčkaři radost
No ono to zas neni tak uplne pravda. Kdyz mas auto na ico, platis silnicni dan, vetsina lidi i ucetni, je s tim spojena spousta buzeraci, jako platce DPH musis nejmin 1x za kvartal podavas priznani k DPH, skoro bych rekl ze u naky fabky se to ani nevyplati. A ti co maj drahy auta to stejne vsichni tak delaj...
Domnívám se, že by to nemusel být takový problém - podle mne by plátci DPH měly být pouze činné firmy - registraci bych omezil minimální hranicí obratu.
No kdyz muzou OSVC nasmazit minimalni dan z primu, tak by slo urcite stanovit obratovou hranici pro placeni DPH. Jestli ji neudrzis napr. po dobu 3 let, tak te stat dodani. Navic jestli sis vsimnul, tak tenhle spolek lemplu (vlada) se snazi udelat platce DPH uplne z kazdyho. Za par let se muze stat, ze strejc co prodava na trhu mrkev bude muset byt platce DPH.
Nemyslím si, že se jedná o nemorálnost. Je to jednoduše zlodějina, protože tímto opatřením udělá stát z normálního DPH daň spotřební!
DPH je daň z přidané hodnoty, tj. všichni plátci DPH rozdíl daně na výstupu (prodej) a daně na vstupu (nákupu) odvádějí měsíčně FÚ. Tento princip by měl platit všeobecně. Je to tak v Německu, Švýcarsku ale slyšel jsem že obdobný systém jako u nás platí v Rakousku, ale to nevím určitě.
Každopádně toto řešení znevýhodňuje jasně jednotlivé podnikatele, protože třeba architekt, který bude na stavbu jezdit Tranzitem má náklady na vozidlo o 22% nižší než druhý architekt, který tam bude jezdit Focusem ve stejné cenové relaci. Tudíž může nabídnout cenu za služby nižší a to přece není spravedlivé. Co takhle nějaká žaloba na stát za znevýhodňování jedné skupiny podnikatelů oproti druhé s cílem tenhle kočkopes odstranit rozhodnutím soudu?
Mam vazne obavy, ze by soud takovouhle zalobu ani neprijal Jedine by se musel najit nekdo, kdo ma dost penez a casu a pokusit se zazalovat to venku. Ale znas to, kapri si rybnik nevypusti. Urcite na to napasujou nejakej blabol z EU a nakonec ti reknou, ze je to vlaste pro tvoje dobro
žlutý SPZky už nejsou. Ted s tím můžeš normálně frčet přes osobáky. Jedině kdyby snad český celník zkoumal jak to máš napsaný v techničáku a vzhledem k tomu, že nemáš v kufru 50 DVD přehrávačů, ale kufr s oblečením a nafukovací velrybu tak fakt problém nebude...
a představ si že tě chytne německej a pošle tě zpátky protože přes víkend neobdavujou náklaďáky nebo pojedeš na jinej přechod protože tenhle je jen pro osobáky. Zrovna předevčírem chytli kamoše při akci kryštof a neměl tam přepážku a měl to za 5000 a nahlášení na FÚ
hmm ta šance na hranici je myslím, tak blízka nule, že bych jí ani nebral v potaz. Jo Kryštov je smutnej, když vidím ty opuštěný hlídky, leckterý bez aut jak mrznou na ulici tak je mi jich až líto. No jinak já jsem ještě zastaven nebyl. No hele a fakt dostal bůra pokutu ? Tomu nevěřím, kdyby trochu uvažoval tak si měl nechat udělat zápis o přestupku, že vezl náklad, který svou povahou zabraňoval v použití přepážky. To je jako zastavit náklaďak proč neveze náklad, když je to nákladní vůz... :)) No ted vážně, on to fakt zakešoval ?
No krystof je fakt smutnej, ale jeste smutnejsi sou poldove sami. Predevcirem sem jel po strakonicky do centra (limit 80) a kolem mne policejni felina 120. Tak sem se na nej ze srandy povesil, za chvilku mne zastavil a kolik ze sem jel. Ja povidam ze 80 jako on a on ze prej jede na akci a ze si muze i bez majacku jet jak chce!!! Tak sem si do nej trosku rejpnul a zkontroloval mi i data na obvazech v lekarnicce. No ale vytocenej byl, doufam ze se mi ho povedlo priblizit aspon o 10 minut k infarktu... :-)
Na přepážce je napsáno: "přepážka nesmí být za provozu vyjmuta" nebo "vyjmutí přepážky se považuje za přestavbu" (rozuměj z M1 nebo N1 na osobák) a tudíž ztrátu nároku na uplatnění DPH... Aspoň si to myslím :-)
To těžko, nebo si ho skásli do vlastní kapsy. Na místě totiž můžou dát pokutu maximálně do 2000,-Kč. Až pak ve správním řízení mu mohol dát víc. To je teda vůl!
Zkoušel jsi to? Mě takhle vrátili nazpátek a musel jsem přes náklaďáky. Zase na druhou strany můžeš jet jako prázdný (to ti to urychlí). Nevím jak se to změní po vstupu do EU, ale pak by asi stejně neměli celníci otravovat a průjezd by měl bý jednodušší i když v jiném pruhu.
Trochu může někoho překvapit výše pojištění a to jak ručení, tak havarijní. Toto nevychází u N1 z objemu motoru ale z právě z homologace na N1 - jen ručení je u téměř všech pojišťiven nad 10.000,- Kč/rok, o havarijním ani nemluvím. Nehledě na vyšší silniční daň pro náklaďáky. Dálniční známky - bude muset být na náklaďák.....a tím se vše dost komplikuje. Počítal někdo z Vás s těmito skutečnostmi?
A co v zemich jako Nemecko a Rakousko, kde se uz zavedla / brzy zavede dan z pouzivani silnic nakladni dopravou - proste se musi platit za km ujete po dalnicich a plati to pro nakladni dopravu?
Jediný rozdíl je při výpočtu silniční daně, která se počítá u nákl.aut z celkové hmotnosti. Může to pak být i výhodnější (u aut s velkým objemem motoru a menší hmotností - do 2t se tuším platí stejně jako u os.auta do 1850ccm).
Zákonné pojištění se myslím moc dle zařazení neřídí - já platím u ČP (existuje dražší?) cca 7700Kč za N1 s motorem 2.2l.
Havarijní pojištění je možné sjednat na cenu bez DPH a tedy o 22% levněji - místo od pojišťovny pak při případně škodní události dostanu DPH od státu.
Na hranicích se mi nikdy nestalo, že by mi dělali problémy ani se žlutou, natož s bílou značkou.
U Subaru mají všechny kombíky včetně WRX taky N1 a to už dávno (jaro 2003). Sám jedním Foresterem jezdím.
Za chvíli to budou mít všechny značky, ale omezí se dost výběr modelů, jelikož ne všechny dříve homologované M1 splní požadavky N1
Povinné ručení je u N1 do 3,5t jako na osobák, značky bílé - nejsou problémy na čáře ani ve městě, havarijko lze sjednat na cenu bez DPH...