Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové Mondeo s novým motorem Sci – první jízdní dojmy

Aneb malá překvapení zvenku, větší uvnitř a největší pod kapotou…
Zpět na článek
2. 7. 2003 18:54
neregistrovaný "mates"
2. 7. 2003 21:50
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
3. 7. 2003 08:48
neregistrovaný "RENAULT"
3. 7. 2003 22:43
neregistrovaný "MHPlus"
4. 7. 2003 00:21
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
4. 7. 2003 15:58
neregistrovaný "Daniel Cunder"
4. 7. 2003 20:46
neregistrovaný "MHPlus"
4. 7. 2003 21:42
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
8. 7. 2003 09:16
neregistrovaný "Jan Vsacký"
3. 7. 2003 11:15
neregistrovaný "Scenic"
3. 7. 2003 11:43
neregistrovaný "carmik"
7. 7. 2003 14:26
neregistrovaný "K"
3. 7. 2003 22:48
neregistrovaný "MHPlus"
5. 7. 2003 00:23
neregistrovaný "Kutil"
4. 7. 2003 11:44
neregistrovaný "baco"
5. 7. 2003 00:20
neregistrovaný "Kutil"
6. 7. 2003 14:20
neregistrovaný "MHPlus"
7. 7. 2003 00:11
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
7. 7. 2003 23:33
neregistrovaný "MHPlus"
8. 7. 2003 11:30
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
12. 7. 2003 07:12
neregistrovaný "MHplus"
7. 7. 2003 14:20
neregistrovaný "K"
neregistrovaný "mates"
2. 7. 2003 18:54
Zrcatka - konecne!
Mondeo je vazne super. To ze konecne zvetsili ty zrcatka je primo k nezaplaceni. U jinak celkem bezvadneho auta to bylo vazne dost neprijemne.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
2. 7. 2003 21:50
M Ó N D É Ó
To jsme opravdu rádi, že i do Monde si můžeme objednat dešťový senzor. To byl Ford poslední značkou, která ho nenabízela, nebo je ještě nějaká? (napadá mne třeba Dacia). Kolikpak si pan Ford za ten zázrak techniky řekne?

I u koncernu VW si prošli érou experimentů se zrcátky. Napřed nám pravé moudře zmenšili, pak ještě moudřeji zvětšili. Na rozdíl od ostatních jsem ale nějakou závažnou nedostatečnost u malého zrcátka nepostřehl, takže snad vadila ta asymetričnost...


To je taková divná Evropská mánie, že ani u aut střední třídy nebýva alespoň manuální klima ve standardu. Ne že bych bez ní umřel, ale je to ostuda.

Mohu potvrdit, že šestikvalt je príma. Ale chce to pořádný krouťák, jinak se řadí často jak v F1.

6 litrů spotřeba je na benzíňák fakt skvělá. Kam ten svět spěje? A z čeho budou žít chudáci chlapci na blízkém východě se sympatickými kostkovanými hadry kolem hlavy?

Fakt je, že tempomat pomáhá snížené spotřebě ještě více, než nastavení zobrazování okamžité spotřeby. Předně rychlost na tempomatu člověk nastavuje uvědoměle, takže tam málokdy vědomě nastaví 250km/h. A když člověk nemá nohy na plynu, nestane se, že i s minimálně stlačeným plynem se auto rozjede na 180. Oni se majitelé stopětek diví, proč ti cvoci jezdí 180, ale ve slušném autě stačí o milimetřík více šlápnout na ply a je to tam - a hlavně to ani nepoznáte - to není jako jet 150 ve stodvacítce ;-)))
Také je tempomatem eliminován stařecký třas nohou - i když se snažím mít plyn stlačen pořád stejně, nevyvaruji se nevědomých pohybů. Když si na tempomau nastavím 130, bude na rovince spotřeba tak 5 litrů nafty.

Každopádně 760000Kč je docela dost peněz - i když je pravda, že asi moc srovnatelných aut levněji nekoupíte.

Je prostě jen mutné, že příslušník stření třídy většinou nemá na auto střední třídy.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "RENAULT"
3. 7. 2003 08:48
Re: M Ó N D É Ó
S tím tempomatem nevím. Mě se naopak zdá, že mi spotřebu lehce zvyšuje. Je fakt, že jsem se s tím ještě nijak podrobněji nezabýval, možná jde jen o subjektivní pocit.
neregistrovaný "MHPlus"
3. 7. 2003 22:43
Re: M Ó N D É Ó
Tempomat nedokáže na rozdíl od zkušeného řidiče předvídat, takže zejména ve stoupání reaguje až na pokles rychlosti a kladná derivace rychlosti (alias zrychlení) je vždy energeticky náročné. Dále v klesání jen málokdy vypíná přívod paliva, což bez tempomatu při zařazené rychlosti bez nohy na plynu řídící jednotka dělá téměř vždy.
Proto může být spotřeba s tempomatem nepatrně vyšší, než "ruční řízení" s velice rozumným řidičem, který upřeně sleduje tachometr, resp.otáčkoměr.
Jenomže s dnešními motory 100kW a výše se "rozumně" moc dlouho jezdit nedá...
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
4. 7. 2003 00:21
Re: M Ó N D É Ó
No, muj tempomat asi tak blbej neni. Kdyz jedu z mirneho kopce, tak tam strika adekvatne mene paliva - treba 2 litry/100km. Je-li ale kopec tak prudky, ze k udrzeni zadane rychlosti neni potreba strikat nic, je spotreba proste 0 litru. Ostatne to da rozum do hrsti, protoze kdyby v takovem klesani jeste strikacka strikala, auto by akcelerovalo.
S tou jizdou do kopce nevim. Ten tepmomat ale pozna hned, ze auto ma vetsi odpor a hned taky prida plyn. Zadne snizeni rychlosti nepozoruji. Je to stejne, jako automaticke udrzovani volnobeznych otacek. Kdyz jedu treba na ctyrku bez plynu, auto si udrzuje za vsech okolnosti volnobecne otacky. Do kopce proste prida plyn. Otacky ani pod kopcem nemohou klesnout pod ty volnobezne, protoze jinak by motor chcipnul.
K te rozumne jizde. Pravda je, ze kdyz mam plyn byt jen nepatrne stlaceny a nekoukam furt na tachometr, je tam za chvili 180km/h. Tomuhle by tampomat zabranit mohl - tedy pokud o to nekdo stoji.

Ale samozrejme ma tempomat i nevyhody. Pokud mam pravou nohu nekde za krkem, je riziko, ze v pripade nahle krizove situace budu hledat brzdovy pedal o neco dele.
Take je trochu neprijemne, ze kdyz mam treba tempomat nastaven na 150 a chci najednou akcelerovat, abych nekoho rychle predjel, plyn reaguje az po vyraznem seslapnuti - proste je jakoby virtualne seslapnut na tech 150kmh (ale ve skutecnosti je uplne nahore), takze pro dalsi zrychleni ho musim seslapnout nize, nez odpovida tem 150kmh a do te doby nijak nereaguje.
neregistrovaný "Daniel Cunder"
4. 7. 2003 15:58
Re: M Ó N D É Ó
Mam nove mondeo, TDCi, automat a tempomat. Reknu vam, bez tempomatu na dalnici uz ani metr. Fascinuje me tak funkce, ze kdyz potrebuju predjet ci jinak zrychlit, proste prislapnu plyn, auto vystreli, ale kdyz ho pustim, auto se volne vrati na danou rychlost a vklidu pokracuje. Kdyz jedu z kopce, brzdi to motorem, ze? To znamena, ze to urcite zere vic nez kdyz bych tam dal 'neutral'.
neregistrovaný "MHPlus"
4. 7. 2003 20:46
Re: M Ó N D É Ó
Vstřik paliva je nad otáčkami volnoběhu se zařazenou rychlostí a bez plynu vypnut vždy, s tempomatem skutečně jen v prudkém klesání. V mírnějším klesání je se zařazenou rychlostí bez tempomatu (při nulové spotřebě) rychlost plus minus konstantní, zapnu-li však ve stejném místě tempomat, malé množství paliva (řekněme "volnoběžné") je vstřikováno.
Ten efekt návratu na původní rychlost může být i nebezpečný - předjíždíte kolonu aut, pustíte plyn, brzdíte motorem a zařadíte se mezi 2 auta. V okamžiku, kdy rychlost klesne na nastavenou, auto najednout přestane brzdit a vyrazí vpřed. V prvním okamžiku je to celkem šok.
Brzdění motorem ať už při jízdě z kopce nebo při dojíždění je určitě úspornější, než neutrál... Nové řídící jednotky vypínají přívod paliva, starší to dělají méně ochotně nebo vůbec, stejně jako karburátory, budiž jim země lehká.
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
4. 7. 2003 21:42
Re: M Ó N D É Ó
aopak, kdyz brzdite motorem, pumpa strika malo, nebo vubec (podle prudkosti kopce). Naopak pri neutralu to tam strika cca 1l/hod , aby motor mel volnobezne otacky.
Jinak tempomat je dobra vec, zejmena na dlouhe streky a pokud neni moc hustej provoz. Asi to je indiovodualni, ale bez tempomatu mi staci trasa Praha-Brno a uz me boli pata na prave noze. Kdyz jedu nad 1000km, je to uz nesnesitelne. A s tempomatem to je pohoda.

Dalsi vyhoda tempometu (alespon toho meho) je RUCNI PLYN. Proste na tom ovladaci je kolebkovy cudlik, kde mohu pridavat/ubirat plyn rukou - asi jako motorove ovladani zoomu na fotaku. Takze vlastne ani pro zrychleni ci zpomaleni nemusim davat nohu na plynovy pedal. Proste podrzim + ci - tak dlouho, dokud nedosahnu nove pozadovane rychlosti a pak si to zase drzi sam.


Ale tempomat ma i ruzne neprijemnosti ci nezvyklosti.
Mam nastaveno 130, predjizdim, prislapnu ma 150, po predjeti plyn pustim a auto zacne pomalu klesat na nastavenych 130. Pri tech 130ti ale jakby lehce, ale necekane prida.
Take je neprijemne, ze kdyz pri nastavenych dejme tomu 130ti chci pridat nohou na tech 150, pedal ze zacatku jakoby neraguje - dokud nedosahnu bodu odpovidajicim te rychlosti 130km/h - teprve pak zacne reagovat a pridavat - jakoby byl virtualne seslapnut na tech 130, ale fyzicky je samozrejme nahore.
neregistrovaný "Jan Vsacký"
8. 7. 2003 09:16
Re: M Ó N D É Ó
Píšete, že máte Mondeo TDCi s automatem (5-tronic). Rád bych se zeptal jak jste s ním spokojen, na živost auta apod. Jaké jsou Vaše dojmy z jízdy...právě přemýslím o mondeo a rozhoduju se mezi 6 st. a 5-tronicem...
neregistrovaný "Scenic"
3. 7. 2003 11:15
bez titulku
Jestli to s tou spodřebou je fakt pravda (jestli tam není jem optimistickej pal.počítač) tak není moc duvodu kupovat diesla.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "carmik"
3. 7. 2003 11:43
Re: bez titulku
Po mých vlastních zkušenostech s motory s přímým vstřikem benzínu to sice možné je a dá se dokonce jet i s menší spotřebou ale...,člověk pak nedělá nic jiného než sleduje pal. počítač a snaží se udržet spotřebu co nejníže.Na druhou stranu má benzínový přímovstřik i méně příjemnou vlastnost.Při razantnější jízdě si vezme docela dost a tak se v průměru zase dostává na téměř stejnou úroveň jako "normální benzín".Ta úspora není taková jaká by mohla být díky benzínům,které tankujeme.
neregistrovaný "K"
7. 7. 2003 14:26
Re: bez titulku
Motory s primym vstrikem pracuji s chudou smesi pouze v oblasti nizsich zatizeni. Takze pokud jedes na "plnej plyn" tak to zere uplne stejne jako klasicka 1,8 akorat se tam musi vstriknout trosku vic benzinu, abys z toho dostal tech 5 koni navic ;-)
neregistrovaný "MHPlus"
3. 7. 2003 22:48
Chudá směs
My jsme se kdysi učili, že chudá směs znamená málo vzduchu a přebytek paliva. Je v článku skutečně myšlena tato směs? To by však podle mne znamenalo zvýšení spotřeby.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kutil"
5. 7. 2003 00:23
Re: Chudá směs
Chudá směs je opravdu málo paliva. Při normálních podmínkách jiskra tuto směs nezapálí. Naopak bohatá směs je uchlastaný motor a černé svíčky.
neregistrovaný "baco"
4. 7. 2003 11:44
facelift - maji co zlepsovat
Jsem zvedavy, jak se zmeny projevi v praxi. Mam benzinovyho liftbacka 2.0 z r. 2001 a jsem dost nespokojen:
- neprijemny aerodynamicky hluk uz okolo 100 km/h (zrcatka?)
- pronikani vyrazneho sumu od motoru od cca 3000 ot. (projeli jsme nekolik dvoulitru a bylo vsude)
- mizerna kvalita plastu vevnitr (loupe se povrchova vrstva)
- spousta zlobicich drobnosti (prihradka na bryle opakovane "odchazi", kufr se neda seridit na dobre zavirani, CD menic je poruchovy, ...)
To vse korunovano mizernym pristupem techniku (BENI Motol i expertů od FORD M.C. CZ). Ja uz forda nikdy nekoupim, ale pritom chybi tak malo. Treba facelift resi prave tyto problemy (no, lidske kvality asi ne). Pristi pokusy ovsem ja podniknu u jine znacky ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kutil"
5. 7. 2003 00:20
S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Mám Mondeo 1.8 a pod 8litrů se nedostanu i když podle papírů mám mít 5,8litrů. Těch 6litrů je nějak málo. Při jaké rychlosti to bylo. Bylo to změřené nezávislým průtokoměrem nebo podle PP. Ten většinou kecá. Vzhledem k tomu, že mi přímo u FMC tvrdili, že skutečná spotřeba je minimálně o 1litr vyšší jak katalogová a ta je pro SCi mimo město 5,7 (o 0,1 litru vyšší jak 1.8 92kW), 9,9 ve městě a 7,2 průměr, tak dosáhnout spotřeby 6litrů je nejspíš zázrak!!!
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "MHPlus"
6. 7. 2003 14:20
Re: S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Jak který výrobce - většinou jsou "papírové" údaje hodně pod reálem, někdy však výrobce naopak přidává.
Také jsem se setkal se zřejmými rozpory mezi údaji v Česku a cizině - u dovozového auta byla v původním TP (CH) průměrná spotřeba o 2l vyšší, než napsali do českého TP - jestli oni naši úředníci nezohledňují fenomén používání soukromých aut na služební cesty - logicky pak klesají náhrady a stoupá příjem státního rozpočtu na daních....
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
7. 7. 2003 00:11
Re: S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Podle mne je prostě rozdíl mezi spotřebou při testech (kde se snaží o minimální) a spotřebou při reálném používání.
Ale je i velký rozdíl mezi spotřebou mezi jednotlivými řidiči. Kolega má na svém TDI dlouhodobou průměrnou spotřebu 4.5 litru a to jezdí na bionaftu! Já mám na TDI dluhodobou spotřebu 7 litrů. Pravda je, že vstřikování PD má o něco vyšší spotřebu, než klasicé TDI, i když výrobce tvrdí opak. A já nejezdím přímo brzda plyn, včas dávám nohu z plynu brzdím motorem. Ale třeba na dálnici jezdím o něco více, než 130 (tak 160) a při vyšších rychlostech už spotřeba hodně roste - na plný plyn tak 15 litrů.
Pravda je, že když na rovince nastavím tempomat na 90 km/h, žere to pod 4 litry. Ale až tak úsporně prostě nejezdím.
neregistrovaný "MHPlus"
7. 7. 2003 23:33
Re: S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Zkusil jsem několikrát jet trasu cca 100km po dálnici, kterou jezdím 2-3x týdně, s tempomatem na 120km/h a 140km/h - rozdíl ve spotřebě prakticky přesně 1l/100km (Zafira 2.2DTI). U osobního auta to nebude díky menší čelní ploše tak výrazné, ale jisté vodítko to být může.
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
8. 7. 2003 11:30
Re: S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Ja mam pocit, ze tech 140 (mozna 150) je tak unosna hranice, kde je spotreba jeste "normalni" a pak to fakt roste docela rychle.
Ono se to da i odhadnou podle miry stlaceni plynoveho pedalu.
Proste na 140 (dejme tomu, ze jeste i na 160) auto po rovince jede se ZCELA MINIMALNE stlacenym plynem.
No a maximalka (dejme tomu 230) je s plynem na podlaze.
Takze dejme tomu do 150km/h se vyuzije 10% stlaceni plynu, ale na dalsich 80km/h uz je potreba ten pedal stlacit o dalsich 90% - tedy na 100%. Tedy je videt ten nepomer.
Ono ta spotreba samozrejme neni presne podle stlaceni pedalu, ale neco to napovida. A take to plyne z toho, ze odpor vzduchu neroste linearne, ale geometricky. To poznate i z grafu zavislosti max. vykonu a max rychlosti. Proste neni pravda, ze auto s dvojnasobnym vykonem jezdi 2x tak rycheji. To bych mel trojnasobek maximalni rychlosti fabie 1.4, coz je samozrejme blbost. Zajimave je udelat si takovy graf na aute se stejnou karoserii, ale ruznymi vykony - treba na octavii s ruznymi morory - od stareho 1.4 44kW az po 1.8T 132kW - proste u vsech benzonaku v octavii vynest do grafu jejich vykon a maximalku ;-))
neregistrovaný "MHplus"
12. 7. 2003 07:12
Re: S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Odpor vzduchu roste v druhé mocnině rychlosti. Teoreticky by se tak dala vypočítat dosažitelná rychlost dle výkonu motoru, jenomže záleží také na zpřevodování, často bývá max.rychlost dosažitelná pouze na nižší převodový stupeň.
neregistrovaný "K"
7. 7. 2003 14:20
Re: S tou spotřebou se mi to moc nezdá?!?!
Koukam do ceniku a Mondeo s 1.8 ma mit prumernou spotrebu 7,6 (110k) nebo 7,8 (125k). Takze pokud mas 8 l/100km, tak bych rekl, ze to je velmi slusna hodnota. Kdyz vezmes v uvahu jak je to velky auto, tak je to hodne super. A navic v homologacnich testech je maximalka 120 km/h a spotreba paliva se pri nich pocita z emisi ve vyfukovych plynech.
BTW - s 1,8 SCi jsem jezdil a mel jsem prumernou spotrebu 7,3 l/100km. Bylo tam jedno auto, ktere na te 300 km trase melo prumer 6,9. Vetsina se jich vesla pod 8.