Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
0
Hoj! Nikdy bych si nekoupil auto, ktere nema ABS a minimalne 4 airbagy. Takze: adio Dacia!
Prosil bych o radu, zda se me to az napadne povedome! Zda se mi ze to vypada jako Renault 11ctka, ale mozna ze se pletu....
Ma nekdo nake informace o tom ze to je R11 nebo ze neni?!? Diky Borec
Ma nekdo nake informace o tom ze to je R11 nebo ze neni?!? Diky Borec
Tak se mi zdá, že u nás skvěle prodávající se Lada dostala tvrdého konkurenta. Uvidíme, jestli Dacia bude stejně tak kvalitní a oblíbené auto jako ona.
No to bych řekl, že je Dacia kvalitnější než Lada. Myslím si, že se bude vyvíjet stejně jako Škodovka, když ji převzal VW, akorát asi tročku pomaleji. Za 193 000 s airbagem ? To lada stojí o 40 000 Kč víc a má sice 4krát elektrické ovládání oken, ale ze zkušeností jednoho majitele vím, že mu asi čtvrt roku po koupení přestalo u zadního okna fungovat, a pak i u dalších. Naštěstí se to dá v záruční době opravit. Takže radši bych bral Dacii.
Mam Ladu 2110 už 5 rokov najazdil som 314000 a zatial sa mi nic nepokazilo sestra ma Daciu SuperNovu 3 ro. najazdene 185000 a tak isto bez poruuchi
ticha voda brehi mije
ticha voda brehi mije
Když vlastní Dacii Renault, tak se není co divit, že z toho vzniklo takové " hezké a jistě kvalitní " auto. Za 4 roky kdy Dacii vlastní renault se opravdu frantíci vytáhli. Ale ono se stačí podívat na Thalii a není se co divit. Když se to porovná co dokázal Volkswagen se škodovkou, tak je jasné kdo hraje v Evropě prim. Renault=Dacia= peklo automobilového průmyslu.
Až na to že Thalie patří mezi nejprodávanější vozy na našem trhu . Ty asi moc čteš německý Svět motorů nebo co. V megatestu tam taky vyhrála německá auta. Servali Peugeota 206 co to šlo a jen tak mimochodem poznamenali že je nejprodávanějším autem v Evropě.
Asi sme uz zabudli ako vyzerala Škoda 4-roky po prevzatí koncernom VW. Takže písal sa rok tak cca 1995. Faceliftovaný Favorit pod menom Felicia ešte voňal novotou. Výbava približne na úrovni novej Dacie, lepší dizajn ale zastaralé motory úplne nezrovnatelné s tým čo ponúka Dacia. O Octaviach a Superboch sa nám mohlo zdať v divokých snoch. Takže počkajme pár rokov a možno sa dočkáme . Toľko na osvieženie pameti.
Jenomže i ta "zastaralá" felicia mohla mít za příplatek 2x airbag, ABS, Klimatizaci, ele. zrcátka, výškově nastavitelnou sedačku řidiče atd. A motor 1,6 55kw je rozhodně lepší motor oproti 1,4 v Dacii. A hlavně se již v roce 94,95 jasně mluvilo o Fabii, Octavii a byl jasně známej vývoj. U Dacie se o nějaké budoucnosti rozhodně nemluví. Toto vozidlo patří na smetiště dějin!!!!!!
heh 1,6 si kupilo par ludi (prilis drahe), vsetci mali 1,3 , tu vybavu co spominas by som nechcel ani zadarmo , vsetky komponenty boli nehorazne poruchove...
V Dacii sa zase jasne hovori o aute pod 5000$ , takze pocase ked sa tam naozaj dostanu kvalitne komponenty a bude novy model , aby zrazu v skodovke nemuseli prepustat...
V Dacii sa zase jasne hovori o aute pod 5000$ , takze pocase ked sa tam naozaj dostanu kvalitne komponenty a bude novy model , aby zrazu v skodovke nemuseli prepustat...
Ja mám feldu 1.6 Abs 2 x Airbag, klima, najazdených 170k a ani jeden problém s príslušenstvom ani motorom, musím konštatovať že sa bojím predať to auto, je fakt spoľahlivé a aj bezpečné, servis smiešne lacný a už keď nové, tak len s Abs, airbag a klímou
"felicia mohla mít za příplatek 2x airbag, ABS, Klimatizaci, ele. zrcátka, výškově nastavitelnou sedačku řidiče atd". Ano tie veci pribúdali za pochodu, takisto aj motor 1,6 nebol od počiatku výroby. Lepší ??? Asi len väčší. Výmena oleja po 30 tkm určite v ziadnom VW s týmto motorom!!! Predpoklad je, že popisované prislušenstvo Dacia tiež bude mať, pretože ho Renault ponúka bežne napríklad aj v spomínanej Thalii.
Jsi příliš omezenej nato, abys pochpil, že ne každej potřebuje, nebo má na mercedes. Renault nechce udelat tu chybu (jako VW) aby si dělal sám problémy s konkurencí. Dacia se nemá vyvíjet jako Škoda. Todle je jinej segment (pro chudáky). Takže nemúžeš to porovnávat s západo-evropskými auty.
Omezenej a zaslepenej frantík jsi maximálně ty. Pokud by jsi pozorně četl starší články ohledně Renaultu + Dacie, tak by ses dozvěděl, že Renault kupoval Dacii proto, aby pokryl rozvíjející se trh na balkáně( Bulharsko, Rumunsko, Turecko ale i Řecko, Rusko) Byl to poměrně ambiciozní projekt, ale s vozidlem bez základních prvků bezpečnosti( ABS, airbag atd.) nemůžou na začátku 21století uspět.A Renault rozhodně nekupoval Dacii s cílem vyrábět auta pro chudáky. Od této značky frantíci očekávají podobný úspěch jako VW od Škody. Takže si raději sedni do svého olcitu a neprojevuj se tady!!!!
to Brabus: Naštestí nejsem odkázán na auta tyhle cenový kategorie. To Ale neznamená že nechápu lidi kteří si je kupujou! Krityzuješ múj názor, a přitom jsi napsal to samý ale jinak. Asi máš v hlavie chaos. Nemusíš se bát, že Dacia ohrozí prodej VW a ty prijdeš o práci. Jen klid.
No, nebyla to zase až tak pravda - první felicie byly ještě "nekompatibilní" s VW a třeba ABS do nich nešlo, ač marketing tvrdil opak. Známé byly i problémy se servem a klimatizací, v drtivé většině kusů montované 1.3 je prostě neutáhly.
Na druhou stranu je známo, že Renault ve svém projektu na odkup Škodovky nepočítal s vývojem, automobilka se měla stát pouze montážním závodem. Proto předpokládám, že i Dacia časem začne montovat Renaulty.
Na druhou stranu je známo, že Renault ve svém projektu na odkup Škodovky nepočítal s vývojem, automobilka se měla stát pouze montážním závodem. Proto předpokládám, že i Dacia časem začne montovat Renaulty.
Dobře se podívej na fotku palubky Dacie, je tam zřetelně vidět tlačítko A/C..myslím, že s výbavou na tom bude minimálně stejně jak Felda....
Ta zastarala Felada mala motor 1.6 55kw a Dacia ma 1.4 55kw a ten smiešny odpad je Felda so svojimi motormi 1.3 mozem ich akurát rovnat s motormi od Lady z roku 1970-1982 s objemom 1.2 a 1.3 mimochodom aj tie lepšie ťahali
A ty si mysliš ze v Daci nemožeš mať tu vybavu čo mala Felda len je o ničo kvalitnejšia viem to z vlastnej skusenosti lebo som mal Feldu v plnej vybave a poviem nechcem už škodu ani vidiet však preto som vsadil na Daciu je to super auto Kupil som ju za 315000 SK v plnej vybave a len tak že Feldu som kupil pred 5-rokmi za 394000Sk
V skodovke sa hovorilo o Octavke a Fabiji v roku 1994-95 a v daciji s začalo hovorit o Logane v roku 2003 a pride na trch koncom roka 2004 ty zo škodi by si mohli trochu poriadne z Daciji brat priklad
Nejprodavanejsim vozem v evrope je snad Ford Focus!Pokut ma nekdo vyhrady k Thalii tak se naucte pocitat:nejvetsi kufr,dobry motor,2 arbagi,solidni cena.Tady ta Dacie se bude vyvyjet jeste dlouho ale uvidime.Jinak nepredpokladam ze v roce 1995 se zacala vyvijet Fabie jak tu nekdo pise.Asi fakt vul.Jo a klimatizace u Felicie stoji zato-lepsi vetrak.
Viděl jsem tu Dacii na svoje oči a radši bych si vybral Thalii. Je to po všech stránkách kromě motoru a převodovky lepší a konstrukčně novější auto. A ta vzpomínaná Felicia měla i přední okna v el. a taky palubní počítač a hlavně servo.(samo že za příplatek)
Ale uvedomte si vsici, kolik stoji ta Dacia dnes a kolik stala v zakaldu Felicia a co zatim udelal nase koruna. Pro typickou ceskou rodinu, co jezdi na vikendy svoji Skodou 105/120,.. je to uplne idelani a hlavne bezpecnejsi reseni dopravy. Takze pro takoveto lidi to bude uplna bomba, a pokud nasadi dobrou a promyslenou reklamu, ze to auto ma nekde made by Renault, tak se to bude mozna prodavat, az se nam vsem budou panenky protacet. Ne kazdy ma 300 litru na novy auto a jeste k tomu takovej nemeckej shunt jako je skoda😊
Dovolte abych se zasmál, seděl jsem v tom v Brně, ale jéct tim už bych se teda fakt bál. a srovnávat Dacii se Skodovkou je fakt trochu moc!!!!!!
je fakt, ze ta dacia nie je nic moc, ale uz sa pripravuju novsie modely (nieco vo formate ibizy, fabie alebo punta - hatchback 3 a 5 dv.) Ja im fandim, aj ked som videl napr. SuperNovu a mam svoj nazor - dufam, ze v Nitre na autosalone sa budem moct presvedcit o tom, ze Dacia urobila jasny krok vpred. Co sa tyka Lady, tam je to vecou nedostatku financii - tu sa napr. FIAT nemoze angazovat... Podla mna je Solenza auto pre tych, ktory potrebuju priestor, robustnost a nepotrpia si na airbagy a elektronicke systemy a nevadi im ani obmedzena funkcnost (napr. nastavitelny stlpik volantu). Ja len dufam, ze Solenza bude dostatocne spolahliva- aspon ako Felicia a takisto servisne sluzby budu na urovni. Velmi im pomoze ak bude mat zakaznik dobry pocit z personalu v predajniach aj servisoch. Dolezite budu aj ceny doplnkoveho prislusenstva, dielcov a servisnych prac. Takze neodsudzujte ich, nech ukazu co vedia .
Podle stanku v Brne, se mi nezdalo, ze by se Renault ( mozna jen v CR) k Dacii nejak extra hlasil. Protoze delam v branzi tak vim jak je pracny vymyslet kloudny auto. Ale zda se mi, ze Renault vlastni Dacii uz nejakej rok ( drnknete do me nekdo kdo vi jak dlouho ), a ze za tu dobu uz mohli vymyslet neco lepsiho. Kdyby Renault poskytl svoji podvozkovou platformu ( Clio, Megane I ) a nejaky unifikovany dily ( palubka, sedacky, ....) tak mohlo sptarit svet podstane modernejsi auto nez toto. Ackoli vuci Renaultu trpim tezkym despektem, snaha poskytout levne a pritom prostorne auto za malo penez se ceni a doufam, ze casem se z Dacie vyklube v celku rozumna alternativa v zakladnim modelum Skody a spol. Ale kdybych se mel v tento moment rozhodovat pri koupi levneho auta do 300 000 Kc , tak bych si asi koupil KIA RIO v tom polo kombi nebo Getze a asi bych se se juknot na Kalose od Daewoo, protoze rumunsky automobilovy prumysl je jeste v plenkach, byt francouzskych, ale jiste to jeste nejaky cas potrva nez se kvalita finalni montaze dostane aspon na italskou uroven.
v roku 2004 ma dacia zacat vyrabat uplne novy model, na podvozku renaulta clio. bude urceny najma pre aziu a juznu ameriku ..turecko a pod. kde uz v sucasnosti celkom dobre daciu predavaju ... /auto-motor-sport 2003 - neviem presne ktore cislo /
Dacia SOlenza je oproti SuperNove zhruba tak ista evolucia ako bola Felicia oproti favoritu ...
Dacia SOlenza je oproti SuperNove zhruba tak ista evolucia ako bola Felicia oproti favoritu ...
Ačkoli nemám v lásce "auta" od Renaulta a v Dacii je videt jasný rukopis této automobilky, rozhodně bych ji neosuzoval. Pokud to opravdu má být levné auto, a řidiči shnilých "neustále modernizovaných eMBéček (100,105,110,120,130)", Favoritů a Felicií by vyměnili svoje šroty za tento vůz, jistě by to byl ohromný skok kupředu. Nemám nic proti výše zmíněným vozům, ale doba jde kupředu a Dacie je už jasně trochu dál.
Takže řidiči české historie: POKUD NEMÁTE NA LEPŠÍ, PAK DACIE JE ZAJÍMAVÁ VOLBA!
Takže řidiči české historie: POKUD NEMÁTE NA LEPŠÍ, PAK DACIE JE ZAJÍMAVÁ VOLBA!
Motor je opět Renault Clio 1,4, interier vypadá taky už lépe. Kdo chcete další foto napište si. beru závazné objednávky. Cena by měla začínat okolo 190.000,- Tak je to opravdu lidovka., Ale uvidíme jaká bude kvalita zpracování, Na autech co teď dostáváme na salon je videt vzrůstajíci nátlak Reanultu na kvalitu
Nevím co ti lidi, kteří tady nadávají mají. Solenza není žádný zázrak a jde o důkladný facelift Supernovy (s R11 měla společný jen podobný design). Za relativně málo peněz dostanete nové auto. Jestli francouzi udrží kvalitu na přijatelné úrovni pak není důvod proč by Dacia nemohla být na trhu úspěšná. Kdyby Renault dal platformu nějakého moderního auta dopadne to jako s Fábií cena by vylezla vysoko a podle všeho je Solenza určená na prodej na méně náročných trzích, kde rozhoduje nízká cena, robustnost a taky jednoduchost konstrukce. Takže u nás bude asi nejzápadnější místo, kde se tohle auto objeví a vzhledem k tomu, že průměrné stáří auta u nás je 14,5 roku, tak si myslím, že absence ABS a airbagů není důležitá. A těm remcalům zbyde poradit jen jedno nekupujte to!
je to čerep
Mám Felíciu už pár rokov a možem povedať, že je to auto tak akurát na ***. Oproti Dacii SuperNova, ktorú má moj brat sa ja spolu s tou mojou Feldou možem schovať do *. PS: Felda má najazdených 83 000 km s vážnymi poruchami a Dacia 193 000 km - bez poruchy.
tak jsem se s ní svezl a musím říci, že mě velmi překvapila. V dobrém smyslu slova. Motor je velmi dobře odhlučněn, posilovač řízení tak akorát, odpružení dobře tlumí nerovnosti. Jediná vada jest, že se v ní sedí poměrně vysoko a nad hlavou tudíž moc místa nezbývá. Osobně si myslím, že je o dost lepší než felda.
myslim si, ze pokud se mluvi o ABS nebo vakách, tak tim mate na mysli nehodu a zniceni auta. je videt, ze se docela bojis jezdit autem. ve meste ti vaky mozna pomuzou, ale na dalnici sou k nicemu. nehodou ve 120 nebo vic na dalnici si muzes bejt jistej, ze to neprezijes.
a ABS? ani ho neumis pouzit, kdyz ti auto klouzne tak pujdes stejne do prikopu a budes se divit, jak je to mozny.
kazopadne tohle neni auto pro ty blbce, co fandi bmw nebo podobnejm snobskejm autum. mas hitlersky auto, za milionek a pul, to je hezky, a pak jen cumis, kdyz ti to nandava kitova felicie. mimochodem pokud jde o podvozek felicie a tyhle solenzy, tak rumunka ma o generaci lepsi. jestli mluvis o motoru vw 1,6 55kW, tak ten je podle testu poruch suverenne nejhorsi
tohle se mi nelibi, odsuzovani auta, kdyz jsem ho jeste nevidel nebo sem v nem nejel.
a ABS? ani ho neumis pouzit, kdyz ti auto klouzne tak pujdes stejne do prikopu a budes se divit, jak je to mozny.
kazopadne tohle neni auto pro ty blbce, co fandi bmw nebo podobnejm snobskejm autum. mas hitlersky auto, za milionek a pul, to je hezky, a pak jen cumis, kdyz ti to nandava kitova felicie. mimochodem pokud jde o podvozek felicie a tyhle solenzy, tak rumunka ma o generaci lepsi. jestli mluvis o motoru vw 1,6 55kW, tak ten je podle testu poruch suverenne nejhorsi
tohle se mi nelibi, odsuzovani auta, kdyz jsem ho jeste nevidel nebo sem v nem nejel.
Myslím si, že za necelých 200 000,- Kč na trhu prostě nic rozumnějšího není, pokud nepočítám zamrdance jako je Swift nebo Seicento. Design je sice hodně, hodně zastaralý, ale oproti Supernově je to prostě něco jiného. Renault prostě začíná pozvolna jako VW u Škody...