Novinky
Pravý Off-road
S Touareg-om dobijete každý terén ďaleko od cesty. Pripravte sa na prejazd riekou, križovanie priekop, odvážne cesty, špekulatívne stúpania a pripravte sa na to, že budete po kolená v bahne. Touareg je pripravený s Vami podniknúť cesty do úplne iných svetov. Terénne dobrodružstvo sa môže začať.
Brodivosť
Vo vode je Touareg úplne vo svojom živle. Maximálna brodivosť je pri bežnom pružení 500 milimetrov, s CDC-vzduchovým pružením 580 milimetrov. Dvere a záklopky sú špeciálne utesnené a tiež zariadenia ako svetlomety, konektory, vzduchovody, odvzdušňovače a káblové hriadele sú absolútne vodotesné.
Svetlá výška
V teréne ukazuje Touareg svoju ozajstnú veľkosť a všetko ostatné necháva pod sebou. Pri svetlej výške nad zemou 237 mm - so vzduchovým pružením až 300 mm - je každý terén malý.
Stúpavosť
Či sa jedná o križovanie dún alebo prekonávanie vrchov. So svojou schopnosťou stúpať, ktorá činí 100 % alebo 45 stupňov, Touareg zvláda bez námahy všetky stúpania. Samozrejme zvláda aj vrcholky, klopenia, prekážky a úbočia bezproblémovo so svahovým uhlom 28 stupňov, poprípade 33,2 stupňa so vzduchovým pružením a prechodovým uhlom 22 stupňov alebo 27,2 stupňa so vzduchovým pružením.
Naklonenie
Touareg je jednoducho jednička. Až do naklonenia 70 % alebo 35 stupňov je zaručená bezpečná naklonená jazda. V stoji predstavuje maximálne zaťaženie až 100 %, čo je 45 stupňov.
S Touareg-om dobijete každý terén ďaleko od cesty. Pripravte sa na prejazd riekou, križovanie priekop, odvážne cesty, špekulatívne stúpania a pripravte sa na to, že budete po kolená v bahne. Touareg je pripravený s Vami podniknúť cesty do úplne iných svetov. Terénne dobrodružstvo sa môže začať.
Brodivosť
Vo vode je Touareg úplne vo svojom živle. Maximálna brodivosť je pri bežnom pružení 500 milimetrov, s CDC-vzduchovým pružením 580 milimetrov. Dvere a záklopky sú špeciálne utesnené a tiež zariadenia ako svetlomety, konektory, vzduchovody, odvzdušňovače a káblové hriadele sú absolútne vodotesné.
Svetlá výška
V teréne ukazuje Touareg svoju ozajstnú veľkosť a všetko ostatné necháva pod sebou. Pri svetlej výške nad zemou 237 mm - so vzduchovým pružením až 300 mm - je každý terén malý.
Stúpavosť
Či sa jedná o križovanie dún alebo prekonávanie vrchov. So svojou schopnosťou stúpať, ktorá činí 100 % alebo 45 stupňov, Touareg zvláda bez námahy všetky stúpania. Samozrejme zvláda aj vrcholky, klopenia, prekážky a úbočia bezproblémovo so svahovým uhlom 28 stupňov, poprípade 33,2 stupňa so vzduchovým pružením a prechodovým uhlom 22 stupňov alebo 27,2 stupňa so vzduchovým pružením.
Naklonenie
Touareg je jednoducho jednička. Až do naklonenia 70 % alebo 35 stupňov je zaručená bezpečná naklonená jazda. V stoji predstavuje maximálne zaťaženie až 100 %, čo je 45 stupňov.
Už to tady kdysi v diskusích bylo - Touraeg sice dokáže v případě potřeby příležitostně zvládnout teréní překážky obdobně jako dobrý offroad, nicméně není konstrukčně určen k pravidelnému používání v terénu. Není to tedy v žádném případě offroad, je to SUV s velmi dobrými teréními schopnostmi.
není konstrukčně určen k pravidelnému používání v terénu
to zni docela pofiderne /😄 co si pod tim ma clovek predstavit ? konstrukcni reseni (ne) k pravidelnemu pouzivani v terenu ???
navic kde je psano, ze prave tenhle pseudo-nedostatek ma prebit vsechny klady Touarega, kterymi tento ty "prave" off-roady prebil ???
to zni docela pofiderne /😄 co si pod tim ma clovek predstavit ? konstrukcni reseni (ne) k pravidelnemu pouzivani v terenu ???
navic kde je psano, ze prave tenhle pseudo-nedostatek ma prebit vsechny klady Touarega, kterymi tento ty "prave" off-roady prebil ???
Problém je v tom, že pokud Tourag vyhraje kategorii offroad, je to asi něco podobného, jako když budu tvrdit, že nejlepší zelenina je vepřová... Tourag prostě neodpovídá obecně uznávané definici offroadu a tudíž by neměl být do této kategorie zařazen. Nechci tady tvrdit, že definice offroadu musí obsahovat poviný rám a tuhou zadní nápravu. To není pravda. Dovedu si představit i offroad, který tohle nemá, nicméně musel by být konstrukčně řešen tak, aby pravidelný provoz v terénu vydržel. Tak tomu u Touarega není a ukazují to již první praktické zkušenosti (ptejte se třeba novinářů, kteří jej testovali). Pokud tomu nevěříte, zkuste si vzít Touraga na e😜edici do Rumunska spolu s Patroly a ostatními pravými offroady. Vsadím se, že Tourag umře jako první a navíc prodejce vám hned začne tvrdit, že záruku neuznává, že jste automobil příliš namáhal v terénu do kterého není určen...
Je to problem rozdeleni do kategorii. Kde konci SUV a zacina offroad. Ale tem, kteri nemuzou vystat lidove auto na prvnim miste musim rict, ze se svymi jizdnimi vlastnostmi offroadum hrave vyrovna.
fšichní se obouváte do touarega, ale přeci emelko tam taky nepatří
Pridavam se k nazoru ze Tuareg/Cayenne patri do kategorie SUV.
Nedavno vysel v AutoTipu srovnavaci test (prevzaty z nem. AutoBildu) kde postavili proti Tuaregovi BMW 7 jakozto predstavitele lux. silnicnich vozu a Mrecedes G jakozto predstavitele kategorie Off-road. Zatim co na silnici se Tuareg jizdnimi vlastnostmi hodne priblizil BMW tak v terenu proti G moc neobstal. Po absolvovani testu mel defekt pneumatiky a nekolik dalsich problemu s elektronikou...
Jinak si myslim, ze Tuareg je moc dobre auto. (Kdybych na to mel tak bych sel radeji do X5 😉)
Nedavno vysel v AutoTipu srovnavaci test (prevzaty z nem. AutoBildu) kde postavili proti Tuaregovi BMW 7 jakozto predstavitele lux. silnicnich vozu a Mrecedes G jakozto predstavitele kategorie Off-road. Zatim co na silnici se Tuareg jizdnimi vlastnostmi hodne priblizil BMW tak v terenu proti G moc neobstal. Po absolvovani testu mel defekt pneumatiky a nekolik dalsich problemu s elektronikou...
Jinak si myslim, ze Tuareg je moc dobre auto. (Kdybych na to mel tak bych sel radeji do X5 😉)
Toareg nie je OFFROAD.Tak si to zapiste za usi ako poznam nemecke auta
vyflusne to po par km,na ceste a nehovorym o hardcore jazdeni v terene!
vyflusne to po par km,na ceste a nehovorym o hardcore jazdeni v terene!
s tou X5 bych to udelal stejne.. VY se tady vsichni hadate o tom kam patri.. ale je znamo, ze vw toto udelal zamerne.. postavil auto, kteremu dal ne od kazdeho trochu jako SUV, ale od kazdeho hodne.. a je urcen jak do tezkeho terenu, tak jako reprezentativni vuz mezi limuziny.. neustale pribyva mnoho aut, ktere se nedaji zaradit do specificke kategorie.. podle me by tech kategorii melo byt vic.. NAPRIKLAD zalozit kategorii kam by se vesli: TOUAREG, CAYENNE, MB M, X5..to je trida sama o sobe.. JO a este bych chtel podotknout ze je podle me jedno, jestli v tezkym terenu urazis zrcatko LAND CRUISERU 100 nebo VW TOUAREG.. financne to vyjde stejne..
cital som ten test v nemeckom originaly,dost som sa pobavil.ked sa snazili v terene dohnat g tak im prdla pneumatika, potom chceli vyskusat dodanu sadu na fukanie, ktoru odkukali od mercedesa ale nefungovalo im to.tak odisli s defekom na parkovisko a ked rano prisli tak boli dalsie 2 na rafe.potom nakopli slavny V10tdi a nesiel im na vsetky valce.co k tomu dodat?
naskok vdaka technike
ako napisal niekto hore, je to suv s dobrymi ter.vlastnostami, tka raz za rok ist po lesnej ceste na huby
naskok vdaka technike
ako napisal niekto hore, je to suv s dobrymi ter.vlastnostami, tka raz za rok ist po lesnej ceste na huby
Uz jste nekdy jeli v UAZu 452. To je off road!!!!! Obout na to sipove gumy a skoro (napr. strom nebo panel) nic Vas nezastavi a to bohuzel plati i o brzdach ( seridit je - ukol pro Ferdu Mravence ) . Pouze se nedoporucuje skocit si v 50 km/h pres horizont. Kdyz rupnou obe redni pera tak to moc velka sranda neni.
Do SUV prý patří "patří vozy s pohonem všech kol ". Ovsem Volvo XC90 nema pohon vsech ctyr kol. Ma ho totiž pouze obcasny! Je to pohon dvou kol ke kteremu se obcas (vetsinou az uz to nepotrebujete!) pripne dalsi naprava.
Ale to je klasicky neporadek 4x4 automagazin, kde se nejsou schopni vyporadat s nazvem a tak michaji jablka s hruskami. Uz ten casopis nekupuji, ostatne u nas neni asi jediny, ktery by si v tom udelal poradek a nematl ctenare...
Ale to je klasicky neporadek 4x4 automagazin, kde se nejsou schopni vyporadat s nazvem a tak michaji jablka s hruskami. Uz ten casopis nekupuji, ostatne u nas neni asi jediny, ktery by si v tom udelal poradek a nematl ctenare...
Vy jste tady všichni tak chytrý, jak toho touarega haníte, zajímalo by mě, kdo z vás v něm jel, já v něm jel přes 200 po silnici a pak hned v těžkym terenu, kde mělo s trakcí problemy i MB G a všechno to touareg zvládl....
tourage je super kara. jestli hodne nasetrim do pristiho jara, tak jdu do ni, ale pro pritelkyni 😄 svara pracuje ve VW a je s nim nadmiru spokojen.
Ryzi Off-Road to neni, ale nema se v terenu za co stydet.
Diky bohu, ze VW uz opravdu neni "lidove auto"
Ryzi Off-Road to neni, ale nema se v terenu za co stydet.
Diky bohu, ze VW uz opravdu neni "lidove auto"
K hodnocení Autorevue.cz - nepamatuji si, že bych někoho z Autorevue někdy potkával na offroad srazech, e😜edicích nebo závodech offroadů. Bohužel, offroady často hodnotí lidé, kteří jim příliš nerozumí. Jinak nic proti autorevue.cz, jejich testy obecně patří k těm nejkvalitnějším, ale offroady mají svá "špecifiká"....
Touaregem jsem v terénu bohužel nejezdil (do terénu mi ho nikdo nepůjčil), pouze po silnici. Mimochodem, za test jízdy v terénu nepovažuji takové to přejíždění hrbolů vzadu za Offroad Pointem... To je testování spíš v laboratorních podmínkách, na hony vzdálené od zabláceného terému někde v lese. Skutečně těžký terén je bohužel také o tom, že v něm lze auto velmi snadno poškodit, šrámy od větví a občas nějaké opření se o strom je normální, a to pak vychází u Touarega trochu dráž. Proto obecně, takto drahá auta nebudou do těžkého terénu nikdy vhodná.
mej se