Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Fabia RS – gumujeme beton (první jízdní dojmy)

139 komentářů

Fabia RS je sportovně vyhlížející vůz,tento dojem však turbodiesel!!!
Martine. Tvůj problém je v tom, že nedokážeš dát dohromady ani souvislou ............
......... větu.
Hufe Hufe, už abys měl konečně toho Laurina.
At si priznivci benzinu panackuji jak chteji, pomerem vykon, vyuzitelna dynamika a hlavne spotreba je dnes u modernich turbodieselu mnohem lepsi nez u benzinovych, at uz je to VTEC nebo FSI. Uz jen tim, jake vzbuzuje reakce a jak se vsude na tento krok v mediich upozornuje se Skoda trefila do cerneho (i marketingove). Ted jeste vic rozjet Superb a bude veselo. Meli by udelat u Superba mirny facelift ve stylu VW a prodavat ho jako nejvetsi VW v USA, jak to dela treba Opel s Omegou alias Cadillac Catera. Passat je na mistni konkurenci prilis male auto...
Na VTEC nešahej, na podobnej systém se budou inženýři u VW ještě dlouho toužebně jen dívat pod kapotu Civiců.
Ale no tak...
zavidis, co? vtec uz je proste prekonanej.
na vw me nesahej. jejich tdi take nejsou spatna. je fakt, ze vtec to neni, ale kdo by jezdil v honde???
Catera se už asi 2 roky neprodává....
Někteří přispěvatelé pořád nechápou, že se nikdo nenaváží do dieselů apod. Dokonce i na konci článku - "Pohoršené ohlasy části motoristické veřejnosti na volbu naftového pohonu pro sportovně laděný vůz tedy nesdílíme....".
Jasně, že to jede super (výkonný motor a malé auto), je to fajn mít malou spotřebu a takový výkon, 6-ti stupňovou převodovku atd. atd.
Ale nám konzervativním "sportovcům" jde o to, že tomu dali NÁLEPKU SPORT (RS). To se prostě ke sporťáku nehodí, mít pod kapotou diesela. Kdyby to nepředstavili jako RS, tak je vše OK, šlo by jen o další variantu Fabky.
naprostej souhlas. kdyz uz deklaruji ze to ma byt 'RS' tak nech to ma silnejsi motor. takovej 1.8T by definitivne s timhle malym autem delal zazraky😊
Hele asi takhle kdyz si najedete na www.audi.cz tam maji pekny srovnani motoru ve dvou sloupcich vedle sebe. dejte si novou A3ku protoze tam je 2litrovej naftak i benzinak naftak ma vykon 103kW a benzin 110kW ale presto oba tyto vozy maji stejne hodnoty az na spotrebu a emise kde je diesel jasne lepsi...asi tak nehlede na to ze diesel vic vidrzi a je pohodlnejsi na jizdu.... over
vydrzi.....
S těmi emisemi - ono je rozdíl v tom, jaké hodnoty se měří, a jaká je realita. Zkus si jet do kopce a dieselem, co má "naloženo" a za benzíňákem. Za dieselem to nejspíš brzo vzdáš a vzdálíš, abys nebyl očouzenej jako kominík. Mimochodem, to může majitelům dehťáků dávat pocit, jak jsou na silnici neporazitelní, když za nimi nikdo nechce jet. 😄
PrxRST();
do kopce - cukrák - směr strakonice - tam je to nejlíp vidět . naftáček si přede a p-dčko krásně táhne, benzín 18Tčko se s tim dře a nechtěl bych vidět momentální spotřebu. tim pádem se vod něj taky víc kouří... naftáček má dycky do kopce sílu. benzín je fakt dobrej na zrychlení ale s novejma diesláčkama se v praktičnosti nesrovná. benzín halt do kopce neni. nemá na to takovou sílu. ale tohle sou prostě základní ¨keci¨. každej porovnává neporovnatelný. nafta je nafta a benzín je benzín. a nevim proč by RS mělo bejt jako jenom benzín? o tom pravidla nikde nejsou. rs by mělo mít podvozek-má, a motor kterej s autem cvičí-cvičí ! ... je mi jasný že větčina pseudosportovců který jezděj bez pásů 180de sou zanícený do svýho benzínku. ale svýzt se v rsku tak možná (nikdy ne)změněj názor. máš asi gut auto když cejtíš vejfukový plyny ... užij si avii v zácpě.. 😊
To vidím každou chvíli - "nafťáček" si přede (spíš bych řekl rachtá) a hulí jako požár ropnýho vrtu. Podřadím v benzínu a nechám ho daleko za sebou, už jenom proto, abych nemusel čichat ten smrad. TD je dobrej "do tahu", proto ho prakticky vždy používají ti, co tahají přívěsy nebo plata s autama. Tam se krouťák TD vcelku užije, a vůbec nepochybuji o tom, že v téhle oblasti použití je lepší než benzín.
Dále je TD vhodné pro lamy, které neumí řadit, u dieselu je (s lehkou nadsázkou) skoro jedno, co je zařazeno. S TD se do kopce prostě díky vyššímu krouťáku nemusí tolik řadit. Pokud u benzínu zařadíš správně a nebojíš se ho vytáčet, nemá diesel stejného výkonu šanci. Diesel je hrdina chvíli, už při 4000ot/min zcela ztrácí snahu se roztáčet. Benzín často můžu točit do 7-9000, bez ztáty ochoty zrychlovat. Diesel prostě není vhodný na přechodové stavy, ale na ustálený tah.
Nic si z toho nedělej, na srovnatelné benzíny s TD nemáš, tím míň do kopce. Viděl jsi snad, že by někdo byť jen zkoušel jezdit závody do vrchu s ropákem? 😉
Rozhodne lepsi, nez ty francouzsky a italsky bramboroidni supliky. Ale je fakt, ze nalepce RS by prece jen slusel silnejsi motor - takovy 1.9 TDI ladeny na 130 kW by byl asi akorat. Mimochodem, kdo z vas, kteri zde tak basni o 1.8 T, se nekdy svez s 1.9 TDI 130 kw ? Vite, jaky to ma brutalni kroutak ?
Seš úplně blbej, neo se jen děláš?
Vis, Tvuj problem je v tom, ze musis podradit, abys z toho neco vykaslal, ale s dieselem jedes na petku od spodku naplno a skoro zadarmo. Mam passata 1,9 TDi PD 85kW a z "papirove" silnejsich benzinu si delam ....... 😄 Nalepka RS tomu autu patri plnym pravem a zadnej benzin club mu to nevezme........
Navic kdyz najezdis takovejch 50-60 tisic rocne, zkus si spocitat usporu dieslu proti benzinu.
Nevím, co si z "papírově" silnějších benzínů děláš, ale nejspíš to budou starosti, kam jim máš s tím svým traktorem uhnout, abys nepřekážel. 😉 Zrovna tímhle Passatem (TDi 85kW) jsem zkoušel úsek do kopce na rozjezd. Nespokojen s výsledkem jsem to zkoušel vícekrát s řazením dříve či později, ale bylo vcelku jedno, který ze 6 "kvaltů" jsem tam dal, jelo to pořád stejně bídně. Dosažené rychlosti - výsledek😒br /> VW Passat TDi 85kW: 120km/h, dýmu jak od Tatry
Opel Vectra '94 2.0 85kW: 145km/h
Opel Vectra 2.5V6 '96 ~125kw: >160km/h (už jsem měl strach, že nedobrzdím)
Škoda Felicia '95 SPI 50kW: 115km/h (!!!)
Prostě diesel na sportovní jízdu moc není, díky malému rozsahu použitelných otáček. S TDi mám problém, že nižší rychlost ztrácí snahu se roztáčet, a vyšší už netáhne. Ke cti dehťákům nutno přiznat, že díky krouťáku do kopce "nehnijí" a nemusím řadit nižší rychlost a víc točit, jak je to nutné u benzínu. Prostě auto pro klidnou jízdu z bodu A do bodu B, pro řidiče, co nejezdí pro radost, ale "že musí", a jsou rádi, že na dálnici zařadí 5 (nebo 6) a dojedou tak až na konec.
tu tvoji 1,9 TDi si pujcime do kopce na 4, zase tak moc velkej kroutak to nema, takovejch jsme uz vyskolili!!
Já jsem podobné lidí, jako jsi ty, taky celkem už dost vyškolil. Před časem jsem měl v Golfu 1,9TDI 74Kw ( 250Nm.) čip, který to zvedl 108Kw ( 330Nm) a můžu ti říct, že na jedné okresce se z toho jeden pán s vozem Peugeot 607 V6 3,0 (mam pocit že někde kolem 150Kw ) skoro nervově zhroutil.
Ty jseš trochu vyhulenej. 1,9TDI 130 Kw v sérii prostě neexistuje!!!!!! Možná tak 130PS, ale to je 96Kw. Jinak nejsilnější TDI 1,9 má hodnotu 110Kw (150PS Golf, Bora ) 130Kw s 1,9 je možné jenom přes čip.
Brutální krouťák je výbornej, když s tím taháš vlek. 😃))))))))))))))))))))))))))
Co je to za motor ten 130kw 1,9 TDi? Kam sa to dava? Beriem ze by to mohla byt sila, ale sportove auto (RS a pod.), ma proste mat benzinovy motor. Ci uz 1,8 T alebo 2,0 16V (150 k). Jednoducho sportove auto sa musi dat tocit a to sa diesel neda. 😊))
VW ma bezne komercne k dostani motor 1,9 TDi 110 kW / 150 koni / 320 Nm. Tento motor se da softwarovou upravou bez problemu upravit na 132 kW / 180 koni / 370 Nm. Pro srovnani - benzinovy motor 1,8 turbo (110kW) ma kroutici moment ubohych 210 Nm. Ten, kdo si nekdy zkusil akcelerovat s benzinovym a dieselovym motorem o stejnem vykonu, jiste da jiz navzdy prednost dieselu. Softwarove upravy dieselu u nas najdete treba tady [odkaz] .
Pro zajimavost : 1,9 TDI se da vyladit bez problemu i na 160 kW, ale to u ponekdu zkracuje jeho zivotnost.
Ten odkaz není na čiptuning, ale na jeho dost primitivní náhražku zvanou "přídavná jednotka" nebo "power box" nebo "kompakt".
Nárůst výkonu je slabý, kouřivost větší. Holt jeden potenciometr nenahradí kompletní upgrade všech prostorových map v originálním čipu v ŘJ.
Chudák motor i majitel vozu, který to nainstaluje
Bohužel jsi mimo. Nikdy neuděláš benzínový 130KW auto dieslem 130KW. Byl by to zázrak fyziky. Nm se mnění spřevodovaním, ale výkon ne. (Výkon=Nm x ot). Prostuduj si to, nebo vyskoušej! Diesly jsou dobrý při nízkych otáčkách ale pak jdou dolú. VW chtěl jednou svět přesviedčit o opaku a nasadil oruhovýho golfa TDI, ale rychle pochopil, že dojem a fyzika jsou rúzne věci.
Jo a nejen okruhovýho...Taky s ním jezdili jednu sezonu rally
Je mi jasne ze chipom sa to da dosiahnut, poznam Seat Leon ktory ma 336 PS, a ani nepochybujem ze to moze dobre tahat, ale turbodiesele a uz vobec nie obycajne atmosfericke diesele, nie su sportove motory. To ze porovnas pruznost ne jednotlivych stupnoch a zistis, ze diesele "tahaju lepsie", tak to ti je uplne nanic, pretoze jednoducho so sportovymi autami sa tak nejazdi. Tie sa preto daju tocit, aby si z tych otacok ziskal vykon.
P.S. Nemam nic proti dizlom, dokonca si myslim ze do rodinneho auta su ovela vhodnejsie, ale kazdy motor ma svoje miesto.
Chlape máš rád diesly ale si dost mimo. Pro srovnání Audi 1.8T (150k) : 0-100=8.5-měřeno i v papírech. Ukaž mi ňáké TDI podobného objemu které se vejde pod 9 vteřin!!!!!! Dokonce i ta 2.5ka která má v superbu o 3 nebo o 4 koně více než 1.8T by byla pomalejší a to má o tolik větší objem. Chceš slyšet vysvětlení: diesel se prostě nedá pořádně točit-je to jednoduché jak facka-když bududeš akcelerovat na stovku s 1.8T stačí ti na to 2 rychlostní stupně ale u dieslu potřebuješ prostě tři a právě o to přeřazování si prostě pomalejší-takže co z toho vyplývá- diesel může být rychlejší když má podstatně vyšší výkon. To je prostě fakt.
Sak to je uplne jasne a plne s tebou suhlasim. Uz si presne nepamatam co som tam napisal a nechce sa mi to citat, ale myslim ze to bolo nieco v tom zmysle. Diesle su dobre na pohodlne cestovanie v kludnom tempe a este do terennych aut. Tot vsjo! 😊))
Sorry ak to nebola reakcia na mna 😊
asi jsi taky trochu mimo... neni to rozhodne tim razenim u dieselu, ze by pri ty akceleraci byl pomalejsi a musel si tolik radit. s dieselem neni problem se rozjet na dvojku i vyssi kvalty a motor moc neodmlouva. o tom co na to rika spojka ale ...
diesel je celkove daleko robusnejsi konstrukce. si srovnej tlaky ve valcich a budes vedet proc. vic robusni konstrukce=tezsi motor=vetsi setrvacny sily=motor se pomalejc roztaci. proto jednoduse nema takovej odpich. s tim jak tahne ale akcelerace bohuzel nesouvisi.
i tak si ale myslim, ze do ty fabie ten diesel RS sedne jak ulitej 😄
No asi máš celkem slušný znalosti motoru-mechanik nebo tak něco ne???? No ale jak tě tak poslouchám tak si asi ještě v moc autech nejel. Chtěl bych tě vidě jak závodíš ve startu 0-100 a rozjíždíš se na dvojku. Neříkám že ty tvoje kecy o robustnější konstrukci a o válcích nejsou pravda ale logicky na tom s tim řazením taky něco je. Když je to vyrovnaný soubou jde o setiny. No ale nevím co si myslel tím když si řekl že tah motoru nesouvysí s akcelerací????? - no nic mi se zdá že jo.
vzpamatuj se chlape, ten diesel tahne vic a to je fakt a to vase 7 let stare audi bych otocil nas strechu byt tebou. stydel bych se v tom jezdit. ty jsi amater. to audi ma tvuj tata jen z toho duvodu, ze robi na sachte... nic vic.
Být tebou, tak si zametu před vlastním prahem. AUDI TT Coupe 1.8T 132kW zrychluje z 0 na 100 (podle papírů) za 7.8s. A teď to tvoje silně pokulhávající (řekl bych tak na všechny čtyři nohy) srovnání: AUDI TT = 1280KG, Superb = 2150KG (jen tak pro zajímavost si zkus do TTčka naložit nějakých 850KG a zkoušej se rozjet z nuly na stovku alespoň za 9.5 jak to ten Superb papírově zvládá, budeš fakt borec, když to dokážeš). Ono pokud chceš něco srovnávat tak to musí být POROVNATELNÉ jinak ti z toho vyjdou jen tendenční kecy. Měj se fajn.
Souhlasím s tebou Hufe , Áda je pitomec, takové kecy co tady píše by měli mazat. V autě třída fabie, peugeot 206...atd. si myslím, že výkony okolo 90 - 100kw jsou naprosto dostatečné a takové kecy, že by to chtělo 130Kw jo to by chtělo, ale do slavného superbu do kterého se škodovka nestydí dát ten samý motor jako do tohoto RS. Jinak souhlasím, že k označení RS patří benziňák a né diesel - byť proti nim nic nemám.
Rozmyslete si co chcete, vykone auto a nebo zrouta benzinu...
radsi zrouta benzinu nez traktor na naftu
Radsi zrouta co jede doopravdy a ne jen papírově, na rozdíl od traktoru, co kouří jako požár vrtu.
naprostej souhlas, naftak do sportovne ladenich aut proste nepatri.
Jak to tak sleduju, tak ono vlastně vůbec nejde o to, jestli to 'RS' má výkon nebo ne, ale hlavně, že je to s benzínovým motorem a dá se to 'točit'. Promiňte mi, ale není to tak trochu demagogie?
Ty asi jezdíš akorát piánko s rodinkou na chatu, viď? ;-P No to jsou potom samozřejmě jiný kritéria. 😃)))))))
Nekteri porad nechapou, ze v dnesni dobe diselove motory nejsou hrkace jako pred cca 7 lety, jdy jeste nebylo na svete prime vstrikovani paliva common-rail. Moderni dieselove motory maji srovnatelne jezdni parametry s benzinovymi motory, ale za znacne nizsi spotrebu. Ja preferuji diesel, protoze jsem mel fabii 1.4MPI a spotreba byla hrozna jezdil jsem od pumpy k pumpe a vykony nic moc, spotreba byla pres 8litru\100km se zaplou klimatizaci. Pritom moje mati ma BMW 330d a jeji spotrba je nizsi nez moje a vykony jsou neporovnatelne!!! Ted uvazuji silne o koupy fabie RS, protoze ceska auta mam rad a nove RS je slusne auto za slusnou cenu, i kdyz pochybuji o standardni vybave -xenonove svetlomety, klimatizace. Ktera je tu vypsana. cao ALEX
Vybava odpovida.. viz stranky skoda-auto.cz
Jenze vyvoj "postihnul" i benzinove motory . Jedine co mi vadi je oznaceni RS. Auto ktere zrychluje za 9,6 z nuly na sto, tohoto oznaceni neni hodno!!!
Já ti do toho nechi kecat,ale ono dost záleží jaký jsi řidič.. např s feldou 1,3 se dá jezdit kolem sesti nebo taky deviti l/100...A když už chci sporták tak pro ten pocit zvuku motoru....
Nejezdim nejak extreme ale ne zase pomalu. Moje mati jezdi po dalnici porad okolo 180km/h, coz ja s fabii 1.4MPI asi tezko muzu, mozna tak z kopce. Takze spotreba by shruba odpovidala.Na zvuku mi taky zalezi ale od ceho jsou ladene vyfuky?.A mimo to ja mam rad zvuk turba u turbodieselu. Ja nejsem vydelecne cinnej, a vse mi plati rodice, proto se mi prici platit za takou spotrebu u auta ktere jede jak ''lenochod''. Proto RS se mi zda dobre auto za dobrou cenu.Vzhledem k vybave auta.
No vzhledem k tomu, ze ti vsechno kupujou rodice, se divim, ze mas pojem o hodnote penez a stve te, ze utracis tolik rodicovskych penez za benzin
Jinak ta Fabia vypada hodne dobre...slusne vykonnove parametry a prizniva spotreba. Idealni . Oznaceni RS si ale nezaslouzi.
Jo jenže Fabia nemá systém common rail, ale prahistorický TDI...A ještě hůř od VW...
ta fabie sice nema common rail, ale ma PD vstrikovani a to je ve vetsine parametru srovnatelny.
PD je vyspělejší a lepší než Com-Rail (např. větší vstřikovací tlaky), jeho hlavní nevýhodou je složitější konstrukce, a tím páden i cena.
No já bych řekl, že spíš životnost klesá u PD a ten rachot....Kdo chce kam, pomozme mu tam...Vyšší tlaky jsou nutností. PD už nemají rezervy. Sám VW např. u Phaetonu požívá systém common rail a ne PD pusánci. No nic ať žije traktor...
Nechci se hádat, ale do phaetonu se dávají jemom V6 3,2 W12 6.0 V10 5,0TDI ( a to je systém PD)
Jenomze ted uz ma 1.9 TDI PD je novej typ motoru kterej ma uz tento system, zkus si neco o tom precist.
Ano, dieselové motory prošly vývojem, a jsou to stejné hrkáče jako předtím, jen se jim turbem zvednul výkon. Když mi někdo pod okny nastartuje ten "moderní turbodiesel s PD", mám potíže to zvukem rozeznat od Avie.
Efekt spotřeby je u dieselu nezanedbatelný, ovšem jsou i zde negativa😒br /> - diesel má vyšší pořizovací cenu (poměrně dost!)
- dražší a častější sekundární náklady (olej, filtry, ale zde to není tak výrazné)
- cena nafty půjde nahoru, až se srovná spotřební daň s benzínem
Celkově tedy bude těžší cenový rozdíl "dohnat" - člověk by musel být vyloženě "štrekař", aby se mu náklady vrátily. Jinak je to dle památné věty klasika systém "Nechci slevu zadarmo".
Myslím, že to je první model z modelové řady Fabia, kde cena odpovídá tomu, co je za ní nabízeno.
Jinak jsou bohužel Škodovky obecně nehorázně ve srovnání s konkurencí ( a to už se vůbec nebavím o
Getzu,který je naprosto s Fabii srovnatelný ve všech parametrech) předražené.
Kdyz sem se dozvedel, ze do Fabie RS chtej dat turbodiesel, tak sem tomu ze zacatku neveril, kazdej jako ja ocekaval osvedcenej 1.8T 110 KW, ale nastala tato zmena.. Jel jsem ve Fabii stejnyho vykonu, sice to nebyla RS, ale byl to púrecipovanej TDI PD 74 KW na 96 KW a jede to fakt zbesile, 180 km/h je tam hned a hlavne kdyz si "davate" mnohem vetsi auta, tak je to vybornej pocit
180 jede i moje felda a je to fakt parada kdyz delam ty radoby natuneny golfy, kadetty apod
Moje felda Combi s 1.3i Bosch Monomotronic (50 KW) da z kopce 170, vic ne, jednou sem ji donutil z kopce s tornadem v zadech na 185, ale myslel sem, ze v tu chvili z rovny dalnice odletim do svodidel, Felda na tohle neni, mozna snizena a s 6-ti stupnovou prevodovkou a precipovanym 1.3 MPI a 17' kolama, ale to by asi stalo vic nez fabia RS, i kdyz uznavam, ze by to mohlo bejt pekny😄
Mám feldu 1.3 BMM s upraveným motorem (vačka,ŘJ,sání,závodní olej), tvrdým podvozkem a sportovními koly a pneu, jezdí to jak drak, bohužel jsem ještě letos nejel za slušnýho počasí po dálnici, ale na zrychlení je to znát a díky těm tlumičům jezdím zatáčky DOST rychle 😊. 170 jsem jezdil po dálnici ještě když měla 50kW - ne z kopce, ale po rovince nebo dokonce do mírného kopce, takže teď asi pojede výrazně lépe když má přes 60kW . A felda má 930kg, kolik má ta fábka RS? Já jen aby to nebylo nakonec skoro vyrovnaný ...
Zapoměl jsi napsat, že máš přecajchovanej tachomert!
Chlapi, když už se o tam tady tak mluví, tak mám škodu 120L (ne RS) a z kopce sem z ní dostal 180km/h. Nepotřebujete vůbec výkonnej motor a dobrej podvozek, ale pořádnej kopec s hodně vyjetejma kolejema, kufr s 50l KEGem gambáče, 4 kamrády, celý bicí, psa, Combo, 2 kytary, další KEG.
Abych řek teda uplnou pravdu - je trochu vytuningovaná - samolepka (odmočená z lahve od sirupu) na zadním okně, mračítka (štětcem natřený vršky světel) a dva rychlý bílý pruhy á la Viper. Taky sem vyměnil původní víčo nádrže (když sem ho nechal u pumpy na střeše) za víčko od toho velkýho Yoghurtu ve skleničce - pasuje výborně, věřte mi 😄 Jahodovej.
ja mam 1,3 monomotronic, zatim bez velkych uprav. jezdi jak rikas, 180 v 1 az 2% klesani a jeste nemela dost (mimochodem z Regensburgu na sever), ale zase jsem mel nalozeno.
Tvojce felda s vetrem v zadech a z kopce k tomu. A nez se na tech 180 dostanes dalnice konci!!!
tak pod, vem si pas a ja ti to predvedu
Neexistuje asi žádný reálný důvod, proč nepojmenovat naftovou verzi zkratkou pro sportovní. Až na to zrychlení, pochopitelně, necelých 10 s, to zvládne leckajá zážehová šestnáctistovka. Ale jde o princip. Je to stejné, jako u zážehového turbomotoru a sportovních vozů. Turba mají tu příjemnou vlastnost, že u benzinu i nafty akcelerují prakticky bez ohledu na otáčky a zařazenou rychlost a jde tedy o dynamiku "zadarmo" - z pohledu řidiče. Podle mého názoru (a zdaleka nejsem sám), by si řidič měl svým uměním vynutit sportovní chování vozu, rozumějte dynamiku. A tím uměním mám na mysli schopnost efektivně řadit a vytáčet motor, prostě se s autem žít. A ne prostě na 5ku ve 130 přišlápnout a svižně zrychlovat. Turba, podle mého názou je jedno, zda u zážehového, nebo vznětového motoru, jsou báječná pro rodinné vozy - dobrý zátah odspoda, menší hlučnost, rychlost skoro "zadarmo". Ale kde je sportovní duch? Nic proti Porsche Turbo, STi je zase z jiného soudku, to je vše tradice, ale pročpak asi Audi opouští profláklé 1.8T a přicházejí atmosférické motory? A koncernový Seat s turbomotory jako sportovní značka? K smíchu.... Taky brzo přejde na atmosféru, vsaďte se... Protože prostě z principu je BMW Z3 sportovnější auto, než TT, i kdyby bylo TT nakrásně rychlejší. Takže Petře Rychlý, VYTOČ TO!!!!! Díky bohu za značky, které nejsou líné vyvíjet skvělé vysokotáčkové motory a dávat lidem šanci jízdu si opravdu užít. Díky BMW, díky Hondo, ale i díky - Ferrari
Souhlasím se všemi, kterým se dýzl ve verzi RS zdá být pro smích. Za 9.6 je na stovce hora běžných aut, to už můžu mít RS na kdejaké jedna-šestce. Auto je typický představitel rádobytuningářů, většinou majitelů volksvágnů - vypadá podstatně rychleji, než jede. Ten šašek, co tady vykřikoval něco o krouťáku, rozumí motorům asi jako moje babička. Jo, možná to zrychluje při 2000 otáčkách líp než benzín - ale koho to zajímá? Když chci sportovní auto, chci po něm taky sportovní zážitky. A neznám žádného příznivce sportovních vozů, který by se opájel tím, že jeho auto na dálnici zrychluje "na pětku už vod devadesáti a žádnej benzín se nechytá". Fobie PD je prostě jenom rychlej ropák, nic víc. Se sportovním autem má společnýho asi tolik co stodvacítka. A ještě něco - zdravím všechny, kterým způsobuje orgasmus fakt, že jejich dýzl málo žere. To je sakra sportovní zážitek jak hrom, no ne?
Fabia je lidove vozidlo (nechci zde rozebirat, jestli je nebo neni predrazena) a jako takove je treba ho brat. Srovnani s BMW, Audi atp. neni tedy jaksi na miste. Myslim, ze diesel byl dobra volba (pro lidovy vuz se hodi nizka spoteba a provozni naklady) a nejaka dve pismenka, proc by mi mela nejak vadit? A ze 100 pod destet sec neni oslnivy vysledek je pravda. Ale od auta za min jak 500tkc?
P.S.😡 autem nezavodim, nestydim se za to, ze mam strach, mozna uz jsem videl dost mrtvejch a znam dost zmrzacenejch, navic, kdyz nekoho vezu...
KONEČNĚ někdo s rozumným názorem na věc!!! Z těch *, kteří z banality jako je cesta autem, dělají díky svému stylu ježdění otázku života a smrti nebo zmrzačení je mi fakt špatně...
Diky😄
Quido, Quido, jenom doufám, že až se ti něco ošklivého stane to neodnese nikdo okolo tebe, že si to prostě vyžereš sám. Měj se fajn a raduj se z toho, že jsi ještě naživu - nemusí to dlouho trvat.
Co to meles?
Zrovna jsem dočetl všechny reakce na ten předchozí článek a libylo se mi jak se všichni dokážete pohádat, asi to zní divně, ale ta hádka se mi fakt líbyla. No rád bych taky něco napsal: Řídil sem již mnoho motorů TDI-je jich strašně moc verzí a musím říct, že všechny projevují velmi podobně. Ze začátku nic, potom slušný zátah a poté zase nic. Tohle všichni víme a nemá smysl se o tom dohadovat. Vim že všichni říkají že TDI jsou živé od spodu a já souhlasím ale ta výkonová díra uplně od spodu tam je. Alespoň podle mých zkušeností. Teď jezdím v A4 1.8T a musim říct že podle mne jde o vynikající motor už pro to že za něj za rok zaplatíte pojištění jako za fabku s 1.4 a na našich cestách Vám asi moc lidí neujede. TDI Vás může svou elasticitou překvapit a předjet ale když na to šlápnete v 1.8 T tak ho dohoníte a předhoníte. A na závěr: pokud má TDI a 1.8T stejný výkon tak bude rychlejší zase 1.8 protože holt nemusí tolik řadit. (čtyřku řadím ve 180ti). Do Fabie RS mel prijít pořádný motor a ne tohle, možná si páni ze Škody mohli vzít příklad z nové 147ky s 3.2. Ale to jsme úplně někde jinde a je to škoda.
Ty dementku, ty tu machrujes s 1.8 T??? Ty jsi dobry synek. Nejsilnejsi 1,9 TDI ma vetsi kroutak a na dvojku bych te ztrestal!!!!!! * da AUDI, mas AUDI a jsi jen hornik zasrany!!!!!! Protoze v Nemecku jezdi v AUDI jen dobre pracujici lid, nic vis!!!!!! ALFA ROMEO FOREVER!!!!!! Ten tvuj popelak udelam na dvojecku, zajel bych s nim do Ostravice byt tebou!!! 147 GTA!!!!!!!!!!
No kolega to vystihnul naprosto presně. Z tebe je cítit závist. Já jsem nechtěl aby z mého příspěvku vyplynulo že jsou diesly k ničemu, myslím že jsou to na dnešní dobu vynikající motory které z části kompenzují vysoké ceny benzínu a vůbec horší fin. situaci v rodinách. Pro lidi kteří nechcou za benzín vyhazovat moc peněz, nemají k jízdě jako takové vztah jsou ideální alternativou. Na stranu druhou mě docela štve že majitelé dieslů se vytahují na majiteli benziňáků, že je zesměšní kdy se jim zachce. A když někteří z nich mluví o brutálním zátahu kdykoliv polechtají pedál plynu tak mi cukají koutky-nemůžu si pomoct. Nechci se zde vychvalovat s motorem 1.8T a říkat o něm že je to vyšlechtěný sportovec a nemá konkurenci. Když si ovšem vzpomenu na několik známých kteří se mi snažili dostat do hlavy že s 1.9TDI(130) jeli 240 a nebo že s TDI udělali prahu za 2:15 připadám si jakoby ti lidé spadli z Marzu. Mám pocit že ti Tdičkáři jsou naprosto zaslepeni. Jejich zaslepenost se opravdu projevuje docela často: Nedávno jsem jel s kámošem po dálnici a on se mi chválil že s TDI řadí 5 "až ve 150" nemohl jsem si nevzpomenout na ty chvíle kdy jsem v 7 tisících přeřazoval 1.8T na čtyřku a aktuální rychlost byla 180 km - myslím že tady je vidět ten propastný rozdíl jaký mezi těmito motory podobných objemů je.
co tam mas? 150, 180 nebo vic koniku???
mam tam jenom 150 koní. Nechci říkát že pokaždé řadím čtyřku ve 180 to bych se nedoplatil a už jsem v červeném poli ale jsem rád že to ten motor dokáže. Někdy si prostě užiju tu zvukovou kulisu. Jinák jede to auto do 4 tisíc neslyšně a to mi trochu vadí i když to zní pro někoho asi divně.
nech si to cipnout na 180 a zazijes PEKLO fakt to stoji za to! a u dobrejch firem to stoji okolo 16 litru.. ten zvuk se ti vylepsi to ti garantuju.. a na trojku budes trhat asfalt
Jak jsem psal jiz na jinem serveru. TDI-ckari trpi zvlastni uchylkou ukazat ostatnim na silnici,ze maji nejen usporne rodinne auto,ale kdyz chteji tak i brutalni sportak a dokladaji to mohutnym krouticim momentem. Jste opravdu k smichu (tech, kterych se to tyka). Ja mam 1.8T v Octavii RS a kroutak 235 nM mam k dispozici od 1950 - 5000 otacek. To mi plne dostacuje. A komu 6 500 otacek a k tomu 180 koni. BTW - projel jsem se take v 1.8T v Oktavce. Naprosty rozdil, zda se mi, ze to auto jakoby nejede, je strasne line. Nevim cim to bylo, snad jen muj subjektivni pocit... Jeste mala poznamka: Ti, kdoz si leci komplexy a pocity menecenosti tim, ze predjizdeji riskantne jina auta a divaji se posmesne pri predjizdeni do kabiny toho vozu, nepatri vubec na silnici. Me bezne predjizdeji passaty s nejakym dvema pismeny TDI s holohlavcemi za volantem a taky jim nepotrebuji dokazat, ze tech jejich 130 koni je nic a ze je muzu kdykoliv predjet.
ty nemas nic, ty mas jen ridicak rok a pul stary a muzes se ptat otce jestli ti to pujci, coz se stane tak jednou za mesic, kdyz jedes do Ostravy nakoupit, tak tu nemachruj a nevymyslej si pred cizima lidma... dik
Ty debilni imbecile, zeptej se v Hellerovi, na cervenou RS a Radka F., ktery si ji tam koupil v unoru 2003. Jses naprosty magor, ktery neumi nic jineho nez tady zvatlat o necem, cemu nerozumi. Ja jsem si na svoji RS vydelal poctivou praci a ridicak mam 8 roku. Muj otec ma stribrnou felicii a spise si pujcuje RS ode me. Jdi do *...
chlapce tvuj pravopis hovori za vse, staci se podivat na "marZ" a ty tu povidas, ze nemas rad lidi, co si vymysleji a sam tu pises, ze davas ctyrku ve 180. chce to jen jednu vec - leceni!!!!!!!!!! jo a zavidim ti 7 let stare auto, v bile barve, ve kterem, kdyz jeden pul hodky pres Ostravu je cerne a ktere je charakteristicke v Nemecku pro Gute Arbeit Machen Leute!!!!! Uklidni, vzdyt vis, ze bych te dal na dvojecku. ALFA ROMEO 156 je nejlepsi!!!!!
Jo a jeste neco, tu je diskuse na tema RS a ne na sichtacke auto, ktere vlastni tvuj otec, tak nam tu nevnucuj ty sve vymysly. To auto ti pujcuje jednou za mesic a ty tu machrujes, jak tu jezdi na 3 180... Nenech se vysmat Az budem v EU, budete patrit k hornikum!!!!
nic proti alfe, ale neni to italsky???? ja s nim souhlasim (s tim s tou audinou). mam pasata V6 a do alfy bych nesed. fakt promin. GTA??? to byla takova ta hra, kde si boural do ostatnich aut, ze jo???
No já jednou sed do Audiny a měl sem z toho kurděje....
Alfa Romeo 156 GTA je skvost. A kazdy srdcar vi, ze alfinky jsou designove nejlepsi a vykonnostne taky. A o pasatu tady nemluv, to se se znackou Alfa Romeo neda srovnat, ma to pul republiky. Jo, a to GTA ma v sobe 3.2, coz je motor o kolo ktereho se toci cely svet a to bys mel vedet. Ma jenom 250 koni. A ten design to je naaaadhera!!!!!!
heh , az na to ze sa caso seru...
Ocividne dalsi polinteligent z Ostravy, ktereho by meli nahnat do dolu a zasypat aby priste nemohl volit komouse!!!
Ja jsem volil ODS a co mam za auto ani nevis. Ten co tu machruje ma 7 let stare AUDI od taty. Je z Ostravy, tak asi dela nekde sefa na dole. No a ve vyspele Evrope si audi kupuje dobre pracujici lid, doktori a inteligence mercedesy nebo BMW, to plati tam. Tu to neplati, protoze i AUDI je pro nas Cechy draha zalezitost. V zapadni Evrope toto rozdeleni plati a oni si na to potrpi. Jeden doktor, mel nejakou Hondu a Audi A4 a byl prumer, pak si koupil E Klasse a klientela se mu zvetsila. A ty Audiny to je hnus, to nema ani design to auto, fakt hruza. At zije BMW a Mercedes. Audi se jim snazi nejake ty leta vyrvonat , ale nejde to. Oni uz maji jmeno pekne dlouho!!!!
jo jenze na zapade ti drahy auto na ulici za bilyho dne neposkrabou a neukazujou si na tebe jako kdybys to auto nekde ukradl. probud se!!! tady je CR!!!!
to😜anik
hele chlape z tebe je jen cejtit zavist.To ze jezdis ve skodarne je tvuj problem.Snaz se vic v praci a mozna jednou budes mit taky na audi.!!!!Ses jen *** ktery se neumi smirit s tim ze je holt nekdo lepsi nez ty a vsechny sve uspory neprochlasta a neproblafe.Jses fakt komous.Nejsem zastancem ani jednoho tipu motoru. Je fakt ze benzinaky jsou proste rychlejsi ve zrychleni ale pri poradnym prorostovani to v nadrzi jen zahuci.Na druhou stranu tdi ma super spotrebu ale sportovni jizdu si nedokazu predstavit.Vlastnim 2l diesel a da se tocit jen v rozmezi 2000ot. a to se s benzinakem ktery toci 6500 neda srovnat.
Prosímtě pošli mi radu, kde se tady někde dá v PRÁCI vydělat na AUDInu 1.8T 132kW. Okamžitě utratím manželku a půjdu tam makat.
Ja to auto zeru, je proste uzasny. Vzdyt to ma zrychleni z nuly naa sto o celou sekundu rychlejsi nez Cadillac z roku 1962 ... No to je proste skvely!!!
Vo co vam de? Prete se tu vo motor jako maly kluci na pisku vo tatricku. Tohleto ma pouze privlastek sportovni, ale se sport.autem to mnoho spolecnyho nema (vychazi to z rodinneho auta) a hlavne hodnota zrychleni 0-100 km/hod neni ten spravny ukazatel vykonosti, lepsi je treba hodnota pruznosti ci pomer hmotnost vykon.
Neni to pouze motor, co dela sport.auto autem, ale hlavne podvozek a nastaveni, hmotnost, teziste a jeho rozlozeni, prevodove stupne, aerodynamika, velikosti kol atd...a celkove sladeni celku! Troufam si rici, ze tohle auticko si pripise hodne benzinaku i o neco silnejsich (at se to priznivcum benzinu bude libit nebo ne!). Jednak diky jeho vytecne vybusnosti (a pruznosti), 6st.prevodovce-ta taky udela svy diky mensimu zprevodovani-a nastaveni podvozku. Na rovince a dalnici nebude nej, ale svoje klady ukaze v zatackach, hlavne kopcovitejch. Kazdopero je to odvaha, dat do sportovniho auta diesel, ale uz to nejsou davno ty dychavicne klapacky!
Nekdo tu jeste psal neco o tom, ze vykon=NM*otacky. Nesmysl! V jinejch diskuzich to nekdo vysvetloval, co to vlastne je. Moc jsem to nepochopil, co tim myslel, psal to nejakej fyzik. Koukal jsem se na vykon.krivky a Nm krivky a neni to derivace (cili prirustek vykonu v zavislosti na otackach). Mylim-li se, opravte me.
Vlastne s tebou asi trochu souhlasim. Nemuzu ovsem souhlasit ze natrhne *i o něco silnějším benziňákům ale svůj názor už jsem vysvětloval o něco výše při reakci na stejný článek. Diesel je prostě těžší a menší využitelnost otáček a to že má velký krouťák je sice pěkné ale myslím že 210NM u 1:8T je docela slušná hodnota. A pro ty co nerozumí pojmu kroutící moment je schopnost prodat výkon vozu ve stížených podmínkách(kopec, naložení atd). Když nemáte výkon můžete mít krouťák i milión a bude Vám to stejně prd platné. Doufám že prd není moc vulgární
Ridil jsem Octavii 1.8T a nedavno 6.st Octavii 1.9 TDI 96 kw. Dle meho pocitu (moc jsem s nima nejel, jenom v souctu asi 50 km) jsou obe na priblizne stejne urovni, zrychlovani bylo lepsi o chlup u TDI. To ze si byly oba motory na "roven" delala u TDI 6 st.prevodovka.
1,9 TDI nejsilnejsi je rychlejsi nez tvuj popelak tak se s tim smir. a nemachruj tu s tema recama, po te, co si prectes jeden speed.
viz audi RS4 - 0-100 za 4,9 - lepsi ne ? 😊
Označení RS navozuje dojem, že sedím ve SPORTOVNÍM autě. Tak proč mě SAKRA předjíždějí 10let stará auta, s menším obsahem, bez turba? Proč jim to tak jede, když JÁ mám poslední VÝKŘIK techniky? JÁ mám pod kapotou motor, který má DVAKRÁT větší krouťák než oni! Jak to, že mi ujíždějí? Proč mi vůbec nepomůže MÁ 6-ti kvaltová převodovka? Proč jsou jejich auta lehčí než to moje? ACH JO. Platím 0,5 milionu za mou naivní představu, že se pořádně svezu, že to na okruhu ukážu těm velkým kárám bez označení RS. NIC jim NEUKÁŽU, NEJEDE TO, klepe se to jako traktor. Jediné co mi zbývá, přesvědčovat každého o děsně malé spotřebě. Snad si nebudou ťukat na čelo a říkat mi:"tak proč jsi si kupoval sportovní auto? Proč sis raději nekoupil něco, co má opravdu malou spotřebu?". Jo, jo, chybama se člověk učí. Příště to už neudělám. Už nebudu věřit těm reklamním blábolům, už nenaletím na rádoby nezávislé články. Raději se s tím nejdříve pořádně svezu. Pak si nafackuju a budu si pamatovat, že NAFTA PATŘÍ DO KAMEN!!! Amigos
Dal jsem si tu práci a přečetl všechny příspěvky. Můj dojem: jalová diskuse a to velmi. Myslím si že většina z diskutujících v tom autě nikdy nepojede a ani si ho nekoupí.
Tak tak. ad diesel : videl jsem hodne audin co jim pri podrazeni vyletel oblak cerneho dymu jak z traktoru. A to byly novy A6
Normálně jezdím se služební Octavií 81 kW. Když byla v servisu na pravidelné prohlídce, dostal jsem půjčenou 1,8 T. Konstatuji, že to za normálních okolností na rozdíl od dieselu vůbec nejede. Pokud jsem chtěl někoho předjet, musel jsem podřazovat z pětky na trojku, aby se ten lenoch trochu hnul. S dieselem stačí přidat...
Tedy právě tyto pocity jsou asi rozhodující pro ty, kteří se chtějí příjemně, ale současně i prakticky svézt s mírně přinabroušenou Fabií. Myslím, že volba dieselového motoru je pro tento druh auta jedině správná.
Tím pochopitelně nedegraduju názory těch, kteří mají svoji pravdu v tom, že okruhová auta, jejichž motor se provozuje krátkodobě a přitom prakticky po dobu závodu stále v oblasti nejvyšších otáček , by byla použitím těžšího dieselového motoru handicapována.
Ovšem tato Fabia není okruhovým speciálem, ale příjemnou hračkou pro praktický provoz. A až ty vaše benzínové šuplíky bude rozdílem třídy předjíždět v táhlém stoupání na dálnici, nedivte se.
Neumíš už asi jezdit s benzínem, ale to je fuk. 40 koní rozdílu je celkem dost bych řekl.
Jasně, že je ten motor dobrý a jak si správně uvedl "příjemnou hračkou pro praktický život", ALE není to proboha žádný sporťák, takže sundat RS a je to další verze Fabky.
Tyto pocity ale nejsou rozhodující pro lidi, kteří chtějí sportovní auto, tos asi ještě nepochopil. Pokud máš orgasmus z toho, že tvoje auto zrychluje na pětku od 2000 otáček líp než benzín, tak vůbec nechápu, proč tady diskutuješ. Běž si koupit automat, tam na tu páku nebudeš muset sahat vůbec.
Rozdílem třídy mě dýzl předjíždět nikdy nebude, protože prostě podřadím (na rozdíl od tebe mě to neobtěžuje, ale naopak baví). A když dám na benzín turbo, taxi ten tvůj ropák neškrtne ani v těch nízkých otáčkách. To, cos napsal o rozdílu mezi TDi 81 a 1.8T 110 svědčí o tom, žes ani v jednom autě nejel, tedy přinejmenším ne v tom turbu. Nafta patří do kamen!
Těžko ty *** podřadíš, protože prostě podle tvých příspěvků nemáš co řadit. Ty se místo toho musíš v autobuse ráno v 5hod držet tyče.!!!!!!!!!!!
, už jsem si toho tady kluci přečetl fakt dost ale tenhle příspěvek mě fakt dostal!!!!!!!!! To že si jeden z těch co svoje tdíčko přeceňují až do nebes jde poznat na první pohled ale že tady píšeš o 1.8T že je to lenoch bych pochopil kdybys jezdil v Porsche. Ale ty jsi zaměstnanec ňákého podniku který se snaží ušetřit za benzín a kupuje svým pracovníků PRACOVNÍ STROJ!!!!!!!!!!!! Uznej že tě to semtam láká strhnout volant do pole a trochu se zařádit-akorát ten pluh ti chybí. Ty jsi nikdy v 1.8T nejel protože jinak bys zažil ten pocit kdy na dálnici všechny ty tvoji diesly vedle tebe stojí na místě když ty jedeš 200 na 4!!!!!!!!!!!!! Myslim že to psychicky nezvládáš že jezdíš v traktoru ve kterém jezdí snas celá Ostrava. Je mi z toho na blytí když vydím na téměř káždé zadnici😊 vozu napsána ty magická písmen které znamenají tuctovost a te ja se bojím. Jsi ubožák a je mi tě líto. P.S. neodsuzuju lidi co mají TDI ale ty co se tím chválí.
co to tu pises ty ***??? tvuj tata ma 7 let stary popelak s 1.8 T a citis se. vase auto zezadu vypada jak felicie kombi tak se uklidni. vy jste dobre pracujici rodina, tak jste si koupili hornicky vuz, jeste stary za polovicku a pak tu machrujes. uklidni se. s 2.5 TDI bych te ztrestal na dvojku ty blbecku!!!
Jednoduse receno, 1.8 T je zastaraly motor, ktery se chova line, s tim naprosto souhlasim. Nejsilnejsi 1.9TDI je prinejmensim slusnym konkurentem. Takze se MIKI prosim te nerozplakej a kup si neco lepsiho. Treba 2.5TDI.
Co to tu pišeš ty dementku. Vy mate SEAT 1.9 TDI a na Marianskohorsé jsem tě ztrestal a to jsem tam měl terprv 3ku. Nepiš mi tu furt že muj tata pracuje na dole když vy máte španělskou popelnici s traktorem pod kapotou. Když jedeš na delší trasy tak tě to určitě láká strhnout volant do pole a zaorat si akorát ten pluh ti tam na té vaší staré trakroristické kraksně chybí. Já jezdím v Audi a i když je dost staré tak má v sobě vyšlechtěný turbobenzín, kůži a automatickou klimu. Ty nemáš v základu ani ten pluh který by se dal tak skvěle na tom vašem traktoru využít. Si ubožák a komunista!!!!!!!!!!!
a co to tu pises ty??? ty tu machrujes s recma, mas 1.8T, kdyz nemas nic, ale tvuj dobre pracujici otec. tobe to sveri jednou za mesic a machrujes tu jak ridis dve ste aut mesicne... to mi staci!!!! a vis, ze uz mam do mesice SUPERB s 2.5TDI, takze se chlapce uklidnuj dal a na frydecke te ztrestam na dvojku ty *** hornicky komunisticky!!!!!!!!! a ten tvuj stary popelak zahod do ostravice!!! at zije 2,5!!!!!!!!!!!!! ale ty tve kecy stoji za to jak vse ridis, sam nemas ani trabanta a ridicak asi rok a pul!!!!!!!! tak tu nebulikuj ty lidi!!!!! te ponizim s tou 2,5 , vsak si to hned rozdame!"!!!!§ se pujdes obesit!!!! forza BANIK
No dobre, řeč není o tom kdo co vlastní ale kdo s čím jel a jaké jsou jeho zkušenosti. Já už jsem jel s 1.8T a 1.9TDI přes tisíc km vkuse a myslím, že tedy může něco napsat. Vy vlastníte tdi a ty se bavíš tím že jednou za týden naložíš partu šílenců ze sídliště a jedete jezdit v noci po Ostravě a ohrožujete důchodce v každé druhé zatáčce. Neustále se navzájem uklidňujete jak jste rychlí a že Vás nikdo nepředjede. Ti lidé chcou jen v klidu dojet domů a né s vámi závodit uprostřed noční Ostravy ale to Vám v těch vašich hlavách asi nedojde. Jediný kdo s tebou byl ochoton závodit jsem byl já a stačili mi na tebe 3 rychlostní stupně. Ale na to si jistě pamatuješ. A ještě něco-pokud budeš mít Superb 2.5 v automatu a tak tě stejně ztrestám a i kdyby ne tak budu alespoň rád že nepatřím na pole jako TY TY KOMUNISTO. Tvůj otec se chce přemístit z boudu A do bodu B a o tom svědčí vaše současná motorizace a i ta plánovaná-trakrorista zůstane trakroristou😊 P.S. Nemachruj že jám mam rok a pul řidičák když tvůj se ještě počítá na měsíce. Čest práci komunisto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nenech se vysmat chlape.... tvuj tata je byvaly komunista a asi jeste je, jen to skryva z toho vyplyva , ze mate nemecke komunisticke auto pro dobre pracujici organizovany lid!!! - audi - 7 let stara!!! to auto nema styl, design, proste nic!!! je to auto, ktere je charakteristicke pro Vasi rodinu. zajed si do nemecka a kazdy bude vedet, ze jste hornici!!!!! az bude 2.5 tak mi budou stacit dva rychlostni stupne na to, abych te v klidu ztrestal. ujedu ti a ty muzes popelak obratit na strechu!!!! nic jineho ti ani vlastne nezbude. sorry, ale fakta hovori jasne a navic hornici jsou vzdy az na druhem miste!!!! proletari vsech zemi vylizte mi *!!!! i z Hlucina co maji popelak bile barvy pred barakem a machruji na serveru auto.cz!!!!!! FORZA BANIK!!!!!
Jsi člověk který jezdí v Seatu a říká že audi A4 nemá styl. Jsi člověk který tvrdí že ztrestá s naftou 154k stejně silný benzín na 2 rychlostní stupně. Jsi člověk který mi očividně závidí. Neřekl bych že jsi člověk ale spíše ubožák. Audi, MB, BMW forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Mercedes ano, BMW ano, ale AUDI ne. Promin ale je to fakt pro horniky. V Audinach jezdi jen hornici!!! A 7 let stare Audi s vyzazi 7 let stareho Passata ti nezavdimi - to ani nejde!!!!!! No nic, vsak tata te presvedci at budes volit komunisty, on jim vzdycky byl!!! Tvuj tata ma stylove auto pro stranu KSC!!!!
Ja mohu porovnavat. Mam Octavii RS a z ciste zvedavosti jsem se projel ve Fabii RS. Jak dopadlo srovnani? Radsi nebudu popisovat, skalni zastanci TDI by me asi ukamenovali
Ano, já si takové auto rozhodně nekoupím, protože je to nafťák (nafta patří do kamen, v autě tak maximálně do bufíku 😄 a protože je to Škoda. Škoda peněz.
vzal bych Chevy Corvette a narval bych tam V10 TDI od VW, na kapotu bych napsal velké RS a to by bylo to správné sportovní auto!!!
sportovni auto by melo mit tak turbo bbenzin. Mzna si reknete co ale ta spotreba , takove auto my sezere vkladni knizku?? Ja ale pochybuju ze si tuhle fabku za pul mice koupi nekdo kdo by neuzivil drsnyho benzina. Muj nazor... Jo a jinak , sedel jsem v tom a nechtel bych zo ani za dveste tisic, mozna silnej motor ale jinak furt stejnej hybrid.
Me se teda panove libi ta cena. RS nebo ne-RS, ta cena je hooodne dobra, kdyz 74PD
je ve stejne vybave drazsi. Nejde o to udelat sportat, ale tkovou perlicku, aby meli z krku pravidla pro prihlaseni Fabky WRC.
Nevim, koho zde napadlo jako prvniho psat o Common Rail technologii u VW, ale zrejme nebyl zcela pri smyslech. Kazdej soudnej clovek vi, ze PD je lepsi hned v nekolika ohledech nez CR. Z hlediska plneni je pomoci PD dosahovano vyssich plnicich tlaku, z hlediska technologie, CR ma tlak vedeny soustavou trubek, kdezto PD to sleha primo do valce, CR je tedy velice narocny na materialy a jejich zivotnost.
VW opravdu o CR neuvazuje, ma svoji (a lepsi) technologii PD.
PD ma opravdu lepsi ucinnost,ale timto konci. Ma vyssi emise, dnes vsechny CR z produkce PSA udelaji EU4 levou zadni ale PD - stale v priprave?, ma slozitejsi konstrukci hlavy motoru, kazda tryska ma sve cerpadlo pohanene extra vackou - z toho plyne i vyssi zastavbova vyska - vsimnete si,jak jsou nizko olejove vany vsech dieselu VW,staci najet na spatne na obrubnik...... Vyssi tlaky - opravdu pomhaaji ke zvyseni ucinosti, ale u PD je to spise z nouze nutnost,PD neumoznuje totiz rizene predvstriky a dovstriky k rizeni emisi jako CR, proto to dohani lepsim rozprasenim pomoci vysich tlaku. Vyssi vstrik tlaky = vyssi narocnost na cokoli v pohaneci soustave,od paliva az po samotne trysky.Kdo si v teto diskusi alespon sam meni olej v aute-tak vi o cem pisu. Jestli je CR velice narocny na materialy, to nych ani nerekl. CR ma jedno kumulativni cerpadlo + 4 x el.magneticky vstrikovac. PD ma 4 cerpadly + 4 vstrikovace - co je na tedy na CR slozitejsiho ? Chce to trosku prostudovat konstrukci automobilu a ne cist autotip nebo se nechat poucovat o dealerskych radobyznalcu. Hezky den
Pánové, když už se tak zaníceně přete, zanechte vulgarit, prosím. A co Vás možná potěší: Ve spolupráci s časopisem AutoRating chystáme srovnávací test Octavií 1.8T 110 kW a TDI 96 kW. Těšte se, budete mít teprve o čem mluvit!
Vyborne! A mel bych jeste jednu prosbu, ta se tyka tolik diskutovane pruznosti - zkuste otestovat plne zrychleni napr.z 50-90 km/hod nebo 90-120 nezavisle na zarazenem rychlostnim stupni. Diky. Honza S.
Rád bych do této diskuze napsal ještě jeden malý přispěvek. Vidím že se tu všichni přou o to kdo je s tím svým benzínem resp. dieslem rychlejší. No podle mne se mnozí unáhlují když prohlásí že předjeli nějaký papírově silnější benzín se svým dieslem a udělají z toho nějaký závěr. Vůbec si neuvědomují že člověk v předjížděném autě třeba vůbec nechtěl závodi nebo měl v kufru 100kg čehokoliv navíc.
Můj kamarád, který na mě o pár řádků výše tak moc nadává jezdí v Toledu 1.9TDI(114k) a já jezdím A4 1.8T(150k). Jednou odpoledne sme se sešli v minimálním provozu na široké cestě dálničního typu a rozhodli se rozřešit ty naše věčné spory kdo je rychlejší. Domluvili jsme se že za výjezdem na to každy šlápnem do plných a uvidí se. Jel s TDI vpředu a dali jsme oba plný kotel. Audi se začalo plynule k Toledu přibližovat a předjíždět ho. Se zařazeným třetím rychlos. stupně a přibývajícími otáčkami se TDI rychleji a rychleji vzdalovalo. V rychlosi 180 km za hod jsem přestál zrychlovat a kamrád mne dojel a při 160 mne vítězoslavně předjel.
Chci tímto příspěvkem naznačit že všichni majitelé podobného vozu s motorem 1.8T se nemusí bát pokud dají na dálnici plný kotel nikoho kdo má na zádi stříbrné písmena TDI červené íčko nevyjímaje). U motorů s červeným I i D (130k) už tohle prohlásit nemohu protože jsem to prostě nevyzkoušel!!!!!!!!!!!!!!!
Takže už nechci slyšet na žádném serveru že s obyč. oktávkou tdi je to jako v 1.8T. Jsou to lži!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volba ale zůstává na každém protože co si budem nalhávat na plno se jezdí jen velmi málo a svižně se dá jezdit i s TDI a z o poznáni menší spotřebu ale zase s menším požitkem(suběktivně podle mne)
Na závěr bych chtěl říct že se obávám že přijde doba kdy se benzínové motory stanou výsadou jen lidi co auta velmi obdivuji, obdivují sport s nimi spojený.
ty jsi dobry sportovec, ty mas ridicak rok a pul, najeto 2000 i s autoskolou , komunista (tata) ti sveri auto (Vasi kraksnu 1,8T, ktera vypada jak felicie kombi) jednou za rok a ty se tu pak citis, ty jsi dobry synek..... ty tu nemas o cem mluvit!!!!!!!!!
Ty máš řidičák ještě kratší dobu a k tomu seata v traktoru. Nevim ale tebe by na automobilové servery asi ani neměli pouštět. Jezdi si i nadále ve svém traktoristickém seatu a nech lidi s benzínovými motory napokoji. A už mi nemachruj že budete mít Superba s 1.9TDI(130k) protože ti stejně zase natrhnu *-to ti tu potvrdí asi každý. H.
Koukám na tu diskuzi a lidi se tu navzájem napadají hlavně kvůli motoru. Chci jen sdělit svůj názor. Diesely mám rád a kdybych si kupoval auto jako BMW řady 7, Audi A8, Mercedes S, Superb atd.. dám nejspíš přednost výkonému dieselu, který mi zaručí uměrnou sílu, výkon a přiměřenou akceleraci k velikosti vozu a zároveň mu nebude činit problém auto rozjed nad dvěstě. Ale ani tento fakt nemění nic na tom, co tady jedni tvrdí a druzí je nechápou - co má nálepku RS, ST, GT atd... by se mělo prostě dát točit do vysokých otáček, což je u TDI, CDI, TDCi atd... nemožné i když se postavíte na hlavu. A nenaděláte nic ani s krásným krouťákem a výkonem, který dobrý diesel nabídne. Proto jsou tak oblíbené motory u Hondy, protože prostě točí i nad 6000. Sportovní auto má mít benzín! Je jedno kolik žere o to v tom prostě nejde, když podřadíte z pět na tři a vyskočí to na 5900 ot/min musí tam být síla a chuť ještě něco předjed. Toť vše.
Vše dobré
Ono je to cely v tom, ze RS vlastne neni sportovni verze. Je to pouzelehce upravena fabie s nejsilnejsim motorem vyrobena u prilezitosti WRC. Skoda totiz sportovni modely nema, protoze v koncernu tuto ulohu v teto tride zastava Seat. Vzdyt motor z Fabie RS se montuje do normalni Ibizy a teprve Ibiza Cupra dostane poradny rychly motory...
Hej lidi vy jste na omylu. Jen si to představte malé české auto, nevypadá moc výrazně. Ale když jemně sešlápnete plyn tak na 1900 otáček tak je tam krouťák 310Nm. To je něco málo nad volnoběhem.Vždyt to nemá ani třeba Jaguár XJ6(úplně nové fáro). Tak proč máte takové námitky.Je tam i super spotřeba.A tu o prachy jde!!! Akorát nevýhoda je, že se musí šetřit prachy na pneumatiky (gumuje každý asfalt).
Nechapu, proc auta, ktera maji nalepku RS, ST,GT ... by se mely tocit dovysokych otacek????
Ahoj vsem, kdyz ctu prispevky osob, ktere maji ridicak 1 rok + - , tak je mi opravdu k placi (no comment). Jinak do sportovnich aut typu RS,GT atd. opravdu patri benzinove motory (mozna nejlepe atmosfericky plnene, ale to je jen nazor).Ono je to podobne, jakoby by jste implantovali diesel do motorky,co? Dnesni moderni diesely jsou opravdu dobre, ale do aut rodinnych ci pro ty, kteri jezdi opravdu hodne z ekonomickych duvodu ( i kdyz az nam zvednou spotrebni dan u nafty o tolik kolik chcou, tak nevim, nevim). PS: napsano bez diakritiky, mam nemeckou klavesnici.R
Myslím si , že tato Fabia je jedinýmodel Škodovky, kde cena odpovídá hodnotě vozu.Vše ostatní je proti konkurenci předražené někdy až nepochopitelně. V případě, že bych byl v situaci si koupit teď nové auto (nejsem, moje současné mělo právě teď rok),tak bych si RS bez rozmýšlení koupil.
Tak tak, moje řeč, do Škodovky bych taky jinak nešel, ale RS už jsem si objednal, právě kvůli poměru cena/výbava, navíc jsem cenu usmlouval ještě o 35 tis. níž než je základ.
Obdobně vybavený model Fabia Elegance s motorem 1.9 TDI/ 74 kW přitom stojí 521.900 Kč…
Kdo neumí počítat?
Fabia Comfort 1.9 TDI 74 kW 5-stup. mech. 464900 Kč

Mimořádná výbava

Přední mlhové světlomety - PW1
2500 Kč

Xenonové světlomety - PK6
20500 Kč

Sportovní paket - PLS
22000 Kč

4 reproduktory vzadu navíc - 8RM
1300 Kč

Rádio ŠKODA Symphony s CD přehrávačem - RAD
14800 Kč

Výsuvné ostřikovače světlometů - 8X1
2600 Kč

Dálkové ovládání centrálního zamykání - PD1
3500 Kč

Příplatek za barvu
8500 Kč

Cena mimořádné výbavy
75700 Kč

Cena základní verze😒br /> 464900 Kč

Celková cena včetně DPH: 540 600,00 Kč
proč to sem jde pastnout jako RICH a pak se to zobrazí jako plain text? Tedy oprava, tohle všechno má VRS a navíc 96kW místo 74kW, lepčí podvozek a další detaily😒br /> Fabia Comfort 1.9 TDI 74 kW 5-stup. mech.
Barva😡tříbrná diamantová metalíza
Interiér😡tříbrná Starship/Onyx+Onyx/melír anthracitový
Mimořádná výbava
Přední mlhové světlomety - PW1 2500 Kč
Xenonové světlomety - PK6 20500 Kč
Sportovní paket - PLS 22000 Kč
4 reproduktory vzadu navíc - 8RM 1300 Kč
Rádio ŠKODA Symphony s CD přehrávačem - RAD 14800 Kč
Výsuvné ostřikovače světlometů - 8X1 2600 Kč
Dálkové ovládání centrálního zamykání - PD1 3500 Kč
Příplatek za barvu 8500 Kč


Cena mimořádné výbavy 75700 Kč
Cena základní verze: 464900 Kč
Celková cena včetně DPH: 540 600,00 Kč
pozeram tieto diskusie a trochu ma to aj zaraza...mam fabiu RS-ku, vymeneny filter, rozsirene napravy, cip (160 k)...spotrebu mam este mensiu ako je oficialne pisana...otec ma 1,8T 20V octaviu, ale nestiha mi...ani pri zabere ani pri vyssich rychlostiach..na dialnici mi dala 230 km/h...ano, suhlasim, ze to uz su rychlosti pre stabilnejsie auta atd, ale jednoznacne mozem povedat, ze spravil som aj vacsie vozy typu mercedes, audi..to najma, ked ich obehla obycajna fabia, im to samozrejme nedalo pokoja...no ale uz ked sa im nedalo potom....tak zatial..