Právě zahájená New York International Auto Show se stala místem uvedení několika zajímavých designérských studií. Lexus se před majetným newyorským publikem blýsknul studí HPX.
Mercedes dělá velmi dobrá auta,ale narozdíl od Lexusu mu stále chybí větší spolehlivost a kvalita zpracování. Mám v tomto směru osobní zkušenosti s oběma značkami z běžného provozu a tam Lexus kraluje.
Jen malou poznámku k HPX - rozměry: délka - 4935mm, šířka - 1984mm a rozvor 2959mm. Co se motoru týče, myslím, že než se dostane do série je docela možné, že pod kapotou se již bude nalézat nový V8 5.5L.
To řízení "po drátu" je bohužel v praxi zatím nepoužitelný. I když to funguje vznikl problém se zpětnou vazbou. Tedy auto sice poslouchá naprosto přesně, ale řidič nic necítí. Přesné, ale neobyčejně tupé. Prý by se to v budoucnu dalo vyřešil podobným způsobem jako počítačová herní zařízení s feedbackem, nicméně technická náročnost vs. praktický užitek je v takové nepoměru, že ještě nějaký ten pátek budeme řídit pomocí tyče :) nakonec a komu to vadí :) nehledě na bezpečnostní riziko.